Stel dat het raak is, ideeën vertellen met kerstmis

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SMJD, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    27-12 ben ik 15 dpo en is dus mijn nod. Nu hoop ik, zoals elke ronde, dat het raak is.
    Ik wil in ieder geval 24 december, 12 dpo, een test wagen. Wat zou het gaaf zijn als we met Kerstmis leuk nieuws kunnen vertellen.
    Ik ga er niet vanuit dat het raak is, heb ook geen illusies dat het zo snel gaat, en wil ook niemand tegen het zere been schoppen!

Maar fantaseren doe ik graag! als het raak zou zijn, zou ik het wel op een leuke manier willen vertellen met Kerstmis tegen onze familie. Hebben jullie nog leuke ideeën?

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Grappig. We hebben dezelfde NOD. Ik ga bewust pas op mn nod testen.

Maar uh, wat doen jullie met kerst? Samen eten? Misschien dan iets in de zin van: volgend jaar moet er een bordje bij op tafel? Zoiets?

3. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Oh echt haha, spannend zeg! Ik ben niet zo geduldig :)
    Ik ga de 24e de nachtdienst in, en we schuiven de kerstdagen aan bij een winterbbq en gaan de andere dag gourmetten..

4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Hahaha ik ben ook niet zo geduldig hoor. Maar ik zit 1e kerstdag bij mn schoonfamilie en ik wil het zelf zo vroeg nog niet vertellen. Dus ofwel ik zit daar teleurgesteld, ofwel ik zit daar met een geheim.. dan kan ik het beter gewoon nog maar niet weten :')
    Daarnaast zijn we ook nog niet bewust fanatiek bezig ofzo, als t nu raak zou zijn zou dat gewoon een enorm gelukje zijn :')

Hoop voor jou dat het raak is ^^

5. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi smjd,

Spannend hoor voor je!! Zal gaaf zijn idd met kerst!!
    Maar wie wi jij precies verrassen? Aan partner of ook familie?
    Ik heb namelijk bijna exact 3 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Ik testte op 24 december positief. Heb alleen partner ingelicht toen hij mij kwam ophalen (wij vieren altijd kerstavond met familie) maar wij hebben bewust niks verteld aan familie. Wij vonden samen ons geheimpje erg leuk om te hebben.
    Helaas is het een week later fout gegaan, een zeer vroege miskraam. Ontzettend verdrietig natuurlijk, zeker op oudjaarsdag niet echt prettig....
    Ook al test je positief (wat ik hoop voor je!!) het is nog zooooo ontzettend pril! Er kan van alles gebeuren!! Wil je dan daarna familie weer vertellen dat het niet goed is?
    Het is echt heel dubbel. Ik zit zelf nu in dezelfde situatie. Ben zaterdag 9 weken zwanger, maar waarschijnlijk nog geen echo gehad.
    We gaan het wel vertellen, maar wel met een flinke "maar" dat er geen echo geweest is. Ik vind kerst te leuk om het te zeggen, zeker aangezien dit waarschijnlijk onze laatste zwangerschap is, dan is ons gezinnetje compleet :) het was altijd wel een grote wens om met kerst te vertellen, maar dat valt niet te plannen ;)
    Mocht het niet goed gaan, dan zal ik zoveel verdriet hebben dat ik echt steun nodig zal hebben van familie. Want bij de 1e was het "pas" 5 weken en was echt heel erg van slag. Daarom denk ik dat nu met 9 weken ik zoveel verdriet zal hebben dat ik het niet kan verbergen...
    Maar we blijven positief!!
    Eerst maar eens testen deze week! En ik hoop voor je op goed nieuws!!

6. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wat spannend zeg! Hopelijk een goede echo!

Ik wil natuurlijk mijn vriend dan verrassen, dan pak ik de test in en krijgt hij die kado op kerstavond.
    Ja we vertellen het wel meteen, hebben we bij de eerste ook gedaan.
    We vieren kerst met ouders en broers/zussen, en mocht het mis gaan weet ik dat ik steun aan ze zal hebben. Mijn schoonzusje is nu eindelijk bijna 12 weken zwanger na 2 miskramen.

7. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Een kerststukjes en daar je zwangerschapstest in steken en het ze dan zelf laten ontdekken

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Vind je dat niet een beetje snel om te vertellen? al voor NOD?
    Je moet het zelf weten natuurlijk maar er kan zoveel mis gaan, tuurlijk is het leuk met kerst te vertellen maar persoonlijk zou ik het niet doen.

Maar verder op je vraag: toen ik 8 weken in verwachting was van mijn dochter met kerst verteld aan de familie, bij beiden gaan we altijd uit eten dus hebben een boekje 'voor opa en oma' gegeven met de vraag of er nog een stoel bij gereserveerd kon worden vanaf het volgende jaar

9. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owja...

Was vergeten t vertellen hoe wij het gaan vertellen ;)
    Ik heb 2 grote doorzichtige kerstballen gekocht. Deze inmiddels met roze en blauwe letters erop geschreven... Hoera, zomer juli/augustus 2017!
    En dan gaat de binnenkant nog gevuld worden met roze en blauwe muisjes.... Hopen dat ze het snappen :)

10. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Oh dat besef ik maar al te goed. Maar als het weer zover is kan ik mijn mond toch niet houden... :)
    Dat idee van het boekje is wel leuk, bedankt!

11. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Dat iw ook een leuk idee! Ga het onthouden.
    Dat zal vast een mooie verrassing zijn voor je familie. Heel veel.plezier met bekend maken en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.398
    1.177
    113
    Ik snap je helemaal! Hier afgelopen weekend oplopende testen, en ik verraad mezelf altijd. Ik deel dan ook echt alles met m'n ouders. En ik zit in de mmm dus ze weten precies hoe en wat. Dus ook verteld met een grote MAAR.. samen de vreugde maar ook samen het verdriet delen.. hier is de innesteling fout gegaan, maar vind het heel fijn ook het verdriet te kunnen delen met hun.

13. jeshh

jeshh Niet meer actief

Wat ik in mijn hoofd heb / had:

Er liggen hier heel veel fotoalbums van mijn ouders, vanaf hun verloving, heel tof om te zien. Ik wilde een nieuw fotoalbum maken met de highlights uit hun leven. Verloving, samenwonen, bruiloft, kinderen, bruiloften van ons, kids van mijn zus en dan op de laatste pagina een foto van de verrassing. Zij weten waar we mee bezig zijn en ik zou dit ook niet voor me kunnen houden (en dan zou ik niet drinken, dat zou gek zijn haha)

Nou ja, dus niet met de kerst helaas, maar dit hou ik wel in mijn hoofd voor als het eenmaal zo ver is :)

14. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.398
    1.177
    113
    Die is wel heel leuk ja!!

15. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Als het raak is is het misschien leuk om een foto van de positieve test uit te printen en in een DIY kerstbal te plakken en dan in de boom hangen of eventueel familie vragen of ze je willen helpen met de kerstboom extra te versieren :)? (zijn van die plastic, doorzichtige ballen waar je een eigen foto/versiering in kunt plaatsen). :)
    Zal duimen dat het raak is!

16. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    #16 Monijari, 19 dec 2016
    Laatst bewerkt: 19 dec 2016
    Zo denk ik er ook over :). Ik ben met kerst net 4,5 week. Erg pril nog maar we vertellen het wel!
    Ik heb voor onze zoon een shirt gekocht met een kruis door enig kind en met grote letters eronder: grote broer. Of ik maak daar een foto mee, en pak dit met een lijstje in en/of we doen t shirt onder een vest aan en zeggen we willen nog wat laten zien en doen dan zn vest uit....

Zou sowieso teveel opvallen als ik niet lekker wijntje zou nemen....

17. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ach wat verdrietig zeg! Sterkte! Hopelijk lukt het jullie snel!

De band met mijn ouders is ook erg goed en ik zou het niet kunnen of willen verbergen. Weet zeker dat ik veel aan ze zou hebben mocht het toch mis gaan

18. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wat een gaaf idee zeg+ hopelijk mogen jullie dat snel maken!

19. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wat lief, dankje! Ik hoop het ook maar ga er vanuit dat we er weer een maand of 9 over gaan doen... kan het alleen maar meevallen hoop ik. Sta er nu wel iets nuchterder in, maar vind het weer net zo spannend en leuk om te fantaseren over het moment dat ik een positieve test in handen mag hebben.

Een leuk idee. Ga dat van de kerstballen onthouden!

20. Kim13891

Kim13891 Lid

14 nov 2016
    89
    8
    8
    Hey, wij kwamen erachter op 30 dec (leuk oudjaarsdag nieuwtje hihi), maar ik was zo enthousiast dat ik mijn schoonmoeder appte dat het raak was. Waarop ik terugkreeg yes! Gefeliciteerd maar heb je enig idee hoe laat het is? Bleek het 6 uur s morgens te zijn haha! We hebben het hun overigens alleen verteld de rest later..

Deel Deze Pagina