Korte luteale fase - vitamine c, teunisbloemolie, shatavari, monnikspeper ervaring gezocht!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door flothe, 13 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Hoi allen!

    Sinds mijn bevalling en een tijdje pilgebruik heb ik een kortere luteale fase van circa 8 dagen. Mijn eisprong kwam ook vrij laat (dag 17-20) maar was de laatste cyclus gelukkig alweer wat eerder (dag 15/16).

    Ik ben op zoek naar dames die ook een wat kortere LF hebben en of zij hierdoor het idee hebben dat zwanger worden minder makkelijk gaat.

    Ik heb maar even alles uit de kast getrokken; shatavari, teunisbloemolie, vitamine c en monnikspeper (in de vorm van de Etos zwanger worden pillen) gebruik ik alle vier sinds deze ronde. Iemand ervaring? Tarwekiemolie gaat hier niet omdat ik coeliakie heb maar heb in plaats daarvan vitamine E pillen gehaald.

    En misschien ook dames waar de LF misschien vanzelf weer wat langer werd? Ik begreep dat het vaker voorkomt na bevallingen en/of pilgebruik.

    Veel dank voor jullie reactie!
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik had altijd een LF van 6 of 7 dagen. Ondanks dat toch in 2 jaar tijd 2 gezonde kids op de wereld gezet.

    Enige wat mijn LF effectief heeft verlengd naar gemiddeld 10 dagen is het schrappen van alle koolhydraten uit mijn voeding en matigen van eiwitten (low carb high fat). Maar dat duurde zeker 3 tot 6 maand tot deze verandering tot stand kwam. En het is geen one size fits all oplossing. Wat bij de een werkt, hoeft bij de ander niet te werken.
     
    flothe vindt dit leuk.
  3. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Dank voor je reactie!

    Nog anderen met ervaring?
     
  4. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hi @flothe

    Enigszins ervaring mee, ik had vóór mijn eerste zwangerschap ook een redelijk korte LF, meestal rond de 9-10 dagen maar ik begon vaak al 6 dagen na de ovulatie te spotten. Dat maakte me heel onzeker.

    Ik heb vanalles geprobeerd, Etos Zwanger Worden, tarwekiemolie, etc. Maar eigenlijk werkte het allemaal niet, helaas.

    Toen ik in het medisch traject terecht kwam heb ik meteen om utrogestan gevraagd (ook al is dit niet gebruikelijk bij IUI) dat heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer spotte en dat ik pas na 14 dagen hoefde te testen. Het is geen wondermiddel, maar het stelde me wel altijd gerust.
     
    flothe vindt dit leuk.
  5. leolux

    leolux Lid

    2 dec 2019
    15
    6
    3
    Vrouw
    Ik heb een luteale fase van 8 dagen en in de 2e ronde ben ik zwanger geworden.
    Heb helemaal niks bijzonders gedaan zoals teunisbloemolie slikken. Alleen foliumzuur.
     
    flothe vindt dit leuk.
  6. Charly05

    Charly05 Actief lid

    6 jul 2020
    244
    180
    43
    Vrouw
    Hier ook kortere LF, 9 dagen. Slik nu alleen nog foliumzuur. Zat wel te kijken wat nog meer zou kunnen eventueel maar zit pas in 2e ronde. Dus kijk eerst wat mijn lichaam uit zichzelf doet. Bij de volgende cyclus.
     
    flothe vindt dit leuk.
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Hier ook een korte LF, vanaf 8/9 dpo bruinverlies en de laatste maanden bloedverlies. Vanaf dag 11/12 zet het echt goed door. Van alles geprobeerd, poosje koolydraatbeperkt gegeten maar geen verschil gemerkt.

    Hier heeft 2,5 jaar proberen nooit tot een zwangerschap geleid maar dat heeft een hele andere reden.
    In alle tijd hier op het forum heb ik echt veel vrouwen met een korte LF zanger zien raken!
     
    flothe vindt dit leuk.
  8. Charly05

    Charly05 Actief lid

    6 jul 2020
    244
    180
    43
    Vrouw
    Hier meiden nog iets uitgeprobeerd voor een langere LF? Bij mij kwam deze periode weer naar 9 a 10 dagen menstruatie al opgang. Twijfel of ik volgende ronde wat ga gebruiken.
     
  9. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik had hetzelfde, zomaar ineens na de laatste keer stoppen met de pil. Voorheen was het heel regelmatig 28 dagen! Ik vertrouwde het ook niet zo en heb na wat twijfelen tarwekiemolie geprobeerd. Ik was wel meteen zwanger, maar of het daar aan lag.... dat weet je niet hè:rolleyes: Het was de vijfde ronde en je hoort ook vaak genoeg dat een lf van 9/10 dagen kwaad kan. Hoe lang zijn jullie bezig? Hier ronde 5 raak.
     
  10. Charly05

    Charly05 Actief lid

    6 jul 2020
    244
    180
    43
    Vrouw
    Zitten nu in de 4e ronde. Cyclus wisselend een van 34 dagen en afgelopen weer 28 dagen. had je in ronde 5 langere LF door de tarwekiemolie?
    welk merk of waar heb je dit gekocht ?
     
  11. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Geen idee! Was meteen zwanger en testte al vroeg positief. Ik had van uh... even opzoeken... a. Vogel
     
  12. Charly05

    Charly05 Actief lid

    6 jul 2020
    244
    180
    43
    Vrouw
    Dank je wel, ik ga eens even zoeken of ik deze kan vinden. Slik je deze alleen na ei sprong tot NOD?
     
  13. leolux

    leolux Lid

    2 dec 2019
    15
    6
    3
    Vrouw
    Hier een luteale fase van 8 dagen. Eerste was meteen in de eerste ronde raak. En bij de tweede in de tweede ronde. Hier stond mijn luteale fase niet in de weg.
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Mijn ervaring (korte LF en gekke, onregelmatige cyclussen) is dat alles alleen maar verergerde bij het gebruik van teunisbloemolie en monnikspeper....
     
  15. Irismarieke

    Irismarieke Actief lid

    15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Hier ook een korte lutealefase, na hoop inleeswerk ga ik nu beginnen met Agnus Cactus.
    Wel al eerder kinderen gehad maar had toen geen cyclus die ik bij kon houden, dus geen idee of ik toen een korte of lange lutealefase had.
    Hopelijk snel zwanger allemaal!
     
  16. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Hier ook een korte LF. Ongeveer 8 dagen. Was hier best wel ongerust over. Toch binnen 3 maanden zwanger geraakt.
     
  17. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    De afgelopen cyclus monnikspeper geslikt voor het eerst. Mijn eisprong was 10 dagen later dan normaal, maar wel een positieve zwangerschapstest. Of het daaraan heeft gelegen? Wie weet.
     
  18. Room92

    Room92 Lid

    30 aug 2020
    84
    45
    18
    Vrouw
    Ik heb mijn afgelopen cyclus teunisbloemolie tot eisprong + tarwekiemolie na eisprong gebruikt. Mijn eisprong kwam wel veel eerder, maar LF was maar 9 dagen. Is normaal 10 dagen.

    Ik ga denk ik alleen nog met de teunisbloemolie door en ben van plan Etos Zwanger Worden te gaan proberen.
     
  19. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Even een update; waar het precies aan heeft gelegen weet ik natuurlijk niet, maar met de combi van vitamine e, vitamine c, teunisbloem, shatavari en monnikspeper maand geleden direct een positieve test!
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  20. Room92

    Room92 Lid

    30 aug 2020
    84
    45
    18
    Vrouw
    Heeft iemand hier ervaring met progesteron crème?
     

Deel Deze Pagina