He kak! Je voelde het al aankomen, maar als het echt daadwerkelijk zo is, is het altijd extra kak. Weet je hoe dik je baarmoedervlies was? Ik heb ook een tijd (een jaar) Letrozol gebruikt en bijna elke echo kreeg ik te horen: 'Uhmm... het vlies is niet bepaald dik. Erg dun!'. Tevens ook de reden waarom ik maar 3 dagen menstrueerde met 1 dag een normale tampon en 2 dagen een kleine. Nu met Gonal F hoor ik bij mijn echo's: 'Zo, baarmoedervlies is ook mooi dik'. En als ik kijk naar mijn afgelopen menstruatie, heb ik totaal 5 dagen gebloed.
Dat valt gelukkig wel mee, me temp was al 2 dagen op rij laag, dus wist al wel zeker dat het klaar was, dus de klap is al geweest. Nee geen idee eigenlijk, behalve dat ik voor de Letrozol al niet een dik baarmoederslijmvlies had, rond de tijd van de eisprong. Toen had ik een rondje cyclustracking en 5 dagen nadat we dus een gesprongen eiblaasje zagen, wat zich overigens niet omzette in een corpus luteum, had ik een beetje bruinverlies en 8 dagen later weer een positieve ovulatietest. Daarom dat de gynaecoloog ook zegt, geen goede menstruatie is geen eisprong. Dus dat mijn lichaam wel een poging doet maar dat de eisprong niet succesvol of krachtig genoeg is. Maar nu tijdens Letrozol tracken ze het niet, dus ik heb geen idee. Maar jij zei dat toch ook laatst dat jouw gynaecoloog zei als je geen echte menstruatie hebt, maar enkel wat bloedverlies, dat je dan ook geen eisprong hebt gehad en dat je lichaam wel het opgebouwde baarmoederslijmvlies afstoot en daarom de minimale bloeding? Of heb ik dit verkeerd begrepen? De laatste cyclus zou ik denk ik de gehele bloeding niet eens 1 mini tampon gevuld kunnen hebben, zelfs niet voor de helft denk ik. Eerste dag was de eerste dag klein beetje bruinverlies, tweede dag rood bloed wat ik alleen zag als ik het afveegde met een wc papiertje, het haalde dus niet mijn maandverband. En dat was het alweer. Als het nu niet alsnog doorbreekt, dan nog 1 rondje Letrozol 7,5 en als dat niet lukt, dan ga ik ook over op de spuiten plus tracking. Ergens kijk ik daar wel naar uit, want hier word ik echt mega gek en onzeker van. Dan kijken ze in ieder geval mee.
Klopt, dat speelde bij mij ook een rol! Zeker in het begin van gebruik van Letrozol, heb ik meerdere rondes (totaal 5 ofzo) geen eisprong gehad maar wel een korte bloeding (1 dag) of lichte bloeding (licht roze of bruine afscheiding). Super frustreert, want elke ronde voelde volledig nutteloos/zinloos. Uiteindelijk is om die reden ook gekozen om Ovitrelle te zetten als de eitjes groot genoeg zijn, alleen bleef mijn baarmoedervlies steeds erg dun. Misschien is Gonal F inderdaad ook de juiste stap voor jou! Voor mij heeft het in ieder geval zeer positief effect op mijn baarmoedervlies. Wat ik wel echt zie als nadeel is dat je GonalF rond een vaste tijd moet zetten. Wij hebben besloten om dit om half 11 s'avonds te doen, omdat wij 99/100 keer dan wel thuis zijn. Gonal F moet ten alle tijden in de koelkast liggen, dus voorlopig zitten wij even (voor ons gevoel) aan huis gebonden. Maar meer controles vind ik wel echt heel fijn! Ik heb het gevoel dat we nu pas echt vooruitgang aan het boeken zijn. Ik hoop voor je dat 7,5mg Letrozol het juiste resultaat gaat geven en dat je niet te veel extra klachten erbij gaat krijgen.
Eigenlijk vind ik dit traject super frustrerend en verwarrend, ook als ik jouw verhaal hoor, dan denk ik waarom krijg ik geen Ovitrelle. Ik heb namelijk van mezelf een prima eirijping, altijd gehad, ook zonder Letrozol. Daar heb ik dus eigenlijk helemaal geen medicatie voor nodig. Alleen de eisprong zelf gaat dus blijkbaar niet, dus dan denk ik waarom krijg ik dat dan niet. Als ik dat tijdens de spuiten nog steeds niet ga krijgen ga ik daar toch eens over beginnen. Ergens vind ik het ook raar dat ik niet getrackt wordt ook als ik hoor dat jij met Letrozol 7,5 meerdere eiblaasjes had en dat je cyclus afgebroken werd. Ik zal het niet eens weten hoeveel eiblaasjes, maar gezien ik van mezelf dus al een goede eirijping heb, zal het me niets verbazen dat dat er ook wel wat zijn. Dat is wel een nadeel van gonal inderdaad, dat vaste tijdstip. Ik denk dat ik dan voor de ochtend kies, dan ben ik altijd wel thuis. Is dat niet handig voor jou de ochtend? Dat snap ik wel inderdaad wat je zegt van de vooruitgang, super fijn, en dat is ook precies hetgeen wat ik mis, ik heb het idee dat we maar wat aan het doen zijn en misschien kostbare tijd aan het verspillen zijn.
Ik snap inderdaad ook echt totaal niet waarom jij geen Ovitrelle krijgt! Heel gek. Ik denk dat dat ook echt dé oplossing voor jou is. Het ophogen naar 7,5mg Letrozol zorgde bij mij voor 3 giga eicellen, dus dat was al heel snel duidelijk. Toen juist weer teruggezet naar 5mg Letrozol in combinatie met Ovitrelle. Dat was gelijk onze eerste ronde met een eisprong. Volgens mij kan een bepaalde dosis Letrozol ook zorgen voor een eisprong en proberen ze altijd Ovitrelle te voorkomen (?). Geen idee waarom?! Het voelde voor ons vooral als tijdverspilling. Ik zet GonalF in de avond, omdat mijn 'wakker word' tijden nogal verschillen. Als ik moet werken, ben ik voor 8 uur de deur uit. Maar in het weekend vind ik het heerlijk om mij nog een keer om te draaien en tot 9 uur nog even in bed te liggen Ik zag het niet zitten om altijd een wekker te moeten zetten om GonalF te zetten.
Hi! Ik kan weer meeschrijven, ronde 3. Ik had 9 en 10 februari een positieve ovulatietest en een duidelijke temperatuursdip van 36,5. Spannende tijd weer! DPO 1: temperatuur 37.1. Verder niks DPO 2: temperatuur 37.2. In de loop van de ochtend begin ik me grieperig te voelen, verder geen bijzonderheden. DPO 3: temperatuur 38.6. Grieperig. DPO 4: temperatuur 36.7 hoofdpijn, voel me regelmatig licht in het hoofd. Normaal krijg ik altijd al vroeg na mijn ovulatie last van wat PMS klachten in mijn buik. Dat is nu nog nergens te bekennen. Vergeten aan te vullen: erg misselijk bij avondeten. DPO 5: temperatuur 36.9. Verder geen bijzonderheden. Buikregio nog steeds erg rustig voor mijn doen DPO 6: temperatuur 37.3 (zoals alle keren direct na opstaan getempt, maar lag nu al enkele uren wakker door mijn zieke dochtertje. Heeft de temperatuur wellicht wat beïnvloed?). Verder geen bijzonderheden. Ik merk dat ik er wel op let of ik wat voel, maar merk ook dat ik er een stuk minder mee bezig ben dan de vorige rondes. Ik ben er wat rustiger onder DPO 7: temperatuur 37.1. Af en toe wat menstruatie achtige krampen. Emoties vliegen alle kanten op. Sterk het gevoel dat het niet gelukt is en net als de vorige ronde op 8DPO al mijn menstruatie doorbreekt. 8 DPO: temperatuur 37.3. Vannacht zat mijn neus ineens potdicht en had ik last van aardig wat taai slijm wat lastig weg te slikken was. Vanmorgen niets meer aan de hand. Moe, weinig energie maar ik heb ook niet zo’n beste nacht gehad. Heel af en toe wat menstruatieachtige krampen, maar trekt ook snel weer weg. Darmen zijn wat aan het rommelen. Ik ben nu vooral heel dankbaar dat ik 8 DPO heb mogen halen vooralsnog zonder menstruatie. Ik heb sinds mijn bevalling steeds een hele korte LF gehad. Ik hoop natuurlijk dat het raak is, maar mocht het niet zo zijn dan ben ik vooral toch wel blij dat mijn cyclus zich weer een beetje lijkt te herpakken
Dat zegt mijn gevoel dus ook, dat dat precies het zetje is wat ik nodig heb. Weet jij of ze ovitrelle met OI icm spuiten wel standaard geven, of is dit alleen standaard bij IUI en IVF enzo? Dat idee heb ik wel inderdaad dat ze dat proberen te voorkomen, voor mij voelt het ook zo als tijdverspilling. Ik denk zelfs dat al deze rondes tijdverspilling zijn en dat ik met Letrozol 2,5 en Ovitrelle of misschien zelfs zonder Letrozol en alleen Ovitrelle al klaar zou zijn. Ik heb immers een goede eirijping van mezelf. Wat ook als tijdverspilling voelt is dat ze nu zeggen dat ik nog moet wachten tot cyclusdag 35, want ja misschien breekt het nog wel door, wordt er gezegd. Nou ik ken me lichaam als het vandaag of morgen niet gebeurt en alweer minder wordt, dan is dit het. en als ze me getrackt zouden hebbendan hadden ze gezien dat dit het is, dat mijn lichaam een poging tot ovulatie heeft gedaan rond cyclusdag 13. Dus oftewel ik zit alweer op cyclusdag 1. Maar nu moet ik dus nog ruim een week wachten, dan 10 dagen aan de primolut en dan wachten totdat ik ga menstrueren voordat we met een verhoogde dosis Letrozol kunnen beginnen, dat is qua tijd gewoon bijna een hele cyclus. Oja dat snap ik wel. Ik ben eigenlijk altijd wel sochtends thuis, omdat ik thuis werk. En dan maak ik gewoon geen afspraken meer ‘s ochtends. Maar in jou geval zou ik ook voor savonds kiezen inderdaad. Want uitslapen in het weekend is inderdaad wel erg fijn haha. hoe voel jij je nu? Zeker super opgelucht? En hebben jullie een goed gevoel bij aankomende ronde?
Wat goed zeg dat je in ieder geval dan 8DPO hebt gehaald. Maar we gaan natuurlijk gewoon duimen voor een positieve test! Spannend!
Hoi dames, lang meegelezen maar nooit meegeschreven. Wilde dat na deze ronde gaan doen. Vandaag ben ik 8dpo en ik verloor 6dpo wat bruin bloed (2 uurtjes minimaal). Nu doe ik net een easy @ home test (gebruik ze al erg lang en nooit een valse positieve gehad) en ik krijg een streepje? Foto is van binnen de afleestijd. Wat denken jullie? Hebben jullie ervaringen met deze test? Ik hoop dat dit een plakbeeb is in november en december een vmk gehad met 5 weken.
Oeh, dat durf ik niet te zeggen! De combinatie Letrozol én Ovitrelle samen word wel gebruikt bij OI-behandeling, want dat heb ik zelf ook gebruikt. Maar de combinatie GonalF en Ovitrelle, die heb ik niet gehad bij mijn OI-behandeling. Ik ben toen overgestapt naar IUI. Wat gek joh dat je gewoon stomweg moet wachten! Een week na mijn zogenaamde ‘eisprong die toch niet kwam’ moest ik altijd bloedprikken. Als mijn bloedwaarde liet zien dat er niks gesprongen was, kreeg ik menstruatie opwekkers mee (ben even de naam kwijt). Hoe eerder de ronde over was, hoe beter! Persoonlijk zou ik toch ff het ziekenhuis bellen om te vragen waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Misschien zit er wel een reden achter, in ieder geval dat hoop ik! Hier gaat het na het positieve bericht van vandaag erg goed. We hebben giga veel hoop dat deze ronde onze ronde is! Misschien gevaarlijk veel hoop, want het gaat een klap zijn als het weer geen positieve test oplevert. ik heb zelfs afgelopen vannacht gedroomd dat ik zwanger was op vakantie in Griekenland, waar we in juli naartoe gaan. Daarnaast heeft mijn man ook een tijdje geleden gedroomd dat ik bij een ronde met meerdere eitjes zwanger raakte! Waarschijnlijk allemaal gebaseerd op een groot verlangen en wens, maar het gaf ons hoop.
Jaa ik heb al vaker gevraagd, maar ik krijg altijd van die frustrerende antwoorden. Dan is het, wij gaan uit van een cyclus van maximaal 35 dagen, en wij willen dat een eisprong dus maximaal op dag 21 plaatsvind. En als je niet binnen 35 dagen een menstruatie krijgt dan gaan we verder met een hogere dosis. Tracking doen we alleen wanneer je spuiten gebruikt. Als ik dan weer wat vraag, krijg ik precies hetzelfde antwoord. En dit riedeltje wordt na nog wat vragen een aantal keer herhaalt. Maar inderdaad zo heb ik het nog niet eens bekeken. Ik heb altijd een poging tot eisprong binnen 14 dagen, dus dan zou je op uiterlijk dag 21(vaak al eerder) al kunnen weten hoe of wat. Dus dat is een verspilling van minimaal 14 dagen elke cyclus. Om nog niet te spreken dat ik 1 wachtweek met de bijbehorende mentale spanningen voor niks ervaar. Want achteraf blijkt dan dat ik niet eens een eisprong heb gehad. Dus eigenlijk voor niks heb ik dan die hoop/wanhoop etc gevoeld. Toen jij zeg maar die vermoedelijke eisprongen had, wat dus uiteindelijk geen eisprong bleek te zijn via een bloedtest 7 dagen later. Zag je toen op de inwendige echo wel telkens een gesprongen eiblaasje? Maar ze willen dit denk ik niet omdat ze dan moeten tracken, dan moeten ze kijken wanneer de poging tot eisprong plaatsvind, gezien dat bij iedereen anders is. Zal wel te weinig personeel zijn of teveel kosten. Maar goed hopelijk de laatste ronde, tenzij dat me menstruatie morgen toch nog goed doorbreekt, vandaag in ieder geval niet. En heb trouwens ook vandaag een E consult bij mijn huisarts ingediend met de vraag of die wat dingen wilt testen buiten het ziekenhuis om, ben benieuwd of ze me willen helpen. Mocht mijn amh slecht zijn of mijn fsh waarde weer flink gestegen zijn, wil ik direct over op IVF en geen tijd meer verspillen. Want daar zit ik dus continu mee of we niet heelveel tijd verspillen. Aaah hoop het zo voor jullie. Dat dit mooie voorspellende dromen mogen zijn!! Ga echt voor jullie duimen!
hee, oeh wat spannend zeg. Zeker na je miskramen in november en december. Ik ben niet bekend met de testen, maar ik zie wel zeker een streepje. En wellicht dat die bloeding op 6DPO een innestelingsbloeding is geweest. Zou zeker kunnen gezien je nu 2 dagen later positief test. Hopelijk gaat deze mooi oplopen en blijft dit kindje wel plakken!
Ja verschrikkelijk die spanning.. ik zou wel willen dat de tijd nu een weekje vooruit kon haha. We wachten het af
Ohhh wat fijn! Zo spannend en fijn dat het toch met toestemming van het ziekenhuis nu kan en extra veel kans! We gaan duimen!!
Ahhhh nee!! Dit is nou precies wat je niet wilde!! Ik hoop dat het alsnog meer gaat doorbreken maar jouw ervaring is dat dat niet meer gebeurt toch? Wat onwijs kak!!
Het lijkt er inderdaad op dat jullie ‘wachtweken’ onnodig erg lang worden gemaakt. Echt heel frustrerend! Slim dat je het ook via de huisarts probeert, ik ben benieuwd! De ene keer was er een eiblaasje te zien met een witte gloed i.p.v. een zwarte binnenkant. Hierbij gaf de arts aan het eitje ‘leeg aan het lopen was’ / ‘een oud eitje’ en nooit was gesprongen. De andere keer was er helemaal geen eitje meer te zien en was hij waarschijnlijk al helemaal verdwenen. Het blijft gek hé, dat elk ziekenhuis of kliniek zo anders van elkaar werkt! Bij jou geen tracking, bij mij vanaf het begin al gelijk… hoe kan dat toch?
Het laatste is heel herkenbaar. Los van dat het merr gedoe is heb ik ook rust gevonden toen ik het uit handen kon geven voor de IUI. Deze mnd, de natuurlijke manier, had ik nml weer meer stress dan ervoor. Omdat je geen enkele invloed hebt op je lijf (en in mijn geval op mijn partner) en door andere middelen kan je iets meer controle krijgen. Dat is misschien voor jou ook wel fijner dan die tergende onzekerheid.