Hoihoi, Daar ben ik weer, alweer ronde 27. Rondes 1 t/m 24 zonder succes. Ronde 25 met OI Letrozol 2,5 mg zwanger, maar helaas een vroege miskraam. Ronde 26 opnieuw OI Letrozol 2,5 mg bracht geen eisprong. Nu ronde 27 met OI Letrozol 5 mg. Of ik hierdoor een eisprong heb gehad, geen idee, ik had in ieder geval eergisteren een positieve ovulatietest en heb gisteren behoorlijke krampen gehad. Maar goed dat had ik alle rondes, toch blijk ik niet per definitie een goede ovulatie te hebben, dus dat zegt blijkbaar ook niks. Maar we gaan er maar vanuit en ik ga maar tellen vanaf vandaag. 1 DPO 05-02: Ik zat de afgelopen dagen goed in me vel en had een goed voorgevoel over deze ronde. Dat gevoel hield ik maar kort vast, want vandaag voel ik me behoorlijk labiel. Ben bang dat het allemaal toch weer niet gaat lukken, het hele zwanger worden proces valt me op het moment erg zwaar. Voor de rest geen lichamelijke symptomen. 2 DPO 06-02: Vandaag nog steeds een mindere dag, hoewel ik me gelukkig iets beter voel dan gisteren. Lichamelijk af en toe wat kleine krampjes in onderbuik en moe. 3 DPO 07-02: Voel me nog niet vrolijk en/of hoopvol, maar wel wat minder neerslachtig gelukkig. Vannacht meerdere keren wakker geworden om te plassen. Merk dat het de hele dag erg onrustig in me lichaam aanvoelt, veel krampjes in me onderbuik en een behoorlijk zeurderig gevoel in de onderbuik/onderrug. Eigenlijk het gevoel alsof ik al ongesteld ga worden. Maar goed dat zal nog wel niet haha. 4DPO 08-02: Onrustig geslapen vannacht, vaak wakker geweest, ook weer een aantal keer om te plassen. Moe vandaag, maar dat zal ook wel door het slechte slapen komen. Voor de rest af en toe lichte krampjes in me onderbuik. En veel dikke witte afscheiding. 5DPO 09-02: Weer onrustig geslapen en een aantal keer eruit om te plassen. Ook weer vermoeid, maar mentaal begin ik me wel weer redelijk te voelen gelukkig. Onrustig gevoel in onderbuik en onderrug.En een paar zeer gemene steken in me onderbuik. 6DPO 10-02: Vannacht 2 keer wakker geworden om te plassen, na de tweede keer viel ik moeilijk weer in slaap, ongeveer zo’n ander halve uur wakker gelegen. Vandaag zit ik er opzich wel weer lekker in. Heb af en toe een zeurig trekkend gevoel in me onderbuik en liezen, met name links, maar ook af en toe rechts. 7DPO 11-02: Vannacht maar 1 keer wakker geworden om te plassen. En voor de rest heb ik heerlijk geslapen. Ik voel me vandaag dan ook eindelijk weer eens uitgerust. Ik heb vaak een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, alsof ik elk moment ongesteld ga worden. Merk dat het me onrustig maakt en beetje bang ben om bloed aan te treffen zodra ik naar de wc ga. Ik hoop dat het zeurderige gevoel van een innesteling is, maar ga er niet vanuit. Me gevoel en gedachten switchen vandaag de hele tijd tussen zou het, of het zal toch wel weer niet gelukt zijn. Vind het erg vermoeiend dat ik er zoveel mee bezig ben. 8DPO 12-02: vanochtend getest vanwege eventueel ophogen schildkliermedicatie, test negatief. Vanaf nu zal ik om deze reden om de dag testen. Onrustig geslapen, veel over werk gedroomd, maar er speelde ook wat, dus had hier een flinke uitwerking van in mijn slaap. Licht opgezwollen borsten en merk dat ik hoop dat ze pijn gaan doen haha, dus zit maar te drukken, maar pijn doen ze niet. Af en toe nog steeds krampjes die me het gevoel geven dat de menstruatie eraan komt. Voor de rest ben ik licht verkouden. Manlief heeft hem goed te pakken en is echt grieperig, heb de afgelopen dagen erg gehoopt dat het niet doorbreekt bij hem, vraag me hierdoor namelijk af hoeveel invloed dit eventueel heeft op de volgende rondes. Pfff zo vermoeiend al die dingen waar ik me druk over ga maken. 9DPO 13-02: alweer slecht geslapen, 3 keer wakker geworden en van ongeveer 4 tot half 7 wakker gelegen. Daarna gelukkig nog kunnen slapen tot half 10. Werd vanochtend wakker met gigantische buikpijn. Echt die buikpijn die ik heb op het moment dat mijn menstruatie echt op doorbreken staat of net begonnen is. En het voelde wat nattig aan. Dus kreeg het direct warm van binnen. Maar geen bloed aangetroffen, alleen veel afscheiding en temperatuur nog mooi hoog. Voor de rest van de dag weinig symptomen behalve af en toe kleine zeurtjes in de onderbuik. 10DPO 14-02: Alweer slecht geslapen, 2 keer wakker geworden en van ongeveer half 4 tot 6 wakker gelegen. Gek genoeg voel ik me vandaag best energiek. En ook best vrolijk. Maar ook ben ik veel bezig in me hoofd met of het wel of niet gelukt is. Af en toe heb ik een kort zeurtje in me onderrug. Maar voel vandaag helemaal niks in me buik, daar is het erg rustig. Voor de rest heb ik een toename aan afscheiding, ook een beetje eiwit achtig. Trouwens ook getest vanochtend, negatief.
Hi! Ik kan weer meeschrijven, ronde 3. Ik had 9 en 10 februari een positieve ovulatietest en een duidelijke temperatuursdip van 36,5. Spannende tijd weer! DPO 1: temperatuur 37.1. Verder niks DPO 2: temperatuur 37.2. In de loop van de ochtend begin ik me grieperig te voelen, verder geen bijzonderheden. DPO 3: temperatuur 38.6. Grieperig. DPO 4: temperatuur 36.7 hoofdpijn, voel me regelmatig licht in het hoofd. Normaal krijg ik altijd al vroeg na mijn ovulatie last van wat PMS klachten in mijn buik. Dat is nu nog nergens te bekennen
Hoihoi, Daar ben ik weer, alweer ronde 27. Rondes 1 t/m 24 zonder succes. Ronde 25 met OI Letrozol 2,5 mg zwanger, maar helaas een vroege miskraam. Ronde 26 opnieuw OI Letrozol 2,5 mg bracht geen eisprong. Nu ronde 27 met OI Letrozol 5 mg. Of ik hierdoor een eisprong heb gehad, geen idee, ik had in ieder geval eergisteren een positieve ovulatietest en heb gisteren behoorlijke krampen gehad. Maar goed dat had ik alle rondes, toch blijk ik niet per definitie een goede ovulatie te hebben, dus dat zegt blijkbaar ook niks. Maar we gaan er maar vanuit en ik ga maar tellen vanaf vandaag. 1 DPO 05-02: Ik zat de afgelopen dagen goed in me vel en had een goed voorgevoel over deze ronde. Dat gevoel hield ik maar kort vast, want vandaag voel ik me behoorlijk labiel. Ben bang dat het allemaal toch weer niet gaat lukken, het hele zwanger worden proces valt me op het moment erg zwaar. Voor de rest geen lichamelijke symptomen. 2 DPO 06-02: Vandaag nog steeds een mindere dag, hoewel ik me gelukkig iets beter voel dan gisteren. Lichamelijk af en toe wat kleine krampjes in onderbuik en moe. 3 DPO 07-02: Voel me nog niet vrolijk en/of hoopvol, maar wel wat minder neerslachtig gelukkig. Vannacht meerdere keren wakker geworden om te plassen. Merk dat het de hele dag erg onrustig in me lichaam aanvoelt, veel krampjes in me onderbuik en een behoorlijk zeurderig gevoel in de onderbuik/onderrug. Eigenlijk het gevoel alsof ik al ongesteld ga worden. Maar goed dat zal nog wel niet haha. 4DPO 08-02: Onrustig geslapen vannacht, vaak wakker geweest, ook weer een aantal keer om te plassen. Moe vandaag, maar dat zal ook wel door het slechte slapen komen. Voor de rest af en toe lichte krampjes in me onderbuik. En veel dikke witte afscheiding. 5DPO 09-02: Weer onrustig geslapen en een aantal keer eruit om te plassen. Ook weer vermoeid, maar mentaal begin ik me wel weer redelijk te voelen gelukkig. Onrustig gevoel in onderbuik en onderrug.En een paar zeer gemene steken in me onderbuik. 6DPO 10-02: Vannacht 2 keer wakker geworden om te plassen, na de tweede keer viel ik moeilijk weer in slaap, ongeveer zo’n ander halve uur wakker gelegen. Vandaag zit ik er opzich wel weer lekker in. Heb af en toe een zeurig trekkend gevoel in me onderbuik en liezen, met name links, maar ook af en toe rechts. 7DPO 11-02: Vannacht maar 1 keer wakker geworden om te plassen. En voor de rest heb ik heerlijk geslapen. Ik voel me vandaag dan ook eindelijk weer eens uitgerust. Ik heb vaak een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, alsof ik elk moment ongesteld ga worden. Merk dat het me onrustig maakt en beetje bang ben om bloed aan te treffen zodra ik naar de wc ga. Ik hoop dat het zeurderige gevoel van een innesteling is, maar ga er niet vanuit. Me gevoel en gedachten switchen vandaag de hele tijd tussen zou het, of het zal toch wel weer niet gelukt zijn. Vind het erg vermoeiend dat ik er zoveel mee bezig ben. 8DPO 12-02: vanochtend getest vanwege eventueel ophogen schildkliermedicatie, test negatief. Vanaf nu zal ik om deze reden om de dag testen. Onrustig geslapen, veel over werk gedroomd, maar er speelde ook wat, dus had hier een flinke uitwerking van in mijn slaap. Licht opgezwollen borsten en merk dat ik hoop dat ze pijn gaan doen haha, dus zit maar te drukken, maar pijn doen ze niet. Af en toe nog steeds krampjes die me het gevoel geven dat de menstruatie eraan komt. Voor de rest ben ik licht verkouden. Manlief heeft hem goed te pakken en is echt grieperig, heb de afgelopen dagen erg gehoopt dat het niet doorbreekt bij hem, vraag me hierdoor namelijk af hoeveel invloed dit eventueel heeft op de volgende rondes. Pfff zo vermoeiend al die dingen waar ik me druk over ga maken. 9DPO 13-02: alweer slecht geslapen, 3 keer wakker geworden en van ongeveer 4 tot half 7 wakker gelegen. Daarna gelukkig nog kunnen slapen tot half 10. Werd vanochtend wakker met gigantische buikpijn. Echt die buikpijn die ik heb op het moment dat mijn menstruatie echt op doorbreken staat of net begonnen is. En het voelde wat nattig aan. Dus kreeg het direct warm van binnen. Maar geen bloed aangetroffen, alleen veel afscheiding en temperatuur nog mooi hoog. Voor de rest van de dag weinig symptomen behalve af en toe kleine zeurtjes in de onderbuik. 10DPO 14-02: Alweer slecht geslapen, 2 keer wakker geworden en van ongeveer half 4 tot 6 wakker gelegen. Gek genoeg voel ik me vandaag best energiek. En ook best vrolijk. Maar ook ben ik veel bezig in me hoofd met of het wel of niet gelukt is. Af en toe heb ik een kort zeurtje in me onderrug. Maar voel vandaag helemaal niks in me buik, daar is het erg rustig. Voor de rest heb ik een toename aan afscheiding, ook een beetje eiwit achtig. Trouwens ook getest vanochtend, negatief. 11DPO 15-02: vannacht maar 1 keer wakker geworden maar wel ruim ander half uur wakker gelegen. Voel me vandaag goed en opgewekt. En het is weer erg rustig in me buikgebied. Voor de rest opgeblazen borsten, maar niet pijnlijk.
Het ziet er hoopvol uit! Wat zegt je onderbuik gevoel? Denk je dat het raak is of probeer jij jezelf niet te gek te maken met die gedachten? Hoe dan ook is het je enorm gegund en duim ik hier voor je
Ja dat zou helemaal mooi zijn! En anders sowieso fijn als je een chille huisarts hebt die je daar wrss wel bij wil helpen! Ben ook benieuwd wat ze maandag zegt. Zag dat ik toch nog een reactie op mijn econsult had en daar stond ineens dat ik na mijn menstruatie zelf moet bellen om te vragen of er iemand uitgevallen is omdat ik niet zwanger mag zijn. Weer een totaal ander verhaal dus dan dat ik zogenaamd op een wachtlijst zou staan. Ik word zo moedeloos van hoe het gaat. Ik ga dat maandag ook echt aangeven. Heb ook gereageerd dat ik niet zwanger kan zijn en ze mij moeten bellen als er iemand uitvalt omdat ik dan sowieso kom. Onbegrijpelijk. Zo krijg je zeker geen vertrouwen terug. Wel fijn dat jouw arts daar zo stellig in is! Hopelijk lukt het snel weer en blijft het ook mooi doorgroeien!
Zo lief, dankjewel! Haha nou dat geef ik op mezelf niet gek maken met gedachten, mij lukt het in ieder geval niet om dat te sturen. Merk als ik het gewoon laat gebeuren dat het me beter afgaat als dat ik er van mezelf niet bezig mee mag zijn, dan lijkt het alsof ik alleen maar meer van dat soort gedachtes krijg en er ook nog een soort van strijd in me hoofd ontstaat over dat ik daar niet mee bezig zou moeten zijn. Dus laat het er maar gewoon zijn haha. Maar me gedachtes gaan wel alle kanten uit, gisteren dacht ik voornamelijk misschien wel. Maar vandaag heb ik tot dusver het voorgevoel dat het niet gelukt is. Ik heb in ieder geval niet wat je wel eens hoort dat iemand zegt ik wist het dat het raak was, dat voel ik totaal niet. Ik heb nog geen spotting en totaal geen gevoel dat me menstruatie eraan komt dus dat is positief. Ook heb ik geen pms klachten. Maar ik heb geen positieve test en we zitten wel al op 12DPO. En ook geen pijnlijke borsten, dat had ik vorige keer wel. We zullen het in ieder geval snel weten, maar pff wat zie ik op tegen de volgende ronde. Hoe is het met jou? Want je zou een verhoging krijgen qua medicatie toch deze cyclus, gaat de eirijping wat sneller nu?
Gek joh dat je zulke verschillende antwoorden krijgt. Bij mij in het ziekenhuis doen ze niet aan reservelijsten. Ik moet continu bellen en dan moet ik net mazzel hebben dat er net iemand afgebeld heeft en dat plekje dus nog niet opgevuld is. Soms belde ik voor een week lang wel 3 keer per dag. Misschien kun je maandag al een keertje bellen? Maar ben je er wel echt zeker van dan dat je niet zwanger bent? Want jullie deden deze ronde toch een natuurlijke poging? Of heb je zoiets van nou dat is toch onmogelijk dat het gelukt is?
Ja ik weet dus niet of ze ze bij ons wel hebben want ik krijg tegenstrijdige berichten. Ik vraag het morgen gewoon aan mijn arts als ze mij belt, weet het ook niet meer. Het is meer dat ik toch niet geloof dat het raak zal zijn dus vandaar. Had vanmorgen een vaste smiley alleen hebben het gister gezellig gemaakt op een andere manier dus nu voelt gister weer als een gemiste kans. Zeker omdat 2 dagen achter elkaar niet goed is en nog een dag later begin ik weer te stressen of dat een goed idee is of te laat is. Pffff wat een ellende.
Hi! Ik kan weer meeschrijven, ronde 3. Ik had 9 en 10 februari een positieve ovulatietest en een duidelijke temperatuursdip van 36,5. Spannende tijd weer! DPO 1: temperatuur 37.1. Verder niks DPO 2: temperatuur 37.2. In de loop van de ochtend begin ik me grieperig te voelen, verder geen bijzonderheden. DPO 3: temperatuur 38.6. Grieperig. DPO 4: temperatuur 36.7 hoofdpijn, voel me regelmatig licht in het hoofd. Normaal krijg ik altijd al vroeg na mijn ovulatie last van wat PMS klachten in mijn buik. Dat is nu nog nergens te bekennen DPO 5: temperatuur 36,9. Verder geen bijzonderheden. Buikregio nog steeds erg rustig voor mijn doen
pff ja heel lastig dat timen. Misschien morgen ochtend? De ronde dat ik zwanger ben geworden heb ik in ieder geval het idee gehad dat het gekomen is door de dag na de positieve ovu test. Op de dag van de positieve test hebben wij in ieder geval niks gedaan toen. vervelend hoor die tegenstrijdige berichten, hopelijk morgen meer duidelijkheid!
Hoihoi, Daar ben ik weer, alweer ronde 27. Rondes 1 t/m 24 zonder succes. Ronde 25 met OI Letrozol 2,5 mg zwanger, maar helaas een vroege miskraam. Ronde 26 opnieuw OI Letrozol 2,5 mg bracht geen eisprong. Nu ronde 27 met OI Letrozol 5 mg. Of ik hierdoor een eisprong heb gehad, geen idee, ik had in ieder geval eergisteren een positieve ovulatietest en heb gisteren behoorlijke krampen gehad. Maar goed dat had ik alle rondes, toch blijk ik niet per definitie een goede ovulatie te hebben, dus dat zegt blijkbaar ook niks. Maar we gaan er maar vanuit en ik ga maar tellen vanaf vandaag. 1 DPO 05-02: Ik zat de afgelopen dagen goed in me vel en had een goed voorgevoel over deze ronde. Dat gevoel hield ik maar kort vast, want vandaag voel ik me behoorlijk labiel. Ben bang dat het allemaal toch weer niet gaat lukken, het hele zwanger worden proces valt me op het moment erg zwaar. Voor de rest geen lichamelijke symptomen. 2 DPO 06-02: Vandaag nog steeds een mindere dag, hoewel ik me gelukkig iets beter voel dan gisteren. Lichamelijk af en toe wat kleine krampjes in onderbuik en moe. 3 DPO 07-02: Voel me nog niet vrolijk en/of hoopvol, maar wel wat minder neerslachtig gelukkig. Vannacht meerdere keren wakker geworden om te plassen. Merk dat het de hele dag erg onrustig in me lichaam aanvoelt, veel krampjes in me onderbuik en een behoorlijk zeurderig gevoel in de onderbuik/onderrug. Eigenlijk het gevoel alsof ik al ongesteld ga worden. Maar goed dat zal nog wel niet haha. 4DPO 08-02: Onrustig geslapen vannacht, vaak wakker geweest, ook weer een aantal keer om te plassen. Moe vandaag, maar dat zal ook wel door het slechte slapen komen. Voor de rest af en toe lichte krampjes in me onderbuik. En veel dikke witte afscheiding. 5DPO 09-02: Weer onrustig geslapen en een aantal keer eruit om te plassen. Ook weer vermoeid, maar mentaal begin ik me wel weer redelijk te voelen gelukkig. Onrustig gevoel in onderbuik en onderrug.En een paar zeer gemene steken in me onderbuik. 6DPO 10-02: Vannacht 2 keer wakker geworden om te plassen, na de tweede keer viel ik moeilijk weer in slaap, ongeveer zo’n ander halve uur wakker gelegen. Vandaag zit ik er opzich wel weer lekker in. Heb af en toe een zeurig trekkend gevoel in me onderbuik en liezen, met name links, maar ook af en toe rechts. 7DPO 11-02: Vannacht maar 1 keer wakker geworden om te plassen. En voor de rest heb ik heerlijk geslapen. Ik voel me vandaag dan ook eindelijk weer eens uitgerust. Ik heb vaak een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, alsof ik elk moment ongesteld ga worden. Merk dat het me onrustig maakt en beetje bang ben om bloed aan te treffen zodra ik naar de wc ga. Ik hoop dat het zeurderige gevoel van een innesteling is, maar ga er niet vanuit. Me gevoel en gedachten switchen vandaag de hele tijd tussen zou het, of het zal toch wel weer niet gelukt zijn. Vind het erg vermoeiend dat ik er zoveel mee bezig ben. 8DPO 12-02: vanochtend getest vanwege eventueel ophogen schildkliermedicatie, test negatief. Vanaf nu zal ik om deze reden om de dag testen. Onrustig geslapen, veel over werk gedroomd, maar er speelde ook wat, dus had hier een flinke uitwerking van in mijn slaap. Licht opgezwollen borsten en merk dat ik hoop dat ze pijn gaan doen haha, dus zit maar te drukken, maar pijn doen ze niet. Af en toe nog steeds krampjes die me het gevoel geven dat de menstruatie eraan komt. Voor de rest ben ik licht verkouden. Manlief heeft hem goed te pakken en is echt grieperig, heb de afgelopen dagen erg gehoopt dat het niet doorbreekt bij hem, vraag me hierdoor namelijk af hoeveel invloed dit eventueel heeft op de volgende rondes. Pfff zo vermoeiend al die dingen waar ik me druk over ga maken. 9DPO 13-02: alweer slecht geslapen, 3 keer wakker geworden en van ongeveer 4 tot half 7 wakker gelegen. Daarna gelukkig nog kunnen slapen tot half 10. Werd vanochtend wakker met gigantische buikpijn. Echt die buikpijn die ik heb op het moment dat mijn menstruatie echt op doorbreken staat of net begonnen is. En het voelde wat nattig aan. Dus kreeg het direct warm van binnen. Maar geen bloed aangetroffen, alleen veel afscheiding en temperatuur nog mooi hoog. Voor de rest van de dag weinig symptomen behalve af en toe kleine zeurtjes in de onderbuik. 10DPO 14-02: Alweer slecht geslapen, 2 keer wakker geworden en van ongeveer half 4 tot 6 wakker gelegen. Gek genoeg voel ik me vandaag best energiek. En ook best vrolijk. Maar ook ben ik veel bezig in me hoofd met of het wel of niet gelukt is. Af en toe heb ik een kort zeurtje in me onderrug. Maar voel vandaag helemaal niks in me buik, daar is het erg rustig. Voor de rest heb ik een toename aan afscheiding, ook een beetje eiwit achtig. Trouwens ook getest vanochtend, negatief. 11DPO 15-02: vannacht maar 1 keer wakker geworden maar wel ruim ander half uur wakker gelegen. Voel me vandaag goed en opgewekt. En het is weer erg rustig in me buikgebied. Voor de rest opgeblazen borsten, maar niet pijnlijk. 12DPO 16-02: Vannacht 1 keer wakker geworden en een klein uurtje wakker gelegen, dus we gaan erop vooruit. Test van vanmorgen was negatief. Vanochtend was ik even pessimistisch en had ik het gevoel dat het niet gelukt was, misschien ook extra door de negatieve test. Maar de middag voelde ik me relatief rustig zowel lichamelijk als gevoelsmatig en had ik weer goede hoop. Tot ik rond 16:30 echt hele erge menstruatie krampen kreeg. Heb echt het gevoel dat me menstruatie op doorbreken staat. Barste in huilen uit en was echt even ontroostbaar. Echt pure wanhoop de gedachte dat we weer opnieuw een ronde moeten. Weet even niet waar ik de kracht vandaan moet halen hiervoor. Maar goed ik ben nog niet ongesteld dus me hoofd heeft af en toe nog hoop, maar ook weer niet. Me borsten zijn nog steeds mega opgezwollen, niet pijnlijk, maar vermoedelijk dus van een menstruatie die eraan komt.
Ja was ook mijn voornemen. Morgenmiddag zoiets. Ga morgenavond ook weer 4 nachtdiensten in dus morgen overdags is de beste optie denk ik.
Pffff wat slopend en wat spannend. Snap dat het mentaal heel zwaar voor je is heel veel sterkte en knuffel! We duimen tich nog door hier!
Ik snap je helemaal! Eigenlijk zijn we het allemaal gewoon zat en willen ze zo graag een kleintje.... Ik hoop dat je innesteling gewoon laat is geweest en dat je om die reden nog geen positieve test in je handen hebt. Nou, ik ben zojuist voor mijn echo geweest voor IUI2, en ik heb echt jullie advies nodig. Want als ik dit voorleg bij vriendinnen, dan verklaren ze mij allemaal voor gek en ik denk dat jullie (omdat jullie in een vergelijkbare situatie zitten) véél beter advies kunnen geven! Sinds dag 3 ben ik gestart met 75IE Gonal F en nu zijn er op dag 10 5 eitjes gegroeid! 2x 16mm en 3x 13mm. Mijn dosis is nu verlaagd naar 37,5IE en woensdag moet ik voor de controle echo. De arts zei al gelijk: Ik beloof niks, maar ik denk dat dit een verloren ronde gaat worden en dat we geen IUI gaan uitvoeren. Houdt dit in het achterhoofd: Mijn man en ik zijn nu al 2 jaar bezig (1 jaar zonder medicatie én 1 jaar met medicatie). Wij hebben NOOIT een positieve test gehad, ondanks dat we situatie hebben gehad waarbij er 2/3 eitjes zijn gesprongen. Mijn man is ook een aantal jaren ouder dan mij en heeft al aangegeven dat hij er tegenop ziet om nóg een keer dit traject in te gaan. Maar onze wens voor 2/3 kinderen groeit met de dag. Daarnaast springen mijn eitjes niet zonder Ovitrelle, dus een natuurlijke eisprong zit er bij mij niet in. De zaadkwaliteit van mijn man is prima! Nu onze gedachten: Als de IUI niet door gaat, maar wij wél Ovitrelle mogen gebruiken om de eisprong plaats te laten vinden, is het dan onverantwoordelijk om gebruik te maken van deze ronde op de natuurlijke manier? Een meerling is meer dan welkom en wij zijn ons bewust van de medische uitdagingen die het met zich mee (kan) brengen. Ik hoop dat jullie mijn gedachtengang een beetje kunnen snappen en ik wil niet als een gestoord iemand overkomen. Maar wij hebben echt het gevoel dat wij nooit 5 eitjes bevrucht krijgen en in onze handen mogen klappen als er misschien 1 bevrucht raakt.
Lief, dankjewel. Maar helaas, deze ronde is denk ik wel echt voor mij voorbij. Jeetje wat een lastige situatie ben je in terecht gekomen. En wat ontzettend balen. Krijg je een verhoging en gebeurt dit. Eerlijk gezegd denk ik dat er geen goed advies is, behalve dat jullie het beste kunnen doen wat goed voor jullie voelt en dat dat sowieso een goede keuze is, wanneer je rekening houdt met de eventuele gevolgen. Ik snap het wel goed je gedachtegang en ik verklaar je zeker niet voor gek. Ook bij mij groeit de wens voor een groter gezin steeds meer, maar deze weg nog een keer bewandelen, en dan straks nog met een kind erbij ook. Dan lijkt zo’n traject me helemaal niet te doen, als ik überhaupt nog de tijd hiervoor ga hebben. Om nog niet te spreken over dat wanneer er een kindje op de wereld is ik daarvan wil genieten en als ik zie hoeveel ruimte dit inneemt, dat zou ik zoals ik er nu insta denk ik niet willen. Maar goed ik heb ook altijd een wens gehad voor een tweeling, al lang voordat we aan dit traject begonnen. Mijn man zag dit nooit zitten, maar ook hij zei deze maand voor het eerst dat hij een tweeling of zelfs een drieling nu wel ziet zitten. Dus dat risico zou ik sowieso durven te nemen. Maar vijf is wel pittig haha. Desondanks denk ik dat er wel een kans bestaat dat ik het alsnog zou doen, ook met de gedachte hoe groot is de kans nou, zeker gezien ik dus dezelfde gedachte heb als jou, dat ik al blij mag zijn als er 1 bevrucht raakt. Maar ik denk wel dat het handig is om echt goed stil te staan bij de gedachte, wat als je straks een echo krijgt en het betreft wel een vijfling. Als jullie dit prima vinden, en die uitdaging aan durven te gaan, zou ik zeggen waarom niet. Alleen ik betwijfel of het ziekenhuis je die Ovitrelle gaat geven in deze situatie, of heb je dit al in huis? nou ik ga heel erg voor je duimen dat die eiblaasjes van 13mm niet groter worden en dit dilemma je verder bespaard blijft. Hoe denkt je man erover? Staat die ervoor open om deze ronde alsnog te benutten als er straks wel 5 grote eiblaasjes zijn?
Hoihoi, Daar ben ik weer, alweer ronde 27. Rondes 1 t/m 24 zonder succes. Ronde 25 met OI Letrozol 2,5 mg zwanger, maar helaas een vroege miskraam. Ronde 26 opnieuw OI Letrozol 2,5 mg bracht geen eisprong. Nu ronde 27 met OI Letrozol 5 mg. Of ik hierdoor een eisprong heb gehad, geen idee, ik had in ieder geval eergisteren een positieve ovulatietest en heb gisteren behoorlijke krampen gehad. Maar goed dat had ik alle rondes, toch blijk ik niet per definitie een goede ovulatie te hebben, dus dat zegt blijkbaar ook niks. Maar we gaan er maar vanuit en ik ga maar tellen vanaf vandaag. 1 DPO 05-02: Ik zat de afgelopen dagen goed in me vel en had een goed voorgevoel over deze ronde. Dat gevoel hield ik maar kort vast, want vandaag voel ik me behoorlijk labiel. Ben bang dat het allemaal toch weer niet gaat lukken, het hele zwanger worden proces valt me op het moment erg zwaar. Voor de rest geen lichamelijke symptomen. 2 DPO 06-02: Vandaag nog steeds een mindere dag, hoewel ik me gelukkig iets beter voel dan gisteren. Lichamelijk af en toe wat kleine krampjes in onderbuik en moe. 3 DPO 07-02: Voel me nog niet vrolijk en/of hoopvol, maar wel wat minder neerslachtig gelukkig. Vannacht meerdere keren wakker geworden om te plassen. Merk dat het de hele dag erg onrustig in me lichaam aanvoelt, veel krampjes in me onderbuik en een behoorlijk zeurderig gevoel in de onderbuik/onderrug. Eigenlijk het gevoel alsof ik al ongesteld ga worden. Maar goed dat zal nog wel niet haha. 4DPO 08-02: Onrustig geslapen vannacht, vaak wakker geweest, ook weer een aantal keer om te plassen. Moe vandaag, maar dat zal ook wel door het slechte slapen komen. Voor de rest af en toe lichte krampjes in me onderbuik. En veel dikke witte afscheiding. 5DPO 09-02: Weer onrustig geslapen en een aantal keer eruit om te plassen. Ook weer vermoeid, maar mentaal begin ik me wel weer redelijk te voelen gelukkig. Onrustig gevoel in onderbuik en onderrug.En een paar zeer gemene steken in me onderbuik. 6DPO 10-02: Vannacht 2 keer wakker geworden om te plassen, na de tweede keer viel ik moeilijk weer in slaap, ongeveer zo’n ander halve uur wakker gelegen. Vandaag zit ik er opzich wel weer lekker in. Heb af en toe een zeurig trekkend gevoel in me onderbuik en liezen, met name links, maar ook af en toe rechts. 7DPO 11-02: Vannacht maar 1 keer wakker geworden om te plassen. En voor de rest heb ik heerlijk geslapen. Ik voel me vandaag dan ook eindelijk weer eens uitgerust. Ik heb vaak een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, alsof ik elk moment ongesteld ga worden. Merk dat het me onrustig maakt en beetje bang ben om bloed aan te treffen zodra ik naar de wc ga. Ik hoop dat het zeurderige gevoel van een innesteling is, maar ga er niet vanuit. Me gevoel en gedachten switchen vandaag de hele tijd tussen zou het, of het zal toch wel weer niet gelukt zijn. Vind het erg vermoeiend dat ik er zoveel mee bezig ben. 8DPO 12-02: vanochtend getest vanwege eventueel ophogen schildkliermedicatie, test negatief. Vanaf nu zal ik om deze reden om de dag testen. Onrustig geslapen, veel over werk gedroomd, maar er speelde ook wat, dus had hier een flinke uitwerking van in mijn slaap. Licht opgezwollen borsten en merk dat ik hoop dat ze pijn gaan doen haha, dus zit maar te drukken, maar pijn doen ze niet. Af en toe nog steeds krampjes die me het gevoel geven dat de menstruatie eraan komt. Voor de rest ben ik licht verkouden. Manlief heeft hem goed te pakken en is echt grieperig, heb de afgelopen dagen erg gehoopt dat het niet doorbreekt bij hem, vraag me hierdoor namelijk af hoeveel invloed dit eventueel heeft op de volgende rondes. Pfff zo vermoeiend al die dingen waar ik me druk over ga maken. 9DPO 13-02: alweer slecht geslapen, 3 keer wakker geworden en van ongeveer 4 tot half 7 wakker gelegen. Daarna gelukkig nog kunnen slapen tot half 10. Werd vanochtend wakker met gigantische buikpijn. Echt die buikpijn die ik heb op het moment dat mijn menstruatie echt op doorbreken staat of net begonnen is. En het voelde wat nattig aan. Dus kreeg het direct warm van binnen. Maar geen bloed aangetroffen, alleen veel afscheiding en temperatuur nog mooi hoog. Voor de rest van de dag weinig symptomen behalve af en toe kleine zeurtjes in de onderbuik. 10DPO 14-02: Alweer slecht geslapen, 2 keer wakker geworden en van ongeveer half 4 tot 6 wakker gelegen. Gek genoeg voel ik me vandaag best energiek. En ook best vrolijk. Maar ook ben ik veel bezig in me hoofd met of het wel of niet gelukt is. Af en toe heb ik een kort zeurtje in me onderrug. Maar voel vandaag helemaal niks in me buik, daar is het erg rustig. Voor de rest heb ik een toename aan afscheiding, ook een beetje eiwit achtig. Trouwens ook getest vanochtend, negatief. 11DPO 15-02: vannacht maar 1 keer wakker geworden maar wel ruim ander half uur wakker gelegen. Voel me vandaag goed en opgewekt. En het is weer erg rustig in me buikgebied. Voor de rest opgeblazen borsten, maar niet pijnlijk. 12DPO 16-02: Vannacht 1 keer wakker geworden en een klein uurtje wakker gelegen, dus we gaan erop vooruit. Test van vanmorgen was negatief. Vanochtend was ik even pessimistisch en had ik het gevoel dat het niet gelukt was, misschien ook extra door de negatieve test. Maar de middag voelde ik me relatief rustig zowel lichamelijk als gevoelsmatig en had ik weer goede hoop. Tot ik rond 16:30 echt hele erge menstruatie krampen kreeg. Heb echt het gevoel dat me menstruatie op doorbreken staat. Barste in huilen uit en was echt even ontroostbaar. Echt pure wanhoop de gedachte dat we weer opnieuw een ronde moeten. Weet even niet waar ik de kracht vandaan moet halen hiervoor. Maar goed ik ben nog niet ongesteld dus me hoofd heeft af en toe nog hoop, maar ook weer niet. Me borsten zijn nog steeds mega opgezwollen, niet pijnlijk, maar vermoedelijk dus van een menstruatie die eraan komt. 13DPO 17-02: Een flinke temperatuurdrop, dus ik weet al hoelaat het is. Ik denk dat vandaag of morgen het bloeden gaat beginnen .
Dankjewel voor je lieve reactie, echt héél fijn! Zo fijn om niet voor gek verklaard te worden en dat je wel kan inleven in mijn situatie. Echt enorm bedankt, je weet niet hoe goed dit mij doet Wij hebben al Ovitrelle in de koelkast liggen, want die kreeg ik toevallig gelijk mee met het ophalen van GonalF op dag 3. Misschien geluk bij een ongeluk, want dit geeft ons natuurlijk wel de mogelijkheid om gebruik te maken van deze situatie. Daarnaast heb ik geen eisprong zonder Ovitrelle en adviseerde de arts om de komende dagen geen gemeenschap te hebben. Ik vermoed dat ze de eisprong wel willen laten plaatsvinden, maar dan zonder gemeenschap. Mijn man heeft al een duidelijk plan in zijn hoofd. Op het moment dat de IUI niet doorgaat, wil hij absoluut een poging doen. 'Schiet maar raak!' zei hij al voor de grap, al heeft hij ook duidelijk de wens voor een meerling. Ons huis is groot genoeg en ook financieel staan we er goed voor. Het enige wat je niet kan beïnvloeden zijn de medische uitdagingen. Vroeggeboorte zit er waarschijnlijk dik in en je weet niet wat de gezondheid word van je kindje(s). Om die reden voelt het voor mij ergens onverantwoordelijk en vind ik het een lastige keuze. Al zegt mijn onderbuikgevoel: ik word nooit zwanger van een 3-4-5-ling.