Ik was een beetje geschrokken omdat ik ergens had gelezen dat koorts de hoeveelheid kon verminderen met 25 tot 75 procent en de beweeglijkheid met 30 tot 80 procent. Maar inderdaad zijn hoeveelheid was boven gemiddeld, dus ik hoop dat we in het ergste geval nog genoeg over houden. Of mijn waarde van de schildklier nu goed is weet ik nog niet. Je moet namelijk ongeveer 6 weken een bepaalde dosis slikken voordat het in je bloed goed duidelijk is wat deze dosis doet. Ik heb over ander halve week een afspraak met de internist, dus ga volgende week bloed prikken. En hopelijk hoor ik dan eindelijk dat ik de juiste basis dosis te pakken heb. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik dit. Maar in principe staat dit los van de reden waarom ik vroeg test. Bij een positieve test moet ik namelijk sowieso direct mijn medicatie ophogen. Dit heeft te maken met dat een baby nog geen eigen schildklier heeft en daarom gebruik maakt van mijn schildklierhormoon, die ik van mezelf dus niet voldoende aanmaak. Maar dit is wel belangrijk voor de hersenontwikkeling etc. Dus bij een zwangerschap heb ik meer schildklierhormoon nodig en daarom moet ik bij een positieve test dus direct meer gaan slikken, en daarom dat ze aanraden om vroeg te testen.
Ja klopt, het heeft inderdaad dat effect maar ik denk dat als je vriend in orde is qua kwaliteit dat het niet zoveel uit maakt! Bij ons is het helaas een ander verhaal. Maar je twijfelt toch steeds aan alles dus ik snap dat je hier toch dan over nadenkt! Aha vandaar, dat wist ik allebei niet! Ik hoop dat je uitslag nu goed is qua schildklier maar je twijfelt zelf. Waarom is dat? Heb je klachten die daar op wijzen? Ik snap inderdaad dan ook het vroege testen, ook dat wist ik niet! Nou mijn amh is terug en is nu ineens 8.77. Ik begrijp er helemaal niks van, dit is extreem hoog. En ik heb geen pcos dus ik snap er echt niks van. En nu ben ik er nog minder gerust op want ga je daar weer over stressen. Clearblue geeft vandaag en knipperende smiley dus denk van het weekend de eisprong (dan verwacht ik een vaste smiley). Dus ondanks dat we op de natuurlijke manier nauwelijks kans hebben toch maar proberen haha.
Jaa klopt, ik ga over alles twijfelen. Ik heb het afgelopen jaar maar 1 keer een goede schildklierwaarde gehad. Althans binnen de gezonde range, nog niet een waarde waar naar gestreefd wordt vanuit de fertiliteit, maar wel gezond en toen voelde ik me heel goed, energiek, soepele spieren en gewrichten etc. Als mijn schildklierwaarde slecht is heb ik tot dusver elke keer meer last gehad van netelroos, en daar heb ik de laatste tijd weer wat meer last van. En me hartslag in rust is rond de 78. En voel me soms licht opgejaagd en nu de laatste week ben ik ‘s nachts vaak wakker. En ik val best wel wat af. Doet me vermoeden dat hij toch weer te snel werkt, dus ik denk toch nog een lichte overdosering. Gekke is dat ik deze dosering al eerder heb gehad maar toen dus een gezonde waarde had, alleen vanuit de fertiliteit vonden ze het nog niet goed genoeg. Maar ik heb het idee dat de korte zwangerschap mijn schildklier een beetje op hol heeft gebracht, de laatste waarde paste namelijk ook niet bij mijn persoonlijke setpoint berekeningen van eerdere waardes. Dus ben erg benieuwd, maar verwacht op basis van hoe ik me voel geen goede waarde. Jeetje wat een rot nieuws alweer en wat een onzekerheden brengt dat weer met zich mee…. Het stapelt zich zo ook wel behoorlijk op. Kan het zijn dat het toch een foutieve waarde is? Want bij een follikeltelling op de uitgangsecho, hoeveel eitjes heb je dan gemiddeld? En was je FSH wel altijd goed? Goed om het gewoon te proberen, wie weet, je hoort wel eens van die succesverhalen, gun het jou ook zo. Het wordt weleens tijd voor positief nieuws voor jou!
Ja er stond me al iets van bij dat je dit eerder verteld hebt maar mijn geheugen is soms echt een zeef dus alvast excuus daarvoor. Wat onwijs vervelend dat ze dat zo moeilijk onder controle krijgen en je daar dus klachten van krijgt. Zeker met het oog op die fertiliteit dat ze hem nog hoger willen. Dat is dan zo'n zijspoor qua gezondheid waar je ook over stresst in deze combinatie. Hopelijk zijn je waardes nu beter al lijken je klachten daar inderdaad dan niet op te duiden. Pfff echt kak! Ja ik weet dus niet of het rotnieuws is of juist goed. Ik lees op internet vanalles door elkaar maar waarom mijn AMH zo hoog is volg ik echt niet. Ik ga deze maandag ook maar aan de arts vragen, het is toch bijna maandag haha. Een foutieve waarde kan niet maar het kan wel fluctueren in je cyclus kennelijk. Mijn FSH was helemaal in orde. Bij de uitgangsecho hebben ze nog nooit gekeken naar de hoeveelheid follikels, enkel of je baarmoederslijmvlies mooi dun is en dat is altijd zo. Ze hebben tijdens al die inwendige echo's ook nog nooit gezegd dat ik veel follikels heb dus pcos lijkt me echt heel sterk. En op de hormonen voor de IUI reageer ik ook nauwelijks. Dus ben benieuwd voor de ICSI straks. Bloedverlies is deze maand wel vele malen minder dus wellicht toch reagerend op hormonen en daarom vorige maand erger. Lief dankjewel! Het wordt tijd voor goed nieuws voor ons beide! We gaan het in ieder geval proberen en anders hebben we het in ieder geval lol gehad het zou wel echt een wonder zijn hihi
Hi! Ik kan weer meeschrijven, ronde 3. Ik had 9 en 10 februari een positieve ovulatietest en een duidelijke temperatuursdip van 36,5. Spannende tijd weer! DPO 1: temperatuur 37,1. Verder niks DPO 2: temperatuur 37,2. In de loop van de ochtend begin ik me grieperig te voelen, verder geen bijzonderheden.
Geen probleem hoor. Jaa eigenlijk is me waarde standaard zonder medicatie te hoog en heb ik Hashimoto en dus een traagwerkende schildklier. Maar nu krijg ik telkens een te lage waarde terug, dus overdosering. Toen met die gezonde waarde was die nog 1,5 punt te hoog voor de fertiliteit. Maar ik vermoed nu te laag, ondanks dat het dezelfde dosering is, ben benieuwd. Ah de gynaecoloog zei tegen mij dat een follikeltelling op het begin van de cyclus in combinatie met fsh een indicatie geeft van de eicelreserve. Bij mij wordt het in ieder geval wel telkens gedaan en ik heb nu 3 weken keer in die fase een inwendig echo gehad. Blijf het gek vinden al die verschillen per ziekenhuis. Maar een hoge amh waarde kan dus ook positief zijn? Nou echt we verdienen hier allemaal wel eens goed nieuws!
Hoihoi, Daar ben ik weer, alweer ronde 27. Rondes 1 t/m 24 zonder succes. Ronde 25 met OI Letrozol 2,5 mg zwanger, maar helaas een vroege miskraam. Ronde 26 opnieuw OI Letrozol 2,5 mg bracht geen eisprong. Nu ronde 27 met OI Letrozol 5 mg. Of ik hierdoor een eisprong heb gehad, geen idee, ik had in ieder geval eergisteren een positieve ovulatietest en heb gisteren behoorlijke krampen gehad. Maar goed dat had ik alle rondes, toch blijk ik niet per definitie een goede ovulatie te hebben, dus dat zegt blijkbaar ook niks. Maar we gaan er maar vanuit en ik ga maar tellen vanaf vandaag. 1 DPO 05-02: Ik zat de afgelopen dagen goed in me vel en had een goed voorgevoel over deze ronde. Dat gevoel hield ik maar kort vast, want vandaag voel ik me behoorlijk labiel. Ben bang dat het allemaal toch weer niet gaat lukken, het hele zwanger worden proces valt me op het moment erg zwaar. Voor de rest geen lichamelijke symptomen. 2 DPO 06-02: Vandaag nog steeds een mindere dag, hoewel ik me gelukkig iets beter voel dan gisteren. Lichamelijk af en toe wat kleine krampjes in onderbuik en moe. 3 DPO 07-02: Voel me nog niet vrolijk en/of hoopvol, maar wel wat minder neerslachtig gelukkig. Vannacht meerdere keren wakker geworden om te plassen. Merk dat het de hele dag erg onrustig in me lichaam aanvoelt, veel krampjes in me onderbuik en een behoorlijk zeurderig gevoel in de onderbuik/onderrug. Eigenlijk het gevoel alsof ik al ongesteld ga worden. Maar goed dat zal nog wel niet haha. 4DPO 08-02: Onrustig geslapen vannacht, vaak wakker geweest, ook weer een aantal keer om te plassen. Moe vandaag, maar dat zal ook wel door het slechte slapen komen. Voor de rest af en toe lichte krampjes in me onderbuik. En veel dikke witte afscheiding. 5DPO 09-02: Weer onrustig geslapen en een aantal keer eruit om te plassen. Ook weer vermoeid, maar mentaal begin ik me wel weer redelijk te voelen gelukkig. Onrustig gevoel in onderbuik en onderrug.En een paar zeer gemene steken in me onderbuik. 6DPO 10-02: Vannacht 2 keer wakker geworden om te plassen, na de tweede keer viel ik moeilijk weer in slaap, ongeveer zo’n ander halve uur wakker gelegen. Vandaag zit ik er opzich wel weer lekker in. Heb af en toe een zeurig trekkend gevoel in me onderbuik en liezen, met name links, maar ook af en toe rechts. 7DPO 11-02: Vannacht maar 1 keer wakker geworden om te plassen. En voor de rest heb ik heerlijk geslapen. Ik voel me vandaag dan ook eindelijk weer eens uitgerust. Ik heb vaak een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, alsof ik elk moment ongesteld ga worden. Merk dat het me onrustig maakt en beetje bang ben om bloed aan te treffen zodra ik naar de wc ga. Ik hoop dat het zeurderige gevoel van een innesteling is, maar ga er niet vanuit. Me gevoel en gedachten switchen vandaag de hele tijd tussen zou het, of het zal toch wel weer niet gelukt zijn. Vind het erg vermoeiend dat ik er zoveel mee bezig ben. 8DPO 12-02: vanochtend getest vanwege eventueel ophogen schildkliermedicatie, test negatief. Vanaf nu zal ik om deze reden om de dag testen. Onrustig geslapen, veel over werk gedroomd, maar er speelde ook wat, dus had hier een flinke uitwerking van in mijn slaap. Licht opgezwollen borsten en merk dat ik hoop dat ze pijn gaan doen haha, dus zit maar te drukken, maar pijn doen ze niet. Af en toe nog steeds krampjes die me het gevoel geven dat de menstruatie eraan komt. Voor de rest ben ik licht verkouden. Manlief heeft hem goed te pakken en is echt grieperig, heb de afgelopen dagen erg gehoopt dat het niet doorbreekt bij hem, vraag me hierdoor namelijk af hoeveel invloed dit eventueel heeft op de volgende rondes. Pfff zo vermoeiend al die dingen waar ik me druk over ga maken. 9DPO 13-02: alweer slecht geslapen, 3 keer wakker geworden en van ongeveer 4 tot half 7 wakker gelegen. Daarna gelukkig nog kunnen slapen tot half 10. Werd vanochtend wakker met gigantische buikpijn. Echt die buikpijn die ik heb op het moment dat mijn menstruatie echt op doorbreken staat of net begonnen is. En het voelde wat nattig aan. Dus kreeg het direct warm van binnen. Maar geen bloed aangetroffen, alleen veel afscheiding en temperatuur nog mooi hoog. Voor de rest van de dag weinig symptomen behalve af en toe kleine zeurtjes in de onderbuik.
Aahhh vandaar. Dat is echt vervelend dat dat zo moeilijk is om dat dan goed te krijgen. Wanneer kreeg je ook alweer die uitslag van dat bloedprikken? Ja die verschillen per ziekenhuis verbazen mij ook enorm. Fsh hebben we wel geprikt en was 1x en bij de uitgangsecho zeggen ze niets over mijn eicellen. Tijdens de andere echo's kijken ze vooral hoe ze groeien maar hoor ik ze ook niet over aantallen. Ik heb me suf gegoogled naar amh en wat het betekent maar alles spreekt elkaar tegen en het meeste roept over pcos maar ik weet vrij zeker dat ik dat niet heb als ik de klachten lees. Maandag maar vragen.
Hi! Ik kan weer meeschrijven, ronde 3. Ik had 9 en 10 februari een positieve ovulatietest en een duidelijke temperatuursdip van 36,5. Spannende tijd weer! DPO 1: temperatuur 37,1. Verder niks DPO 2: temperatuur 37,2. In de loop van de ochtend begin ik me grieperig te voelen, verder geen bijzonderheden. DPO 3: temperatuur 38,6. Grieperig. Iemand enig idee of koorts invloed kan hebben op deze ronde?
Jaa dat is inderdaad wel heel lastig. Ben nu al sinds juni bezig met medicatie slikken en nog steeds is het niet goed waarschijnlijk. Ik heb maandag 24 februari een afspraak bij de internist, dus ga denk ik volgende week woensdag, donderdag of vrijdag bloed prikken. Bij mij hebben ze 2 keer een uitgangsecho gemaakt en. Eerste keer als basisonderzoek, tweede keer een uitgangsecho voor cyclustracking. Er kwam nog een derde keer toevallig bij omdat we voordat we met oi gingen starten er een echo werd gemaakt om te kijken waar ik in mijn cyclus zat om deze af te breken. Dat was toevallig het begin van mijn cyclus en daarom werden er ook weer eiblaasjes geteld. Volgens mij noemen ze dit antrale follikel meting. Fsh is ook twee keer gedaan, maar de tweede keer was wel op mijn verzoek, omdat ik dus heel erg bang ben voor vervroegde overgang, maar ook omdat 1 eierstok dus helemaal geen eiblaasjes had tijdens de cyclustracking(andere kant 9) en die ronde voor de OI maar 1 rechts. De eerste keer had ik wel veel eiblaasjes aan beide kanten. En inderdaad tijdens de andere echo’s kijken ze vooral naar de groei en telden ze bij mij ook geen eiblaasjes meer. Nou ben benieuwd wat je maandag gaat horen, je zult wel een hoop vragen hebben!
Hè bah, wat vervelend dat je ziek bent. Hopelijk knap je snel weer op! Ik heb eigenlijk geen idee of het van invloed kan zijn. Misschien voor de zekerheid paracetamol slikken om de koorts te verlagen? Beterschap!
Vervelend dat er ook zoveel wachten rondom het traject zit om je medicatie goed te kunnen checken. Houd ons op de hoogte hoe de uitslag is! Maar je fsh was neem ik aan dan beide keren in orde? Heel gek dat ze bij jou wel follikels tellen en bij mij nog nooit gedaan. Maar ze hadden dus geen tekenenen van vervroegde overgang neem ik aan gezien? Het ziekenhuis belt net om de intake te verzetten want het traject schuift een maand op vanwege die hysteroscopie. Ze hadden nog gevraagd of er niet eerder plek was maar dat was er niet en zouden mij wel op de lijst zetten dat mocht er iemand uitvallen dat ze mij er tussendoor doen (in de hoop dat ze dat ook echt doen) maar dit is dus sowieso weer een maand vertraging en de dokter belt mij maandag ook nog want ik heb nog heel veel andere vragen. Baal echt als een stekker had ook nog gevraagd of de verpleegkundige iets wist over die amh maar dat wist ze niet. Echt ik baal zo onwijs want als ze me gewoon meteen voor een hysteroscopie hadden ingepland begin februari of me eerder serieus hadden genomen dan hadden we niet weer een maand vertraging gehad. Dat wordt dus sowieso geen baby meer in 2025
Jaa doe ik! Mmm weet ik niet zo goed of me fsh in orde is, ziekenhuis zegt van wel maar die kijkt enkel naar ranges, ik heb mijn twijfels. De eerste keer was mijn fsh 5,4, oftewel een prachtige waarde voor mijn leeftijd. Tweede keer was mijn fsh 7,6 oftewel passend voor mijn leeftijd. Het ziekenhuis zegt dus 7,6 valt binnen de range dus is goed. Maar ik had zoiets waarom is het in een half jaar tijd met meer dan 2 punten gestegen. Maar op het moment dat ik die vraag stel wordt er geantwoord met ja maar zo kijken we niet, het valt binnen de range, dus het is goed. Maar als ik ChatGPT het vraag dan zegt die dat het echt een flinke stijging is en dat je dat niet zou verwachten in een half jaar, maar dat het kan duiden op een versnelde afname van de eicelreserve. Maar goed ik zei dus tegen die arts, ja oké het is nu nog goed, maar als het weer binnen een half jaar stijgt met 2 punten dan wordt het toch wel een ander verhaal. Ook daar krijg ik de reactie op zo kijken we niet en het past binnen de range. En toen zei ik ja maar wat als die binnen een half jaar weer met 2 punten stijgt, toen kreeg ik weer hetzelfde antwoord. Dit riedeltje hebben we een aantal keer herhaald. Dus oftewel er is naar mijn mening geen gesprek over mogelijk. Maar ik ga over een aantal maanden weer vragen het te laten herhalen. Pfff zo shit! Alweer slecht nieuws. Ja ik snap je helemaal, als ze het gewoon allemaal eerder opgepakt hadden dan had je nu niet hierin gezeten. Hopelijk lukt deze ronde gewoon en krijg je toch nog een 2025 baby. Of valt er toch iemand uit waardoor je eerder kunt. Maar goed tis gewoon echt super k*t dit. Dit hele rot traject bestaat al continu uit wachten en dan komen dit soort dingen er ook nog eens bij. En zeker als je het gevoel hebt dat het anders gekund had. Gaat t een beetje met je na dit slechte nieuws?
Ohhh ja dat snap ik! Het is inderdaad binnen de range, ik had 8.1, maar dat ze geen verklaring geven voor de stijging zou ik ook knettergek van worden. En die vage antwoorden zijn ook herkenbaar. Je denkt dan altijd dat je terecht bent bij een expert maar je krijgt vervolgens minder antwoorden dan bij gebruik van chatgpt of Google. Dat frustreert mij ook enorm. Ook dat ze je dan niet standaard inplannen voor een extra bloedonderzoek over een tijdje of je amh gaan testen ofzo. Super super frustrerend. Ja het gaat. Er moet een wonder gebeuren wil er in 2025 nog een baby zijn. Dan moet het of natuurlijk lukken of idd een afspraak tussendoor. Maar ik baal gewoon echt enorm. Ik kan er niet eens meer om huilen, ben gewoon murw geslagen door alle kak dingen maar baal er echt enorm van. Heb weer een econsult gestuurd dat ik er alles voor over heb om eerder te kunnen en ze mijn partner moeten bellen als ze mij niet te pakken krijgen mocht het eerder kunnen. Ik ga me suf duimen dat het eerder kan want ik wil niet nog een maand vertraging maandag maar de andere vragen stellen, zoals mbt die receptivfity. Bloedverlies is trouwens ook weer gestopt voor nu, gelukkig.
Jaa zo super irritant soms die vage antwoorden. En ook als ik vraag om amh, dan krijg ik het antwoord dat doen wij niet, wij doen fsh. Krijg altijd vage antwoorden, heb het idee dat ze het liefst hebben dat je hoort de uitslag is goed en weer door. Maar ik ben niet zo, soms wou ik dat ik zo was, want ik maak mezelf regelmatig gek en volgens mij ook de arts, maar ik wil het begrijpen. En net wat je zegt het was fijn geweest als ze uit zichzelf zouden zeggen, we houden het in de gaten, laten we het over een aantal maanden weer prikken. Nu voel ik me telkens zo’n enorme zeur. Maarja ik ben er niet volledig gerust op. En ik heb in mijn leven echt meerdere rare ziekenhuisdingen/ behoorlijk grove fouten meegemaakt. Dus mijn vertrouwen is ook niet super, dus de controle loslaten lukt mij niet. Dat bloedverlies is gewoon echt super rot, ik zou der ook helemaal knettergek van worden en veel mee bezig zijn. Wel goed trouwens dat je nog even dat extra bericht hebt gestuurd, wellicht dat ze toch een beetje je wanhoop merken en het meenemen. Ik heb het ook een keer gehad met lange wachttijd en dat het me echt heel erg raakte en dat ik dat deelde met de fertiliteitsverpleegkundige en toen kreeg ik dezelfde middag nog een appje dat er een plaatsje vrij was gekomen. Dus wie weet. Maar voor nu eerst maandag even hopelijk eindelijk wat antwoorden krijgen!
Ja bij ons doen ze ook geen amh, is enkel vanwege icsi dat ze dat doen. Kan je anders niet via de huisarts een keer extra aanvragen ook? Heb het nog even teruggezocht want had in juli 2023 ook fsh laten prikken (wel op dag 6) en had toen ook 8. En ruim een jaar later ook nog. Dus kan me goed voorstellen dat je je zorgen gaat maken als het stijgt en ze geen goede verklaring hebben. Heb hetzelfde als jij, ik wil het ook allemaal begrijpen maar door die vaagheden doe je het niet. Heb weinig ervaringen met ziekenhuizen maar als dit is hoe het altijd gaat kan ik je frustraties helemaal voorstellen. Het is ook logisch dat je de controle wil houden omdat uit het verleden is gebleken (bij mij ook) dat je je controle niet uit handen kan geven want daar heb je zelf last van. Nu ook met die hysteroscopie. Als ze die direct hadden gedaan, ipv die hydro echo, dan wisten ze meteen hoe en wat. Maar ik had er zelf geen idee van want anders had ik er wel op gestuurd. Ja ben er iedere dag mee bezig. Iedere dag kijken of er wel of geen bloedverlies is. Nu gelukkig al een paar dagen niet maar het laat je niet los. Zeker niet nu dit ook nog vertraging in ons traject heeft gegeven. Ja daar hoop ik ook op, dat mijn wanhoop nog iets brengt. Ga ik maandag ook nogmaals herhalen tegen mijn arts, dat ik er op momenten echt doorheen zit. Hopelijk helpt dat.
geen idee of ze dat bij de huisarts doen, maar vind het wel een goed idee om te vragen. De laatste keer dat me fsh geprikt was was oktober, dus wacht nog 1 cyclus af en dan ga ik het gewoon even vragen aan de huisarts, goeie tip thanks! Dan is het bij jou niet echt gestegen en volgens wat ik gegoogled heb hoort dat ook zo, dat het heel gestaagd stijgt. Snap ik, al is het weg, dan ben je waarschijnlijk bezig met wanneer het mogelijk terugkomt. Echt mega vervelend! En echt jammer inderdaad dat ze niet direct het juiste onderzoek hebben gedaan. Ik heb helaas best wat ervaring met het ziekenhuis, maar ik heb echt hele slechte dingen meegemaakt, van verkeerde en gemiste diagnoses tot het verwisselen van uitslagen en zo nog meer gekkigheid. Daarom heb ik eigenlijk een hekel aan het ziekenhuis en probeer ik het vaak eerst in de holistische hoek te zoeken, maar goed in dit geval heb ik ze toch helaas echt nodig..
Ja ik heb toen ooit bij de huisarts gezegd dat ik bang was dat ik in de overgang was omdat ik het af en toe zo heet had en toen heeft hij me enkel op fsh laten prikken dus zou het gewoon zo spelen! Deden ze hier bij het diagnostisch centrum, kwam geen ziekenhuis aan te pas. En dat diagnostisch centrum zei dat ze er los bij hadden kunnen typen dat ik ook mijn amh wilde weten, dan hadden zij dat ook kunnen doen. Dus dat zou je eventueel ook nog kunnen proberen! Nee gelukkig bij mij idd niet gestegen. Als die amh van mij iets zegt over mijn eicelreserve dan ga ik pas met 60 in de overgang denk ik haha. Snap er echt niks van. Ja precies, dat is het! Je bent er toch niet gerust op! Ai dat is echt shit en snap dat je vertrouwen dan helemaal nergens meer is en die controledrang alleen maar erger. Heb het van nature wle een beetje maar de ervaringen van de laatste tijd maken mij ook niet relaxter. Ze kunnen echt mega veel in ziekenhuizen maar er is gewoon een gebrek aan focus en zicht op het grotere plaatje is mijn idee. Dat resulteert in fouten.
Aah wat een goeie dat jij dat zo gedaan hebt, ik denk alleen als ik tegen de huisarts zeg dat ik bang ben voor de overgang dat hij zegt ja maar je loopt toch bij de gynaecoloog en me daarnaar verwijst. Ga gewoon denk ik het verhaal vertellen zoals ik het ervaar, of doe wel een econsult is makkelijker te verwoorden. En ik heb best een chille huisarts, dus hopelijk willen ze me er mee helpen. En dan vraag ik ook direct om amh, las namelijk laatst op nu.nl dat een gynaecoloog schreef dat dat de enige betrouwbare manier is om de eicelreserve te meten. Maar goed hopelijk is het nu gewoon raak en is dat allemaal niet nodig meer haha. Jaa echt, die amh van jou is echt hoog, gek he. Ben erg benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen. Nou hopelijk krijgen we snel wat meer vertrouwen in het ziekenhuis. Mijn gynaecoloog heeft in ieder geval erg veel vertrouwen in de behandeling, hij heeft letterlijk voor de start van de behandeling gezegd ik ga jou zwanger krijgen. Nogal een uitspraak, maar eerlijk is eerlijk het is al 1 keer gelukt. Nu nog zwanger worden en blijven.