hallo, ik kreeg een telefoontje van de ass. van mijn huisarts met de uitslag van mijn bloed, daar bleek uit dat ik Rhesus negatief ben, ze kon dit mij niet goed uitleggen, ze wist eigenlijk niet echt wat het inhield, nu ben ik dit dus gaan opzoeken op internet en kom ik niet al te leuke verhalen tegen! ik ben nogal geschrokken van de verhalen op internet en kan vandaag niet naar de huisarts bellen, heeft iemand hier ervaring mee? liefs rebbel
Voor zover ik heb begrepen houd het in dat je tijdens je zwangerschap ingeent moet worden en na je bevalling ook dacht ik. Als dit niet zou gebeuren dan zou jou bloedgroep en die van die kleine met elkaar in aanraking komen en dat is niet goed omdat het twee totaal verschillende bloedgroepen zijn. Het heeft volgens mij niet echt nare gevolgen ofzo, er zijn veel moeders die een negatieve bloedgroep hebben. Ik zou morgen even de verloskundige bellen en die weet jou vast gerust te stellen. Maak je eigen in elk geval niet druk erover. Liefs Mariska
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je veel topics tegen over dit onderwerp. Maar je moet er wel even moeite voor doen. Kwebbel
Hoi, Ik heb het zelf ook, en er wordt na de bevalling bloed uit de navelstreng afgenomen om te checken of er antistoffen in zitten. Je krijgt zelf na de bevalling een injec tie... Het valt allemaal wel mee hoor! Groetjes Jessica
oke, ik heb ook begrepen dat je na een miskraam die injectie zowiezo moet hebben... morgen toch maar even de vk bellen denk ik! liefs rebbel
is niet waar hoor, ik heb 3 mk gehad en er is nooit gesproken over een rhesusprik. Pas in deze zwangerschap is gebleken dat ik rhesusnegatief ben en dat hoeft helemaal neits met eerdere mk te maken hebben. Je krijgt in de 30e wk van je zwangerschap een prik en na de geboorte van je kind kijken ze naar het bloed uit de navelstreng en evt krijg je dan weer een prik. VOor je huidige zwangerschap is er helemaal geen gevaar, de prikken krijg je puur voor het geval je hierna nog eens zwanger zou raken. Voor uitgebreide uitleg moet je je vk maar even vragen idd. Maakje iig niet te druk, nergens voor nodig er zijn heeeeeeeeeel veel vrouwen rhesusnegatief.
Het heeft inderdaad geen nare gevolgen, laat het weten aan je VK dat je een rhesus injectie nodig hebt,en dan als je kindje geboren is halen ze uit de navelstreng bloed om te controleren welke bloedgroep het heeft.
Hoi, Ik ben ook rhesus negatief heb al 2 kinderen.Na de bevalling krijg je een prik niks aan de hand hoor .je merkt er zelf helemaal niks van.
Ik zie net dat je deze vraag ook aan de verloskundige hebt gesteld en inmiddels beantwoord hebt gekregen. Je mag een vraag maar één keer stellen om het forum overzichtelijk te houden. Deze gaat op slot. Kwebbel