Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    554
    433
    63
    Vrouw
    We duimen mee!!

Tesske95 vindt dit leuk.
  2. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    Ik denk het inderdaad niet, ik haalde zojuist een tampon eruit maar zat amper wat in. En toen ik daarna met een wc papiertje ging vegen zag ik al wat bruine dikke gloed. Dus dit was het alweer, dit is altijd het einde bij mij.

3. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    nou precies dat, ik blijf dat ook bizar vinden die verschillen. Als ik dat van jou lees, dan denk ik had ik maar daar gezeten haha. Zou me zoveel tijd schelen.

je zei dat de ene keer een witte gloed te zien was en de andere keer niks, hoeveel dagen was dit na de vermoedelijke eisprong? Want die ene cyclustracking die ik had, daar had ik op vrijdag een eiblaasje van 18 mm en op maandag zagen we een eiblaasje van 23 mm en daar liepen allemaal sliertjes uit. Maar ik begreep dat dat restant van het eiblaasje zich eigenlijk had moeten omzetten in een corpus luteum, maar dat was niet het geval.

4. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Aah Kiki, wat balen dit.......
    Zo vreselijk onzeker voor je.....

Het is denk ik heel lastig als je lichaam zo raar reageert iedere keer. Zou fijn zijn als het ziekenhuis met een oplossing kan komen voor iedere keer dit. Hier word je ook helemaal gek en onzeker van.

Echt een hele dikke knuffel voor jou! De dag dat jij een positieve test in handen heb, hangen we de vlag uit.. wat een vervelende weg zo.

ThoSu en Kikii88 vinden dit leuk.
  5. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    213
    252
    63
    Vrouw
    Dat durf ik niet te zeggen! Een week na mijn vermoedelijke eisprong had ik altijd een controle dmv bloedprikken. Als hier een negatieve uitslag uit kwam, moest ik beginnen met die menstruatie-opwekkers waarvan ik de naam nogsteeds niet weet:roflmao:
    De ene keer kwam mijn zogenaamde ‘menstruatie’ sneller dan de andere keer. (Menstruatie was dan 1 dag of 2/3 dagen heel weinig). Vaak op dag 7-10 van mijn nieuwe cyclus had ik mijn eerste controle staan. Bij 1 of 2 echo’s was toen een eitje te zien met een witte gloed. Hierbij gaf mijn gynaecoloog duidelijk aan dat dit het eitje zou zijn van mijn vorige cyclus en dat deze leeg aan het lopen was. Dat klopte voor mijn gevoel ook aardig, want ik hou altijd wel bij aan welke kant mijn eitje zit. En vaak is het om-en-om.

Kikii88 vindt dit leuk.
  6. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    554
    433
    63
    Vrouw
    Wat onwijs kak en heb gelezen wat jij en Sabel schreven maar wat raar dat ze bij jou dan niet gewoon hetzelfde doen met die ovitrelle en inderdaad bloedonderzoek en sneller een echte menstruatie opwekken. Dit kost je alleen maar waardevolle tijd!

Goed dat je de huisarts een berichtje hebt gestuurd trouwens!

Bloedverlies is hier nog steeds weg trouwens.

Kikii88 vindt dit leuk.
  7. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    Aaah zo super lief, dankjewel voor je lieve woorden! En natuurlijk hoop ik ook dat jij heel snel, het liefst deze ronde al een positieve test mag krijgen! Hoe gaat ie nu, is het een beetje te doen qua angst?

Jaa ik word mega onzeker van dit hele traject. Maar misschien was ik iets te snel negatief/angstig. Zojuist toch weer rood bloedverlies, kan niet zeggen dat het stroomt, want het is echt nog steeds heel weinig en het haalt me maandverband niet, maar het is wel rood, dus even kijken hoe het zich deze dag ontwikkeld. Hoop zo dat het gaat stromen, en vind dit ook zo lastig, wanneer is het nou wel een menstruatie, wanneer niet. Komt er nou wel bloed of niet. Ben er de hele tijd mee bezig.

PrPe vindt dit leuk.
  8. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    Ah op die manier. Ik ga de komende ronde, of ik nu wel of niet goed ongesteld ga worden en of ik nou met 5 of 7,5 mg Letrozol verder moet, vragen of ze een week na de vermoedelijke eisprong me bloed kunnen prikken. Dan heb ik pas echt zekerheid of het goed gaat of niet. Hoeveel dagen na de vermoedelijke eisprong ging jij altijd bloed prikken?

dat menstruatie opwekmiddel, vermoedelijk was dat primolut of provera? Althans volgens mij zijn dat de meeste gebruikte, ik gebruik als ik mijn cyclus moet resetten 10 dagen primolut in ieder geval.

Sabel27 vindt dit leuk.
  9. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    Nou zojuist toch wat roodbloedverlies, kan het niet stromend noemen, want het haalt me maandverband niet. Maar misschien/hopelijk gaat het toch nog stromen vandaag. Maar sowieso wat het ook mag worden, hoop dat ze echt meer gaan meekijken, want dit is echt heel naar zo. De vraag of ik nou wel of niet een eisprong heb gehad. Want zeker de eerste 18 rondes en daarna ook nog wel een paar heb ik wel redelijk bloedverlies gehad, maar ook toen zeiden ze dat ik geeen goede eisprong had. Dus wil echt dat ze het gaan prikken. Al die mogelijke tijdverlies.

ja hoop echt dat de huisarts me wilt helpen, als die 2 waardes goed zijn, dan krijg ik in ieder geval wat rust en voel ik die tijdsdruk en het gevoel dat we mogelijk veel tijd verspillen wat minder. Heb in ieder geval wel even goed benadrukt dat ik er echt veel last van heb mentaal.

Aah wat goed dat je bloedverlies er niet meer geweeest is. Betekent dit dat je nu deze hele cyclus buiten je menstruatie om geen bloedverlies hebt gehad? Of is dat niet helemaal het geval?

10. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    213
    252
    63
    Vrouw
    Provera! Dat was het! Echt, ik ben zó slecht met die medicijn-benamingen. Ik weet even niet of ik een 5 of een 7 daagse-kuur kreeg. Maar het duurde na die kuur echt maar 2/3 dagen voordat mijn ‘menstruatie’ starten.

Een week ná mijn vermoedelijke eisprong moest ik altijd bloedprikken. Die vermoedelijke eisprong werd ingeschat door de arts a.d.h.v mijn ei-grote. Ze liet die dag dan ook prikken op Progesteron, om te kijken of ik in mijn Ovulatoire fase zat.

ik hoop echt dat ze akkoord gaan met meer controle! Het geeft zoveel meer inzicht in wat er nu echt ‘fout’ gaat. Wij hebben hiermee kunnen concluderen dat ik gewoon geen eigen eisprong heb zonder Ovitrelle. Ná 4/5 rondes OI-behandeling zat ik aan de Ovitelle en gingen we eindelijk kans maken op een zwangerschap.

PrPe en Kikii88 vinden dit leuk.
  11. ThoSu

ThoSu Actief lid

7 jul 2024
    243
    311
    63
    Vrouw
    Nieuwe ronde voor eerste kindje na 3 miskramen achter elkaar vorig jaar.

Eisprong (18 feb) - vroeg wakker en merk dat ik de afgelopen dagen al wat onrustiger slaap. Vruchtbaar slijm. In de namiddag had ik nog verassend veel energie over
    1DPO (19 feb) - goed geslapen, In de namiddag last van hoofdpijn. Wat ik helemaal vergeet te vertellen is dat ik sinds deze ronde begonnen ben met wekelijkse accupunctuur sessies in combinatie met Chinese kruiden. Ben benieuwd wat het voor mij gaat betekenen maar lees goede ervaringen m.b.t vruchtbaarheid en herhaalde miskramen!
    2DPO (20 feb) - onrustige nacht met veel intense dromen, van 4 tot 5 wakker gelegen. Merk dat als ik ‘s nachts van die dromen heb ik gelijk in de stress schiet of het misschien raak is deze keer. Omdat het 3 rondes wel raak is geweest ben ik voor mijn gevoel zo op mijn hoede om oude symptomen te herkennen, maar ik ga daar natuurlijk niet beter van slapen haha :’) ben benieuwd wat de dag gaat brengen!
    3DPO (21 feb) -
    4DPO (22feb) -
    5DPO (23 feb) -
    6DPO (24 feb) -
    7DPO (25 feb) -
    8DPO (26 feb) -
    9DPO (27 feb) -
    10DPO (28 feb) -
    11DPO (1 mrt) -
    12DPO (2 mrt) -
    13DPO (3 mrt) -
    14DPO (4 mrt) NOD -

PrPe, Kikii88 en Tesske95 vinden dit leuk.
  12. Tesske95

Tesske95 Lid

20 dec 2024
    62
    116
    33
    Vrouw
    Hi! Ik kan weer meeschrijven, ronde 3. Ik had 9 en 10 februari een positieve ovulatietest en een duidelijke temperatuursdip van 36,5. Spannende tijd weer!

DPO 1: temperatuur 37.1. Verder niks
    DPO 2: temperatuur 37.2. In de loop van de ochtend begin ik me grieperig te voelen, verder geen bijzonderheden.
    DPO 3: temperatuur 38.6. Grieperig.
    DPO 4: temperatuur 36.7 o_O hoofdpijn, voel me regelmatig licht in het hoofd. Normaal krijg ik altijd al vroeg na mijn ovulatie last van wat PMS klachten in mijn buik. Dat is nu nog nergens te bekennen. Vergeten aan te vullen: erg misselijk bij avondeten.
    DPO 5: temperatuur 36.9. Verder geen bijzonderheden. Buikregio nog steeds erg rustig voor mijn doen
    DPO 6: temperatuur 37.3 (zoals alle keren direct na opstaan getempt, maar lag nu al enkele uren wakker door mijn zieke dochtertje. Heeft de temperatuur wellicht wat beïnvloed?). Verder geen bijzonderheden. Ik merk dat ik er wel op let of ik wat voel, maar merk ook dat ik er een stuk minder mee bezig ben dan de vorige rondes. Ik ben er wat rustiger onder :)
    DPO 7: temperatuur 37.1. Af en toe wat menstruatie achtige krampen. Emoties vliegen alle kanten op. Sterk het gevoel dat het niet gelukt is en net als de vorige ronde op 8DPO al mijn menstruatie doorbreekt.
    8 DPO: temperatuur 37.3. Vannacht zat mijn neus ineens potdicht en had ik last van aardig wat taai slijm wat lastig weg te slikken was. Vanmorgen niets meer aan de hand. Moe, weinig energie maar ik heb ook niet zo’n beste nacht gehad. Heel af en toe wat menstruatieachtige krampen, maar trekt ook snel weer weg. Darmen zijn wat aan het rommelen.
    9 DPO: temperatuur 37.1. Slecht geslapen, vannacht een paar felle steken aan de linkerkant wat doortrok naar mijn onderrug. Wat beurs/zwaar gevoel in onderbuik, geen menstruatiekrampen. Wel wat rommelige darmen, wat slappe ontlasting. Wat verkouden, voel me niet erg fit.

Maantje91, PrPe, ThoSu en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Tesske95

Tesske95 Lid

20 dec 2024
    62
    116
    33
    Vrouw
    Belangrijk detail vergeten: ik ging vanmorgen bij het tandenpoetsen over mijn nek. Tanden poetsen was bij mijn 1e zwangerschap een Trigger om over te geven, al begon dat wel pas na enkele weken. Ik probeer niet teveel hoop te hebben, zelfbescherming denk ik :rolleyes:

Kikii88 vindt dit leuk.
  14. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    554
    433
    63
    Vrouw
    Fijn dat het toch nog een beetje door is gelopen! En heel goed om die stappen te zetten, hopelijk wil je ziekenhuis nu wel gewoon meewerken!

Heb je al iets van de huisarts gehoord? Ben benieuwd! Kan me goed voorstellen dat het je dan meer rust geeft dus hopelijk willen ze daar gewoon aan meewerken! Zegt het ziekenhuis trouwens zelf niet wanneer ze een volgende stap willen zetten ipv dit OI proces?

Bloedverlies is na mijn menstruatie een paar dagen terug geweest en daarna gestopt en weggebleven tot nu toe. Denk al 2 weken niet nu. Heel wonderlijk. Ben heel benieuwd wat ze gaan zien op die hysteroscopie maar het stelt me wel gerust dat het misschien niks is en we meteen door kunnen. Ga maandag nog eens bellen of er al een plekje vrij is gekomen.

15. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    554
    433
    63
    Vrouw
    Ohhhh zo spannend! We duimen mee!

Zonnebloem11, Tesske95 en Kikii88 vinden dit leuk.
  16. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    nou ik weet het zelf echt niet hoor of ik dit als menstruatie mag beoordelen, het is echt heel weinig. Maar ik heb er een foto van gemaakt en in de app gezet, laat hun het maar beoordelen. Ik krijg er stress van de hele tijd nadenken of het nou wel of niet zo is.

Nog niets terug van de huisarts, maar econsult duurt doorgaans wat langer, dus nog even afwachten. Nou dat was niet duidelijk, OI werd ingezet om in eerste instantie een regelmatige cyclus te krijgen , en vanuit daar verder te kijken.

Echt super goed dat je geen bloedverlies meer hebt. Hopelijk hebben ze maandag een uitgevallen plekje voor je nog diezelfde week!!

17. ThoSu

ThoSu Actief lid

7 jul 2024
    243
    311
    63
    Vrouw
    Spannend zeg!! We blijven duimen

Tesske95 vindt dit leuk.
  18. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    554
    433
    63
    Vrouw
    Snap dat je daar dan over piekert dus hopelijk beoordelen zij het en weet je daarna genoeg. Ben echt benieuwd wat de huisarts zegt. Hopelijk heb je voor het weekend nog een antwoord terug!

Ja dat hoop ik stiekem ook! Ben volgende week namelijk een weekje vrij (vanaf morgen). Geeft me in ieder geval hoop dat ik niks ergs heb.

Kikii88 vindt dit leuk.
  19. Tesske95

Tesske95 Lid

20 dec 2024
    62
    116
    33
    Vrouw
    Hi! Ik kan weer meeschrijven, ronde 3. Ik had 9 en 10 februari een positieve ovulatietest en een duidelijke temperatuursdip van 36,5. Spannende tijd weer!

DPO 1: temperatuur 37.1. Verder niks
    DPO 2: temperatuur 37.2. In de loop van de ochtend begin ik me grieperig te voelen, verder geen bijzonderheden.
    DPO 3: temperatuur 38.6. Grieperig.
    DPO 4: temperatuur 36.7 o_O hoofdpijn, voel me regelmatig licht in het hoofd. Normaal krijg ik altijd al vroeg na mijn ovulatie last van wat PMS klachten in mijn buik. Dat is nu nog nergens te bekennen. Vergeten aan te vullen: erg misselijk bij avondeten.
    DPO 5: temperatuur 36.9. Verder geen bijzonderheden. Buikregio nog steeds erg rustig voor mijn doen
    DPO 6: temperatuur 37.3 (zoals alle keren direct na opstaan getempt, maar lag nu al enkele uren wakker door mijn zieke dochtertje. Heeft de temperatuur wellicht wat beïnvloed?). Verder geen bijzonderheden. Ik merk dat ik er wel op let of ik wat voel, maar merk ook dat ik er een stuk minder mee bezig ben dan de vorige rondes. Ik ben er wat rustiger onder :)
    DPO 7: temperatuur 37.1. Af en toe wat menstruatie achtige krampen. Emoties vliegen alle kanten op. Sterk het gevoel dat het niet gelukt is en net als de vorige ronde op 8DPO al mijn menstruatie doorbreekt.
    8 DPO: temperatuur 37.3. Vannacht zat mijn neus ineens potdicht en had ik last van aardig wat taai slijm wat lastig weg te slikken was. Vanmorgen niets meer aan de hand. Moe, weinig energie maar ik heb ook niet zo’n beste nacht gehad. Heel af en toe wat menstruatieachtige krampen, maar trekt ook snel weer weg. Darmen zijn wat aan het rommelen.
    9 DPO: temperatuur 37.1. Slecht geslapen, vannacht een paar felle steken aan de linkerkant wat doortrok naar mijn onderrug. Wat beurs/zwaar gevoel in onderbuik, geen menstruatiekrampen. Wel wat rommelige darmen, wat slappe ontlasting. Wat verkouden, voel me niet erg fit.
    10 DPO: temperatuur 36.9. Ongesteld geworden :(

Erg balen natuurlijk, maar toch ook wel blij dat ik dit keer op 10 DPO pas ongesteld ben geworden in plaats van 8 DPO of zelfs eerder :) op naar ronde 4!

20. ThoSu

ThoSu Actief lid

7 jul 2024
    243
    311
    63
    Vrouw
    Ah neeeee SHIT!! :( balen meis!!!! Goed teken idd dat je cyclus steeds langer wordt maar alsnog echt balen!

Deel Deze Pagina