Symptomen per DPO - deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dubbeltje82, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ja hoor dat kan zeker, vooral als je lijf nog een beetje aan het rommelen is! Succes!

2. MB91

MB91 Fanatiek lid

Kan zeker. Ikzelf heb een onregelmatige cyclus en de eerste maand had ik op dag 47 eisprong. Toch heb ik ook 1 maand gehad waar ik geen eisprong heb gehad, en toen de maand daarna wel en werd ik na 68 dagen ongesteld. Dus het kan nog 2 kanten op, maar hoop voor jou natuurlijk je ei! ;)

Las ook je eerdere berichtje, wellicht heb je wat aan mijn ervaring. :rolleyes:

Ik voel dagelijks mijn Bmm. Als hij zachter wordt, dan weet ik dat mijn ovulatie eraan komt. Ik ga dan een paar dagen testen met ovulatiesticks. Soms vinden de ovulatiesticks mijn piek wel, soms helemaal niet. Ik blijf checken, en als mijn bmm zo zacht als een oorlel is, dan is mijn ovulatie daar. (Of de tests dit nu bevestigen of niet)

Daarbij temperatuur ik elke ochtend op vast tijdstip en noteer ik dit (veel van de meiden hier raden ff - fertility friend aan), dan weet ik bij de ovulatie wanneer mijn eisprong is, want dan heb je een schommeling in temp.

Voor het regulieren van je cyclus: Ik ben vorige maand begonnen met tarwekiemolie en teunisbloemolie. Teunisbloemolie voor de dag 1 Tot eisprong, tarwekiem voor eisprong tot ongesteldheid.

Vorige maand was mijn cyclus hierdoor van 49 dagen naar 35 dagen gegaan met een perfecte lf van 14 dagen na ei :) ik ben dus tot nu toe erg tevreden. Kost niet heel veel, momenteel veel acties dat 2e potje €1 is online ;)

Hopelijk heb je er wat aan. Belangrijkste is wel: het moet leuk blijven. Vind je het teveel gedoe, doe het niet. Het komt vanzelf allemaal goed :)
    Ikzelf ben een weetjes en feitjes zoeker, dat geeft rust...dus ik vind dit ontzettend fijn :oops:

Succes!!

3. Dwaallichtje

Dwaallichtje Fanatiek lid

7 okt 2018
    1.099
    1.211
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gedaald. En negatieve test. Ik vul vanavond mijn lijstje weer aan. Benieuwd of ik vandaag nog ongesteld word.

Gefeliciteerd @Madson!

4. MB91

MB91 Fanatiek lid

Balen zeg :(:(

5. DanielleG

DanielleG Actief lid

6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Jazeker te vroeg paniek, mooie testen! Gefeliciteerd!!

6. Chechi

Chechi Niet meer actief

Wat balen zeg :( hopelijk zet het daar snel door!

7. DanielleG

DanielleG Actief lid

6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Heb je ook je temperatuur deze cyclus bijgehouden?

8. Madson

Madson Bekend lid

24 nov 2020
    684
    911
    93
    Vrouw
    Nee heb ik nog nooit gedaan

9. DanielleG

DanielleG Actief lid

6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Nog een vraagje aan jullie :rolleyes:..
    Welke ovulatie testen gebruiken jullie, ik moet weer nieuwe aanschaffen maar vind de clear blue zo duur, misschien is het makkelijk een combi clear met een ander merk.

wat raden jullie aan?

10. Madson

Madson Bekend lid

24 nov 2020
    684
    911
    93
    Vrouw
    Ik heb dipsticks van 2Besure en van telano gehad via bol.com. Werkte voor mij beide heel goed

DanielleG vindt dit leuk.
  11. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik gebruik zwanger en kids dipsticks, en als ik denk dat die knalt dan doe ik een clear blue met smiley ter bevestiging. Deze maand mn eisprong op een goede manier gedetecteerd!

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Zw&k of Easy@home (die laatste is via Amazon en kun je mooi in de premom app inladen).

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Alieke persoonlijk zou ik de komende tijd eerst kijken wat je cyclus doet zonder toegevoegde hormonen en buiten de prenatale vitamines cq folaat/foliumzuur nog even niets nemen. Te vroeg beginnen met preparaten kan je lichaam juist nog meer in onbalans gooien.

Zodra je dmv ovutesten evt. icm tempen je cyclus goed inzichtelijk hebt, kun je kiezen voor preparaten. Ik zou persoonlijk teunisblienolie en tarwekiemolie laten staan en alleen vitamine E innemen (dit kan je hele cyclus). Waarom? Door een onbalans aan omega's (te veel Omega 6 tov Omega 3 en 9) in je lichaam verharden deze preparaten juist de celwand, zodat de zaadcel moeilijker door kan dringen in de eicel. Of je moet er weer genoeg Omega 3 en 9 tegenover zetten met andere preparaten. Dan is de keuze voor maar 1 vitamine E preparaat wat makkelijker en bovendien veel voordeliger voor de portemonnee ;).

MB91 vindt dit leuk.
  14. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    22-11 1dpo: voel me een beetje ‘bloated’, nog een beetje een gevoelige onderbuik. Maar verder helemaal prima, dit alleen omdat ik er nu op let, anders was het denk ik niet opgevallen.
    23-11 2dpo: nog steeds een beetje ‘bloated’, verder prima.
    24-11 3dpo: halve dag een rommelende buik. Licht gevoelige tepels.
    25-11 4dpo: klein dipje in mijn temperatuur. s’middags wat steken links onderin m’n buik. Verder niks.
    26-11 5dpo: temperatuur vanochtend een stuk hoger dan eerder in mijn cyclus. Was na mijn eisprong 36.8 op z’n hoogst, vanochtend na de dip van gisteren net boven de 37. Verder voel ik niks.
    27-11 6dpo: einde van de dag wat kramp in mijn buik, duurde niet heel lang.
    28-11 7dpo: nergens last van.
    29-11 8dpo
    30-11 9dpo: voorspelde ongesteldheidsdag bij mijn cyclus zoals deze normaal is
    1-12 10dpo
    2-12 11dpo
    3-12 12dpo
    4-12 13dpo
    5-12 14dpo: voorspelde ongesteldheids dag bij cyclus van 35 dagen.

Pff was heel rustig tot vandaag, maar begin nu toch wel weer een soort spanning te krijgen of het deze maand dan zover is... ik hoop het zo!

Alieke, DanielleG, Madson en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Thanks voor je uitleg! Het is zeker een optie om te gaan doen. Voor nu wil ik het gewoon leuk alleen bij het klussen houden. Vind het eigenlijk heel knap als je het zo goed bij kan houden!

MB91 vindt dit leuk.
  16. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik slik momenteel nog niet extra vitamines e.d. Buiten de omega 3 en multi die ik altijd al slik. Ik hoop snel goed de balans te kunnen vinden. Of vooral; duidelijkheid :)

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hoop ik ook dat je dat snel vindt. Dan kun je gericht verder. Uit nieuwsgierigheid: slik je ook al foliumzuur, of zit dat bij de multi in?

Alieke vindt dit leuk.
  18. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Nee slik ik nog niet, moet zeggen dat ik daar helemaal nog niet bij stil heb gestaan. Volgens mij zit dat niet in de multi. Omega 3 visolie is nog niet voldoende zeker?

19. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    @Madson gefeliciteerd! Keurige testen

9DPO: Na mijn nachtdienst wakker geworden met wat misselijkheid en moe, maarja, nachtdienst... Wat krampjes in mn buik, rommelende darmen, bloedneus uit het niks, borsten voelen normaal.

Mijn buik is wel enorm opgezet. Lijk wel 4 maanden zwanger zo erg!

Ik heb de ultra vroege test van CB. Twijfel om die morgen te doen als ik uit bed kom (17u, is dan soort van ochtend toch..)
    Ben zo bang dat als die negatief is dat het op dat moment al 'klaar' is

Chechi vindt dit leuk.
  20. Chechi

Chechi Niet meer actief

foliumzuur moet je mee beginnen 6 weken voordat je zwanger raakt. Visolie is niet voldoende.

Alieke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina