Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    207
    245
    43
    Vrouw
    Aahh wat super jammer :( hopelijk word ronde 3, jullie ronde!

2. Danie0601

Danie0601 Lid

18 aug 2014
    53
    3
    8
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Wat een spannende berichten allemaal om te lezen. Ik hoop dat jullie allen snel een positieve test in handen houden en een mooie zwangerschap tegemoet gaan❤️

Zelf gaan wij nu voor een derde. We hebben al 2 kindjes van 9 en 6. En sinds 6 maanden het besluit genomen voor een derde. Mijn eerste zwangerschap was een miskraam, daarna direct zwanger van de oudste. De jongste kwam als welkome verrassing.
    Sinds een paar jaar heb ik een enorm onregelmatige cyclus. Soms zelfs 3 maanden geen menstruatie. Ik kan mijn ovulatie niet vinden met de ovulatietesten. Ze allemaal spierwit. Het is dus even afwachten of ik nog überhaupt een ovulatie heb. Ik ben nu 33. Zijn er meer van jullie met een enorm onregelmatige cyclus en onzekere ovulatie? Zijn er dames die geen positieve ovulatietest hadden maar wel zwanger zijn geworden?

Warme groetjes,

Danielle

Kiwibiba, ThoSu en Jodokus9 vinden dit leuk.
  3. Jodokus9

Jodokus9 Lid

5 okt 2024
    5
    17
    3
    Vrouw
    Ja leeftijd is ook wel herkenbaar hoor (ben nu dan net 34, maar ik was 27 bij de eerste en dat is toch wel een verschilletje..) en voor mij ook een heel stressvol jaar zijn geweest... Je merkt toch dat je ouder word, heel eerlijk en voor mij is stress echt mega impactvol - mijn lijf zegt dan echt NEE.

4 miskranen is ook geen pret zeg.. ik hoop sterk met je mee dat het naar je toe komst.

Ik wil ook nog even de mamas die toch onverwachts ongesteld zijn geworden en mamas in de trajecten heel veel sterkte, succes en geduld toewensen. Goh verkochten ze geduld maar in grootverpakking he...! En een dosis succes mogen ze ook wel gaan verkopen.

JeeKee, Kikii88 en PrPe vinden dit leuk.
  4. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw

Balen Tesske.. hopen dat volgende ronde meer geluk brengt!!

Tesske95 vindt dit leuk.
  5. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    532
    414
    63
    Vrouw
    Hopelijk groeit je eitje nog mooi verder met de verhoogde dosis, was voor mij wel zo de laatste keer!
    Herkenbaar ook het stukje over een tweeling. Mijn partner is ook een stuk ouder dus ik zou het stiekem wel leuk vinden haha. Al ben ik dolgelukkig als 1 mag lukken.
    We duimen mee voor je voor vrijdag!

Sabel27 en Kikii88 vinden dit leuk.
  6. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    532
    414
    63
    Vrouw
    Balen, sterkte met de teleurstelling!

Tesske95 vindt dit leuk.
  7. Tesske95

Tesske95 Lid

20 dec 2024
    62
    116
    33
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik denk dat er mogelijk misschien wel iets gezeten heeft maar dat het niet goed is gegaan. Omdat ik me zo anders voelde en mijn menstruatie is nu veel heftiger dan normaal. Maar zeker weten zullen we het nooit doen. Vol goede moed naar de volgende ronde!

PrPe, Steinmeid400 en Kikii88 vinden dit leuk.
  8. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    869
    714
    93
    Vrouw
    Haha, ook ik zou een tweeling geweldig vinden. Daar hoopte ik eigenlijk van begin af aan al op, maar nu het allemaal niet zo gemakkelijk gaat merk ik dat die wens steeds groter wordt.

Hoe gaat ie nu met jou? Je gaf deze ronde natuurlijk weinig kans, maar ik hoop toch op een wondertje voor je.

@Sabel27 hopelijk is je eitje mooi gegroeid vrijdag. En geen idee of er nog zomaar een tweede bij kan komen, maar ik hoop het wel.

Zonnebloem11, Sabel27 en PrPe vinden dit leuk.
  9. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    532
    414
    63
    Vrouw
    Echt he! Nu wordt het steeds aanlokkelijker omdat je dan gelijk 2 kindjes hebt en dat het dan klaar is. Anders blijft het bij ons wrss maar bij een, 99,9% zeker.

Hier gaat het redelijk. Ik vergeet steeds dat ik in de wachtweken zit. Was vorige week ineens heel emotioneel, ook omdat er andere stressdingen speelden, en deze week voel ik me vooral boos en geïrriteerd op iedereen. Ook heb ik nog steeds last van het bloedverlies. Minimaal maar het is er wel.
    Dus hoe het echt gaat weet ik niet goed. We leven door maar het is een beetje tussen goed en niet goed in.

Hoe is het met jou? Ben je bijna klaar met de primolut?

Kikii88 vindt dit leuk.
  10. Nuschie

Nuschie Actief lid

7 okt 2023
    111
    127
    43
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Dankjewel! Ik hoop het echt, want ik zie er erg tegenop om een IVF traject in te gaan.

Kikii88 vindt dit leuk.
  11. Nuschie

Nuschie Actief lid

7 okt 2023
    111
    127
    43
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Daar ben ik weer.
    Ronde 12 van 12, IUI met donorsperma.
    Man heeft azoöspermie en ik zelf heb PCOS.
    Neem letrozol om een eitje te laten rijpen.

Zat 18-01 cyclusdag 18 - temp: 36,47 symptomen van naderende eisprong namen snel toe, nog geen positieve ovulatietest.
    Zon 19-01 CD 19 - temp: 36,39 positieve ovulatietest. Eerst steeds steken in linkereierstok. Later op de dag rechts. 'S avonds om 22.00 veel buikpijn. Vooral rechts, leek op eisprong. Laatste 3 eisprongen waren redelijk pijnvrij, maar daarvoor ook hele pijnlijke eisprongen ervaren.
    Maa 20-01 CD 20 - temp: 36,31 nog geen temperatuurstijging, dus twijfel of gisterenavond nou wel of niet de eisprong was of een laatste groeispurt. Vanmiddag de inseminatie gehad. Af en toe nog een steekje gevoeld. En in de trein terug van het ziekenhuis nog een tijdje een hoge hartslag/hartkloppingen gehad.
    Din 21-01 1DPO - temp: 36,48 nog niet echt een temperatuurstijging, maar was ook wel een uurtje eerder vandaag met tempen, had even geen andere keus. Dus misschien zit er al wel een lichte stijging in. Misschien stijgt ie weer geleidelijk. Verder nog geen gekkigheid. Ook nog geen pijnlijke borsten of tepels, die heb ik meestal wel vanaf de eisprong.
    Woe 22-01 2DPO - temp: 36,61 ja de temp gaat nu stijgen, dus de eisprong is geweest. Weet nou alleen niet zeker welke dag. Als het zondag al was tijdens die buikpijn, had hij al eerder moeten stijgen lijkt mij.
    Dus dat is goed nieuws, want de inseminatie was maandag pas, 14 uur later en ik was bang dat dat mijn kansen zou verminderen aangezien een eitje er maar 12 tot max 24 uur is. Maar misschien is ie maandag pas gesprongen. En zijn ze elkaar halverwege de eileider tegengekomen. :)
    Geen klachten. Sinds vorige cyclus een aantal weken last gehad van veel puistjes. Leek wel weer een puber van 16. Maar dat begint nu eindelijk weer op te klaren.
    Edit: even een herhaalde typfout verbeterd:oops: Was nog niet wakker vanmorgen. En ik wil nog toevoegen dat ik soms een krampje/steekje voel. Verder ben ik moe.
    Don 23-01 3DPO - temp: 36,71 opgestaan met hoofdpijn en ik was best geïrriteerd. Vannacht ook bezweet wakker geworden. Borsten worden lichtelijk gevoelig, vooral achter de tepels. Vanmiddag licht zeurende kramp gevoeld een paar minuten. Zal op 3DPO weinig betekenen. Best wel moe vandaag en nu een beetje last van maagzuur. O ja, en net in de bus naar huis zat er ergens een persoon die een aroma meedroeg van doorgerookte zware shag en waarschijnlijk al enige tijd niet gedoucht/gewassen. En daar kreeg ik een misselijk gevoel bij. :| Maar mijn zintuigen zijn meestal wel scherp.
    Vrij 24-01 4DPO - temp:
    Zat 25-01 5DPO - temp:
    Zon 26-01 6DPO - temp:
    Maa 27-01 7DPO - temp:
    Din 28-01 8DPO - temp:
    Woe 29-01 9DPO - temp:
    Don 30-01 10DPO - temp:
    Vrij 31-01 11DPO - temp:
    Zat 01-02 12DPO - temp:
    Zon 02-02 13DPO - temp:
    Maa 03-02 14DPO - temp:

Als deze poging lukt komt de uitgerekende datum uit in week 42 (13 okt). Het zou wel heel bijzonder zijn als er een kindje komt op 10-10-2025. Onze trouwdatum, 5 jaar getrouwd. (15 jaar samen) en de verjaardag van mijn opa. Die dan 100 zou worden als hij nog geleefd had. Dus we gaan voor een succes verhaal met een bijzondere datum! (Maar elke andere datum vind ik ook goed hoor!:roflmao:)

12. Nuschie

Nuschie Actief lid

7 okt 2023
    111
    127
    43
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Heel onregelmatig, ja zeker herkenbaar. Maar bij mij is ook PCOS vastgesteld, dus dat is bij mij de reden. De eisprongen komen steeds minder. De laaste jaren werd ik eigenlijk bijna nooit meer vanzelf ongesteld. Zonder medicatie gewoon een jaar niet bijvoorbeeld. Dus daarom wekken we nu de eisprong op met medicatie, dat werkt. Ovulatie testen werken wel bij mij. Door de PCOS is mijn LH waarde wel altijd iets hoger, maar op advies van het ziekenhuis gebruik ik die met smiley van clearblue en geen problemen mee. Helaas nog geen zwangerschap. Ik ben ook 33 trouwens.

Danie0601 vindt dit leuk.
  13. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    869
    714
    93
    Vrouw

Rot dat je niet helemaal lekker erin zit, maar helemaal logisch. Jullie hebben behoorlijk wat voor je kiezen gehad de afgelopen tijd. Knuffel! Morgen de afspraak met de gynaecoloog toch? Hopelijk kan hij of zij wat duidelijkheid geven omtrent dat bloedverlies. Laat je even weten hoe het gegaan is?

Ik had maandag de laatste pillen primolut geslikt. Nu ben ik aan het wachten op mijn menstruatie. Ik hoop dat het morgen komt. Vandaag hopelijk nog niet, zondag ga ik met me neefjes op pad en ben bang dat ik toch last ga krijgen van een dubbele dosis Letrozol en er als een zombie bijloop. Maar als ik morgen ongesteld wordt kan ik zondag avond starten, dus dat is perfect. Maar morgen mag het wel komen, want veel langer wachten word ik ook onrustig van.

PrPe vindt dit leuk.
  14. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Hoi! Hier ook weer op het wachtbankje na de derde poging. Ik ben bijna 40, dus mijn cyclus is wel wat anders aan het worden. We willen de komende 4/5 maanden nog gaan voor een vierde. Ik heb een grens waar ik niet over wil gaan (ik wil op mijn 45ste al mijn kinderen op de basisschool hebben ;)).

Dag 15 cyclus: eisprong in de namiddag. Drie dagen ervoor en die avond gezellig gemaakt.
    1 DPO: gevoelige borsten, puistjes, nakrampen ovulatie
    2 DPO: borsten nog gevoeliger, puistjes én eiwitachtige afscheiding, vreemd want ik heb toch echt mijn ovulatie gehad, baarmoeder nog wat gevoelig van ovulatie
    3 DPO: heel licht gevoelige borsten, was gisteren erger, af en toe ongesteldachtige krampen en vage afscheiding, een beetje een mix tussen crème en eiwit :confused:
    4 DPO: heel licht gevoelige borsten, veel plakkerige afscheiding, drukkend gevoel in baarmoeder
    5 DPO: veel plakkerige afscheiding, ik had vannacht heftige dromen, steek linksonder, in de namiddag erg moe

PrPe en Kikii88 vinden dit leuk.
  15. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    442
    442
    63
    Vrouw
    Hee, sorry voor de late reactie, we hadden in het laatste hotel erg slecht internet!

Ik gebruik ovaleap dus kan je met deze vraag helaas niet helpen! Heb je inmiddels al een antwoord?

Sabel27 vindt dit leuk.
  16. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    207
    245
    43
    Vrouw
    maakt helemaal niet uit! Lekker genieten van je reis :);)
    Ja, PrPe heeft gelukkig de volgende dag een antwoord kunnen geven.
    Al die verschillende soorten medicatie, ze maken het er ook niet makkelijker op hé:roflmao:

17. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Ik schrijf een ronde mee en lees jullie verhalen!
    1e ronde letrozol 2,5 mg
    1 dpo 14 jan buikkrampen, 5 uur in de ochtend klaarwakker, gevoelige borsten. Deze symptonen heb ik vaker na de eisprong. Rusthartslag 64 (Normaal rond de 60)
    2 dpo 15 jan Buikkrampen, veel plassen, gevoelige borsten, rusthartslag 64
    Weer om 5 uur klaarwakker.
    3 dpo 16 jan Wat kruipt de tijd voorbij....
    Rusthartslag gezakt naar 62. Nog iets gevoelige borsten, maar al veel minder. Voor de rest geen symptonen.
    4 dpo 17 jan Veel trek, echt zin in van alles en nog wat. Maar vooral in zalm haha...
    Vaker plassen en moet dan ook ineens erg nodig. Rusthartslag 61, dus weer omlaag. Temperatuur 36,7
    5 dpo 18 jan Vannacht ieder uur wakker. Erg last van maagzuur, hierdoor ook misselijk. Veel jeuk, vooral op mijn buik. Over 8 dagen testen... (13 dpo) rusthartslag 61 temperatuur 36,75
    6 dpo 19 jan Lichte krampen in onderbuik, afgelopen nacht wat last van maagzuur. Veel dromen. temperatuur 36,85 rusthartslag 61
    7 dpo 20 jan Heel slecht geslapen (is wel vaker de week voor menstruatie) last van maagzuur en vanmorgen even misselijk bij opstaan.
    8 dpo 21 jan De intense dromen blijven aanwezig. Voor de rest eigenlijk niks aan de hand vandaag.... pff.. de tijd gaat zo sloom.. erg bang dat het over een paar dagen gewoon negatief is. Ook omdat ik nog weinig voel of van dingen last heb. Rusthartslag 62 Temperatuur 36,88
    9 dpo 22 jan Hele lichte krampen onderbuik. Gevoelige borsten, maar dat lijkt meer een signaal van opkomende menstruatie. Heb dit altijd een paar dagen voordat menstruatie doorbreekt. Temperatuur 36,65
    10 dpo 23 jan De gevoelige borsten blijven. Vandaag menstruatieachtige krampen die een aantal uur aanhouden en weer weggaan. Nog geen bloed, maar gevoel zegt dat het eraan komt. Temperatuur 36,9 Vanwege pcos weet ik ook niet precies hoe lang mijn fase na eisprong duurt.
    11 dpo 24 jan
    12 dpo 25 jan
    13 dpo 26 jan
    NOD 27 jan

18. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    532
    414
    63
    Vrouw
    Ja is misschien ook wel logisch inderdaad. Ik wijt het daar ook maar aan. Hopelijk gaat het in de komende maand weer wat meer in balans zijn.
    Yes morgen naar de gynaecoloog. Heb nu nachtdienst dus morgen even mijn bedje uit en daarna weer terug er in. Ik zal zeker iets laten weten! Ik hoop eigenlijk ook dat ze er achter komen wat dat bloedverlies inhoudt.

Ahaa! Heb je ook al voortekenen van menstruatie of dat nog niet? Snap dat je liever de eerste dag van nieuwe medicatie een rustige dag hebt waarin je niet op pad hoeft. Ik zal voor je duimen dat het morgen pas zover is! Houd ons op de hoogte!

Kikii88 vindt dit leuk.
  19. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    532
    414
    63
    Vrouw
    Succes morgen bij de echo! Hopelijk is je eitje mooi gegroeid!

Kikii88 vindt dit leuk.
  20. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    869
    714
    93
    Vrouw
    Hoop ook dat je je snel wat meer in balans voelt. Pittig zo na je nachtdienst naar het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Ik heb de afgelopen dagen echt heftige buikpijn gehad. Nu heb ik bloedverlies, maar het is nog niet overtuigend een menstruatie. Merk dat ik er direct onrustig van wordt, door dat weinige bloedverlies van de afgelopen tijd. Dan denk ik oh wat als het nu weer alleen hierbij blijft. Maar hopelijk zet het zo nog even flink door en is het geen twijfel of het nu wel of niet een menstruatie is.

@Sabel27 ben ook benieuwd hoe het bij jou in het ziekenhuis was, is je eiblaasje mooi gegroeid?

Deel Deze Pagina