Hoi.. Nou, ik zit op de wachtbank. Ik twijfel of ik zwanger ben ofniet, heb toch een aantal symptomen waardoor ik achter mijn oren krab hihi. Ik heb 2 dagen voor mijn eisprong en op mijn eisprong seks gehad met mijn partner. Dit was 11 januari en 13 januari. (Ja, ik weet wanneer mijn eisprong is, want ik voel hem elke maand ) 18 op 19 januari werd ik in de nacht wakker van een hevige kramp, was echt niet leuk, daarna gelukkig wel weer inslaap gevallen. Paar dagen erna heb ik 4 dagen lang een pijnlijke buikpijn gehad, was echt niet leuk meer, ik zat meer op het toilet dan op de bank oid. Even de symptomen op een rij wat ik heb; - Veel afscheiding; doorzichtig met een beetje wit en rekbaar slijm - Soort van hartkloppingen (ik zie en voel mijn hart kloppen, normaal heb ik dat nooit, of nahjha, praktisch geen hartslag, soms denk ik dat ik gewoon een geest ben ofzo hihi) - Soms wat krampen - Diarree, soms obstipatie en opeens harde ontlasting - Soms gevoelige/pijnlijke/branderige tepels - Branderig gevoel soms in de borsten - Ontzettend veel last van mijn gebit, gevoelige tanden en stekend - Veel plassen - Mijn lievelingsbroek pas ik ineens sinds vorige week niet meer, hij wil niet meer dicht, ja, moet ik echt mijn best doen en dan zit het niet lekker - Raar gevoel in de buik - Ik heb het steeds koud, als ik een warme douche neem, ben ik even warm en daarna weer koud, uit het niets een zweet uitbraak en heel warm en daarna weer koud. - Last van droge huid, vooral rond mijn mondhoeken losse velletjes en als ik crème op mijn gezicht doe, brand het, normaal geen last van en droge handen na het douchen terwijl ik daar nooit geen last van heb (als het koud buiten is oid, heb ik ook geen last van een droge huid) En nahjha, 4 dagen overtijd nu. Ik moest 27 januari mijn menstruatie krijgen, normaal heb ik lage rugpijn en ontzettend last van mijn borsten en zodra ik een zeurende, nare en trekkende pijn onderin de buik krijgt, dan niet veel later ben ik ongesteld, ik heb dus niets van dit alles. Ik heb het ook regelmatig. Ja, ik kan een test doen, maar ben bang voor teleurstelling, we hebben sws een lage HCG meetbaar hormoon, al mijn zussen testte zich ook pas na 1/1,5 week positief, dus ik wacht liever nog even zeg maar voordat het mij handen vol met geld gaat kosten hihi. Mijn vraag is eigenlijk, wie herkent deze symptomen en waren dus pril zwanger en wanneer hebben jullie precies een test gedaan om dat te bevestigen? Of wist je al dat het raak was?
Ik zou gewoon testen. Ik snap jouw motivatie, maar zelf zou ik niet kunnen wachten. Testen kun je overigens heel goedkoop bestellen he.
Hier bestel je 12 of 16 testen voor hetzelfde geld als wat je normaal in de winkel uitgeeft. Vroege zwangerschapstest (>99%) bestel je eenvoudig online bij 2-BeSure.
Hihi, ik kan wel wachten met testen, heb engelen geduld, met alles trouwens ook met dit, maar daarom is het wel fijn om reacties te lezen wie ongeveer dezelfde symptomen hadden en zwanger waren. Als ik een test ga kopen, dan gelijk 1 van clearblue, vandaar dat ik dus ook liever nog wacht met het kopen, wil dat pas vrijdag of na het weekend doen als ik nog steeds niet mijn menstruatie heb gekregen. Wel bedankt voor de link uiteraard en je reactie.
Mijn ervaring heeft me de afgelopen maanden geleerd dat ALLES waarvan jij googled met daarbij zwanger een hit oplevert. Ik heb de gekste dingen opgezocht en overal kom je bij uit dat het zóu kunnen wijzen op een zwangerschap. De enige écht duidelijke indicatie is het uitblijven van de menstruatie (hèhè, tuurlijk) en dan een positieve zwangerschapstest. Ik heb tests gekocht van kruidvat (2 voor 5 euro). Als je precies weet wanneer je eisprong was, heeft de weken-indicator van clearblue ook weinig toegevoegde waarde verder, je weet namelijk precies hoe ver je zwanger bent. Daarnaast, als je (net zoals je zussen) heel langzaam HCG aanmaakt, geeft die weken-indicator van clearblue nog minder toegevoegde waarde, omdat die uitgaat van de hoeveelheid HCG in je urine
ik denk dat je gewoon een test moet doen aangezien je al na je nod bent en de 2voor5 van kruitvat kan je al heel vroeg mee testen ik lees soms dat sommige met 6dpo al een licht positieve test heeft en als je al zoveel symptomen hebt als dat van hcg afkomstig is moet je test zoiezo positief uitslaan
Dit voelde ik niet zo vroeg.. Maar wat later pas. Alhoewel pijnlijke borsten en tepels voelde ik wel vroeg. En het ineens vele plassen ook. Maar de rest pas echt stukken later.
Neem zo'n test die al 6 dpo zou kunnen, dan heb je zekerheid.. die is extra gevoelig voor hcg.. al die klachten kunnen ook tussen je oren zitten weet k uit ervaring
Nou, ik ben zojuist ongesteld geworden. Niet te geloven haha. En ja, het kan idd tussen de oren zitten, klopt. Maar nu komt het leuke, ik ben heel druk bezig geweest met mijn werk en andere dingen dat ik serieus er niet teveel mee bezig kon zijn, mijn app gaf een melding dat ik moest aangeven wanneer mijn menstruatie Is begonnen en toen begon het te dagen dus. Toen ben ik even na gegaan qua de symptomen die ik heb/had (goed heugen gelukkig of niet) dus vandaar dat ik mijn topic had geopend. Nou, scheelt mij geld en op naar de volgende ronde 💪 bedankt iedereen voor de genomen moeite 😊
Je spreekt jezelf tegen sorry. Je zegt er niet teveel mee bezig te zijn. Maar intussen denk je wel te weten wanneer je eisprong was. En dacht je sex te hebben op de dag van eisprong. En die was eerlijk gezegd dvolgens mij dagen later dan jezelf denkt waardoor je NOD ook later was uiteraard. Je eisprong voelen is totaal onbetrouwbaar. Vaak is het de laatste groeispurt van je follikels die je voelt waana na een aantal dagen je daadwerkelijke eisprong pas plaatsvindt waar je veelal niks van voelt. Met ovulatietesten kun je gerichter op zoek gaan naar je eisprong. Het zal je verbazen dat je eisprong dan toch op een ander moment is dan je denkt. Door maar er van uit te gaan dat het je eisprong is wat je voelt, loop je het grote risico juist op de verkeerde momenten sex te hebben, met als resultaat geen zwangerschap! Even terugkomend op je mededeling dat je er niet veel mee bezig was, vervolgens som je een ellenlange lijst van mogelijke symptomen op.....Dan ben je er dus wel degelijk mee bezig. Wat doodnormaal is. Want als je zwanger wilt worden, ben je er sowieso mee bezig, bewust of onbewust. Wil je er niet mee bezig zijn, dan gebruik je anticonceptie . Verder wil ik je nog mee geven dat symptomen niks willen zeggen helaas. De meeste vrouwen merken niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn, terwijl ze alle andere rondes van alles voeldenwat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had. Bij de meeste vrouwen beginnen de kwalen ook pas bij 6 weken zwangerschap. Succes met zwanger worden!