Aahhh so sad ik hoop dat je snel een positieve test in handen zult hebben en je dochtertje, jezelf en je partner kunt verblijden met een gezonden baby
Hoi, Ben ik weer dames. Ik heb een beetje door de berichten zitten lezen en wat ontzettend jammer dat het nog niet is gelukt bij jullie. Either way blijven jullie wel positief en doorzetten en dat is heel inspirerend. Keep up ladies en hopelijk lukt het wel de volgende ronde anders de ronde daarop als het maar komt ik heb dit keer geen lijstje bijgehouden en of d.m.v. een ovulatie test bijgehouden wanneer mijn ovulatie begint. Ik ben er deze maand ook niet heel erg mee bezig en het voelt heerlijk aan om er niet zo gefocust op te zijn het geeft mij meer rust. Tevens omdat we eind deze maand op vakantie gaan haha en ik daar volop van wil genieten. vandaag zit ik op 7DPO en merk wel dat ik gevoelig tepels heb en veel meer afscheiding dan normaal. Ik ga proberen zo nu en dan een update te geven. Heeel veel succes en sterkte dames❤️❤️❤️❤️❤️
Het ziekenhuis heeft gereageerd en gezegd dat ik het volgende week met mijn arts kan bespreken maar ze wrss niet mee kunnen in mijn wens omdat je cyclus vaak verstoord is na een cyclus met een punctie erin. Nou ik ga volgende week gewoon bespreken dat ik zelf met ovulatietesten aan de gang wil en als die netjes volgens schema lopen dat ik de gok wel wil wagen. Want mijn menstruatie is nu ook gewoon zoals altijd. Wellicht dat hij iets langer zal zijn omdat het begin langzamer op gang kwam door de utro maar ik verwacht geen afwijkende cyclus. Vind het ook erg onlogisch dat je 3 dagen na een punctie wel een verse terugplaatsing mag, terwijl je die maand volgepropt bent met hormonen. En de cyclus erna, als je lijf al een maand rust heeft, dan moet je ineens een maand herstellen. Ik geloof er niet in dus ik ga volgende week alles op alles zetten dat ik wil kijken hoe mijn cyclus verloopt komende maand en als ik nette ovulatietesten krijg dat ik gewoon een tp wil.
Ik snap je helemaal hoor! Voor mijn gevoel ook gewoon een gekke logica, zeker omdat je graag een TP in je natuurlijke cyclus wil. Ik zou nog kunnen begrijpen dat als je TP in een gestimuleerde cyclus zou doen dat dit wellicht te veel zou kunnen zijn voor je lichaam en de druk op je eileiders. Maargoed, toen ik te veel follikels had met de IUI kon ik ook gewoon de volgende maand weer verder dus dat voelt dan ook gek! Nou ik wil het ook echt niet hoor. Lijk wel gek, steeds wachten. En dan over een jaar nog niet zwanger zeker? Nou echt niet hoor!
Ook helemaal mee eens, ik kan me best voorstellen dat de hormonen een aanslag zijn. Maar vind het ook niet te verklaren dat je dan 3 dagen na de punctie wel een terugplaatsing kan krijgen. En nu niet. Hoop echt voor je dat je gewoon een normale cyclus krijgt en je arts meegaat in je wens.
Ja precies dat! Of als je overstimulatie hebt gehad. Maar bij mij speelde dat helemaal niet. Heb net ook studies in het Engels gelezen waarbij er geen gunstig effect is aangetoond bij een maand wachten of niet wachten. Maar dat er te weinig echt onderzoek naar gedaan is. En dat ze wel erbij zeggen dat stress ook slecht is en het wel extra stress geeft bij vrouwen. Desnoods plannen ze in de loop van de maand een echo om te kijken of er een follikel rijpt en of mijn baarmoederslijmvlies verdikt. Als dat zo is en mijn ovulatietest geeft positief dan durf ik de gok wel te wagen. Mijn lijf had afgelopen cyclus meer te lijden. Je merkt toch dat je eierstokken wat gevoelig zijn na een punctie en de ovitrelle en utro hebben uiteraard ook invloed.
Ik ook! Kan normaliter vrij goed voor mezelf opkomen dus eens kijken of ik ze overtuigd krijg volgende week
Eid Mubarak nog❤️ Ik track mijn menstruatie met 5 apps ☠️ en ik loop altijd gelijk met de apps kwa menstruatie hmdl ovulatie kan soms paar dagen afwijken. Daarmee denk ik 9DPO nu te zijn moet ook 10/11 april menstrueren in shaa Allah.
Eindelijk na 5 dagen wachten is een ‘menstruatie’ doorgebroken ná het stoppen van Utrogestan. Het is alleen gek genoeg niet enorm veel, beetje vergelijkbaar met een laatste dag menstruatie. Zo’n twijfelgevalletje: tampon indoen of niet…. Is het normaal dat bij het stoppen van Utro een lichte menstruatie doorbreekt? Normaal gezien is dag 1/2 echt drama bij mij. aankomende dinsdag hebben we ons intro gesprek voor IVF. De ronde waar we nu in zitten is onze laatste ronde IUI. We hebben er alles behalve vertrouwen in en we zien het een beetje als een verloren ronde. Aangezien het zo lang heeft geduurd voordat mijn menstruatie doorbrak + wij z.s.m. door willen naar IVF, hebben we besloten om deze ronde geen Utro meer te gebruiken. We twijfelen alleen een beetje om dit aan te geven in het ziekenhuis, want dit kan overkomen alsof we ons niet 100% willen inzetten. Wat zouden jullie doen? Wel of geen Utro? En wel of niet aangegeven in het ziekenhuis?
Aah fijn zeg dat het eindelijk doorgebroken is! Gezien je aangeeft totaal geen vertrouwen te hebben in de IUI en snel door te willen naar ivf zou ik denk ik ook geen utro gebruiken. Zodat je inderdaad sneller door kunt. Maar ik zou het zeker niet melden aan het ziekenhuis. Wat je zegt, hun zullen dan wellicht denken dat jullie je niet 100 procent willen inzetten, maar ook dat je zelf doktert en dat wordt over het algemeen niet gewaardeerd. En kan misschien ook in de weg zitten in de toekomst in het traject. het enige wat ik moeilijk kan overzien is hoe ze gaan reageren op dat je aankomende cyclus waarschijnlijk ondanks de utro eerder gaat menstrueren. Straks willen ze eerst dat nog gaan onderzoeken en komt er daardoor weer vertraging in het traject. Maar goed zou denken dat dit niet aan de orde zal zijn. Desnoods zeg je dat je de utro een dag vergeten was door nare persoonlijke omstandigheden en dat het toen doorbrak.
Zoals in mijn handtekening staat genoteerd, gaan we nu ronde 17 in, onze 4e IUI. Totaal zijn we nu 2,5 jaar bezig, zonder ooit een positieve test in handen te hebben gehad. De moed is behoorlijk in de schoenen aan het zakken en helaas tik de tijd voor ons door. Aangezien het deze ronde 5 dagen éxtra heeft geduurd, voordat ik ongesteld werd, voelt het alsof we de boel onnodig vertragen en uitrekken. Wij willen zó graag door naar IVF. IUI heeft maar een slagingspercentage van 10% per keer. IVF heeft 30% slagingspercentage per keer.
Bedankt voor je reactie. Dat is precies onze gedachten! Ik wil dinsdag nog een poging doen om te wisselen van IUI naar IVF ook al weet ik niet of dat ‘zomaar’ kan.
Je kan het denk ik gewoon aangeven hoor. Zeker als je toch weinig vertrouwen hebt in de IUI. Mijn menstruatie kwam langzaam op gang met ook weinig bloedverlies. Begon afgelopen maandag met bruinverlies en pas vrijdag en zaterdag (woensdag gestopt met utro) die 2 zware dagen. Nu neemt het ook alweer af maar dat is normaal. Dus bij mij vooral een trage start geweest maar daarna toch denk ik een natuurlijk verloop. Echt heel shit dat jullie toch alsnog bij IVF aanbeland zijn.
ja goeie om dat te proberen, wie weet lukt het toch, proberen kan altijd! Ga voor je duimen dat het toch nog mogelijk gaat zijn!
Bij jou heeft het ook echt een tijdje geduurd dus! Ben je verplicht om Utro te gebruiken tijdens ICSI? Hoe is jouw ervaring na deze ronde? Heb je het gevoel dat het heeft bijgedragen? ja, ergens balen we enorm, aan de andere kant kijken we er nu ook naar uit. We zien het gewoon niet gebeuren met IUI. IVF voelt een beetje als onze laatste hoop….
Nee dat gebruik je volgens mij verplicht bij een verse terugplaatsing omdat je lichaam dan door de eisprongremmers niet genoeg progesteron aanmaakt voor innesteling. In een natuurlijke cyclus doet je lichaam dit als het goed is zelf en hoeft het niet. Ik wil het de volgende keer ook niet. Het bracht me alleen maar klachten en het heeft verder weinig effect gehad. Ik werd op de normale tijd ongesteld maar duurde het dus langer voor het volledig op gang kwam. Ik heb ook nooit problemen gehad met mijn cyclus, mijn 2e fase is altijd 12 a 13 dagen dus dat is lang genoeg voor innesteling. Ik hoop dat ze mee gaan in mijn wens volgende week want dan wil ik gewoon een tp in natuurlijke cyclus zonder hormonen. Awhh dat gevoel snap ik ook! Dat had ik met ICSI idemdito. Slikte je nu ook al ubiquinol?
Ik herken dit zo goed! Wij hebben ook nog een ronde IUI maar voel me er niet heel zeker over. Bizar eigenlijk dat je geen zelfbeschikking hebt als het op dit soort dingen aankomt. Jij voelt toch zelf wel aan of de utro goed voor je is of niet? Ik hoop dat ze je gaan behandelen zoals je graag wil! Ik had vandaag eerste iui echo, links en rechts een follikel van 10,6 en 11 mm. Donderdag nog een keer terug en dan hopelijk zaterdag de IUI! Ik mag utrogestan gaan proberen. Er is een studie gaande naar de nut van utro tijdens IUI maar die is nog niet afgerond blijkbaar. Maar omdat ik het toch al in huis had en het de laatste IUI is mochten we het proberen. We gaan het zien!