Hoii Nu 4 weken zwanger van de tweede (derde zwangerschap) en ik sta weer op scherp qua symptomen. Ontzettend moe, snel buiten adem, vol gevoel in onderbuik, geur versterkt (ondanks dat ik verkouden ben) en misselijk. Sommige dingen qua eten smaken ook nu al niet meer en de burrito die m'n man laatst maakte was het beste dat ik ooit had gegeten (haha). Maar m'n borsten... slap... niks... nada. Niet gevoeliger, niet voller. Gewoon niks. Dat maakt me zo onzeker. Nu had ik bij m'n mk ontzettend pijnlijke gezwollen borsten dus ik weet dat het niet per sé iets wil zeggen. Maar ik heb er zo de focus op gelegd... bah
Allereerst gefeliciteerd! Wat ke borsten betreft, dat hoeft ook niet persé toch. Je hebt heel veel andere symptomen wel. Heb je al een eerste echo gepland staan?
Ik heb bij 2 van mijn 3 zwangerschappen totaal geen last gehad van mijn borsten. Geen pijn, geen gevoeligheid, niet groter gegroeid, niks. Net als alle andere symptomen is het hebben van pijnlijke borsten geen verplichting voor het hebben van een goedlopende zwangerschap en het kan prima verschillen van zwangerschap tot zwangerschap…
Volgens mij heb ik alleen bij mijn eerste zwangerschap wat gevoelige borsten gehad, maar nooit zo intens als wat ik wel eens lees. De vermoeidheid was er altijd en dat is voor veel vrouwen wel een vaste factor. Bij mijn miskraam was ik helemaal niet zo moe en ik denk dat hcg toen nooit zo hoog is geweest als bij een gezonde zwangerschap. Dus ik denk dat je een goede pot symptomen al te pakken hebt