Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    Aah nee, jammer zeg. Vond het er zo hoopvol uitzien. Maar wel fijn dat je een wat langere luteale fase had inderdaad. Hopelijk de volgende ronde meer geluk! Knuffel!

2. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    Wat lekker zeg een weekje vrij! Ga echt voor je duimen voor positief nieuws maandag. En heb je anders nog leuke plannen voor je vrije week?

ja hoop ook antwoord van dokter. Ziekenhuis al antwoord dat dit duidelijk geen menstruatie is…

3. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    213
    252
    63
    Vrouw
    Kak! Wat verschrikkelijk jammer…. Sterkte x

4. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    Sabel27 vindt dit leuk.
  5. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    724
    491
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Wil graag deze keer meedoen met DPO.
    Op 11-01-2025 ben ik geopeerd aan een buitenbaarmoederlijk zwangerschap.
    Mijn linker eileider is verwijderd.

Op dinsdag 18-02-2025 voelde ik "eisprong pijn" wat ik bijna altijd voel en ik voelde het deze keer rechts de hele dag door. Ik was in de avond pas thuis dus had ik in de avond ovulatie test gedaan rond 18:00 uur en het was positief CB gaf smiley aan. Gisteren op woensdag 19-02 in de middag rond 12:30 uur was die negatief. Ik ga ervan uit dat vandaag 1 DPO zal zijn

1 DPO: merk niet veel, beetje afscheiding, voelde heel licht steek op mijn borst

Kikii88 vindt dit leuk.
  6. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Sterkte, blijft altijd kak!

7. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Lief! Geen grote plannen deze week maar vind het heerlijk om beetje rond huis te rommelen en even niks te hoeven dus dat komt wel goed.

Pffff wat kak. Dus je voorgevoel klopte alweer. Echt mega kak!! Zegt het ziekenhuis ook iets over wat nu of dat niet?

8. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw

Dat is altijd lekker inderdaad, nou lekker genieten!

Nee, die zeggen zoals verwacht dat ik nog even moet wachten totdat het goed gaat stromen.

En heb reactie van me huisarts, dat die huisarts aan wie ik het bericht heb gericht vakantie heeft maar dat mijn vraag voor volgende week in zijn agenda is gezet. Dus even afwachten.

Schildklier waarde is zoals verwacht trouwens niet goed. Ik heb 6 weken een mindere dosis geslikt, maar een nog hogere overdosering dan vorige keer. Ik snap er niks meer van, maar maandag maar even horen hoe of wat. Tis net of me schildklier door die korte zwangerschap/miskraam beter van zichzelf is gaan functioneren, volgens de internist kan dit alleen niet.

9. Tesske95

Tesske95 Lid

20 dec 2024
    62
    116
    33
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve reacties! De volgende ronde schrijf ik graag weer mee, tussendoor blijf ik uiteraard met jullie meelezen :)

PrPe, ThoSu en Kikii88 vinden dit leuk.
  10. ThoSu

ThoSu Actief lid

7 jul 2024
    243
    311
    63
    Vrouw
    Nieuwe ronde voor eerste kindje na 3 miskramen achter elkaar vorig jaar.

Eisprong (18 feb) - vroeg wakker en merk dat ik de afgelopen dagen al wat onrustiger slaap. Vruchtbaar slijm. In de namiddag had ik nog verassend veel energie over
    1DPO (19 feb) - goed geslapen, In de namiddag last van hoofdpijn. Wat ik helemaal vergeet te vertellen is dat ik sinds deze ronde begonnen ben met wekelijkse accupunctuur sessies in combinatie met Chinese kruiden. Ben benieuwd wat het voor mij gaat betekenen maar lees goede ervaringen m.b.t vruchtbaarheid en herhaalde miskramen!
    2DPO (20 feb) - onrustige nacht met veel intense dromen, van 4 tot 5 wakker gelegen. Merk dat als ik ‘s nachts van die dromen heb ik gelijk in de stress schiet of het misschien raak is deze keer. Omdat het 3 rondes wel raak is geweest ben ik voor mijn gevoel zo op mijn hoede om oude symptomen te herkennen, maar ik ga daar natuurlijk niet beter van slapen haha :’) ben benieuwd wat de dag gaat brengen! ‘S middags weer beetje last van vage hoofdpijn. ‘S avond een flinke huilbui
    3DPO (21 feb) - Relatief rustig geslapen. Raar zeurend gevoel onder mijn onderste ribben maar denk dat dat door mijn onrustige darmen komt. Ook heb ik af en toe last van gevoelige plekjes op mijn tong, ik denk opkomende aften. Ook wat drogere lippen dan normaal. ‘S avonds geen eetlust
    4DPO (22feb) - goed geslapen maar wel echt alles aan elkaar gedroomd, de dromen waren heel realistisch en ik werd wakker van het zweet. In de ochtend voelde ik een steek in mijn borst
    5DPO (23 feb) -
    6DPO (24 feb) -
    7DPO (25 feb) -
    8DPO (26 feb) -
    9DPO (27 feb) -
    10DPO (28 feb) -
    11DPO (1 mrt) -
    12DPO (2 mrt) -
    13DPO (3 mrt) -
    14DPO (4 mrt) NOD -

PrPe, Kikii88, Girly24 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Ugh terwijl je wel weet dat dat niet meer gaat gebeuren. Zo frustrerend. Hebben zij het ook niet over volgende stappen zoals IUI?

Ben benieuwd wat je huisarts volgende week terug zegt!

Wat raar van je schildklier! Wat is daar het plan nu? Nog minder medicatie voor een aantal weken? Je had dit voorgevoel ook al hè. We kennen ons lichaam toch het beste.

12. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    nou geen idee, ik denk dat er meer onderzoeken nodig zijn, want het gekke is ik heb minder schildklierhormoon in me bloed, wat logisch is, want ik slik minder, dus zou je een hogere tsh verwachten, maar ik heb een lagere tsh. Hoe dat kan??? Maandag afspraak met endocrinoloog over de uitslag, ik ben benieuwd.

nee IUI is niet aan de orde, mijn man zijn zaad is goed. En mijn eisprong is niet goed, dus dan is OI de logische stap. Mocht zijn zaad bijv ook niet goed zijn, dan zou IUI weer de logische stap zijn. Maar binnen OI kunnne we nog veel kanten op. Dus voorlopig zit ik hier nog wel in denk ik.

13. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    213
    252
    63
    Vrouw
    Ronde 14: IUI 2
    19 februari: Ovitrelle gespoten
    21 februari: 9.40u inseminatie

DPO1 / 22-feb: verkouden, laag energieniveau, moe!
    DPO2 / 23-feb:
    DPO3 / 24-feb:
    DPO4 / 25-feb:
    DPO5 / 26-feb:
    DPO6 / 27-feb:
    DPO7 / 28-feb:
    DPO8 / 1-maa:
    DPO9 / 2-maa:
    DPO10 / 3-maa:
    DPO11 / 4-maa:
    DPO12 / 5-maa:
    DPO13 / 6-maa:
    DPO14 / 7-maa:
    DPO15 / 8-maa:

Hé allemaal, hier is ondertussen ronde 14 gestart, onze 2e IUI. Donderdag-vrijdag nacht begon ik al last te krijgen van mijn liezen, dus ik ben een beetje bang dat de eisprong eerder is geweest dan de inseminatie. Daarnaast dacht manlief diezelfde nacht ziek te worden, dus ook zijn zaadkwaliteit was minder dan verwacht. Maar ondanks dat was zijn kwaliteit nogsteeds hartstikke goed (gelukkig) totaal 14 miljoen bruikbare zaadcellen. (De vorige keer waren dit 42 miljoen bruikbare zaadcellen).
    Lief en leed hoor je samen te delen, dus hij heeft mij vannacht ook gelijk aangestoken met een goede verkoudheid :roflmao:
    De verwachtingen van deze IUI is voor ons beide giga hoog. 2 eicellen (mogelijk 3) die op springen stonden en genoeg zaadcellen voor een bevruchting.

Tesske95, Kikii88, PrPe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Heel raar! Heb er ook echt geen verstand van dus hopelijk kan je internist je meer vertellen!

Nou omdat Sabel ook nu bezig is met IUI en haar man zijn kwaliteit ook goed is maar er problemen zijn met haar eisprong. Gonal kan je wel helpen een eitje te laten rijpen (was bij jou al prima, bij mij ook overigens) en dan in combinatie met ovitrelle dat je ook echt een eisprong hebt. En misschien doen die hormonen ook wel wat voor je baarmoederslijmvlies. Het is natuurlijk aan jullie waar jullie je prettig bij voelen! Kon me voorstellen dat dat wellicht wat onzekerheid zou weghalen.

Kikii88 vindt dit leuk.
  15. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    213
    252
    63
    Vrouw
    Klopt, gek hé! Ik herken heel veel in @Kikii88 haar verhaal, maar er worden hele andere keuzes gemaakt door onze artsen. OI heeft uiteindelijk bij ons niet gewerkt ondanks de goede zaadkwaliteit van mijn man, hopelijk geeft IUI het gewenste resultaat!
    ik lees op internet dat IUI soms ook word gekozen als een vrouw voor onverklaarbare redenen niet zwanger word.

PrPe en Kikii88 vinden dit leuk.
  16. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    Jaa klopt inderdaad ook wat Sabel zegt. Voor IUI wordt doorgaans gekozen wanneer of de man zijn zaadkwaliteit minder is of wanneer er geen oorzaak gevonden wordt in de vruchtbaarheid van de vrouw. Maar omdat bij mij een oorzaak is, geen ovulatie, gaan ze voor OI. Ergens ben ik ook blij, want eerlijk gezegd doe ik liever dit dan IUI. En de slagingspercentages zijn ook best hoog van OI. Neemt niet weg dat ik wel wil dat ze binnen dit traject andere keuzes gaan maken. Ik moet nog 1 ronde 7,5 Letrozol en dan gaan we voor mijn gevoel pas echt beginnen. En hopelijk krijg ik inderdaad die Ovitrelle, zou zomaar eens net het zetje kunnen zijn wat nodig is, hoop ik dan.

Mocht dit uiteindelijk niet lukken denk ik dat ik liever direct overstap op ivf. De tussenstap van IUI na OI, wordt maar door diverse ziekenhuizen gedaan, die van mij doet dat ook, maar begrijp ook dat veel ziekenhuizen na OI kiezen voor IVF.

17. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Aha dan snap ik wat jij bedoelt. De reden dat ik het zei is omdat IUI veel minder belastend is voor een vrouw dus zou toch nog eens overwegen of je dat dan niet een fijnere stap vindt. Je kan het natuurlijk ook 2 maanden doen. IUI heeft ook wel wat voeten in aarde maar echt veel minder dan IVF, ook qua hoeveelheid hormonen.
    Maar wist niet dat ze ook OI deden in combinatie met ovitrelle, dat zou een hele mooie stap zijn misschien! Dacht meer dat misschien de gonal ook wel iets zou doen voor je baarmoederslijmvlies en je dan misschien wel betere menstruaties krijgt en je van deze stress af bent.

18. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    ja inderdaad, daar hoop ik echt op. En dit is de laatste ronde Letrozol, daarna ook over op de spuiten. Dus in principe kun je met OI qua hormonen hetzelfde doen als IUI, alleen is de bevruchting zeg maar op een natuurlijke manier, dat is dan het enige verschil. Daarom dat sommige ziekenhuizen ook zeggen als OI niet gewerkt heeft is de vervolgstap IVF. Maar goed ik krijg dus juist stress van IUI en dat zit hem erin dat ik dus elke ronde ontzettend bang ga zijn dat het mijn man niet gaat lukken om zijn zaad af te geven. Die heeft dus ook ontzettend last van die druk en dat het daardoor niet lukt, die keren dat ie het heeft moeten doen waren we dus veel te laat en heb ik een beetje moeten helpen.

Op de natuurlijke manier gaat het gelukkig goed en ervaart hij geen druk, maar zodra hij zijn zaad in moet leveren in een ziekenhuis op een gepland moment gaat het dus niet. Dus bij de gedachte IUI krijg ik stress, bij IVF ook hoor, maar dat is 1 keer en dan kun je even vooruit hopelijk.

Maar goed bevruchting is al 1 keer gelukt met OI, dus ik heb goede hoop dat dit mogelijk is, ik heb alleen wel het idee dat er wat verfijnt moet worden om het zo maar te zeggen. En dat er meer getrackt gaat worden en meer geluisterd gaat worden naar ons verhaal, want hier worden we inderdaad niet goed van zoals het nu gaat.

Hoe gaat ie nu met jou? Morgen bellen naar het ziekenhuis natuurlijk. Heb je er spanning van? En hopelijk nog steeds geen bloedverlies?

Zonnebloem11 en PrPe vinden dit leuk.
  19. Liselottt

Liselottt Actief lid

1 feb 2025
    324
    300
    63
    Vrouw
    Ik kan ook weer een ronde meeschrijven.
    Eisprong was 22 februari ga ik vanuit, kan ook 23 februari zijn. LH piek was 21 februari in de ochtend.
    Ronde 5:

1DPO: temperatuur stijging van 36.7 naar 36.9. Beetje onrustige darmen.

PrPe, ThoSu en Kikii88 vinden dit leuk.
  20. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    724
    491
    63
    Vrouw
    #2440 Girly24, 23 feb 2025
    Laatst bewerkt: 23 feb 2025
    1DPO: merk niet veel, beetje afscheiding, voelde heel licht steek op mijn borst

2DPO: niks bijzonders

3DPO: nog steeds heel erg moe, totaal geen energie kom niet vooruit, rommelige darmen, geen trek in eten, beetje misselijk gevoel en af en toe steken, heel raar, kan toch niet zo vroeg met zwschap te maken hebben?

Kikii88, PrPe en ThoSu vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina