Geen pijnlijke borsten meer

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kari37, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Maak me zorgen....ben nu 7.4 weken zwanger en heb ongeveer 10 dagen hele pijnlijke borsten gehad aan de zijkant wat geleidelijk aan minder werd.

Nu sinds gister avond zijn ze helemaal niet meer pijnlijk en lijken ze ook wel weer wat soepeler.
    Er zitten nog wel grote stukken in,zeg maar, aan de zijkant.

Ik weet dat het komen en gaan kan zijn met de zwangerschaps kwaaltjes maar in mijn geval heeft het er dagen over gedaan om af te nemen en heeft het niet meer toegenomen, ook ´s avonds niet.

Heeft iemand dit ook gehad, eerst pijnlijke borsten, daarna niet meer en toch een goede zwangerschap gehad?

2. kruimel287

12 feb 2012
    86
    0
    0
    Hey Kari,

Ik heb precies hetzelfde en ben even ver als jij. Kwaaltjes komen en gaan blijkbaar en is geen graadmeter of het eventueel fout zou gaan in je zwangerschap. Zo lang je geen bloed verliest of erge krampen hebt zou je je geen zorgen moeten maken, maar ik begrijp als geen ander dat dat heel makkelijk is gezegd. ;) Ik pieker me ook wat af, maar het blijkt normaal te zijn...

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hai, ik snap precies wat je bedoelt!
    Ik stond iedere keer op het punt om de verloskundige te bellen omdat de pijn maar niet terugkwam.
    Ik kan je wel geruststellen, is harstikke normaal.
    Geloof me, het komt echt in alle hevigheid weer terug.
    Ik ben nu bijna 15 weken en eerlijk gezegd wat dat mijn enige zwangerschapssymptoom. Na 10 weken is de pijn aan m'n borsten helemaal verdwenen.
    De kans dat het nog misgaat met je zwangerschap is overigens heel klein na 6 weken. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen door m'n versloskundige.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hey Kruimel,

Fijn om te horen dat jij dit ook hebt op bijna 8 weken zwangerschap.
    Stelt me toch weer een beetje gerust.
    Heb jij al een echo gehad?

5. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook gehad, en was ook mijn enigste kwaaltje, probeer je er niet te druk over te maken!

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hoi Nahla,

Ik herinner me dat in de zwangerschap van mijn dochter de pijn in mijn borsten afnam zo rond de 10 a 11 week, en dat was inderdaad normaal volgens de gyn, maar ben nu nog maar 7 weken....
    Heb nog geen echo gehad.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik weet echt wat je nu doormaakt. Wedden dat je nu allerlei verhalen op gaat zoeken over missed abortions en dergelijke?
    Haha echt niet doen! Vertrouw op je lichaam en bedenk dat alle zwangerschappen niet hetzelfde zijn. Wat je leest zijn alleen verhalen over mensen bij wie het niet goed ging. Dan lijkt het heel veel.

Ik heb een vriendin die alle kwalen die je kan bedenken maar heeft, daar werd ik ook heeeeel onzeker van. Ik voel echt helemaal niets. Sterker nog, soms vergeet ik zelfs dat ik zwanger ben.
    Ik was ook echt bloednerveus voor de eerste termijnecho.
    Ik was doodsbang om een dood drijvend kindje te zien; maar het tegendeel was waar. Het sprong en danste heel druk.
    Kortom, ik geloof niet dat je nu nog kan voelen wat daarbinnen gebeurt.
    Ik heb morgen een pretecho, nu ben ik weer een beetje nerveus en bang om slecht nieuws te krijgen. Heel zonde eigenlijk, we moeten er proberen van te genieten.
    Haal diep adem en besluit gewoon op je lichaam te vertrouwen.

8. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    In het begin had ik ook enorme steken in mijn borsten. Van de een op de andere dag was het verdwenen (week5).
    Een weekje later begonnen ze gewoon zeer te doen bij aanraking etc, soms nog een steek. De ene dag is het heel erg, soms ineens een paar dagen bijna niet;)

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik weet het, je maakt jezelf gek, en van dat googelen word je inderdaad niet vrolijk.
    Heb jaren geleden een missed abortion gehad en dat vond ik echt een verrader, ik bedoen een miskraam is niet leuk maar je weet wel waar je aan toe ben, ik was toen ruim 11 weken en dan denk je er bijna te zijn...
    Voor mij begint het echt te worden als je het kindje voelt bewegen en na een goede 20 weken echo, daarvoor vind ik het erg stressen.

Leuk een pretecho morgen, ook al is het elke keer weer angstig van te voren, maar erna weer een feestje hè als alles dan weer goed zit en je de kleine weer hebt gezien. Veel plezier morgen.

10. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Dit soort berichten doen me goed :D
    Zeker als ik naar je banner kijk.
    Je wilt zo graag iets voelen hè...

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Aiii jij hebt dus al een missed abortion meegemaakt :(
    Lijkt me ook echt verraad van je lichaam idd.
    Ik ben nu bijna 15 weken en ik voel het kindje nog niet, en dat terwijl ik alleen maar verhalen lees over dames die het al wel voelen.
    Ik heb me ook voorgenomen om me echt niet meer gek te laten maken. Ik sprak m'n angst uit bij m'n verloskundige (vóór m'n eerste echo) en wat zij zei was eigenlijk heel simpel maar helemaal waar.
    Je hebt het niet in de hand. Als je straks moeder bent, kan je kindje ook iets gebeuren. Ik ben een total controll freak, maar het voelt eigenlijk wel goed om te weten dat ik dit niet in de hand heb.
    Al klinkt het heel raar en koel.
    Ik weet nog heel goed toen ik 7 weken zwanger was. Ik had echt geen 1 symptoom, behalve die pijn aan m'n borsten. Juist daar ging ik me aan vastklampen. Toen ik die pijn niet meer voelde ging ik steeds extreem stressen. Keer op keer, want die pijn kwam en ging. Soms zat er ook zomaar 3 dagen tussen.
    Na die 10 weken had ik echt helemaal niks wat er op kon wijzen dat ik zwanger ben.
    Geen andere smaakvoorkeur, geen misselijkheid, geen dikker glanzender of doffer haar, geen sterkere of slappere nagels, geen buikpijn, geen bloeding, geen afscheiding, niet moe...
    Ik heb me er maar aan overgegeven en ik probeer op m'n lichaam te vertrouwen. Een kennis van mij kwam er met de 20-weken echo achter dat het hartje niet meer klopte...

Laten we gewoon proberen te genieten, als het gebeurt, gebeurt het toch wel. Dat is dan gewoon het lot

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ja je hebt helemaal gelijk, je hebt het niet in de hand, ook moeilijk voor mij..ook een control freak ;)

Ook ik heb absoluut geen klachten, bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook niet, behalve die boobies dan hè, alhoewel die ook niet meer....zat er maar een luikje dat je even kon spieken af en toe.
    Heb ook bewust laat getest (afgelopen woensdag) omdat ik gewoon opzag tegen de stress als ik zwanger zou blijken te zijn.
    Normaal ben ik niet zo´n tobberd hoor maar misschien zijn het toch de hormonen.

Overigens voelde ik mijn dochtertje pas echt duidelijk bewegen met 20 weken net voordat ik de echo kreeg met 21.3 weken.
    Dus maak je daar vooral geen zorgen over hoor.

Ga vandaad maar kontakt opnemen met mijn verzekering voor de eerste echo.

Gaan ze ook naar het geslacht kijken morgen bij de pretecho?

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha idd! Zo'n luikje zou echt ideaal zijn!
    Ik heb van alles gelezen over zo'n huis, tuin en keuken doppler. Maar het is beter als ik daar niet aan ga beginnen. Ik weet zeker dat ik 100 x per dag ga checken.
    Het moment dat je je kindje voelt lijkt me echt priceless. Ik had afgelopen maandag m'n tweede bezoek bij de verloskundige, ze liet me het hartje hartje... Wauw! Was echt een magisch moment. Hoewel ik het eerder bij de echo hoorde.
    Was toch anders... Zo mooi!

Heb jij al een afspraak gemaakt met de verloskundige? Volgens mij krijg met je 10 weken een termijnecho. Ik had hem met 10.5 dagen.
    Stiekem vond ik het wel beter om wat langer te wachten omdat je dan net wat meer ziet. Na die echo ging de tijd trouwens heel snel.
    We zijn nu al 4 weken verder...
    Ik heb een afspraak gemaakt bij Elly Verduyn in IJmuiden voor een geslachtsbepaling morgen. Ben eigenlijk niet zo heel benieuwd omdat ik er heel erg van overtuigd ben dat ik zwanger ben van een jongetje. Vraag me niet waarom?
    Ik zou perplex zijn als het tòch een meisje blijkt. (gaat stiekem wel m'n voorkeur naar uit, maar dat mag je niet hardop zeggen geloof ik)

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik was er van overtuigd dat ik een jongetje zou krijgen, iedereen zei dat ook omdat ik een heel bescheiden buikje had. Had eigenlijk alleen maar naar jongens kleding, kamertje enz gekeken, al een jongensnaam verzonnen en toen kregen we tussen neus en lippen te horen tijdens de echo dat het een meisje was.....Had ook de voorkeur voor een meisje maar moest echt gevoelsmatig afscheid nemen van dat jongetje dat al in mijn gedachten bestond...heel raar, meteen de volgende dag mijn eerste roze jurkje gekocht.

Ik woon in spanje en omdat ik momenteel niet werk heb ik een privé ziektenkosten verzekering moeten afsluiten, weet nog niet precies hoe dat werkt maar heb, volgens mij, elke maand recht op een echo, dus ga ze vanmiddag even bellen.
    Bij mijn dochter was ik verzekerd via spaanse ziekenfonds en had eerste echo met 11.4 weken, was meteen een mooie inderdaad, een klein springertje.

Ik zou die doppler maar laten, want nog even en dan voel je je kindje bewegen en dan heb je em toch niet meer nodig.
    Mijn verloskundige moest soms ook even zoeken naar het hartje van mijn meisje, dus als iemand die er verstand van heeft al moet zoeken....onnodige stress ;)

Hoe laat moet je morgen? hou me op de hoogte want ben heel benieuwd nu, en niet te veel zorgen maken hè!

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh Spanje! Wat leuk! Ben zo jaloers op je.
    Ik loop gdv nog steeds op warme Uggs en een wollen poncho :x

Ja dat lijkt me ook een hele omschakeling haha. Ik heb al een jongensnaam en ik zit ook alleen maar te kijken naar jongenskleertjes en babyblauwe rompertjes. IK heb tot nu toe helemaal niks gekocht omdat ik eerst wilde weten wat het gaat worden.
    We hebben de echo om 11:00 en daarna hebben we afgesproken samen te lunchen en daarna naar de Bijenkorf te gaan voor een eerste setje (ik heb heeeele leuke kleertjes van Petit Bateau gezien) Het eerste ziekenhuis / na de bevalling setje mag best wat meer kosten vind ik.
    Dit is mijn eerste kindje en het is heel raar om te bedenken dat er straks iemand over de vloer kruipt en me mama noemt.

Het klinkt misschien raar, maar ik weet zeker dat jij over 7 maandjes een kerngezonde baby in je armen hebt ;)
    Elke maand een echo lijkt me zo ideaal! Ik vind het maar stom dat je in NL maar 2 echo's krijgt. Je zou eigenlijk met 8, 12, 16, 20 en 24 weken een echo moeten krijgen. Tenminste dat zou ik willen.
    Of we moeten een echo apparaat leasen! Hahaha dat zou helemaal perfect zijn! :D

16. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Oh leuk naar de Bijenkorf, dat mis ik wel hoor, die heerlijke broodjes roomkaas en taartjes, yummie, en dan lekker babyshoppen! Ben benieuwd hoor roze of blauw ;)

Het eerste kindje is inderdaad onwerkelijk, zeker als de baby zometeen geboren is en je mag het mee naar huis nemen...
    Een heel nieuw leven, alle nieuwe spulletjes...´n hele bijzondere tijd.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat alles voor ons allebei maar goed mag aflopen.

Spanje loopt best of veel zaken achter als je het vergelijkt met Nederland maar de gezondheidszorg is zo goed en uitgebreid.
    2 echos is inderdaad wel weinig, krijg je geen groei echo meer dan zo rond de 30 weken?

Ik wens je een hele gezellig dag morgen en natuurlijk een prachtige echo en dat de kleine er maar goed voor gaat liggen want ik wil morgen wel ff weten of het een chico of een chica is.:D

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik ga het je zeker laten weten ;)
    De Bijenkort is echt m'n favo winkel. Ik ben er de hele dag zoet.
    Ik ben zelf Turkse van origine en het valt me op dat de gezondheidszorg daar ook zo geweldig is.
    Ik denk dat NL echt achterloopt daarmee. Ik vind de zorg hier in NL ronduit slecht. Ik heb m'n ogen laten laseren en ik ga daar elk jaar naar de tandarts. Tenminste normale prijzen en goede zorg.
    Alleen de infrastructuur hier loopt voor, de rest niet helaas.
    Het liefst zou ik ook wel in Istanbul willen bevallen.

Zo'n groei echo krijg je ook niet zomaar :(
    Zo stom! Alleen als de verloskundige dat wil.

Best bijzonder dat we nu een mensje aan het maken zijn en dat we het straks mee naar huis mogen nemen.
    Nog gekker het idee dat er misschien wel een piemeltje in me groeit haha! Het idee dat ik nu 2 harten in m'n lichaam heb is al onwerkelijk.
    Heb jij al een voorgevoel waar je zwanger van bent?

18. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    O wat leuk, ben je turkse!
    Ben in Istanbul geweest en I love it! De stad, de bazar, het eten, geweldig, ga zeker nog een keer terug.

Om je eerlijk de waarheid te zeggen ben ik ook blij dat ik in Spanje beval, hier krijg je een epiduraal als je binnenkomt en die blijft aan staan tot het kindje geboren is.
    Mijn dochter is geboren met een keizersnede maar een vriendin van me heeft drie weken geleden een zoontje gekregen en zij kon zich niet voorstellen dat hij van haar was omdat ze totaal geen pijn tijdens de bevalling had gehad....dus zo kan het ook.
    Ben hier privé verzekerd voor 44 euro in de maand....

Ik persoonlijk snap ook niet waarom het in Nederland nog allemaal zo primitief moet gaan en nog minder snap ik van de thuisbevallingen en de mensen die geen pijnstilling willen....

Ik denk ook dat ik zwanger ben van een jongen..maar ja dat dacht ik de vorige keer ook :D en het is ook een raar idee dat er een mensje in je groeit, zeker als je leest wat er zich allemaal ontwikkeld van dag tot dag, heb je toch geen idee als je hier gewoon achter de laptop zit dat er ondertussen 4 miljoen hersencellen binnen in je zijn ontwikkeld of 10 vingertjes :$

Ik wens je een hele fijne dag morgen en laat het me weten hè!!

19. kruimel287

12 feb 2012
    86
    0
    0

Ik heb 1,5 week geleden een echo gehad op 6 weken en er was hartactie te zien. Komende woensdag mag ik weer..

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Vandaag een geslachtsbepaling gehad! Ik krijg een dochtertje

Deel Deze Pagina