Blurp! Boeren, moe, honger!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Hartendief, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartendief

Hartendief Niet meer actief

Oke, beetje onsmakelijke topic titel..
    Ik weet (nog) niet of ik in verwachting ben, mocht dat zo zijn.. dan is het niet gepland, maar wel welkom!
    Ik ben aan de pil, maar heb sinds een aantal maanden een andere pil gekregen van mijn HA. Sinds ik die pil slik is mijn sex drive flink verminderd, meer stemmingswisselingen, tussentijds bloedingen.. Het klopt gewoon niet!
    De HA wilde mij niet weer mijn oude pil geven (microginon), omdat hij verplicht is een goedkope variant aan te bieden en mijn klachten volgens hem niet door de pil kunnen komen.

Ik ben altijd ontzettend stipt met het innemen van de pil, elke ochtend tussen 7.00 en 9.00 uur, meestal rond half 8. Alleen na mijn stopweek (13 mei begon de bloeding), op de een of andere manier de eerste 3 dagen vergeten de pil te slikken (3 dagen te laat begonnen).
    Gemeenschap gehad en na die 3 dagen ben ik gewoon begonnen met mijn strip en gevreeën met condoom (dit doen we nu nog) op 1x na.. (rond de 25ste van mei).

Nu heb ik sinds afgelopen vrijdag ontzettend veel last van opboeren, er komt echt gal en zuur mee naar boven, honger, heel veel honger (als ik niet eet, wordt ik misselijk) en ik ben echt ontzettend moe! Oh.. en ik heb heel veel zin in gezelligheid met mijn vriend!

Aanstaande donderdag slik ik mijn laatste pil en heb ook via een online calculator gekeken wanneer ik het beste een test zou kunnen doen, dat is dan maandag.

Zouden mijn 'klachten' ook kunnen komen door het missen van de eerste 3 dagen van mijn nieuwe pil?
    Komen de klachten iemand bekend voor? Ik lees weinig over opboeren namelijk bij klachten..

Maandag een test doen, mocht mijn bloeding dan nog niet aanwezig zijn in de stopweek, maar ben toch benieuwd naar jullie reacties.
    Dank je wel alvast.

Liefs Hartendief

2. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Hmmmm, geen idee eigenlijk.

Maar je kan natuurlijk ook gewoon terwijl je de pil slikt zwanger raken. Een kennis van ons had dat namelijk ook.

Ik herken deze symptomen eigenlijk niet. Wel was ik wat misselijk in t begin toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Maar pas sindskort ben ik erg moe en hongerig.
    Iedere zwangerschap is natuurlijk verschillend, dus gewoon even afwachten tot je nod en dan gelijk een testje er tegen aan gooien.

Ik heb trouwens ook eerder getest. Volgens mij 6 dagen voor nod en had al een hele mooie tweede streep met kv test. Dus misschien kan jij ook wel eerder testen, scheelt weer een hoop spanning! (Of niet) Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

3. Hartendief

Hoi Chantal,

Zat er wel over na te denken om eerder te testen, maar heb ook gelezen dat je het beter niet kan doen.
    Kan het altijd doen met de gedachte: negatief betekend niet perse negatief, dat zou volgende week alsnog positief kunnen zijn als ik mij nod heb gehad.
    Misschien fiets ik straks wel even een rondje, het is toch lekker weer ;)

Zou ik die vandaag nog kunnen doen? Of wachten tot morgenochtend?

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Je hebt nu de ethinylestradiol/levonorgestrel pil?
    Dat was volgens de apotheker de 'goedkopere' vervanger van de microgynon.
    En ik had ook een springende menstruatie, dan eerder en dan weer later, en kijk naar mijn onderschrift....
    Door deze pil was mijn eisprong opgeschoven, en juist in de wachtweek.

Het zou best kunnen dat het de eerste symptomen zijn, maar je lichaam kan je ook voor de gek houden, je kunt dus niet meer doen dan een test.

5. Hartendief

Ja, inderdaad die..
    Lees op internet ook veel negatieve ervaringen/reacties over de pil.
    Het is alleen zo lastig te onderbouwen.. Heb ik minder zin door de pil of omdat ik gewoon even minder zin heb, laat maar zeggen? Er is geen hard bewijs voor.

Jij bent dus door de pil heen zwanger geraakt? Was je netjes met de pil?
    Ik altijd wel, behalve toen ik weer moest beginnen afgelopen week.. Voor mijn relatie was ik wat makkelijker met de pil, maar van geen gemeenschap kun je ook niet zwanger worden. Sinds ik een relatie heb, dus echt strikt..
    Fiets zo toch maar even naar de KV. Dan heb ik er 2, kan ik er volgende week ook altijd één doen.

6. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Laat je even weten als je hem hebt gedaan? Ben wel heel erg benieuwd of de test misschien nu al positief zal zijn.
    Ik heb mijn testen allemaal in de middag gedaan, maar had toen nog niet heel veel gedronken. Vlgens mij staat er op die kv testen dat je hem ieder moment van de dag kan uitvoeren. Maar hij kan inderdaad nog negatief geven.
    Succes! En anders volgende week nog maar een keertje ;)

7. Hartendief

Zo, wat een lekker weertje zeg!
    Even naar de KV gefietst en een 2v5 gehaald.
    Had nog niet zo heel veel gedronken, dus test gedaan..
    Test is negatief, controle streepje kwam vrij snel.. staat wel binnen 5 min uitslag, maar ik ga er van uit als er na 2 min niets staat, dat er ook niets kan komen.
    We zullen zien maandag of ik dan een bloeding krijg of niet..

8. Hartendief

Poeh hee.. Ik ben zo moe!
    Was maandag en woensdag thuis aan het werk. Maar kon om half 3 niet meer.. Heb toen op allebei de dagen ruim een uur geslapen.
    Verder nog steeds erge honger, maar dat is wel iets minder.. Ben ontzettend verkouden geworden.. Grote kans dat mijn vermoeidheid daar door komt.. Omdat die verkoudheid er aan zat te komen.
    Het opboeren is redelijk weg..
    Denk dat ik gewoon 'ongesteld' wordt zondag of maandag.. En ik weet niet wat ik er van vind.. Ik weet dat het beter is voor mij, mijn vriend en eventuele baby om daar nog even mee te wachten.. Maar mijn gedachten gingen al wel een beetje voor uit..
    We zullen het zien dit weekend, maar heb overal redenen voor gevonden/bedacht waarom ik ergens last van had/heb haha!

Deel Deze Pagina