Hoe voelen jullie je eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Appeltje22, 12 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

De titel zegt het al een beetje..

Ik ben sinds een uur opeens niet lekker. Pijn in mn buik, duizelig, hoofdpijn en het dreunt door als ik loop of praat, heel bizar. Ken dit alleen van toen ik zwanger was.

Dit is mijn cyclus tot nu toe:
    14 t/m 19 juni eerste ongesteldheid (niet heel overtuigend maar wel een ongesteldheid)
    25, 26 juni en 9, 10 en 12 (2 x die dag) juli gevreeën
    24 t/m 29 juli ongesteld
    31 juli en 2, 12 augustus gevreeën

Ik neem aan dat ik nu nog niet zwanger ben? Ik heb gisteren een test gedaan en die was negatief.

Iemand nog een idee? Help :O

PS, het is niet zo dat we NU een kindje willen, maar vandaag wel zonder condoom gedaan (daarvoor met) omdat het wel welkom is. Als jullie snappen wat k bedoel :)

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik snap je verhaal niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen
    Is de ongesteldheid van juni de eerste cyclus na je zwangerschap?
    Had je voor je zwangerschap een regelmatige cyclus?
    Je hebt al die tijd met een condoom gevreeën alleen vandaag niet.
    Als je alleen vandaag zonder condoom gevreeën hebt dan kan je nu nog geen zwangerschapstest doen.

Je eerste cyclus is 6 weken. Neem daar in het gunstigste geval een lf van 14 dagen van dan heb je een eisprong bij 4 weken. Nu zit je nog in de 3e week.
    Als je je cyclus nog niet week zou ik ovulatietesten gaan gebruiken
    Het heeft nu nog geen zin om zwangerschapstesten te doen.

3. Appeltje22

Ja ongesteldheid van juni is de eerste na mn zwangerschap. Voor mn zwangerschap verschrikkelijk onregelmatig behalve de twee cyclussen voor dat ik zwanger werd, die duurde 6 weken. Ik hoef ook nog geen test te doen maar vroeg me af of mensen dit herkennen met een eisprong. En of t kan qua tijd/cyclus.

4. Appeltje22

Nu geen last meer, alleen nog een beetje last van mn darmen. Misschien toch eisprong geweest! Ik ben benieuwd..

Nog steeds nieuwsgierig naar hoe jullie je eisprong voelen!

5. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik voel hem meestal niet... De laatste keer wel, maar had het toen niet als dusdanig herkent. Ik weet dat het ovulatiepijn was vanwege positieve ovulatietest en later de temp stijging. Ik voelde die dag een dik uur steken in mijn linker onderbuik. Een stuk lager dan mijn navel, zo richting het ja, hoe heet dat bot dat... niet de heup... Denk dat t het schaambeen heet. Was iig aan de linker zijde. Eerdere cycli kan ik niet zeggen of ik toen ovulatiepijn heb gehad omdat ik niet deed tempen en geen ovulatietesten gebruikte.

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    eisprong voel ik niet. Ik voel alleen het groeien van de eicellen. Een eisprong voelen is ook niet betrouwbaar

7. valentijntje

valentijntje Actief lid

17 apr 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb dan zo'n 2 uur lang steek links of rechtsonder in mijn lies. Ook vaak puistjes rond die tijd + 3 dagen hele zere tepels...

8. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Ja dit! En soms ook een soort 'zware' buik, dan is t m'n gehele onderbuik lijkt wel. Meestal een paar uurtjes.

9. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Ik ben wel benieuwd waarom dit niet betrouwbaar is? Ik voel hem elke maand en precies 14 dagen later ben ik altijd ongesteld.

10. Appeltje22

Denk dat als je het echt elke maand zo voelt, het wel betrouwbaar is. Maargoed, als je dat voelt dan heb je natuurlijk al je eisprong dus dan moet je als n malle gaan seksen :p Dus misschien niet betrouwbaar als in, de beste methode om te gebruiken als je snel zwanger wil worden.

11. jootje009

jootje009 Actief lid

3 mei 2016
    382
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik voel ook steekjes in mijn lies (links of rechts). Het doet ook echt pijn gedurende een uurtje of 2.
    En het is zeker niet te laat om zwanger te raken als je dat voelt, afgelopen 2 keer 's middags gevoeld en 's avonds gesekst (omdat het best pijn doet nodigt het nou niet echt uit om gelijk aan de slag te gaan), en beide keren zwanger geraakt.

12. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Oef nee ik kan dan ook nog geen plezier hebben. Doet echt paar uur flink zeer en inderdaad logisch toch dat je zwanger kan worden dan het is geen kwestie van uren maar van dagen toch?

13. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Nee dat niet dacht ik. De pijn is t laatste rijpen van je eicel en als ie dan springt nog 12 uur te bevruchten dacht ik? Maar weten sommige meiden hier beter hoor!

14. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Begint bij mij al een paar dagen van te voren met lichte steekjes bij mijn eierstok. Meestal rechts. Soms is het weg en soms een flinke steek. Als ik mijn eisprong heb staat het echt op knappen en ik voel er echt druk op zitten. Meestal krijg ik dezelfde dag of de dag erna enooooooorm opgeblazen darmen, zoveel gas in mijn buik.. Toevallig dit keer ook veel vruchtbaar slijm de dagen vantevoren, normaal heb ik dat niet.

15. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Opgeblazen en stekend gevoel ..

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik voel de dag van te voren wat zeurderige pijn met hoesten, vorige maand links, deze maand was het rechts. De dag erna wordt het erger en pijnlijk met gaan staan en te hard zitten en voelt het alsof er een ballonnetje zit dat elk moment kan knappen bij te felle bewegingen, vooral met hoesten. Ook voelt het rondom de blaas dan gespannen.. gisteren middag had ik het even heel erg en een uur erna dacht ik ineens hé het is ook over.. Daarna niet meer gevoeld.
    Ik heb nooit last van mijn borsten of andere symptomen. Alleen voor mijn NOD steekjes aan de buitenkant van m'n borst en altijd rechts

17. vd21

vd21 Niet meer actief

Een paar uur buikpijn&steken dat doortrekt naar mijn rug.

18. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Ik voelde op 7 augustus hele duidelijke ovulatie steken, weet alleen niet of dit voor of achteraf na de eisprong is geweest. Lees ook vaak dat de pijn ook kan komen nadat het eitje is gesprongen. Ik zou nu als 7 augustus mijn eisprong was op 6dpo zitten en heb op en af last van menstruatie achtig gevoel en op en af last van afscheiding.

Hopelijk is het snel raak.

19. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Heb het zelf even opgezocht en is inderdaad waar. 12 uur is die hoogvruchtbaar. Kan dus daarna nog wel maar kans is groter dat de vruchtbaarheid al is afgenomen omdat het ook tijdje duurt voordat de zaadcellen er zijn.

20. Appeltje22

Thanks ladies!!

Deel Deze Pagina