Dit is mijn tweede ronde. 1 DPO: Ik voel helemaal niets, behalve dat ik mij stukken beter voel dan gisteren toen ik mijn ei voelde springen. Het enige wat anders is, is dat ik sterker lijk te ruiken. 2 DPO: Vandaag erge hoofdpijn gehad. Dit heb ik normaal alleen als ik ongesteld word. Stiekem hoop ik dat het komt omdat er nu misschien van alles gebeurt in mijn lichaam, maar het kan ook door die warmte komen vandaag. 3 DPO: Ik was gisteren heel erg moe. In de middag in slaap gevallen en onrustige dromen gehad. Dit had ik ook afgelopen nacht. De vermoeidheid is nu wel weg en het enige opvallende vandaag: Plassen, plassen, plassen. Bij mijn andere zwangerschappen was dit een vroeg symptoom bij mij. Maar misschien drink ik nu gewoon meer vanwege het warme weer. Wie zal het zeggen... 4 DPO: Vandaag ben ik nog steeds veel aan het plassen en er zijn 3 dingen bijgekomen. Heb opeens klodderige witte afscheiding, steken in het gebied rondom mijn baarmoeder en pijnlijke steken in mijn borsten. Dat herken ik niet van een paar dagen na mijn eisprong. Spannend! 5 DPO: Vandaag vooral last van mijn onderrug gehad en steken in mijn liezen en baarmoeder. Zo een zwaar gevoel ook opeens. 6 DPO: Wakker geworden met een soort ongesteldheidspijn en misselijkheid. Die misselijkheid was er de hele dag wel in vlagen. 7 DPO: Pijn in mijn borsten, misselijk, pijn in mijn onderrug en weer die ongesteldheidspijn. Het testmoment begin nu zo langzamerheid dichterbij te komen. Ik hoop echt dat mijn lichaam mij voor de gek houdt, want ik voel mij namelijk wel zwanger! 8 DPO: Vandaag heb ik eigenlijk nergens echt last van. Geen steken, niet echt misselijk. Het enige waar ik nog 'last' van heb, is de witte afscheiding en dat ik moe ben. Gisteravond had ik wel een flinke hoofdpijn. Dat heb ik eigenlijk alleen als ik ongesteld ben. Ik hoop niet dat ik ongesteld ga worden. 9 DPO: Vanochtend in de auto opeens een enorme lage rugpijn. Later op de dag flinke steken in mijn buik. Voor de rest heel MOE en nog steeds last van afscheiding. Ik durf morgen nog niet te testen, vooral omdat ik bij mijn andere zwangerschappen pas rond de NOD een heel licht streepje te zien kreeg. 10 DPO: In de ochtend een Early test gedaan van de Action. Een hele lichte roze streep verscheen binnen 5 minuten. Ik heb ergens gelezen dat 50 procent van de zwangerschappen toch eindigen in een vroege miskraam, dus daar hou ik ook wel rekening mee. Verder ben ik vooral heel erg moe, moe en moe. Voor de rest voel ik mij eigenlijk prima. 11 DPO: Ik heb geen klachten meer, maar ben alleen heel erg moe. Verder lijk ik heel de dag wel te willen eten. Toch naar de winkel gerend en getest met een Kruidvat test. Een lichtroze streep verscheen al best snel. Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven. 12 DPO: Ik voel me heel normaal. Geen klachten, behalve dat ik in de ochtend wat duizelig ben. Vandaag weer getest met een normale test van de Action en wederom een streepje. Ik heb er nog eentje van de Kruidvat en die bewaar ik voor morgen als ik samen met mijn man ga testen, want ik heb hem nog niets verteld over deze testgekte. En ergens voelt het nog allemaal een beetje onzeker. 13 DPO: Ongesteld? Zwanger?
Ronde 15: 1DPO: nergens last van 2DPO: snotterige kleur afscheiding .. voor de rest (nog) niets 3DPO: misselijk wakker, trok wel gauw weg. Met hoesten “bandenpijn” links 4DPO: wat steekjes in m’n rechter borst, verder niet veel bijzonders. Ik vind dat de dagen snel gaan deze ronde. Ik heb ook totaal nog geen test drang of iets. 5DPO: Misselijk gister avond 6DPO: vanochtend gek honger gevoel even, kan het niet goed plaatsen.
Ik doe ook weer een ronde mee, (heb er weinig vertrouwen in maar waarom ook niet) Positieve ovulatietest op 16 DPO (18 sept). Eisprong duidelijk gevoelt op 19 Sept. Gezellig gemaakt op, 12-09, 14-09, 17-09, 19-09, 20-09 (je kunt maar niet zeker genoeg zijn hahaha) 1 DPO: geen bijzonderheden, voor de zekerheid nog een keer gezellig gemaakt 2 DPO: Alleen een beetje moe, lage rug pijn maar had verkeerd gelegen in bed. Niet echt iets concreets. 3 DPO: Temp. 36.5. Beetje obstipatie, en daarvan buikpijn ook in maagstreek. Beetje baking soda genomen en naar het toilet geweest. Ging weer over. Zal niks met een bevruchting te maken hebben gehad lijkt mij, op de bank koude rillingen. Daardoor mij nog dikker aangekleed. 4 DPO: Temp 36.4, heel licht zeurderig menstruatie kramp, ook een beetje een blaasontstekingsgevoel, heeft een half uurtje aangehouden, afscheiding was eerst wat droog, gedurende de dag wat meer, wit en plakkerig. Heel even een zeurderig gevoel in de onderrug gehad maar is snel weer weg getrokken. S'avonds tijdens koken (dan luister ik graag muziek en dans ik door de keuken ) trekkerig gevoel en een paar steken. 5 DPO: Temp 36.6. Moe gevoel achter mijn ogen, lichte hoofdpijn, beetje neusverkouden, niks geen last van mijn borsten of tepels of het idee dat ze groter zijn. Had ik vorige cyclus ook niet en werd ik ook gewoon ongesteld... Nu net bij uitrekken pijn links en rechts, buik voelt ook vol maar ga slechter naar het toilet de laatste dagen. Edit: Emo, bij opstaan felle steek rechts, licht zeurderige kramp, voor slapen gaan felle steek links en rechts ter hoogte van de eierstokken. 6 DPO: op gestaan met volle borsten, 15 min menstruatie krampjes, buik voelt zwaar maar zal de obstipatie wel zijn. Rechter borst word gedurende de dag gevoeliger, weer een steek bij op staan rechts, afscheiding is net wit behang plaksel. 7 DPO: 8 DPO: 9 DPO: 10 DPO 29/09: NOD
1 dpo niks 2 dpo niks 3 dpo niks 4 dpo een beetje emotioneel 5 dpo een beetje weeïg gevoel, zeg maar lijkt een beetje misselijk, maar net niet, ontlasting dunnig 6 dpo weeïg gevoel blijft, beetje opgeblazen gevoel, moe maar slecht geslapen (te laat naar bed) 7 dpo nog steeds een weeïg gevoel, emotioneel 8 dpo, weeïg gevoel houdt aan, maar op de achtergrond, steekjes in mijn liezen, krampjes en een beetje het gevoel veel gas te hebben, waterige afscheiding, zeer veel lage rugpijn en buikkrampen, alsof ik ongesteld moet worden. 9 dpo, lage rugpijn is weg, rommelende darmen houden aan, heel moe vandaag en heel raar gedroomd vannacht. Nog steeds waterige afscheiding. Emotioneel. 10 dpo 11 dpo testje wagen? 12 dpo/13 dpo ongesteld?
Net zoals de vorige ronde ga ik nu ook weer een ronde mee doen. Ik had gisteren, dinsdag 22 september, een positieve ovulatietest. Ik verwacht dat ik morgen 1 DPO ben! De vorige keer had ik maar een luteale fase van 9 dagen voordat ik ongesteld werd. We zitten nu in ronde 2, dus ik ga er vanuit dat mijn lichaam nog een manier aan het zoeken is om ongesteld te gaan worden (wanneer dat dan ook mag gaan zijn), dus vandaar dat ik wel een lijstje heb gemaakt met 14 dagen. 24-09 | 1 DPO: Heel af en toe een pijnlijke steek in mijn schaamstreek, verder geen bijzondere dingen. In de avond dunnere ontlasting. 25-09 | 2 DPO: Een wat zeurderig gevoel rond mijn schaamstreek, verder vrij weinig. Ontzettende zin in een haring met uitjes (zal er vast niets mee te maken hebben, maar schrijf alle dingen die anders zijn dan normaal op) 26-09 | 3 DPO: 27-09 | 4 DPO: 28-09 | 5 DPO: 29-09 | 6 DPO: 30-09 | 7 DPO: 01-10 | 8 DPO: 02-10 | 9 DPO: 03-10 | 10 DPO: 04-10 | 11 DPO: 05-10 | 12 DPO: 06-10 | 13 DPO: 07-10 | 14 DPO: Ongesteld of zwanger?
Voor mij houdt het ondanks het hoopvolle lijstje op vanmorgen ongesteld geworden op 27 dagen Op naar de volgende ronde en voor iedereen met een lichte positieve test voorzichtig gefeliciteerd tot over twee weekjes maar weer groetjes sharry
1e kindje, ronde 3. eisprong 11 september inseminate 10 september avond en 11 september ochtend. 0 DPO 36.12 Nergens last van 1 DPO 36.38 Nergens last van 2 DPO 36.36 Snel geirriteerd/ongeduldig, veel afscheiding 3 DPO 36.51 Lichte krampjes, gevoelige tepels, moeilijk in slaap komen wel moe, intense dromen 4 DPO 36.62 Moeilijk in slaap komen wel moe, intense dromen 5 DPO 36.35 6 DPO 36.54 Soort zwaar gevoel een stukje onder mijn navel, ik heb het koud (maar mijn temp op dit moment 17.48 is 37.8), gevoelige tepels 7 DPO 36.64 Borsten groter, gevoelige tepels 8 DPO 36.59 Trek, tepels nog steeds gevoelig, Borsten groter en voelen zwaar, lichte krampjes en opgezette buik. 9 DPO 36.1 begin het somber in te zien met deze temperatuur dip en de trek die ik gister had. 10 DPO 36.61 Temp weer omhoog, zou het dan toch een innesteling zijn? T ging zo goed met de zenuwen deze maand maar nu toch wel echt weer mega spannend. Krampen, af en toe zwaar gevoel in schaamlippen (wat ik vaak heb voor ik ongesteld ga worden), tepels nog gevoelig, linkerborst ook. 11 DPO 36.70 temp blijft omhoog gaan na dipje, ik krijg er de zenuwen van. Veel krampjes en steekjes links en rechts boven schaambot en af en toe rond vagina. Tepels minder gevoelig, linkerborst nog wel. Borsten blijven voller worden. Test met ochtendurine negatief. In de avond misselijk, zwaar gevoel schaamlippen/vagina, opgezette buik 12 DPO 36.66 nergens last van. 13 DPO 36.55 NOD. Negatieve test. Nergens last van. 14 DPO 36.44 temperatuur daalt gestaag. Verwacht mijn menstruatie morgen of overmorgen door te breken. Nog nooit zo'n lange cyclus gehad.