niet kort op elkaar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 26 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, wie wil er ook de 1e en evt de 2e baby niet kort op elkaar krijgen?
    Ik heb bij verschillende kennissen gezien, dat die kids heel erg ruzie maakten, zelfs bij 1 kennis, was het broertje van dat jochie geboren en sloeg hem zelfs, dat kind snapte gewoon niet eens dat dat z'n nieuwe broertje was.
    Ik zou er minstens 3 jaar tussen laten, trouwens zo kort op elkaar, lijkt me lichamelijk zwaar en erg druk!!!!

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Niet alleen daarom zou ik er zoveel tussen laten zitten. Ik vind het tegenover mijn werkgever ook niet echt een succes om twee keer kort achter elkaar zwangerschapsverlof te moeten opnemen.

3. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Voor zover je de keuze hebt, zouden wij idd ook kiezen voor een aantal jaar tussen de kids.

Bv als Jill 2 1/2 a 3 jaar is, uitgerekend zijn van de 2e.

Of ze het gezellig met elkaar hebben of alleen maar ruzie maken ligt denk ik ook aan de kids zelf. Ken ze ook wel waar er een paar jaar tussen zit die elkaar alleen de hersens maar inslaan.

Bij m'n zus zijn ze op dit moment 1,2 en 3!!
    Kan een drama zijn, maar ook heel gezellig.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    tjsa eigelijk nog niet eens over negedacht, heb nu zo iets van eerst maar eens zwanger worden van de eerste, en weet niet of ik een 2de wil. Dus nee kan je hier niet echt antw op geven

5. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Tussen Mike en Lynn zit 5 jaar verschil,dit was dan ook weer niet een bewuste keus, want Mike komt uit de relatie met mijn ex. En eerlijk gezegd had ik de hoop laten varen dat er ooit een 2e zou komen, dus Lynn is echt een 2e wondertje voor mij. Maar destijds toen ik bij mijn ex was, had ik bewust ook niet een 2e snel willen hebben, ik genoot zoooo ontzettend van Mike en wilde hem heel graag gewoon 100% aandacht geven. Ik had toen gedacht: Ongeveer als Mike een jaar of 3 was voor een 2e (dat was het ideaalbeeld in mijn hoofd, maar wij waren na Mike 10 maand was al uit elkaar)
    Het leuke wat ik nu ervaar dat er 5 jaar tussen Lynn en Mike zit is dat Mike heel bewust heeft mee gekregen dat ik zwanger was en dat hij nu zo,n klein zusje heeft. Hij snapt dat Lynn de nodige aandacht nodig heeft en dat hij even moet wachten als ik met haar bezig ben, en ik probeer ook om de leuke dingen samen met hem te blijven doen door Lynn even weg te brengen en een bioscoopje met hem te pakken, of te gaan zwemmen.
    Die 5 jaar verschil, vind ik nu zelfs wel prettig. Terwijl ik best even heb gedacht in de zwangerschap van Lynn; hoe gaat dit straks allemaal verlopen. Maar het verloopt heeeeeeeeeel goed!!
    Groetjes Carry

6. kort op elkaar zou ik ook niet willen.
    Als ons derde geboren word is Jonas 3 jaar en bijna 3 maanden.
    Dat is goed vind ik.

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik denk ook dat we wel even zullen wachten. Inderdaad, dat ons eerste kindje 3 is als we zijn uitgerekend van de tweede. Dat zou wel mooi zijn, en leuk voor zo'n kindje dat hij / zij alles bewust kan meemaken. Een kind van 3 kan ook al veel meer zelf, en kan dus echt helpen, al vallen somige kindertjes terug in babygedrag als de nieuwe baby er is, maar daar komen we dan ook wel weer overheen ! Het is een tijdelijk iets.

Nou, eerst maar eens de eerste gezond op de wereld zetten en dan zien we wel verder !

Groetjes,
    Nikki F

8. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi ;)

Als de baby geboren word is mijn zoontje net nog 5 jaar maar in die zelfde maand dat de baby geboren word, word hij 6.

Ook bij ons was het wel de bedoeling om er een paar jaar tussen telaten.
    Maar geen 5 of 6 jaar, maar door om standighede kon het niet anders.

Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik ook niet echt durfde :) en omdat mijn zoontje in eens zei he! ik heb geen broertje :) ik wil ook :)

Nu we weer alles hadden konden we het wel gaan proberen ;)

Ps de omstandighede was een brand :cry:

Liefs Manon.

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wij zullen ook wachten tot Serjenka 2 1/2 jaar à 3 jaar is om te beginnen aan een tweede.

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    jeetje.. dan ben ik wel weer erg snel ...
    Lisa is straks 1 jaar en 8 maanden als ik uitgerekend ben..
    Maar ik denk af en toe ook wel of ik het wel ga redden met 2 kids zo dicht op elkaar.
    (was trouwens wel een bewuste keuze!)

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik denk dat het aan je zelf ligt, bij ons zat er 3 en een half jaar tussen. en nu is het de 3de en de jongste is 9.
    ik hoor wel vaak het argument dat mensen ze vlak achter mekaar nemen omdat ze dan ook leuk met mekaar kunnen spelen. nou ik zie ook vaak broertjes of zusjes die echt niet graag met mekaar spelen.

12. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben er bewust voor gekozen om niet lang te wachten met ons 2e kindje.
    Ik en mijn broertje schelen 16 maanden en we hebben altijd heel leuk kunnen spelen met elkaar met weinig ruzie.
    Mijn vriendin en haar broertje schelen 4 jaar en die hebben heel veel ruzie gehad.
    Het wil eigenlijk niks zeggen of er meer of minder ruzie is door het leeftijdsverschil.
    Ons zoontje zal straks 21 maanden zijn als onze 2e geboren wordt.
    Iedereen maakt zo zijn/haar eigen keuzes.

13. Beauty

Beauty Actief lid

11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Ik zou ze wel een redelijk kort op elkaar willen hebben. Ik verschil zelf maar een jaar en tien dagen met mijn broer en heb dit altijd heel leuk gevonden, ik heb altijd alles samen met mijn broer gedaan en zo kon hij ook op mij passen was een geruststellend gevoel voor mijn ouders!
    Ik denk dat die ruzies niet alleen van de leeftijd afhankelijk zijn maar ook van het karakter van de kinderen maar vooral ook hoe men daarmee omgaat als er ruzie is! Maar ik blijf er ook bij dat het een hele persoonlijke keuze is die je maakt het is natuurlijk wel lekker druk!

Veel liefs,

Beauty

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik weet niet wat het beste is. Denk het het ook wel opvoed technische een grote rol speeld. Bij ons thuis zat er uiterlijk 18 maanden tussen ons 4e en we hebben wel ruzie gehad maar niet echt gevochten. Ik denk persoonlijk echt een stukje opvoeding is.

15. Niet meer actief

Ook wij hebben er bewust voor gekozen om zwanger te proberen te worden zodat er niet al te veel leeftijd verschil tussen de 2 kids zit. als de baby wordt geboren is alysha 19 maanden.
    Ik vind het juist fijn om ze zo dicht op elkaar te hebben.

alysha is nog niet zo bijdehand dat ze dan erg jalroers kan zijn op haar broertje if zusje.
    En ook de zorg als je pas begint voor een 2e als je eerste kindje al 3 is dan begin je gelijk weer opnieuw met zorgen en nu zijn ze bijna tegelijk redelijke zelfstandig en gaan bijna tegelijk naar school waardoor ik ook eer lekker kan gaan werken. ij hebben er namelijk bewust voor gekozen dat ik niet werk zolang de kinderen niet naar school gaan. als er 4 jaar tussen zit zit ik in totaal 8 jaar thuis en nu maar 5 jaar.

16. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo denken wij ook ;) !

Deel Deze Pagina