Omdat ik van alles heb gevoeld zoals ik hier boven schreef en ben er zeker van dat dit zo was ik ken mijn lijf
Ik had de eerste paar cycli na de miskraam echt enorm heftige PMS klachten (vooral de eerste keer, het werd iedere maand een beetje minder) die ongeveer identiek waren als hoe ik me voelde toen ik wel zwanger was... (tot spugen aan toe!) En begonnen meteen na eisprong (lees: na 2 wkn me toenemend beroerd en zwanger te voelen brak menstruatie door). Maar dus geen zwangerschap. Ik denk dat de hormoonbalans compleet verstoord was geraakt door de zwangerschap en erop volgende miskraam en dat ik daarom dat allemaal voelde. Geleidelijk is dat beter geworden en toen in de maand dat ik wel zwanger was verdween de PMS opeens 4 dgn voor NOD als sneeuw voor de zon. Maar ik hoop voor je dat je wel weer gewoon zwanger bent. Want uiteraard kan dat ook...
Bij de eerste had ik eigenlijk geen kwalen behalve rond vermoedelijke innesteling wat steekjes. Misselijkheid begon pas rond 8-9wk. Bij deze nagenoeg ook niks misschien een klein beetje ongi klachten precies de dagen dat ik ongi moest worden. Ik schrok overigens wel wakker van erg heftige krampen wsl innesteling maar ook dat zal ik nooit zeker kunnen weten. Wat me nu ook wel opviel was mijn vruchtbaar slijm van de een op andere dag stopte en overging naar 1dag dik creme en toen kurkdroog (ik voel nooit droog tussen ei en ongi)
Dankjewel voor je reactie Sherra, kan ik uit je verhaal opmaken dat je weer zwanger bent? Zo ja... proficiat! Goed om te weten dat je daar ook aan kan herkennen wat er in je lichaam gaande is zal er eens op gaan letten!
Oh wow ik zie het nu aan je banner wat ontzettend moeilijk lijkt me! Sterkte en dikke knuf! Ik ben inderdaad zwanger van #2 en dank je ! Ik heb zelf geen ervaring met een miskraam dus misschien heb je op dat gebied iets minder aan mijn verhaal. Ik denk dat elk lichaam verschilt maar bij mij gebeurde de dingen, afgezien van de normale ongi kwalen, juist tegenovergesteld . Hoop dat het heel snel weer raak voor je mag zijn !
Dus als ik het goed begrijp voel jij aan Symptonen dat er een bevruchting heeft plaats gevonden omdat je een week aan de diaree zat en migraine had?
Het is een fabeltje dat alleen HCG zorgt voor symptomen. HCG is weliswaar hetgeen waar de zwangerschapstests op reageren, maar er zijn meer hormonen in het spel die zich volstrekt anders gedragen dan normaal, en dat begint al vroeg. Ik had op 22 augustus een negatieve test (10 miu gevoeligheid, ik was ook wel wat vroeg met mijn 8 dpo). Op dat moment had ik gezien dat enkele van de klieren van Montgomery wat prominenter aanwezig waren op mijn tepelhoven. De volgende dag zat er ook wat opgedroogde melk op de tepels. Mijn man had de perfecte biefstuk gebakken, waar ik om de een of andere reden weinig behoefte aan had (ik ben normaal dol op biefstuk!). Ik vond sommige mensen op het werk opeens onprettig ruiken (was me verder nooit opgevallen) en ik had lichte buikkrampen die ik herkende van de vorige keren. De volgende ochtend viel het me op dat mijn borsten ook iets voller waren geworden en dat ik bobbeltjes op mijn tepels had. Ik deed een test. Het was 24 augustus. Positief!