Mag ik dit als start van de menstruatie zien?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kancamagus, Dec 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kancamagus

Nov 24, 2015
    89
    34
    18
    Na ruim 12 jaar anticonceptiva gebruikt te hebben, is per 26 oktober het spiraaltje verwijderd. Sinds december echt actief bezig met het in vervulling laten gaan van onze kinderwens.

Omdat ik zo lang anticonceptiva heb gebruikt vind ik het prettig om mijn cyclus een beetje in kaart te hebben en daarvoor zou ik jullie hulp willen vragen. Ik zit namelijk met het volgende:

Op 30 oktober had ik een dagje heel licht bruin bloed, daarna niets. Vervolgens werd ik op 28 november ongesteld, erg heftig. Dit kwam me bekend voor. Voordat ik begon met anticonceptiva had ik dit ook.
    Op 26 december zou ik, uitgaande van de gemiddelden, mijn nod hebben. Op 23 december had ik echter weer wat oud bloed. Dit ging door tot vandaag, een flinke klodder (sorry) rood. Nu is het weer bruin. Kan ik 23 december nu zien als de datum waarop ik ongesteld ben geworden? Of moet ik uitgaan van vandaag, omdat er nu pas helderrood bloed bij kwam (wat nu dus weer gestopt is).

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    de dag dat je het eerste helderrode bloed verliest is je 1e menstruatiedag.

3. Soofster

Soofster Actief lid

Dec 13, 2015
    475
    0
    16
    Ik lees even mee. Zit met een zelfde soort vraag. Ik heb de 26e klein beetje rood bloedverlies gehad. De 27e niets meer. Nu vandaag wel weer een klein beetje. Beide keren eigenlijk alleen op de wc bij het plassen. Geldt dan de 26e als start van mijn menstruatie? Of zal deze nog komen?

Share This Page