ff google geraadpleegt wat apart zeg vraag me nu alleen af heb je geen grotere kans op een meerling zo?
Hihih zeker er is maar 1 zaadje nodig.. Sorry dat k zo weinig reageer op iedereen maar het gaat zo snel dat k t niet meer goed kan volgen hihi maar doe mijn uiterste best hoor Het gaat al wat beter met me gelukkig. . Nog niet helemaal de oude maar heb weekend dus dan kan k ff bijkomen. Lief dat je interesse toont! Ben ook wel erg benieuwd naar jouw situatie en hoe dit afloopt hihi! heb je al wat meer klachten dat je zegt van hmmm vreemd?
ja oke haha er word aardig wat afgetikt hier mede door mij(sorry) maar verder kunnen ze er weinig aan doen als ikhet goed begrijp?
Is niet erg hoor, wij zijn vandaag vrij. Ik denk dat ik morgen ook niet alles kan volgen. Werken van 9 tot 9 en daarna nog verjaardag. Zaterdag werken en dan is het zo maandag. Alleen die kramp, steekjes en vroeg wakker, maar meer had ik toen ook niet.
Hey meiden zal ff me toestand uitleggen snap dat het nogal vreemd voor jullie is.. Ik kwam erachter toen ik 16 was dmv tussentijds bloedverlies en veel buikpijn. Van daaruit zijn ze verder gaan zoeken en toen kwam er dit uit. Aangezien ik 16 was zeiden ze doodleuk kom maar een jaar van tevoren terug voor je zwanger wilt worden. Op mijn weblog staat een gedeelte over dit.. ben het beetje van me af aan het schrijven om ook zelf dit meer te kunnen bevatten want dat vind ik nog steeds moeilijk. Ik heb dus 2 bm, 2 bm monden en 2 schedes (dus ingangen). Wat betreft meerlingen niet per definitie meer kans maar wel kans dat ik 2x zwanger word met een tussenpoze dus bijv. Eerst in de ene bm zwanger en dan in de andere bm. Verder is het afwachten hoe het gaat. . Heb meer kans op miskramen, vroeggeboorten en stuitligging. Het word dus heel spannend hoe dit zal gaan verlopen als ik eenmaal zwanger ben en zal dus onder strikte begeleiding van de gynaecoloog gaan lopen. voor 80% is het al zeker dat ik via een ks zal bevallen.
Ze kunnen het opereren maar mijn gynaecoloog wilt eerst kijken hoe dit gaat verlopen omdat als ik geopereerd word er meer kans is op verklevingen wat leid tot verminderde vruchtbaarheid.
Ja ik had het gelezen. Wat ontzettend naar! Vooral op die leeftijd achter komen, puber, onzeker, hormonen enz. Ik hoop ontzettend voor je dat zwanger mag worden en een redelijk voldragen zwangerschap mag hebben. Hopelijk heb je voldoende steun in je omgeving?
owhja alsof je even een jaar van te voren gaat plannen oke over een jaar wil ik aan kinderen beginnen die doktoren praten altijd zo makkelijk jeetje schrik een beetje van je verhaal zeg weet ook even niet zo goed wat ik erop moet zeggen heb het zelfs 2keer gelezen hoe en wat allemaal
Zou zeggen als jullie tijd/zin hebben kunnen jullie mijn weblog lezen. Zal wel zeggen dat er ook veel gevoel in verwerkt is omdat ik dit ook een beetje gebruik alz een soort verwerkingsproces hiervoor omdat ik het bij tijd en wijlen hier wel heel slecht mee heb. Soms vraag ik me af waarom ik niet gewoon "normaal" ben. best frustrerend!
zal hem morgen eens lezen ik hou ook me verhaal bij om het van me af te schrijven alleen dan gewoon op een kladblok voor mezelf lijkt inmiddels een soort boek
Dankjewel hele lieve reacties. Heb een aantal mensen met wie ik er goed over praat waaronder mijn vriend. Maar soms zit het gewoon te hoog en moet ik echt ff huilen gewoon puur omdat het allemaal zo onzeker is. Zeker de tijd met onderzoeken vond ik moeilijk. Alles moet ook zo gepland, het is niet van ik stop met de pil en klaar het is bij mij een traject, fase voor fase. nu eindelijk groen licht gehad maar als ik in oktober nog niet zwanger ben moeten we terug naar de gyn voor evt. Ondersteuning. Ene kant blij dat je eindelijk mag beginnen maar anderzijds heel eng. Mocht ik zwanger zijn kies ik er bewust voor om het tot 14 wkn (is veel) geheim te houden voor de buitenwereld ivm herhaalde miskramen die zich voor kunnen doen bij deze aandoening.
Pff ik heb hem al gelezen. Tjee zo jong om dit dan al mee te moeten maken! Vooral de reactie van die eerste gynaecoloog.... Heb er gewoon geen woorden voor. Je bent zelf huisarts assistent, 2 gynaecologen die zo'n jong meisje weg sturen dat kan toch echt niet? Helemaal geen uitleg of hulp voor wat het voor jou kan betekenen in de rest van je leven. Wat fijn dat je zo'n lieve man hebt gevonden!
klopt klussen is hier ook geen pretje meer voor me omdat het zo gepland moet en huilen hoort erbij meid lucht soms zelfs op oktober is al snel krijg je dan medicatie ter ondersteuning? lijkt me erg moeilijk denk als je een positieve test zou hebben dat je er nog niet blij mee kan zijn vanwege de verhoogde kans op een miskraam
dames wat gaan jullie snel, heb nu wel alles bij gelezen. maar er zitten heftige verhalen tussen. daenerys dikke knuffel meis en ik hoop dat je meteen zwanger blijft en je geen mk krijgt. ga heel hard voor je duimen. grootsgezin ook heftig met je zoontje gelukkig doet hij het nu goed en kunnen jullie genieten. ik ben bang dat mijn streepje vanochtend een indroger was, ovu test is zo licht als iets en kv helemaal wit. zit nu op 9 of 10 dpo ga morgen ochtend met 2v5 testen. fijne avond nog dames
Ohh Clyde, balen! Ik had wel goede hoop na test vanochtend. Hopelijk toch nog goed nieuws aankomende dagen. Jij ook slaap lekker.
heb net een stukje gelezen van je blog wat ik me inmiddels afvraag (als je geen antwoord wil geven snap ik dat ) een tampon inbrengen deed pijn had je dan geen moeite met de daad zelf? juist omdat het allemaal wat strakker is daar
Zo ik ga ook zo naar bed dames, mag ik jullie danken voor een gezellige kletsdag!! Morgen alweer 7 dpo! Haha weer een dagje minder lang wachten. Slaap lekker voor jullie allemaal. 😘
@ mamalap, ja klopt nu ik zelf in de medische wereld zit snap ik dat ze dit nooit hadden mogen doen! Mijn gynaecoloog die ook afdelingshoofd is van de gynaecologie afdeling was er ook niet over te spreken en zou hier een melding van maken. We werden echt letterlijk met een kluitje in het riet gestuurd. Mijn moeder bleef ook wel vragen stellen maar het werd gewoon abrupt afgekapt. Gelukkig heb ik een lieve man en in 2012 begon het toch te knagen, ik wilde weten hoe, wat en waar en wat ons te wachten zou staan. Ben blij dat ik toen wel gelijk serieus werd genomen en gelijk goed onderzocht werd. DD; oktober is inderdaad al snel dat beangstigt me wel.. ik zal dan waarschijnlijk inderdaad medicatie krijgen ter ondersteuning en misschien dat manlief's zaadjes ook getest gaan worden. ik hoop echt dat het voor die tijd raak is, maarja you never know. ik hoop ook dat alles in een x goed blijft gaan maar toch stiekem hou je er rekening mee he dat het toch fout kan gaan, dit kan natuurlijk bij iedere vrouw en voor iedere vrouw is dit even erg, maar aangezien ze al aangeven dat het vaker voorkomt bij deze bm afwijking hou je uit zelfbescherming al rekening met dit scenario. tampon inbrengen was altijd al lastig.. tijdens seks ook de eerste keren en zelfs daarna nog dat ik voelde dat hij tegen iets aan schampte, een x zelfs tijdens de daad heel veel bloed verloren we zaten allebei onder maar was 18 en durfde niet naar het zkh te gaan al stond mijn ex daar wel op. heb dit ook overlegd met de gyn en die zegt dat dat dus van de dubbele schede afkwam. momenteel gaat het wel goed maar k moet het wel echt aangeven als k echt pijn voel want wil niet weer dat scenario met het bloedverlies. @clyde; dankjewel voor je lieve woorden die doen me goed!! hoop voor iedereen hier dat het snel raak mag zijn! fijn dat iedereen hier zo met elkaar meeleeft.. wat rot van jou met je test.. stiekem heb je toch een beetje hoop he als je dat ziet en als het dan niet zo is dan is dat zo'n grote teleurstelling ga zo even alles teruglezen om weer ff up to date te zijn van iedereen. en je gevoel op papier zetten lucht inderdaad op! kan het iedereen aanraden. En echt wens iedereen hier het allerbeste en snel een positieve test in handen en een voorspoedige zwangerschap!
@grootsgezin; jeetje jij hebt ook wat voor je kiezen gehad met je zoontje!! fijn dat het nu goed met hem gaat!! @DD; als ik jouw handtekening zo lees heb jij ook al een lange weg afgelegd. Clomid lijkt mij inderdaad geen pretje. Zijn er bij de hormooninjecties minder bijwerkingen? Ik hoop echt voor je dat je een goed ei krijgt en een positieve test in handen hebt. Kan me goed voorstellen dat elke maand waarin het niet gelukt is een hele grote teleurstelling voor je is. @mamalap; jij bent wel erg rustig zo richting je NOD knap hoor!! ben heeel benieuwd! Het gaat in ieder geval goed in dit topic met de positieve testen tot nu toe, heb er 3 geteld klopt dat?