De pil maar vage klachten

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Samama, Jan 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

#1 Samama, Jan 14, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 14, 2013
    Hoi!

Ik slik al jaren de pil maar plaats toch maar hier even mijn verhaal.
    De afgelopen 2 keer dat ik ongesteld werd, was mijn ongesteldheid veel en veel minder dan normaal. Vooral de laatste keer was het voornamelijk bruinig ipv helder rood (wat ik normaal gesproken heb) en veel korter en minder.
    Ook heb ik al een tijdje bepaalde symptomen:
    - Trekkend gevoel in mijn onderbuik wat uitstraalt naar mijn lies
    - pijnlijk beurs gevoel aan de zijkant van mijn borsten
    - 1 dag had ik enorme spierpijn in mijn bovenbenen, wat totaal uit het niets kwam (ik sport ook niet)
    - futloos, snel vet haar
    - misselijk worden tijdens het eten
    - geen honger
    - humeurwisselingen; het ene moment vrolijk zijn en het andere moment iemand wel kunnen killen ;)
    - opgezette buik
    - sinds een goede week droom ik iedere nacht
    - sigaretten smaken echt voor geen meter! (ja ik weet het, dan is het nu een goed moment om te stoppen :))

Ik heb geen stress, daardoor kan mijn menstruatie dus niet anders zijn. Ook is mijn eetpatroon altijd hetzelfde.

Op woensdagavond heb ik een testpoint test gedaan, waarvan als je met het licht erop scheen, je de teststreep zag (niet overduidelijk, je moest hem echt goed in het licht houden). Dit vergeleken met de andere test (of dit geen voorgedrukte streep is zeg maar) maar deze was Omo wit in het licht.

Ik vroeg me af, ook omdat ik aan de pil ben, maar toch deze symptomen heb, kan iemand mij vertellen wanneer ik het beste eventueel nog een keer kan testen of heeft er iemand wellicht ervaring dat het misschien iets anders kan zijn?

Ik ben met een aantal van deze klachten al zo'n 5 weken geleden naar de huisarts geweest, maar die zei; buikgriepje :( wat ik dus niet heb gekregen. Ze heeft nog wel getest op vaginale infecties maar die heb ik niet.

Ik zou graag jullie advies willen :)

2. Juutj

Juutj Lid

Dec 12, 2012
    72
    0
    6
    Brabant
    Hoi samama,

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Als je de klachten 5 weken geleden ook al had zou de test nu toch duidelijk moeten zijn. De vage die je op de testpoint zag is wss een indrooglijn..
    Maar als je blijft twijfelen zou ik de huisarts even bellen voor een bloedonderzoek dan kunnen ze kijken of je zwangerschapshormoon in je bloed hebt.
    Ik weet uit eigen ervaring dat als je een zwangerschap vermoedt je steeds meer klachten krijgt en je jezelf behoorlijk voor de gek kan houden.. Een bloedonderzoek geeft dan de definitieve bevestiging.
    Succes

3. Samama

Samama Niet meer actief

Hoi Juutj,

Bedankt voor je antwoord. Ik begon (zo ongeveer) 5 weken geleden met het trekkerige, zeurderige gevoel in mijn onderbuik. De afgelopen weken zijn er inderdaad steeds wat meer dingetjes bijgekomen.

Het hoeft ook zeker geen zwangerschap te zijn hoor, maar misschien is er iemand anders die dit ook had en zegt: O, maar dat had ik ook en bij mij was het dit...

4. Juutj

Juutj Lid

Dec 12, 2012
    72
    0
    6
    Brabant
    Wat je omschrijft zijn wel allemaal typische zwangerschapssymptomen. Ik zou zo niks anders kunnen verzinnen wat ook zulke symptomen geeft. Misschien reageer je niet helemaal goed op de hormonen uit de pil die je slikt. Maar ik weet niet of je daar zulke klachten van kan krijgen ik ben geen dokter ;)

5. mammiesam

mammiesam Actief lid

Dec 11, 2012
    193
    0
    0
    ze slikt al een tijd de pil dus ineens klachten van de pil zou ik wel gek vinden. Ben je niet een keer ziek geweest of een kuurtje gehad?

Als je je zo blijft voelen zou ik toch weer terug gaan naar de ha...eventueel bloed laten prikken om te zien wat er aan de hand is...dit keer je niet weg laten sturen onder het mom van een griepje...neemt de ha alsnog je klachten niet serieus kun je misschien is voor advies bellen naar een gyn of vk?

6. Samama

Samama Niet meer actief

Hmm, vanmorgen getest, maar negatief.
    Heb nu een afspraak voor vrijdag as. bij de ha, ga nu een doorverwijzing vragen voor de gynaecoloog. Vind ruim 5 weken met vervelende pijn in m'n lijf wel meer dan genoeg.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Waarom naar een gynaecoloog?
    Als de test negatief is dan ben je gewoon niet zwanger lijkt me en moet het haast iets anders zijn.

8. Samama

Samama Niet meer actief

@Melanie.
    Daarom ga ik ook naar een gynaecoloog. Zoals hierboven beschreven, heb ik uitgelegd dat ze al een kweekje hebben gemaakt, en de HA niet wist waar het anders vandaan kan komen. Ik heb een test gedaan om er zeker van te zijn niet zwanger te zijn, ben dus ook gewoon aan de pil. Ik heb dan liever dat de gyneacoloog ernaar kijkt, die kan toch wat meer zien dan een huisarts (omdat ik dus allerlei klachten heb, waaronder een verminderde menstruatie). Dit moet ergens vandaan komen. Buiten dat om zit "geklooi" met de baarmoeder en omliggend gebied in de familie, is erfelijk. Liever een keer teveel naar laten kijken dan te weinig.

Share This Page