Wel fijn dat het ziekenhuis in elk geval een beetje meedenkt en jullie nog willen doorbehandelen in de wachttijd! Maar vervelend dat daar dan wel weer tijd over heen gaat voor ze je willen doorverwijzen. Gelijk heb je dat je het dan zelf gaat regelen! Met mij gaat het redelijk. Ik merk dat ik best wel last van stress heb, ik voel me regelmatig in zo'n soort van Fight or Flight modus. Dat lijkt me niet heel goed voor de fertiliteit dus ik probeer me toch op de positieve dingen te focussen. Zoals dat ik vanmiddag heerlijk even in de zon heb gezeten tijdens de lunchpauze! Ik ben best zenuwachtig voor de IVF maar kijk er op een gekke manier ook wel naar uit. Alhoewel het wel voelt alsof de tijd echt super langzaam gaat haha. Ik wil nu ook wel gewoon graag mijn (hopelijk laatste) menstruatie krijgen en starten! Dus ja, een rollercoaster aan dubbele gevoelens allemaal. Vandaag bloedgeprikt om te kijken of ik geen HIV en hepatitis A+C antistoffen heb dus dat is weer een stap dichterbij!
O ja tuurlijk, die letrozol kan ook natuurlijk effect hebben op je follikels! Hoop ook dat ze doorgroeien! Goed dat je ook al bezig bent met je dossier en dat het ziekenhuis je in de tussentijd wel wil blijven helpen! Ben benieuwd wat je echo vrijdag laat zien! Mijn buik is weer oké. Dinsdag idd weer een echo! Ben ook benieuwd! Hopelijk genoeg follikels maar niet teveel en nog niet te groot want ze moeten dan nog even volhouden
Hé meiden, na het mislukken van IUI ronde 2 (2/3 eitjes) heb ik echt ff een emotionele klap gehad. Ik was verdrietig en ook best gefrustreerd dat het na 14 rondes nogsteeds niet gelukt is om zwanger te raken. Eigenlijk ben ik diezelfde dag gelijk alles onder de loep gaan nemen en mijn afgelopen cyclussen nagelopen. Ik kwam op een aantal vragen uit en heb het ziekenhuis gebeld. 1. om te melden dat ik ongesteld geworden was. 2. om mijn behandelaar telefonisch te spreken. en 3. om een fysieke afspraak in te plannen met mijn behandelaar. Vandaag heb ik mijn telefonisch afspraak met mijn behandelaar en ik heb de volgende vragen neergelegd en antwoorden gekregen: - Mijn lutaele fase is kort (ongesteld tussen DPO9 en DPO11 vanaf ronde 9) Mijn arts bevestigde dat dit mogelijk komt door een lage Progesteron waarde. Deze waarde zorgt ervoor dat een eitje goed kan nestelen/ de tijd krijgt om te nestelen. Hij heeft mij nu Utrogestan voorgeschreven @PrPe Thanks voor de tip! Ik ben heeeeeeel benieuwd naar het resultaat. - Ik maak mij toch ook zorgen om de waarde van mijn schildklier. Als je schildklier niet goed werkt, kan dit ook zeker invloed hebben op je vruchtbaarheid! @Kikii88 dankjewel voor dit tip hierover! Ik ben ook erg benieuwd of hier iets uitkomt. De arts heeft wel aangegeven dat hij hier niks uit verwacht, maar om mij gerust te stellen heeft hij het toch klaargezet. -Daarnaast heb ik aangegeven dat wij graag z.s.m. willen overstappen naar IVF, omdat ik het mentaal ook best moeilijk begin te krijgen en mijn man niet de jongste is (wij schelen best wat jaar met elkaar). We hebben afgesproken dat we na IUI4 overstappen naar IVF, maar ons alvast wel gaan voorbereiden. Beide moeten we bloedprikken om de waardes alvast te verzamelen en begin april (tussen IUI3 en IUI4 in) hebben we een gesprek om uitleg te krijgen. Gelukkig had ik die van de week al gelijk ingepland, want ik wilde hem hoe dan ook even fysiek spreken. Voor nu starten we dus ook gewoon met IUI3 en zet ik vanavond weer GonalF. Volgende week donderdag staat een eerste echo ingepland en ben ik benieuwd naar de resultaten. We gaan het zien! Misschien maakt Utrogestan het verschil en anders hopen we voortgang te boeken t.b.v. IVF!
Hoi we zijn er weer Op 27-02-2025 een positieve ovulatie test gehad Temperatuur was die dag 36.8 . Op 28-02-2025 was mijn ovulatie temperatuur was 36.9. 1DPO: BBT 37.2 (dit heb ik wel gemeten na dat ik wakker werd rond 12 uur ‘s middags) ben toen die nacht wel al eerder wakker geworden rond 5 uur snachts om te eten en lezen. Daarna weer gaan slapen rond zonsopgang) Verder heb ik nergens last van gehad beetje krampen. 2DPO: BBT 36.9 ( 5 uur s’ochtend), verder geen symptomen. 3DPO: BBT 37 ( 5 uur s ochtends) lichte krampen, beetje hoofdpijn voor de rest voelde ik mij goed. 4DPO: BBT 37.1 ( 5 uur s’ochtend en toen ik weer wakker werd was het 37 of 73.2 ‘ben het vergeten te noteren’ ). Beetje krampen alsof mijn menstruatie eraan komt en onder rugpijn. Ben in de loop van de dag een beetje misselijk geworden, maar weet niet of dat het komt door dat ik aan het vasten ben en 1.5 uur ging wandelen. 5DPO: BBT 36.9 ( paar uurtjes later weer wakker geworden was het 37.1) Niet veel klachten gehad vandaag wel later in de middag lage rugpijn (pijn die je ervaart voor je menstruatie) dit heeft enkele uren aangehouden. 6DPO: BBT 37.3 (2 uur later was het 0.5 grade lager) was best kalm vandaag en had het druk. Niks opgemerkt. Beetje beginnende gevoelige borsten ( alhoewel ik niet meer weet of ik echt wat voel of het graag wil voelen) zo nu en dan mini krampjes gehad niets heftig. Over het algemeen nergens last van gehad.
Super zeg dat je utro hebt gekregen! Laten we hopen dat het op de innesteling telkens is misgegaan, en dat de utro net dat zetje is wat je nodig hebt! Super spannend, ik hoop echt dat het aankomende ronde nu gaat lukken!! Ook goed trouwens dat je dingen uitsluit, al is het maar voor je gevoel! En fijn dat je alvast voorbereidingen kunt doen voor de vervolgstappen.
Wat onwijs fijn dat ze je zo serieus nemen in het ziekenhuis en met je meedenken. Ben ook super benieuwd of de utro jullie het welbekende zetje gaat geven! Hoop het enorm voor je want IVF is toch weer zwaarder. Wel mega goed dat jullie daar ook al voorbereidingen voor aan het treffen zijn! Heel herkenbaar. Mijn partner is ook echt een stuk ouder dan ik en mede daardoor is het zkh ook snel aan het schakelen en zitten wij al na 2 a 3 IUIs bij ICSI. Fijn dat jouw ziekenhuis jullie ook niet langer laat lopen dan nodig! Begrijpelijk ook dat je hier echt een klap van hebt gekregen! Het zag er allemaal zo goed uit! Hopelijk kan je weer goede moed verzamelen voor de volgends ronde! Duim mega hard dat deze IUI met Utro jullie Lucky cocktail mag worden!
Zojuist een echo gehad en we zagen een baarmoederslijmvlies van 6,4. Verassend wel ondanks de Letrozol, want die tracking zonder Letrozol had ik een dunner baarmoederslijmvlies. En ik had nu 4 groeiende eiblaasjes 1 van 14mm, 2 van 13mm en 1 van 10mm. Die van 10 mag wel stoppen met groeien haha. Maandag weer een echo en dan hoop ik er 3 op knappen te zien staan, maar bij 4 willen ze natuurlijk afbreken. Dus die van 10 mag wel stoppen! Of misschien is er al 1 of meerdere maandag geknapt. Hoe dan ook ik hoop op drie grote eiblaasjes maandag, laat die drieling maar komen haha!! ik ben nog niet echt bekend met een IVF/ICSI traject. Want wat hoop je dinsdag te zien zeg maar? Ik dacht dat ze hopen op zo’n 10 tot 15 groeiende eiblaasjes, klopt dat?
Het is ook echt niet gek dat je er even doorheen zit. Wat een rollercoaster weer. Wel heel goed dat je alvast wat 'voorwerk' gaat doen zodat je meteen door zou kunnen met IVF. Al hopen we natuurlijk met je mee dat deze IUI poging samen met de Utrogestan de juiste combinatie gaat zijn! Gek trouwens weer dat het per ziekenhuis verschilt wat zij een goede luteale fase vinden. Ik heb ook aangekaart dat ik dacht dat ik een korte LF had maar mijn arts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat en LF van 10 dagen prima is. Ik ben benieuwd of de utrogestan die ik ga krijgen bij de IVF dan verschil gaat maken! Voor nu, rustig aan en zorg goed voor jezelf! Ik ga duimen dat het deze ronde raak is.
Wat gek inderdaad dat jouw ziekenhuis dat geen punt vind. De innesteling vind plaats tussen DPO4 en DPO 12. Gemiddeld gezien vaak tussen DPO 7 - 8, en als ik op DPO 9/10 ongesteld word, geeft mijn arts aan dat innesteling erg last is. Zeker omdat ik ook vaak 2 dagen voor ongesteldheid bruine/licht roze afscheiding heb, is mijn lichaam te vroeg bezig met afbreken. Ik hoop echt de Utro het verschil gaat maken, als waarschuwde hij mij wel alvast dat ik last kan hebben van meer afscheiding. Prima wat mij betreft, dan weet ik tenminste dat ik daar rekening mee moet houden.
Ja, ik heb over de utro best onsmakelijke verhalen gelezen haha. Maar het is hopelijk voor een goed doel dus dat maakt al weer een hele hoop goed! Ik ga het toch nog eens bespreken. Al weet ik niet hoe het zit met de IVF en je luteale fase.
verschilt heel erg per ziekenhuis, er zijn er veel inclusief die van mij vind een lf van 10 dagen ook goed. Stom hè al die verschillen, maar goed jij krijgt ook utro tijdens ivf toch?
Wat gek! En wat mooi dat er toch alweer 4 groeien! Leuk dat zij het dan afbreken maar het weerhoudt je niet van het op een natuurlijke manier gezellig maken toch? Dat zou ik gewoon altijd proberen! Ookal zou je er 4 hebben! Dinsdag gaan ze idd kijken hoeveel follikels er gegroeid zijn. Ik hoop zelf dat de groei dan nog meevalt want ik wil het uitzingen tot 17 maart eigenlijk. Maar heb geen idee. Volgens mij is boven de 20 groot risico op overstimulatie dus ben benieuwd. Heb ook nog niet echt een idee. Merk nu wel weer beetje volle opgeblazen buik dus wellicht is dat toch van de hormonen. Voel me verder prima. Vanavond de fyrmadel erbij.
Volgens mij wordt die bij IVF ondersteund door die Utro, om dus je innesteling te bevorderen. Weet niet of dat ook die fase verlengt maar het schijnt wel een positief effect te hebben erop. Ik lees ook echt onsmakelijke verhalen dus ben heel benieuwd haha. Maar inlegkruisjes gebruiken dan!
Fyrmadel net voor het eerst geprikt maar is een gemeen prikje. Naaldje is dikker dus dat voel je wel, blegh. Hopelijk vallen de bijwerkingen mee
Op 27-02-2025 een positieve ovulatie test gehad Temperatuur was die dag 36.8 . Op 28-02-2025 was mijn ovulatie temperatuur was 36.9. 1DPO: BBT 37.2 (dit heb ik wel gemeten na dat ik wakker werd rond 12 uur ‘s middags) ben toen die nacht wel al eerder wakker geworden rond 5 uur snachts om te eten en lezen. Daarna weer gaan slapen rond zonsopgang) Verder heb ik nergens last van gehad beetje krampen. 2DPO: BBT 36.9 ( 5 uur s’ochtend), verder geen symptomen. 3DPO: BBT 37 ( 5 uur s ochtends) lichte krampen, beetje hoofdpijn voor de rest voelde ik mij goed. 4DPO: BBT 37.1 ( 5 uur s’ochtend en toen ik weer wakker werd was het 37 of 73.2 ‘ben het vergeten te noteren’ ). Beetje krampen alsof mijn menstruatie eraan komt en onder rugpijn. Ben in de loop van de dag een beetje misselijk geworden, maar weet niet of dat het komt door dat ik aan het vasten ben en 1.5 uur ging wandelen. 5DPO: BBT 36.9 ( paar uurtjes later weer wakker geworden was het 37.1) Niet veel klachten gehad vandaag wel later in de middag lage rugpijn (pijn die je ervaart voor je menstruatie) dit heeft enkele uren aangehouden. 6DPO: BBT 37.3 (2 uur later was het 0.5 grade lager) was best kalm vandaag en had het druk. Niks opgemerkt. Beetje beginnende gevoelige borsten ( alhoewel ik niet meer weet of ik echt wat voel of het graag wil voelen) zo nu en dan mini krampjes gehad niets heftig. Over het algemeen nergens last van gehad. 7DPO: BBT 37.1 ( na mijn dutje/slaap 37.3) beetje krampen, maar thats it. Denk dat het deze ronde weer niet is gelukt ik ga op 10 DPO testen, want ik voel helemaal niks
Jaa super he. Ik bedoel eigenlijk met afbreken dat ze je aan de primolut willen zetten, dus een kuur om je cyclus te resetten en een menstruatie op te wekken. Maar goed hoop gewoon dat die ene van 10 niet te hard doorgroeit. begrijp ik, hoop ook echt op een goed beeld voor jou dinsdag. En hoop dat je niet teveel last krijgt van de medicatie die je sinds gisteren gebruikt!
Ohhhh die snap ik! Maar voor ze die afbreken, kan je dan nog wel gebruik maken van je eisprong moment? Of breken ze het voor die tijd al af? Heb gelukkig geen last gehad van de medicatie, behalve van de prik zelf zetten. Heb dus wel, vooral savonds, een gespannen buik dus gok dat dat wel van de medicijnen is. Mijn buik is dan zo opgezet dat ik wel 4 maanden zwanger lijk.
Vannacht hele nacht keelpijn gehad en toen ik opstond was ik echt zwaar naar de gedver. Kon nauwelijks op mijn benen staan, koud, spierpijn. Dus was als de dood voor overstimulatie. Maar alles wat ik Google komen de symptomen niet overeen dus denk gewoon een virus ergens opgedaan. Houd echt mega afstand van mijn partner want ik wil niet dat hij koorts krijgt. Echt ellende. Ben benieuwd wat ze dinsdag zeggen. Hopelijk ben ik er snel bovenop.