Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier. Dinsdag 8 september heb ik mijn laatste pil geslikt en die zaterdag dus de laatste onttrekkings bloeding gehad. De bedoeling was dat we tot ik voor het eerst ongesteld zou worden condooms zouden gebruiken en er dan voor te gaan. Afgelopen vrijdag hadden we een feestje en daarna zou ik stoppen met roken (ik rookte sowieso heel weinig en hele lichte waar ongeveer 10 keer minder in zit dan in normale sigaretten). Nu heeft mijn vriend vrijdag gehoord dat hij de komende maanden regelmatig een paar weken weg is voor werk. En nu vinden we het zo zonde om deze maand te verspillen. . Zullen we alsnog de condooms in de prullenbak mikken? Of heb ik nu de rijping van mijn eicel verpest door de eerste week na mijn menstruatie nog te roken en heb ik dan echt veel meer kans op miskraam of afwijking stel dat het in een keer raak mocht zijn? Sorry voor het lange verhaal maar ik twijfel nog al wat te doen. . Groetjes Vrouwtje1983
Roken is sowieso slecht natuurlijk, maar volgens mij heeft roken voor een zwangerschap geen consequenties voor het kindje of voor de eicel. Gewoon nu stoppen en dan is er geen probleem wat dat betreft
Of jullie er nu al voor willen gaan kunnen alleen jullie beslissen. Bedenk wel dat de kans vrij klein is dat je direct zwanger bent in de eerste maand nadat je gestopt bent met de pil. Je hebt er (waarschijnlijk) nog geen idee van hoelang je cyclus duurt (en of deze direct op gang komt) en dus wanneer je de eisprong hebt. De kan is wel aanwezig dat je hem voelt. En je moet jezelf ook afvragen of je zwanger wilt zijn terwijl je vriend vaak een paar weken achtereen weg is. Je zult een hoop alleen moeten doen en waarschijnlijk zal hij dan ook echo's en andere controles missen. Maar je hebt echt geen eitje verpest omdat je nu nog hebt gerookt. Aangezien je niet zwanger bent kan het nu helemaal geen kwaad, behalve dan voor jezelf. Goede rede om gelijk helemaal te stoppen toch
Bedankt voor jullie reacties! Nee ik ga er niet van uit dat het meteen raak is . Het is meer dat ik dacht: stel dat het wel zo is kan dat weekje roken dan geen kwaad? Dacht al wel van niet eigenlijk maar wilde even bevestiging horen denk ik. Wat betref het weg zijn van mijn vriend. Het is iets wat bij zijn werk hoort, dan zouden we nooit aan kindjes kunnen beginnen. Hij is vaak maanden gewoon thuis alleen nu komt het net zo uit dat ie in de komende drie maanden in totaal vijf weken weg is. En dat is toch weer vijf weken geen seks dus geen kans op zwangerschap
Nou als ik jou was zou ik lekker die condooms weggooien en ervoor gaan. Ik ben paar jaar terug gestopt met de pil, kreeg mijn onttrekkingsbloeding en kreeg 2 weken later mijn ei. Ik was direct zwanger en heb nu een perfecte gezonde meid van 2,5 in d'r bedje liggen. Dus gewoon je kans pakken. Als mijn vriend zoveel weg zou zijn zou ik wel gebruik maken van ovulatietesten. Dan weet je iig wanneer je ervoor moet gaan. Succes!
Tja, roken tast natuurlijk de kwaliteit van eicellen aan, dus dat kwaad is reeds geschied, maar dat wist je waarschijnlijk al. Nu gewoon gelijk stoppen, is ook beter voor jezelf en de kans dat t lukt wordt groter. Zeker ook bij mannen, weet niet of je vriend rookt? Ben je al gestart met foliumzuur? En als jullie er nu voor willen gaan, moet je dat vooral doen. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat alles weer op gang is, maar het kan ook gelijk een regelmatige cyclus zijn. Hoe was het voor het pil-gebruik? Succes en veel plezier!
Ja was al wel aan het foliumzuur. We hebben besloten er nu gewoon voor te gaan! Ben benieuwd spannend hoor! Ben op mijn 15e aan de pil gegaan en nu 30 maar volgens mij was het voor die tijd wel gewoon regelmatig.
Ik heb heel erg stevig doorgerookt tijdens het proberen zwanger te worden en mijn man ook, je vermindert de kans met 50% op zwanger worden maar het tast echt je eitje niet aan volgens mij. Je kan evengoed gewoon zwanger worden en zeker als je man niet rookt.
Google maar eens op roken en kwaliteit eicellen. Maar op zich is het logisch, roken tast je hele lijf aan, niet alleen je longen. Dus ook je eicellen. Je hebt bijv ook grotere kans om vervroegd in de overgang te raken, of onvruchtbaar te zijn, dan niet-rokende vrouwen. Wil niet zeggen dat je per definitie moeilijk zwanger wordt, maar het verkleint de zwangerschapskans wel degelijk.
Denk dat het ook wel verschil maakt of je een pakje zware sigaretten of zoals ik drie super lichte sigaretjes per dag heb gerookt. Maar goed is het natuurlijk nooit dat begrijp ik ook wel! Nu dus gestopt
Dat weet ik zo net nog niet. Mij is altijd verteld dat je nog beter dat zware (lees meest "natuurlijke" spul) kan roken dan de light sigaretten omdat daar meer chemicaliën in zitten die je dan naar binnen rookt. Ik weet wel dat ik bij mijn laatste poging IVF ik geen druppel alcohol of sigaret meer heb gehad en toen had ik het mooiste ei ooit met de beste bevruchting mogelijk... zei mij genoeg. Hoop dat je snel zwanger mag zijn. Succes!
Ik zou het gewoon vanaf nu proberen. En dat roken. Tja. Ik rook ook nog steeds en wij zijn al 14 maanden bezig. Ik zou echt niet kunnen stoppen nu. En wil het ook niet. Betreft het weg zijn van jou vriend. Als jij het niet als een obstakel ziet zou ik er gewoon voor gaan. Mijn man is ook elke week van maandag tot vrijdag weg en met regelmaat een weekend. En wij zien dat niet als een groot probleem. Succes!
:xMisschien een klein beetje off topic maar lees het boek van allen carr: stoppen met roken! Dit boek heeft mij enorm geholpen om eindelijk door te hebben waarom rokers het zo moeilijk vinden om te stoppen! Ik ben nu al weer een tijdje gestopt en het heeft me echt heel weinig moeite gekost door dit boek! (Verder totaal geen hulpmiddelen gebruikt!) echt als je wilt stoppen en je weet niet hoe probeer dan dit boek! Ow en ik rookte al 12 jaar een pakje per dag! (Met tussenpauze bij zwangerschap dochter)
Je ei is niet verpest maar je lijf is niet in optimale conditie tijdens de groei van deze eicel. Je ei is prima maar een innesteling etc kan wel minder goed gaan als er nog rookzooi in je lijf zit. Verder; je weet niet of je cyclus meteen opstart na het stoppen met de pil he! Vaak duurt dat weken, soms maanden.