Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw

Ja ik denk het ook echt, wat een klote ziekenhuis is het gewoon. Maar lief, thanks! En hoop dat jij ook snel mag beginnen, heb je je ovulatie al kunnen vinden inmiddels?

Lexyloo vindt dit leuk.
  2. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    459
    465
    63
    Vrouw

Ik denk van wel! Althans, ik heb de hele dag kramp gehad vandaag en een hogere temperatuur. Test is nog niet donkerder dan de controlelijn maar ik vind die van de action sowieso beetje lastig te lezen! Ik wilde geen geld meer investeren in dure clearblues haha.

Gister een tas vol medicatie opgehaald en vandaag speciaal koeltasje besteld voor de prikpennen voor als ik s avonds weg moet.
    Nog even volhouden dus! Menstruatie staat nu verwacht op 1 april. :p

@PrPe gelukkig gaat alles goed! Heb jij extra vrij genomen voor rond de punctie? Ik twijfel nog of ik de dag na de punctie vrij zal nemen of niet.

En ja, Joy staat hier op het lijstje. Ik wil hem bewaren tot mijn eigen punctie maar hoor er hele goede verhalen over!

Kikii88 en PrPe vinden dit leuk.
  3. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Ahaa vandaar, nee dan snap ik dat je niet gebeld hebt. Hopelijk geven ze je de spoed behandeling dan vanaf de intake! Echt zo enorm slopend en stressvol.
    Hoop ook echt zo dat het nu raak was. Je hebt iig 3 kansen gehad deze mnd en het optimaal gezellig gemaakt dus ik hoop het zo ontzettend!

Ik ben ook enorm benieuwd zaterdag! Mijn vriend heeft nachtdienst vrijdag dus mijn moeder gaat zaterdag mee. Op de terugweg toch even maccie frietjes volgens bijgeloof en dan hopen op het beste.

Sabel27 en Kikii88 vinden dit leuk.
  4. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Spannend!! Zin in?
    Hoe raar het ook klinkt, dat had ik wel haha

Lexyloo vindt dit leuk.
  5. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Moet jij overigens maar 2x per dag utro? Waarom geen 3x?

Hoe gaat dat tot nu?

6. Tesske95

Tesske95 Lid

20 dec 2024
    62
    116
    33
    Vrouw
    Hi ladies! Ik mag weer meeschrijven, ronde 4 voor een 2e kindje. Ik heb mijn eisprong vermoedelijk gehad op 12 maart. De dag er voor een knaltest en op de dag zelf een mooie dip in temperatuur :)

DPO 1: temperatuur 37.0. In de ochtend wat vage buikpijn in onderbuik wat maar enkele minuutjes aanhield. Verder geen bijzonderheden.
    DPO 2: temperatuur 37.0. Erg vrolijk, verder geen bijzonderheden.
    DPO 3: temperatuur 37.2. Wel later dan normaal en lag al wat langer wakker. Erg moe, maar pittige nacht gehad met zieke dochter dus dat is denk ik daar aan te wijten.
    DPO 4: temperatuur 36.8. Vannacht venijnige steken in onderbuik en lies aan de linkerkant. Koud koud koud.
    DPO 5: temperatuur 37.1. Hele dag koud en onstilbare trek. Erg moe ondanks een goede nacht. Af en toe venijnige steken in onderbuik aan de rechterkant doorstralend naar mijn lies.
    DPO 6: temperatuur 37.2. Hele dag door koud, geen eetlust. Vanmorgen een paar seconden steken in mijn rechter borst. In de loop van de dag begin ik me ziek te voelen en heel de dag een droge keel. Erg vermoeid.
    DPO 7: temperatuur 38.4. Grieperig, droge keel. Af en toe een trekkerig gevoel in rechter lies, misselijk tijdens het tanden poetsen

Kikii88, Girly24 en PrPe vinden dit leuk.
  7. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    724
    491
    63
    Vrouw

Dat ziet er positief uit!!!
    Ik mag ook bijna mijn lijstje bijhouden!!

Gisteren en vandaag positieve ovulatie testen smiley op de CB. Ben ik dan vrijdag of zaterdag 1DPO? Weet iemand dat?

8. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    213
    252
    63
    Vrouw
    Klopt! Ik heb 2x per dag Utrogestan voorgeschreven gekregen. Ik wist eigenlijk niet dat 3x per dag ook een optie was, dus dat antwoord blijf ik je verschuldigd!

Tot nu toe gaat het goed, al merk ik wel direct de bijwerkingen. Ik heb behoorlijk veel waterige afscheiding, dus een inlegkruisje is wel noodzakelijk. Verder breng ik ze voordat ik ga slapen in en als ik s’ochtends wakker word. Van de arts is dat akkoord, want ik vroeg me wel af of er exact 12 uur tussen moest zitten. Dit was volgens hem niet het geval, dus dat is fijn.
    Wat wel lastig is, is dat je 15-30 minuten moet blijven liggen. Dit is vooral in de ochtend lastig, want meestal spring ik mijn bed uit als de wekker gaat. Nu gaat de wekker dus een halfuurtje eerder en maken we gebruik van een extra halfuurtje samen knuffelen tijdens het wachten.

ga jij het straks ook gebruiken na je terugplaatsing?

PrPe vindt dit leuk.
  9. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Nou dat is alvast waardevolle informatie want ik wist niet dat je er 15/30 min med moest gaan liggen. Dit wordt nog wel een uitdaging met 3x per dag omdat ik ze ook op mijn werk moet inbrengen. Moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen dan.

Hmm ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen. Thanks iig voor jouw informatie!
    Ik moet vanaf morgen al starten met de utro, dus voor de terugplaatsing.

Sabel27 vindt dit leuk.
  10. ThoSu

ThoSu Actief lid

7 jul 2024
    243
    311
    63
    Vrouw
    Ik gebruik ook 3 x per dag Utrogestan (dus ook op werk tussen de middag) en mij is nooit verteld dat ik moet blijven liggen.. misschien is dat zodat het er minder snel ‘uit’ loopt? Want zit er nu een aantal weken aan en het is echt een kliederboel inderdaad wat Sabel zegt. @Sabel27 misschien hoef jij maar 2 keer omdat het dus ‘s middags niet echt mogelijk is om te blijven liggen? Ben benieuwd!

PrPe en Sabel27 vinden dit leuk.
  11. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    213
    252
    63
    Vrouw
    Wat gek dat jij dat niet hoeft! Ik kreeg dat zowel van de arts als bij de apotheek te horen. Minimaal 15minuten, het liefste een half uur. Ik lees op internet dat dit vooral het opnemen van de progesteron moet bevorderen… wat gek!

Ik weet niet waarom ik maar 2x 200mg per dag kreeg. Het is ook op verzoek vanuit mijzelf dat ik aan Utrogestan ben begonnen, niet vanuit de arts zelf. De middag word ook zeker bij mij een uitdaging, ik werk op kantoor dus ik zou niet weten waar ik 15-30 minuten moet liggen:roflmao:

ik lees zelfs op internet dat je bij 3x Utro eventueel ook 2 s’avonds mag indienen??? Ik heb geen idee hoor! Zou dit weer zoiets zijn dat per ziekenhuis verschilt?

12. ThoSu

ThoSu Actief lid

7 jul 2024
    243
    311
    63
    Vrouw
    Misschien staat 2 x utro + kwartiertje liggen gelijk aan 3 x utro staand :roflmao:

PrPe en Lexyloo vinden dit leuk.
  13. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    459
    465
    63
    Vrouw

Ja, gek genoeg wel! Ik ben echt aan het aftellen. Niet omdat ik nou zo graag naalden in mezelf wil steken maar wel omdat ik echt geloof dat dit ons een kindje gaat brengen. Bij de IUI had ik dat toch minder.

Kikii88 en ThoSu vinden dit leuk.
  14. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Kan in de gebruiksaanwijzing ook niks vinden over blijven liggen maar ik houd het gewoon in gedachten om zoveel mogelijk even te gaan zitten voor 15 a 30 min. Komt vast goed.

15. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    555
    433
    63
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Dat had ik ook! En het gevoel dat iedere naald je dichterbij brengt. Voor iemand die zo bang was voor het hele traject was dat toch een gekke gewaarwording.

Lexyloo en Kikii88 vinden dit leuk.
  16. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    892
    731
    93
    Vrouw
    ja echt, dat is ook zo mijn hoop, toch 3 kansen, er hoeft maar 1 goede tussen te zitten.

Aah super fijn dat je moeder mee kan. En lekker hoor een frietje bij de Mac hahah.

17. Tesske95

Tesske95 Lid

20 dec 2024
    62
    116
    33
    Vrouw
    Vind het weer spannend hoor! Leuk dat je ook bijna weer mee mag schrijven!

Ik zou dan vrijdag als 1 DPO aanhouden :)

Girly24 vindt dit leuk.
  18. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    724
    491
    63
    Vrouw

Jaa thanks alleen ik heb iets vaags..

Ovulatietest geeft nog steeds smiley aan..ben ik niet gewend..
    Dinsdag rond 10:30 uur was de eerste smiley. Kan dat nu nog steeds?

19. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    724
    491
    63
    Vrouw
    Net weer gedaan..nog steeds smiley te zien..

20. Liselottt

Liselottt Actief lid

1 feb 2025
    324
    300
    63
    Vrouw
    Ik zou toch de easy@home dipsticks en de app aanraden volgende cyclus. Je ziet dan of ze op en af lopen en hoeveel.

Blijft de smiley sws niet 48 uur na een 1malige smiley? Ik ben altijd gestopt met testen omdat op de verpakking stond dat je niet meer kan testen 2 dagen erna vanwege de blijvende smiley..

Girly24 en PrPe vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina