A.s. maandag en volgende week maandag moeten wij naar het ziekenhuis voor een dubbel blinde provocatie test voor koemelk. Super spannend natuurlijk. Maar waar ik me vooral zorgen om maak, is haar ritme. M.aaike is een gevoelig meisje die baat heeft bij structuur. Thuis hebben we een heel goed ritme en hierbij voelt ze zich het beste en huilt ze bijna niet (alhoewel verlatingsangst ). Ik lees op internet dat ze bij de provocatie test elk half uur een beetje "melk" geven. Maar kan ze dan wel slapen? En krijgt ze een eigen kamertje/bedje? M.aaike slaapt alleen in bed. Dit gaat thuis goed en ook bij gastouder en (schoon)ouders slaapt ze prima. Maar ik ben zo bang dat ze daar niet gaat of niet kan slapen en dat ze daarom erg onrustig word. Ik neem mijn draagzak (manduca) wel mee, maar daar heeft ze nog nooit in geslapen. En mag ze naast de gegeven kleine beetjes melk, ander eten? Denk dat Maaike geen genoegen neemt met elke keer een paar ml drinken . Vind het best spannend zeg... Maak me alleen het meest zorgen om de 'opname' dan de uitslag van de test .
Hier vreesde ik ook voor bij mijn oudste en ik kan daar zelf slecht tegen dus heb papa mee laten gaan. En het is super gegaan qua volhouden enzo. Ik denk gewoon doen en zien hoe het gaat! Succes!
Wij hebben t ook net gehad en ze heeft t super volgehouden. Soms boos omdat ze maar een beetje melk kreeg maar dat was zo weer over. Zou me er niet te druk om maken. Komt vast goed. Succes!
Wij zijn 23 en 30 december geweest voor deze test. Ging niet zo goed... Eva is ook een heel gevoelig meisje en wilde daar dan ook niet slapen. Ja, op de arm en heel even is ze in het bedje gaan slapen (na een flesje, slapend weggelegd). De rest van de tijd heeft ze gehuild... Wel fijn om iemand mee te nemen (mijn partner was mee), alleen is het wel een lange zit. Zeker als het niet zo soepel verloopt, is het fijn om even af te wisselen. Wij waren op een andere locatie dan het ziekenhuis waar ze onder behandeling staat. Daar zijn alleen dagopnames en was het dan ook erg rustig. Hadden een kamer voor vier kindjes, waren er met nog een moeder en baby. Maar hoe dat bij jullie geregeld is? Bij ons waren ze wel vriendelijk. Lag Eva dan even te slapen, hielden ze zich niet aan het schema. Even lekker laten slapen, dan maar wat later de volgende stap. Eva heeft wel wat van haar eigen voeding gehad tussendoor, 60 cc om de ergste honger er even af te krijgen. Was geen probleem. Succes!
mag ik vragen wat de symptomen van je dochter zijn waardoor ze haar de test geven? onze dochter heeft in principe ook koemelkallergie, (zelf aan het zoeken wat nog meer) maar ze willen haar gewoon niet laten testen vanwege haar leeftijd! bijna 10 maanden. terwijl ze snachts uren huilt maar geen exzeem heeft bijvoorbeeld.
M.aaike is vanaf de geboorte al een erg onrustig kindje. Veel huilen, erg harde ontlasting. Al veel geprobeerd en uiteindelijk met de Neocate voeding (samen met rust en regelmaat) ging het super goed. Maar omdat er geen voeding allergie is de familie zit, wilden ze M.aaike nu al wel testen. M.aaike heeft eczeem op de wangen, maar of dit echt door de koemelkallergie komt, durf ik niet te zeggen. Het ging super goed vandaag! Is me erg mee gevallen. M.aaike heeft zelfs nog 45 min geslapen in het ziekenhuis bedje. Toen hebben we haar wakker gemaakt voor de volgende stap, anders werd alles erg laat. Tot nu toe geen allergische reacties! Dus ben benieuwd volgende week. Ben erg trots op onze kleine meid .