@daenerys, ik heb zojuist heel je blog gelezen en ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen, alles klinkt stom. Heel erg dat je dit allemaal mee moet maken. Je straalt heel veel kracht uit! Hhel veel strekte, moed en natuurlijk een dosis geluk vanuit hier. Dikke dikke knuffel.
Ik zal hier zo kort mogelijk vertellen wat mijn oudste zoontje heeft. Direct nadat hij geboren is, wist ik dat er iets mis was. De gyn en assistenten waren heel stil en er was een hoop gedoe met apparatuur. Ik ben letterlijk gaan gillen wat is er mis. Op dat moment kon de gyn alleen bevestigen dat er een schisis was(gehemelte spleet). Ze legde hem bij mij en ik dacht, hij heeft ook geen kin?! Ik was zo verliefd en overstelpt met liefde ik dacht nou en hij is de mooiste. De weken erna bleek dat hij niet zelfstandig kon eten en dat hij meerdere keer per dag stopte met ademen. Steeds opname ziekenhuis. Uiteindelijk na bijna drie maanden uiteindelijk thuis met een sonde en monitor en een intubeersetje met de mededeling. We kunnen niets voor hem doen hij is gewoon heel zwak, zijn hartje trekt dit niet. Na twee weken waarschuwde mijn Instinct dat het helemaal mis was en ben ik in wilde weg gaan bellen met het Sophia, uiteindelijk arts gesproken. Deze vond het een vreemd verhaal en heeft per koerier een testkoffer opgestuurd om hem snachts dubbel aan te sluiten op zuurstof, ademhaling en hartslagapparatuur. Volgende dag is dit opgehaald. Een uur later werd ik gebeld, ambulance was met gillende sirenes onderweg ik moest zsm spullen pakken voor opname. Ze gaf aan dat als de test klopte het een wonder was dat hij nog leefde. In het sophia aangekomen moest ik na een paar uur kiezen, of tekenen voor een operatie met 50% overlevingskans of de hart/longmachine waar hij misschien nooit meer vanaf zou komen. Geen keuze dus. Ze hebben een trachea cannule geplaatst. Toen bleek dat er maar 4mm boven zijn luchtpijp zat vanwege een niet uitgegroeide onderkaak. Hierna knapte hij op, zijn hartje was helemaal vergroot. Hierna hebben twee artsen een experimentelenoperatie uitgegoerd op zijn gezichtje. Alles is vanbinnen losgehaald en dmv een installatie en schroeven in drie maanden naar voor geschroefd. Dit is bij hem gelukt! Inmiddels wordt deze operatie niet meer gedaan omdat het bij een aantal kindjes later toch fout is gegaan. Door zuurstof gebrek heeft hij wel een epileptisch syndroom, 80% van de tijd dat hij slaapt ep. Activiteit maar geen aanvallen. Hierdoor regelt hij snachts zijn zuurstof slecht waardoor hij lange periodes heel heel laag zit. Na jaren heeft zijn lichaam dit zelf opgelost. Waar ons hart heel snel gaat pompen om de zuurstof te verdelen vertraagt hij helemaal totdat er weer genoeg zuurstof is. Dit wordt ook wel eens bij duikers waargenomen. In slaap heeft hij een constante hartslag van 47! Dit is in het kort, natuurlijk heeft dit voor mij vele vele verhalen. En vooral eigenlijk pas jaren later veel angst en verdriet gegeven. Nogmaals ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik zijn mama mag zijn! Ik weet 1000% zeker ik zou door een vulcaan lopen voor mijn kindjes en ik ben er zeker een beter en gelukkiger mens van geworden. Geld, spullen het stelt allemaal niets voor gelukkig zijn en genieten!!! Is het belangrijkste wat er is! Ps zijn vader is direct na zijn geboorte vertrokken, hij kon het niet aan dat hij waarschijnlijk ook geestelijk beperkt zou zijn(wat niet het geval is). Ook dit heeft zo moeten zijn, ik had heb al mijn aandacht aan mijn kindje kunnen geven en hem nooit maar dan ook echt geen een dag alleen gelaten. Inmiddels is mijn man echt zijn vader in elk opzicht.
@grootsgezin: wow inderdaad ook heel wat meegemaakt, als moeder zijnde 1 van de ergste dingen om zo mee te maken. Het is je kind je alles, gelukkig een heel oplettende arts in het Sophia ziekenhuis. Maar je ex hij verdiend het woord vader niet eens! @daenerys: ik zal je een beetje blijven volgen en een kaarsje aansteken, volgens mij word jij een hele goede lieve moeder, dit verdien je dan ook zeker. Houd de moed erin! Pff ik ben bijna 32 en helaas ook best wel wat meegemaakt, maar deze verhalen krijg ik toch weer kippenvel van. Soms is het leven heel oneerlijk. Maar gelukkig brengt het ook goede dingen. Een hele dikke knuffel voor jullie beide!
Voor iedereen geld denk ik hetzelfde. Ik heb weleens de vraag gehad in een groep, als iedereen zijn "rugzak" hier achterlaat en straks komen we terug wie zijn rugzak zou je dan pakken? Mijn advies, zorg dat je als een wiedeweerga je eigen rugzak pakt want die kun je tillen. ik heb veel rugzakken zien staan die ik niet zou kunnen oppakken. Beetje zweverig maar zo verschrikkelijk waar!
Ik kon het niet laten....heb zojuist een kv test gedaan...haha OMO wit andere testje zo ver mogelijk weggestopt als het nodig blijkt te zijj ga ik maandag wel testen. Mijn gevoel zegt dat het niet raak is (zoveelste ronde pfffL)
dus dat betekent dat ik nog niet kan testen? (Als is het 4/5 voor NOD?) Soms lijkt dit erger dan wiskunde zeg pffff hahah
Precies!! Ik heb nog ff gekeken ruim 70% test negatief op 8 dpo. Bij die testen 4 dagen voor nod, gaan ze ervan uit dat je lf gewoon 14 dagen is.
Hmmm me cyclus is wel 28/29 dagen Posotieve ovulatie op 18 en 19 juni dit wordt nog wat hahah ik hoop zo erg dat het raak is maar ben wel voorbereid op een volgende ronde hahah.... elke dag vrijen kan denk de reden zijn als het dit keer niet raak is
Precies dus 19 of 20 juni is je ei gesprongen, dan zit je nu op 7 of 8 dpo. Op 10 dpo test van de vrouwen die zwanger zijn nog 30% negatief, dat is 1 op de 3. Pas bij 13 dpo test bijna iedereen positief. Vandaar dat veel vrouwen hier op het forum zeggen wachten tot 14 dpo.
Jeetje grootsgezin wat heb je meegemaakt met je oudste! Toch kom je er altijd sterker uit denk ik. En over die rugzak heb je helemaal gelijk! Mijn ex is de biologische vader van de oudste vier kids en wat we met hem hebben meegemaakt tijdens het huwelijk (depressies, zelfmoordneigingen, tegen de kinderen zeggen dat hij ze ging vermoorden) en na de scheiding (ontvoering, verwaarlozing enz) valt nauwelijks met een pen te beschrijven. Gelukkig hebben ook mijn kinderen een echte vader in mijn vriend weergevonden en is mijn ex gelukkig niet tot nauwelijks meer in beeld. Soms staat hij hier ineens voor de deur waardoor we allemaal even heel erg bang/boos zijn. De kinderen hebben hem begin dit jaar allemaal zelf een brief geschreven waarin ze kort gezegd zeggen dat ze niks maar dan ook niks met hem te maken willen hebben. En dan durft hij zich nog steeds hun vader te noemen!
Hee meiden, we hebben toch wel een nieuw topic geopend, heb het helemaal gemist maar kan morgen testen!!
@zwangernr5: precies ieder zijn eigen rugzak. Ik kan ook wel een boek schrijven over verkeerde exen. Wat heb je er toch een hoop kl***zakken bij. Gelukkig geen kinderen. Nu na een hoop vergelijkensmateriaal eindelijk de juiste!! @miloena: spannend! Ga je ook morgen testen? En heb je er een gevoel bij?
Grootsgezin wat verschrikkelijk wat jij met je zoon hebt meegemaakt! Dat moet echt heel moeilijk zijn geweest! Goed dat je naar je eigen gevoel heb geluisterd! Zo zie je maar dat je intuïtie altijd gelijk heeft! Ik vind je een heel sterk persoon en een hele goede moeder meis. . wat je zegt mbt ieder zijn eigen rugzak daar heb je helemaal gelijk in. door wat we meemaken in ons leven worden we gevormd als persoon en uiteindelijk een sterker en beter mens. Dikke knuff voor jou!! Lieve dames dankjewel voor al je lieve woorden! Dit is voor het eerst op zw pag dat ik in een topic zit waar iedereen oprecht met elkaar meeleeft. wish88 wat jammer van je test! Snap dat je teleurgesteld bent. nog even volhouden meis geen bloed geeft moed en ooit zal ook jij een positieve test in handen hebben, geef de moed niet op.
jeetje das ook heftig! Wat knap van je kinderen dat ze die brief geschreven hebben. Heel fijn dat je kids in je vriend een echte papa zien en jullie samen een gelukkig gezin kunnen vormen. sommige mensen zijn het niet waard om kinderen te krijgen. Ik ken ook iemand die een onstabiel leven heeft en inmiddels 4 kinderen heeft waarvan alle 4 de kids uit huis zijn geplaatst omdat mama het te druk heeft met zichzelf en mannen. Het onprettige ervan is is dat ze maar met dr benen wijd hoeft te liggen en ze zwanger is.. arme kindjes want ze worden stuk voor stuk na de geboorte bij haar weggehaald. wat dat betreft vind k het zo jammer dat de overheid bij zulke mensen niet een verplichte sterilisatie kan laten uitvoeren want de kindjes worden hier de dupe van. de vaders van deze kindjes intereseert het ook niet want dat zijn ook foute gasten en flierefluiters. Wat is de wereld toch oneerlijk verdeeld hè.
hoi hoi , ik denk dat ik sws eens ga testen ... maar ik durf niet goed . ik zit nu 11 dpo ... misschien nog wel wat vroeg maar wie weet. ik heb denk ik wel wat symptomen maar kan ook op aankomende menstruatie wijzen natuurlijk. mijn onderbuik borrelt heel erg , heb krampen ook en vlottere stoelgang dan anders. wel meer witte puntjes op tepels maar dat heb ik anders nog al wel voor men menstruatie. en erg veel puistjes, van die hele kleine op men rug , borst , hals ... in men gezicht valt het nog enigzins mee. en jeuk op men achterhoofd en rug... met men miskraam had ik ook zoveel jeuk heel de tijd... ik maak me misschien gek hiermee, want misschien is het gewoon een voorbode van men menstruatie .. maar ik ga zo toch eens testen... wish me luck !! xx
Spannend babylove! Puistjes overal herken ik wel.. heb eigenlijk nooit puisten ook tijdens me menstruatie niet maar nu zit ik onder. borrelende buik herken ik ook en vlottere stoelgang. ik zit pas 4 dpo dus ik kan nog niet testen natuurlijk en zoiezo zou de innesteling nog plaats moeten vinden maar merk wel dat me hormonen veranderd zijn ivm puistjes ik wacht je test af, spannend!