Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    545
    426
    63
    Vrouw
    Ik weet niet precies wanneer ik dat hoor. Zal morgen eens vragen mochten ze de punctie gaan uitleggen want als mijn follikels groot genoeg zijn dan gaan ze meteen punctie uitleg geven. Ben benieuwd. Merk nog steeds niks.

Ohhh goedzo!! Ik hoop mega hard dat dit maakt dat het gewoon gelukt is bij jullie!!

Ja dat is herkenbaar. Dat ze dan meer tijd en geld verspillen door gepruts dan dat ze in de basis iets meer doen en daarna minder lang bezig zijn.
    Ben blij dat voor jullie het weer wat positiever gaat! De tekenen zijn nu goed en ook de overstap naar een nieuw ziekenhuis komt dichterbij.

Ga ook kei hard een regendans doen voor de baby regen hier ;)

Kikii88 vindt dit leuk.
  2. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    545
    426
    63
    Vrouw
    Hier mega kut nieuws. Die medicatie doet niet veel. Heb aan iedere kant 1 dominante follikel en heel veel kleintjes. Zondag terug maar verwacht er helemaal niets van en dinsdag een escape IUI omdat een punctie zo geen zin heeft. En dan wellicht volgende ronde het lange protocol. Maar het is even afwachten wat de gyneacoloog zondag zegt.
    Het is echt een klap in mijn gezicht en ik had hier echt niet op gerekend, ondanks ik moeilijk te stimuleren ben. Ik voel me mega klote. Nu maar snel naar bed

Kiwibiba vindt dit leuk.
  3. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Aaah nee, zo k*t. Vind het echt heel naar voor je. Heb je eindelijk het gevoel dat je op de goede weg zit en dan weer zo’n domper te verwerken. Pfffff. Logisch dat je daar helemaal van slag van bent. Hopelijk hebben ze zondag toch nog goed nieuws, want bestaat er nog een kans dat er toch nog meerdere gaan groeien? Of staat het al vast dat het een escape IUI wordt? Sterkte en een hele dikke knuffel!

PrPe vindt dit leuk.
  4. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    209
    252
    63
    Vrouw
    Wat mega k*t! Dit was inderdaad niet de hoop/bedoeling… een escape IUI is niet de wens, maar het is iets. Beter dat dan een weggegooide ronde.
    Alsnog super kak en heel veel sterkte!

5. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    545
    426
    63
    Vrouw
    Thanks! Ze zei vanmorgen dat die kleintjes het nooit meer gaan inhalen dus ik denk dat het vrijwel zeker is dat het een escape IUI wordt. Moest vanmorgen echt enorm huilen en voel me nu (net wakker) nog steeds afschuwelijk. Het voelt gewoon alsof heel deze maand voor niets is geweest en ik baal zo enorm van mijn lijf en de jippieahoi verhalen over mijn hoge AMH terwijl de gonal bij IUI al liet zien dat dat nauwelijks effect had. Ik baal gewoon van nog een maand leven als een non, voor ons beide, en je suf slikken aan supplementen. En dan nu met de angst de volgende maand ingaan of de medicatie dan wel aan slaat. Voel me echt heel erg klote :cry:

Kiwibiba en Kikii88 vinden dit leuk.
  6. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    545
    426
    63
    Vrouw
    Klopt alleen het is dan de vraag wat de kwaliteit nu is van zijn zaad want als het weer onder de miljoen is dan doen we het wel maar heeft het natuurlijk weinig zin. En mijn partner wordt iedere maand ouder en dat geeft me ook heel stress.

7. Tesske95

Tesske95 Lid

20 dec 2024
    62
    116
    33
    Vrouw
    Hi ladies! Ik mag weer meeschrijven, ronde 4 voor een 2e kindje. Ik heb mijn eisprong vermoedelijk gehad op 12 maart. De dag er voor een knaltest en op de dag zelf een mooie dip in temperatuur :)

DPO 1: temperatuur 37.0. In de ochtend wat vage buikpijn in onderbuik wat maar enkele minuutjes aanhield. Verder geen bijzonderheden.
    DPO 2: temperatuur 37.0. Erg vrolijk, verder geen bijzonderheden.

ThoSu en Kikii88 vinden dit leuk.
  8. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Aah vind het echt super naar voor je, logisch dat je flink moest huilen, het is ook gewoon echt zo k*t. Zo rot deze klote trajecten, het is gewoon echt een nachtmerrie en dan elke keer weer slecht nieuws…. Het verbaast mij ook dat je zo slecht bent te stimuleren, zeker als je naar je AMH kijkt, want dat zou toch juist betekenen dat je gevoelig bent voor overstimulatie? Maar inderdaad, je had dit natuurlijk ook tijdens je IUI. Ik had alleen gehoopt dat je nu misschien andere medicatie hebt die beter zou werken.

En dat is ook gewoon shit, die zorgen die je ervan krijgt, wat je al zegt, voor een volgende ronde. Misschien een stomme vraag, maar zijn er geen andere medicijnen die misschien beter voor jou zouden werken? Want gebruik je nu hetzelfde medicijn om te stimuleren als die je bij de IUI gebruikte? Of wellicht gewoon echt een veeeel hogere dosis, zijn daar nog mogelijkheden in?

snap ook dat je in de escape IUI totaal geen vertrouwen hebt. Toch blijf ik wel hopen voor je dat het toch lukt. Moet je weer werken vannacht trouwens? Ik hoop dat je even vrij hebt om dit rot nieuws weer even te laten landen.

knuffel!

PrPe vindt dit leuk.
  9. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    453
    461
    63
    Vrouw

Ahh wat k*t!! Ik snap dat je heel verdrietig en gefrustreerd bent. Mag je eindelijk een stap verder en dan loopt het nog hier op uit!
    Heel logisch dat je er totaal doorheen zit en ook niet meer in die escape iui wil geloven.

Heel veel sterkte! Dikke knuffel!

PrPe vindt dit leuk.
  10. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    545
    426
    63
    Vrouw
    #2610 PrPe, 14 mrt 2025
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2025
    Ja het is ook gewoon mega raar. Hoge amh dus kans op overstimulatie maar hormonen doen gewoon weinig.
    Ik had bij IUI Gonal-F en nu heb ik Rekovelle. Dat heeft er wel voor gezorgd dat mijn cyclus korter wordt, en het sneller gaat, maar niet dat al mijn eiblaasjes meegroeien. Maar 2 dominante. Ben me ook suf aan t googlen maar vind niet echt iets wat me kan helpen.

Heb dus nu al andere medicatie en ga gewoon vragen of we die komende maand niet op kunnen hogen. Want zij hebben het over lang protocol maar daar lees ik op internet alleen maar dingen over die totaal niet op mij van toepassing zijn dus ik betwijfel of dat nou het gewenste effect gaat hebben. Ik spuit nu maar 7 eenheden Rekovelle, dat is vrij weinig. Dus ik denk dat ophogen beter is en dan kijken of dat wel het gewenste effect heeft. Vond ook nog een studie waar gezegd werd dat AMH niet altijd een juiste voorspeller is met hoe je op hormonen reageert, zeker niet voor non PCOS mensen. Ik dus. Alleen meiden met PCOS hebben meer kans op overstimulatie. Ik wil dus volgende maand gewoon een stuk hogere dosis en dan eens kijken wat dat doet. Want we weten nu door beide medicijnen dat laag doseren voor mij niet werkt. Hoog doseren is nog nooit geprobeerd. Dat wil ik eerst proberen ipv nu alweer een ander protocol erin te gooien.

Voelt gewoon zo machteloos. Want eerst had je nog steeds een stap hoger en ICSI is wel echt de eindhalte. Ik heb nog opties genoeg binnen die medicatie maar er zijn na de punctie nog zoveel stappen die goed moeten gaan dat ik hier totaal niet op gerekend had, dat het hier al mis gaat. Weer een maand zkh bezoekjes enz, zie er zo tegenop.
    Maargoed, er gebeuren ook met IUI wonderen maar daar heb ik natuurlijk weinig hoop op. Zondag om 9.45 weer naar het zkh en dan is daar ook een gyneacoloog. Dan ga ik het eens bespreken. Want de medicatie an sick bevalt me prima deze maand en misschien is ophogen wel de juiste zet.

Heb helaas nog 1 nacht. Had op het werk gezegd dat ik maandag en dinsdag vrij zou zijn ivm de punctie en heb mijn manager geappt dat het een escape IUI wordt (hij weet toch niet wat dat is) en dat ik daardoor alsnog maandag en dinsdag vrij moet zijn. Dan moet ik daarna vrijdag pas weer werken. Heb echt even nodig om dit een plaatsje te geven en dan maar in rust die IUI doormaken.

11. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    453
    461
    63
    Vrouw

Misschien kan je nog vragen of je Ovaleap mag proberen? Die gebruik ik en die doet het opzich goed.

Het is zeker machteloos! Je hebt je ergens op ingesteld en dan gebeurd het niet. Precies wat je zegt, nu is het bij de eerste stap al mis.

Ik zou indd even vragen naar dat lange protocol want het lijkt mij zo wat ik lees ook niet echt van toepassing op je. Maarja, ik ben geen dokter natuurlijk.

Fijn dat je maandag en dinsdag in elk geval vrij hebt kunnen houden. Dit is zo een klap, je moet het ook wel goed kunnen verwerken.

PrPe vindt dit leuk.
  12. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    545
    426
    63
    Vrouw
    #2612 PrPe, 14 mrt 2025
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2025
    Heb me hele avond suf gegoogled en ben wel wat wijzer. Ik wil dus volgende maand hetzelfde protocol maar met meer medicatie. De Rekovelle bevalt namelijk wel heel goed omdat de bijwerkingen minimaal zijn. Ben toch bang voor een ander middel maar zal het zeker in gedachten houden!
    De Rekovelle doet ook wel wat want mijn cyclus gaat wel sneller dan normaal.

Ik ben ook geen dokter maar ben er inmiddels wel achter dat je overal zelf verstand van moet krijgen en mee moet denken. Maandag of dinsdag zal dan dus wel de IUI zijn. En dan kijken we of er een wonder gebeurt en anders volgende maand hopelijk met verhoging medicatie.

Ja heb toch weer even nodig. Het geeft me wel rust dat ik het idee heb dat ik de "oorzaak" gevonden heb. Volgende maand wordt dan trial en error en ben ik er ook meer op ingesteld dat het ook deze uitslag kan worden. Doordat ik het nu niet zag aankomen was de klap ook groter.

13. Tesske95

Tesske95 Lid

20 dec 2024
    62
    116
    33
    Vrouw
    Hi ladies! Ik mag weer meeschrijven, ronde 4 voor een 2e kindje. Ik heb mijn eisprong vermoedelijk gehad op 12 maart. De dag er voor een knaltest en op de dag zelf een mooie dip in temperatuur :)

DPO 1: temperatuur 37.0. In de ochtend wat vage buikpijn in onderbuik wat maar enkele minuutjes aanhield. Verder geen bijzonderheden.
    DPO 2: temperatuur 37.0. Erg vrolijk, verder geen bijzonderheden.
    DPO 3: temperatuur 37.2. Wel later dan normaal en lag al wat langer wakker. Erg moe, maar pittige nacht gehad met zieke dochter dus dat is denk ik daar aan te wijten.
    DPO 4: temperatuur 36.8. Vannacht venijnige steken in onderbuik en lies aan de linkerkant. Koud koud koud.

Kiwibiba, Liselottt, Girly24 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Ja zeker raar, ben ook benieuwd of ze daar een verklaring voor hebben hoe dat kan van die hoge amh en niet echt reageren op de medicatie.

Hopelijk gaan ze mee in hogere doseringen, want inderdaad lijkt me ook wel duidelijk dat dit hem niet gaat worden zo.

snap je machteloosheid goed, zeker om wat je zegt dat dit pas stap 1 is en nu al misgaat. Wel fijn dat je tijdens je Google zoektocht wat meer geruststelling hebt kunnen vinden.

ben benieuwd trouwens hoe je echo vandaag was en wat de gynaecoloog te vertellen had.

PrPe vindt dit leuk.
  15. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    545
    426
    63
    Vrouw
    Een update vanaf hier. Ik heb vrijdag en zaterdag op eigen houtje 9 eenheden gespoten ipv 7 omdat ik dacht dat het toch niet meer uit zou maken. Nu was net de echo en is mijn linkereierstok toch bijgetrokken! Ik had nu 6 grotere en een paar kleine follikels. Dat betekent toch een punctie!!! Ik had echt kippenvel all over! Dus een hele uitleg gekregen en dinsdag is de punctie. Vind het echt mega mega spannend!
    Heb niet gezegd dat ik meer gespoten had en weet ook echt niet of dat effect heeft gehad maar het heeft in ieder geval geen kwaad gedaan.

Zonnebloem11, Girly24, ThoSu en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Hahaha ik moet wel een beetje lachen om je bericht. Dat zelf dokteren, herken het wel haha. Maar wat spannend zeg. Hoe groot zijn ze nu? En is er kans dat er nog meer kleintjes mee gaan doen? Spannend hoor dinsdag, ik ga voor een goede opbrengst en bevruchtingen duimen. Super spannend.

Zonnebloem11, PrPe en Lexyloo vinden dit leuk.
  17. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    453
    461
    63
    Vrouw
    Mega goed nieuws!! Wat fijn en ook wel heel spannend!

Ik moest net als Kikki wel een beetje lachen want ook ik herken dat zelf dokteren.

Ik ga ook duimen voor jullie! :)

Zonnebloem11, Kikii88 en PrPe vinden dit leuk.
  18. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    545
    426
    63
    Vrouw
    Nou nog 1 laatste wijziging. Ivm de sedatie wordt het woensdag, schuift dus allemaal nog 1 dagje op! Omdat bij de andere dames de follikels nog groter waren. Dus vanavond nog 1x de rekovelle en morgen pas de rest. Ga vanavond wel gewoon 7 spuiten want wil nu geen groeispurt meer.
    Hihihi ja voelde echt stout maar ik dacht baat het niet schaadt het niet en dat is gebleken! Ik had er al een paar boven de 20 (ben eigenlijk alweer vergeten hoe groot) en idd nog wat kleintjes dus wie weet dat die nog gaan meedoen.

Lief dankjewel! Vind het echt mega spannend!

Kiwibiba, Kikii88 en ThoSu vinden dit leuk.
  19. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    209
    252
    63
    Vrouw
    haha wat grappig! Zo zie je maar, soms moet je gewoon de stoute schoenen aan trekken en een beetje eigenwijs zijn.
    Maar echt super fijn dat je tóch groen licht hebt!!! Ik ga keihard duimen voor jullie.

Kikii88 en PrPe vinden dit leuk.
  20. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

2 okt 2023
    136
    63
    28
    Vrouw
    Accountant
    Den Haag
    Gefeliciteerd!! Geloof er echt oprecht in dat het wel iets doet want het ging bij ons ook ineens heel snel

Deel Deze Pagina