Hallo meiden, De topictitel zegt het al..... Ik ben nu ruim 2 weken bezig met het slikken van mijn 1e strip Microgynon 20 en ik heb helaas tot nu toe elke dag wel ergens een puistje op mijn gezicht ontdekt. Waarvan sommige zelfs extreem groot Nu had ik voorheen ook altijd wel een paar kleine puistjes als mijn menstruatie eraan kwam of rondom de eisprong, maar dit..... Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit puur vanwege het wennen aan de hormonen en gaat dit weer over? Graag jullie ervaringen!
Toen ik begon met microgynon 30 heb ik ongeveer 3 maanden last gehad van een onwijs vette huid. Heb op een gegeven moment 3x per dag mn gezicht moeten wassen om de puistenuitbraak daarmee enigszins onder controle te houden. Maar na een maand of drie was het gelukkig wel weer over. En nu door het stoppen trouwens weer hetzelfde verhaal, nu in maand 4 ook pas weer een normele huid
Jammer dat er maar 1 reactie is. Want daardoor vraag ik me natuurlijk af of mijn puisten 'uitzonderlijk' zijn Fafa, bedankt voor jouw ervaring. Het is fijn te weten dat het bij jou in ieder geval een tijdelijke kwestie was. Ik hoop dan maar dat dit bij mij ook zo is. Ik ben overigens erg blij dat mijn pijnlijke borsten sterk beginnen af te nemen. Zonder pil heb ik altijd enorme borstpijn vanaf het moment van de eisprong tot aan mijn menstruatie. Handig natuurlijk om zeker te weten dat mijn ei is geweest, maar wel erg pijnlijk en vervelend om met van die harde, haast gestuwde borsten rond te moeten lopen. Het ziet ernaar uit dat ik hier met de pil geen (of in ieder geval minder) last meer van zal hebben, dus dat is wel fijn. Helpt in ieder geval ook een stuk mee om wel zin te hebben in seks