Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    895
    733
    93
    Vrouw
    ja hoop zo dat het nog lukt. Ik zit wel telkens in mijn hoofd met dat ivf waarschijnlijk maar 1 embryo oplevert en misschien zelfs geen, dus dit maakt gewoon onze kansen wel echt slecht. Maar goed, ik blijf gewoon hopen dat deze ronde raak is.. ik word ook niet goed van me dromen, elke nacht droom ik ook letterlijk over eicellen. En wordt helemaal naar wakker elke keer. Lief dat je zo meeduimt, thanks!

ben benieuwd hoe het nu verder gaat met je cyclus en ik zou inderdaad oppassen met supplementen die je cyclus overhoop kunnen gooien. Ik neem om die reden ook dat soort supplementen niet, straks wordt het alleen maar erger denk ik dan. Hoe is het vandaag met de menstruatie, is het weg?

Klinkt wel logisch dat verhaal over utro en je baarmoederslijmvlieslaag. Merk je dan ook dat je deze ronde in totaliteit meer bloedverlies hebt gehad?

ja hele mooie gedachte hoor en ik denk dat dit soort dingen alleen maar goed zijn, voor de verwerking ook. Ik heb ook een soort van gedenkplekje, met allemaal dingetjes als o.a. mijn eerste postieve zwangerschapstesten, slofjes die we gekocht hadden voor hem, maar ook een aantal veertjes, want op de dag dag dat we de miskraam kregen, heel bizar, maar kwam ik de hele dag door allemaal veertjes tegen. Zal wel omdat het me juist opviel die dag, maar toch voelde het als een betekenis. En dat droevige herken ik ook echt, en kan me zo goed voorstellen dat een terugplaatsing ook zo voelt. Mijn nicht zei tegen me zodra je een positieve zwangerschapstest ziet ben je direct moeder, en dat voelde voor mij ook echt kloppend. En kan me voorstellen dat het misschien bij een tp ook wel een beetje zo voelt. En dat het kindje er niet meer is. Het klinkt allemaal misschien zwaar, maar voor mij voelt het nog steeds als ons kindje die er niet meer is.

En ik heb de eerste maanden ook best lastig gehad met het idee dat als ik wel zwanger zou raken dat het een ander kindje is, hoe gek dat ook klinkt.

maar goed we gaan we gewoon weer vol voor deze ronde, hoe mooi zou het zijn als we eens allemaal positief nieuws kunnen krijgen, is niet realistisch, maar goh we verdienen het wel echt hoor!!

PrPe vindt dit leuk.
  2. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    895
    733
    93
    Vrouw
    Oeeh zo spannend de ivf die eraan komt. Kan me heel goed voorstellen dat je de IUI niet meer ziet zitten, maar inderdaad een goed idee om het even als rustronde te zien. En wie weet gebeurt er toch nog een klein wondertje de laatste IUI ronde.

Sabel27 vindt dit leuk.
  3. Loma

Loma Lid

6 apr 2025
    38
    13
    8
    Vrouw
    Ik heb morgen mijn nod. Vandaag toch alvast getest met goedkope kruidvat test. Niet met ochtendurine, maar maakt dat echt verschil? Hij is negatief, dus kan ik uitgaan van niet zwanger?

4. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    461
    470
    63
    Vrouw
    Nou echt hoor. Ik vind het zo knap van elke dame hier dat ze zelfs met alle tegenslag nog zo positief proberen te blijven.

Heel mooi @PrPe en @Kikii88 dat jullie op je eigen manier een aandenken hebben aan jullie sterretjes. Het mocht dan misschien nog niet heel erg ontwikkeld zijn, ik geloof ook zeker in wat de nicht van kikki zei. Je bent gewoon direct moeder bij een positieve test of TP. Ik wens jullie allebei zoveel sterkte toe. En dat het maar snel wel goed nieuws mag zijn!

Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Heb de echo naar vandaag kunnen plaatsen omdat ik heel veel kramp (lag er gewoon wakker van) en een bloeding had. Normaal heb ik altijd wel een ovulatie bloeding en wat kramp maar dit was wel heel erg.
    Maar wat bleek, follikels waren nauwelijks gegroeid. Dus daar kon het niet aan liggen.
    Vrijdag moet ik weer terugkomen.
    Maar... en nu komt het. Ze begon weer over de poliep. Deze was erg onrustig en misschien de oorzaak van de krampen en bloeding. Ik heb deze trouwens al sinds we begonnen met de IUI en steeds werd gezegd; Ja je beslist zelf of je hem wil weg laten halen. Er is namelijk kans dat het endometrisch littekenweefsel veroorzaakt met alle gevolgen van dien. Ik heb er toen voor gekozen het niet te doen omdat we nog volop en positief in de IUI zaten en daarna de illusie hadden met IVF te gaan starten.
    En nu vertellen ze me dus doodleuk dat je met een poliep geen verse TP mag en dat we dus waarschijnlijk eerst de poliep weg moeten laten halen, moeten wachten en dan pas IVF kunnen beginnen. Met andere woorden, weer uitstel...
    Als ze me in december hadden gezegd, tijdens het gesprek waarin ze zeiden dat we naar IVF moesten overstappen, dat die poliep eerst weg moest... maar nee... nu moest de verpleegkundige er mee komen en is het al te laat om die operatie te doen want ik koos voor nog een IUI omdat ik dacht dat die poliep niet zo erg zou zijn. :confused:

PrPe en Kikii88 vinden dit leuk.
  5. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    895
    733
    93
    Vrouw
    woow, wat een klote nieuws weer. Ik vind het ook echt heel lullig. Elke keer wordt de ivf uitgesteld en nu lijkt het dat dat weer gaat gebeuren. Terwijl ze zouden moeten weten dat je een poliep hebt. Als je dit geweten had dat een verse tp er niet in zou zitten dan had je die poliep al mooi de afgelopen maanden weg kunnen halen. Pfff ik vind het best wel erg eigenlijk en heel slordig.

want begrijp ik het goed dat ze sowieso geen verse terugplaatsing doen met een poliep, of alleen niet als die poliep onrustig is?

nou ik zou toch denken dat je mensen met een poliep hier vooraf over informeert, heel raar.. en naar!!

pffff het zit jou ook niet echt mee de laatste tijd in het ziekenhuis, telkens die teleurstellingen. Dikke knuffel! En hopelijk gaat het ook snel wat beter met je qua buikpijn, want dat klinkt ook niet fijn.

6. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    895
    733
    93
    Vrouw
    lastig om zo antwoord op te geven. Hoeveel dpo ben je? De ene heeft namelijk een korte luteale fase en de ander 1 van 14 dagen, dit maakt wel een verschil mogelijk. En heb je een early test gebruikt?

In principe weet je pas zeker dat het niet gelukt is op het moment dat je menstrueert. Maar snap dat als je al bijvoorbeeld 13DPO bent dat je er nog weinig vertrouwen in hebt. Neemt niet weg dat het alsnog kan.

Wat betreft je vraag over de ochtendurine. Ze zeggen dat ochtendurine het beste is. Desondanks lees ik regelmatig dat vrouwen eerder positief testen in de middag/avond. Uiteraard nadat ze even niks gedronken hebben.

mocht je morgen nog niet menstrueren kun je wellicht nog een keer proberen te testen met een early test. Succes en ben benieuwd naar de uitkomst!

Loma vindt dit leuk.
  7. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    461
    470
    63
    Vrouw
    Hoeveel dagen na je ovulatie zit je?
    Mijn oma zei altijd, geen bloed, is goed. En dat geldt hier natuurlijk ook wel een beetje. Als je nog niet ongesteld bent dan kan het zeker nog zo zijn. Dan had je misschien een late ovulatie.

Mijn bestie teste tot 11 dagen na haar NOD nog negatief.

Loma vindt dit leuk.
  8. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    461
    470
    63
    Vrouw
    Ja, ik ben ook echt niet blij met dit ziekenhuis. Misschien toch maar eens rondkijken naar andere? Al is dit wel lekker dichtbij (kan op de fiets) dus de echo's zijn wel goed voor werktijd te plannen.

Ik weet niet precies of ze bij alle poliepen geen verse TP doen. Dat is ook weer zoiets dat ze dan niet goed uitleggen of tussen neus en lippen door even snel zeggen.

Buikpijn is nu wel weer wat gezakt, of tenminste weer te onderdrukken met pijnstillers. Ben wel benieuwd naar hoe nu verder...

Hoe gaat het met jou?

Kikii88 vindt dit leuk.
  9. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    561
    439
    63
    Vrouw
    Ohh dat snap ik helemaal! Je maakt je toch enorm veel zorgen dus dan is het heel erg logisch dat het in je dromen steeds terug komt. Wat super kak is want dan word je idd ook steeds zo naar wakker. Ik hoop gewoon echt dat ze iets voor je kunnen betekenen met de juiste manier van stimuleren en het dan gewoon bij je mag blijven!!

Ja ik las bij fertiliteitssite dat dat goed was voor rust dus dacht kan geen kwaad maar had het idee dat het wel kwaad deed. Had ook echt buikpijn ervan dus meteen mee gestopt. Mijn menstruatie is verder heel raar. Was gister weg maar iets later toch nog niet helemaal en heb vooral verdund maar wel helderrood verlies nog terwijl normaliter mijn menstruatie gister zou zijn geëindigd met bruinverlies of iig donkerder bloed. Dus vrijdag toch maar vragen waar dit van is en of zij een uitgangsecho kunnen maken. Ze zullen wel zeggen dat het van de hormonen is maar dat lijkt me sterk tbh. Menstruatie was vooral heel anders, niet heviger. Ander verloop en ook meer slijm richting het einde dan normaal. Denk dat dat dus wel van die utro is.

Nou ik kan me je gevoel helemaal voorstellen en vind er ook niks geks aan! Een tp voelde ook al een beetje als een kindje dus een daadwerkelijke test is echt nog een enorme stap extra. Je houdt direct van het kindje en je wil er goed voor zorgen. Als je er dan afscheid van moet nemen is gewoon heel pijnlijk en een verlies. Mooi dat jullie het op die manier een fysiek plekje geven. En kan me ook vorostelle dat je moeite had met het idee dat er een ander kindje zou komen.
    Ik had van mijn moeder een scheurkalender en slofjes gekregen. Die liggen nog op de kast en heb de moed niet ze ergens anders neer te leggen.

Ik hoop ook gewoon op wat positief nieuws voor alle dames hier. Het wordt tijd en we gunnen elkaar het allemaal zo enorm!

Kikii88 vindt dit leuk.
  10. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    561
    439
    63
    Vrouw
    Heel lief dankjewel! ❤️

Maar jeeeeezzzz wat een verhaal!! Wat mega ellendig dat je nu zoveel last hebt en dat zij nu met dit komen! Wat een enorme klap! Weet je al wat je wil doen? Zo klinkt het alsof je weinig opties hebt dan hem te laten weghalen. Of zouden ze dan een tp in kunstmatige cyclus wel doen? Echt vreselijk klote en vooral dat ze er nu pas mee komen. Soms mis ik echt dat zkh het volledige plaatje zien en begrijpen hoe het voelt dat je steeds opnieuw vertraging krijgt. Er lijkt zo weinig ruimte of begrip te zijn voor de emotionele kant ervan.
    Vind het echt enorm kak voor je. Dikke knuffel! :(

11. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    461
    470
    63
    Vrouw

Nou, door het gebrek aan informatie twijfel ik zo erg! Ik moet er sowieso zelf achteraan want als ik wacht tot we weten hoe deze IUI is gegaan en ik dus weer ongesteld ben, dan ben ik te laat om nog informatie in te winnen want dan zou IVF starten.
    Ik heb zelf het idee dat het ZKH gewoon wil starten en dan de punctie wil doen en dat ik daarna te horen krijg wanneer de TP dan wel kan en wanneer ik die poliep moet laten weghalen.
    Eigenlijk lijkt dat de enige oplossing. Of zelf al de boel voor zijn en zeggen, we stellen het nog een maand uit. Maarja, er is een grote kans dat er geen verse TP mag plaatsvinden maar niet een 100% kans en als de kans er is dat het wel gewoon mag dan wil ik die niet verliezen. En erg duidelijk over de gevolgen zijn ze ook niet, heb ik meer of minder kans op zwangerschap zonder die poliep en hoeveel kans is er op littekenweefsel dat achterblijft (dat dus ook weer gevolgen kan hebben.)

De eerste keer dat ze ons advies gaf over die poliep zei ze dat het niet erg was en waarschijnlijk niet onze kansen in de weg zou zitten en dat ze de operatie niet zou aanraden tenzij er echt een grote rede voor was. Juist vanwege dat litteken dat achter kan blijven. En vervolgens hebben ze er ook alle 4 de IUI's niets meer over gezegd en het niet benoemd.
    En omdat ik nog nooit zwanger ben geweest en ze dat toeschrijven aan de mannelijke factor weet ik ook niet of die poliep wel of niet effect heeft op die mogelijkheid om zwanger te raken.
    Kortom, meer vragen dan antwoorden. Ik ga nog even een afspraak maken voor het einde van deze cyclus voor meer duidelijkheid!

En eigenlijk hoop ik gewoon dat het na deze cyclus niet meer hoeft.

Hoe is het nu met jou?

12. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    213
    254
    63
    Vrouw
    Dat meen je.... wat een kak nieuws! Ja, als je dit in december wist had je inderdaad misschien wel andere keuzes gemaakt. Wat zou jij teleurgesteld/boos zijn... sterkte! Echt ontzettend k*t

13. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    561
    439
    63
    Vrouw
    Dat snap ik helemaal! Dit is ook echt weer zo'n dilemma waar je geen idee hebt waar je goed aan doet. Kan het ook zijn dat je onder de hormonen er meer last van krijgt of is dat ook niet bekend? Anders zou ik inderdaad eerst gewoon starten en kan je daarna altijd kijken voor een cryo tp ipv een verse tp. Kijken hoe je poliep reageert op al die hormonen enz.
    Hoop ook dat het niet meer hoeft! Dat zou het allerbeste zijn! Al is het wel slim om alvast een afspraak te maken voor meer info!

Hier gaat het wel. Ik volg mijn aflopende menstruatie niet helemaal dus dta ga ik vrijdag wel vragen en een uitgangsecho vragen. Hoe verdrietig ik het ook vind gok ik dat ik dan toch een wachtmaand moet doen om de beste kansen te creëeren. Weet ook niet of ik die receptivfity test wel wil. Als die niet goed is dan moet ik weer 2 mnd wachten. Vind het allemaal lastig, waar doe je goed aan. En tegelijkertijd ben ik op de achtergrond steeds droevig dat ik nog niet zwanger ben. En krijg daardoor steeds meer moeite met zwangerschapsaankondigingen. Zelfs op tv. Lastig is het.

14. Loma

Loma Lid

6 apr 2025
    38
    13
    8
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Was ze uiteindelijk wel zwanger?

15. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    895
    733
    93
    Vrouw
    Dat snap ik wel, het vertrouwen wordt natuurlijk zo steeds minder en minder. Pfff. Maar goed het is inderdaad ook wel fijn dat het dichtbij is en het daardoor ook makkelijker is qua werk enzo.

vervelend hoor, vooral eigenlijk dat je gewoon totaal niet weet waar je aan toe bent. Dat is misschien nog wel het ergste. Ah vind het heel rot voor je al die onzekerheid. Pfff.

hoe gaat de buikpijn vandaag?

ik heb ook heftige buikpijn. Tis net of me hele onderbuik opgezet is ofzo. En als ik een beetje druk zet is het pijnlijk. En daarnaast heb ik sowieso van die pijnlijke krampen de hele dag door en een pijnlijke onderrug. Ik ben pas 4 dpo dus van een innesteling kan het nog niet zijn. Maar wat wel weet ik ook niet. Voor de rest mentaal weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik me voel. Voel me niet slecht maar ook niet goed. Ben denk vooral aan het wachten op mijn behandelplan. Maar voel me niet meer zo slecht als eerder. Ach ja het is allemaal wat met ons allen…

16. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    895
    733
    93
    Vrouw
    mmm wel vervelend dat je menstruatie zo verloopt zeg. Ben ook benieuwd wat ze vrijdag gaan zeggen.

Ah snap ik, nou laat het nog maar lekker op de kast liggen. Totdat jij je er goed bij voelt om het ergens anders te leggen ligt het daar goed toch.

nou echt. We hebben echt succesverhalen nodig!!

PrPe vindt dit leuk.
  17. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    461
    470
    63
    Vrouw
    Ja! Dus het kan zeker nog :)

Loma vindt dit leuk.
  18. Loma

Loma Lid

6 apr 2025
    38
    13
    8
    Vrouw

Zou vandaag ongesteld moeten worden. Is niet gebeurd en ook geen tekenen, wel negatieve test. Hopelijk dat het morgen dan maar doorzet.

19. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    561
    439
    63
    Vrouw
    Ja nu lijkt het weer weg. Bespreek het morgen wel even en wil ook een echo zodat ze even kunnen kijken of alles er rustig uit ziet.
    Doordat dit zo verloopt heb ik wel het idee om toch maar die maand rust te pakken. Niet omdat ik dat wil, want het stemt me nog steeds heel somber, maar als mijn lijf zo raar loopt te vloeien dan gaat het misschien ook wel een baby afstoten en dat is zonde van de embryo.
    Maar weet dus niet of ik die receptivfity test wil doen. Wil niet nog 2 maanden verplicht pauze (risico).
    Las gister ook, en dat geeft hoop, dat 40 tot 60% van de natuurlijke bevruchtingen ook helemaal niet innestelt maar je dat natuurlijk nooit merkt. Dat geeft me wel vertrouwen dat ook dat een normaal verschijnsel is.

Wat vervelend dat je zo'n buikpijn hebt! En wat raar ook! Hoop voor je dat het snel beter wordt! Hoe was het bij de internist vandaag?

20. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    895
    733
    93
    Vrouw
    goed inderdaad om alles goed te bespreken en snap je twijfel goed. Dat is zo rot en logisch je verdriet, maar inderdaad waarschijnlijk heeft je lichaam nu niet de beste omstandigheden.

Is het ook zo dat als de receptivfiry test een negatieve uitkomst biedt dat je niet door mag gaan? Je zou denken dat je dan alsnog zelf de keuze hebt, want als je geen test gedaan zou hebben zou je het ook niet geweten hebben toch.

ja zeker vreemd deze buikpijn, het begint wel af te nemen. Maar geen idee waardoor het kwam. Voelde goed bij de internist. Was een hele aardige empathische vrouw, dus ook qua internist ben ik erg blij met het andere ziekenhuis. Helaas kijkt zij ook niet veel verder dan dat het vreemd en onverklaarbaar is, maar heb al begrepen dat de meeste internisten er zo instaan, dus daar is niks aan te doen. Neemt niet weg dat deze vrouw wel echt geluisterd heeft en ook openstaat voor eigen inbreng en reageert op wat wij zeggen. Want ik moet dus eigenlijk direct medicatie verhogen bij een positieve zwangerschapstest. En ik zei dat ik daar een beetje bang voor ben, omdat met die overdoseringen en daardoor te snel werkende schildklier van de afgelopen tijd, toch een beetje bang ben dat het weer te snel gaat werken. En ik dus blijkbaar moeilijk in te stellen ben.

En vorige keer met de miskraam heb ik ook volop opgehoogd. En ja je zult nooit weten waardoor het misgegaan is, maar ik weet wel dat een te snel werkende schildklier hand in hand gaat met miskramen. Dus nu hebben we afgesproken dat ik dan de ene dag een ietsje hogere dosis slik en de andere dag niet. Daarnaast gaan ze elke 4 weken me bloedprikken en erboven op zitten bij zwangerschap en in het oude ziekenhuis was dit om de 8 weken. Dus hierdoor kunnen we ook snel bijsturen, dus dat is gewoon heel fijn.

Daarnaast wilde ze nu nog een keer kijken wat me waarde op dit moment is, en dan heb ik dinsdag een telefonisch consult met haar. Nou al met al was het gevoel veeeeeel beter. Er werd goed geluisterd en op basis daarvan geanalyseerd hoe nu verder. Dus ook blij met deze overstap!

jij morgen naar het ziekenhuis, vind je het spannend?

Deel Deze Pagina