Jeetje wat een ellende weer! Iemand heeft gewoon iets niet goed gedaan! Je merkt ook weer dat wij allemaal ons eigen lijf het beste kennen. Als het kan zou ik voor de IUI gaan ondanks de vele follikels en anders zou ik het inderdaad gewoon gezellig maken samen! Je kan proberen via de huisarts je amh te laten prikken. Bij mij was het inderdaad standaard procedure voor icsi want daar werd de rekovelle op afgestemd. Nog los van dat het bij mij niet zo werkt. Awhhh dat snap ik dat dat heel moeilijk is! Het blijft zo enorm confronterend al die baby dingen bij anderen terwijl je zelf zo graag wil en er zoveel moeite voor doet.
Jeetje kiki wat een verhaal! Kan me heel goed voorstellen dat je enorm verdrietig bent! En ik zou ook zeker ruimte nemen om je emoties te verwerken maar ik combinatie met jouw uitslagen zou ik toch zo snel mogelijk starten! Je hebt ook met letrozol 3 follikels gehad inderdaad en misschien lukt dat met hoge dosering ook wel voor IVF! En je hebt er maar 1 nodig, hoe stom dat vaak ook klinkt! Ik weet dat het een enorme wervelwind is en misschien sneller schakelen dan je emotioneel kan verwerken maar denk dat ik het toch zou doen zo snel mogelijk. Vind het zo verdrietig voor je dat je op dit punt staat. En je arts uit je vorige ziekenhuis heeft gewoon jouw tijd verspild met zijn grote uitspraken terwijl jouw tijd ondertussen drong en hij al jouw zorgen over je hormoonlevels opzij schoof. Vind het echt heel erg. Hoop dat je voor jezelf voelt waar je goed aan doet en je deze zware tijd kan dragen. Wij zijn er altijd voor je en voelen met je mee dus gooi hier vooral al je gevoelens neer ❤️
Ja precies! Ik leer ook steeds meer op mijn eigen gevoel te vertrouwen en daar voor op te komen! Ze hebben de echo nu verplaatst naar morgen om, als ze gegroeid zijn, nog IUI te kunnen doen voor Pasen. Dus dat stemt mij een heel klein beetje gerust dat ze dan wel denken dat het gewoon door kan gaan? Ze is ook nog eens uitgerekend op 31 oktober. Dat is de datum die ik zo gehoopt had. Halloween is mijn favoriete feestdag en de dag dat ik mijn grote liefde vond. Maargoed, daar moet ik maar niet te veel in blijven hangen.
@Lexyloo @PrPe @ Sabel27 Aah wat ontzettend lief weer jullie berichtjes, thanks! Echt heel fijn, vrouwen die precies begrijpen wat ik doormaak, thanks lieve meiden! Klopt inderdaad het oude ziekenhuis heeft echt gewoon ontzettend gefaald. En dit had nooit zo mogen gebeuren. En die uitspraak van ik ga jou zwanger krijgen is natuurlijk belachelijk om te maken. Ik vind het overigens ook bizar dat hij bij die 4 eiblaasjes op de echo, letterlijk de woorden uitsprak, ja en... en ook met zon arrogant hoofd erbij keek. Als ik dat in mijn hoofd opnieuw afspeel ben ik zo verbaast, zeker met de wetenschap die ik nu heb. Maar ook hoe die in oktober nog tegen me zei, hou toch eens op over de overgang of je eicelvoorraad. Maar blijkbaar heb ik het toch allemaal goed aangevoeld. Maar het meest bizarre vind ik nog, als ik niet overgestapt was, dan hadden ze op dezelfde voet willen doorgaan. Terwijl 1 ding zeker is, echt tijd heb ik niet meer. Maar goed, de artsen hebben in de middag nog overleg gehad over onze situatie. En er is besloten dat ik niet dit weekend kan starten. Reden hiervoor is dat ik 10 dagen voor mijn menstruatie moet starten met decapeptyl injecties. Ik heb geen 10 dagen meer nu, dus aankomende ronde gebruiken we letrozol. Echter mag ik de aankomende ronde niet benutten, gezien ik een paar dagen na de eisprong dus al die decapeptyl injecties moet gebruiken. Dit blijf ik gebruiken tot aan de punctie, elke dag. De letrozol gebruiken we deze ronde, omdat ik hiermee een timebare luteale fase heb, en zonder letrozol niet. Dan kan het zijn dat me luteale fase 7 dagen is, maar ook 14 dagen. Terwijl ik moet 10 dagen voor de menstruatie al starten. Dan wachten dus tot een nieuwe menstruatie, die waarschijnlijk gaat plaats vinden half mei. En dan ga ik op CD 2 starten met Gonal F 225IE. Dan krijg ik als de eiblaasjes groot genoeg zijn het signaal dat ik Gonassi 1000 IE moet spuiten, heb nog gevraagd om Ovitrelle, omdat je Gonassi dus zelf moet mengen. Maar dit was volgens hun beter(gezien het van Moeders voor Moeders komt) en in mijn geval vonden ze dit nodig. En dan na de terugplaatsing Utrogestan, en dit tot 8 weken zwangerschap. Ik schrok echt, kreeg gewoon letterlijk een hele tas gevuld aan medicatie mee. Heel heftig om het zo te zien. Ook vind ik het prikken inderdaad best spannend. En heel confronterend ook, dat dit dus blijkbaar allemaal nodig is..
Heel goed! En wat fijn dat je morgen de echo hebt en dan nog voor Pasen de IUI! Ga vet voor je duimen dat het toch mag lukken!! Awhh dat snap ik! We hebben allemaal van die kapstokdagen die speciaal zijn en we graag hadden gehad! En zeker als iemand anders die dan heeft snap ik dat het nog confronterender is!
Ohhh dit klinkt inderdaad goed en goed doordacht! Snap wel dat het mega heftig is dat je ineens zo'n grote zak medicatie meekrijgt! Het is echt ineens van 0 naar 100 maar het klinkt echt alsof ze er goed over nagedacht hebben, ook met die gonasi bvb waardoor ik zo enorm hoop dat het ook echt gaat werken! En zo fijn dat ze echt haast maken en je niet weer aan laten kloten! Ik ben echt nog plaatsvervangend boos op je vorige arts. Bijna had hij alle tijd verprutst. Gelukkig ben je nog op tijd overgestapt en kunnen we alleen maar hopen en duimen dat dit een prachtbaby oplevert! Vind het echt bizar dat wij alle 4 nu bij IVF/ICSI beland zijn.
Ik begrijp trouwens niks van mijn lijf. Ik had wat langer rood/roze gekleurd bloed bij mij menstruatie aan het einde. Gezien dit ongebruikelijk is heb ik daarom die wachtmaand voor mezelf ook geaccepteerd. Sorry alvast voor de details maar ik ging net naar het toilet voor nummer 2 en mijn afscheiding is alweer behoorlijk omdat ik richting mijn ovulatie ga en ook slijmachtig. Dus mijn lijf volgt gelukkig de gewone cyclus. Maar ineens had ik net met afvegen weer helemaal rood/roze bloed door het slijm heen. Snap er echt helemaal niks van wat dit kan zijn en denk dat ik het zkh niks hoef te vragen want die deden nu toch al geen uitgangsecho en gaan toch zeggen dat mijn hormonen nog moeten herstellen. Terwijl ik zeker weet dat dat het niet is. Het is bijna alsof ik door de druk weer een soort "wond" van de punctie open druk waardoor het gaat bloeden. Bij afvegen heb ik overigens geen bloedverlies sinds menstruatie. En het is ook anders dan die paar maanden dat ik bloedverlies had want toen had ik bruine spotting. Echt doodmoe van. Ik moet het maar gewoon aankijken maar maak me dan zorgen voor volgende maand. Dan denk ik is alles wel goed daar voor een tp volgende maand. Pffff
Ach lieve Kiki wat een situatie zeg.. leef zo erg met je mee!! En je bent echt een sterke vrouw, hoe je je verhaal zo vertelt en hoe je dit meemaakt echt super knap! En die tas vol medicatie.. ja heel herkenbaar heb dit in het verleden ook allemaal meegemaakt dat ik dacht jeetje moet dit mij overkomen... als ik zo jullie verhalen hoor van het traject krijg ik allemaal dejavu voor me.. Ik heb met het traject 4x IUI en 1 punctie ICSI 12x terugplaatsingen geen blijvend babytje mogen krijgen. Ik hoop echt dat het ons nu ook spontaan zal lukken en dat we geen traject nodig zullen hebben in de toekomst, het zet me heel vaak aan het denken omdat ik al 35 jaar ben.. maar na mijn ervaringen krijg ik ook geen vertrouwen meer in een traject.. laten we hopen dat het niet nodig is.. Voor alle dames die in het traject zitten; jullie doen het harstikke goed en zijn heel sterk! Mag echt gezegd worden!!! En btw die afscheiding. kan dat niet positief zijn? hoeveel DPO ben je?
Ja oh die tas! Ik schrok er ook zo van! Shit wat vervelend! Je lijf is dan ineens niet meer betrouwbaar ofzo. Dat gevoel heb ik bij mezelf ook. Ik heb zelf als sinds ik me kan herinneren voor mijn ovulatie lichtroze bloedverlies. Misschien is het dus een ovulatie bloeding? Omdat er toch vanalles gebeurd is met je eierstokken kan het zijn dat ze deze cyclus wat gevoeliger zijn misschien. Of inderdaad wat je zegt, dat je wondje van de punctie door het groeien van je follikels weer open is gegaan. Zou je niet tussentijd een extra echo oid kunnen aanvragen?
Ik heb de echo weer gehad. Er zijn 3 follikels boven de 15mm en meerdere kleintjes waarvan de arts verwacht dat die geen rijp eitje bevatten maar je weet maar nooit. Normaal zouden die 3 grote follikels een rede zijn om af te breken vanwege de risico's op een meerlingzwangerschap maar omdat we al een tijd bezig zijn en dit de laatste IUI is voor de IVF wil de arts het risico wel nemen. Ze moet het wel nog even bespreken met de andere artsen maar mijn man en ik durven het risico wel aan dus ik hoop dat ze gewoon ja zeggen. Ik geloof echt niet dat er na 2,5 jaar dan ineens 3 eitjes geraakt worden. Als dat wel zo is, dan ga ik ook meteen een lot kopen want dat is echt wel een wonder dan. Dus duimen op zaterdag IUI!
Oh wat fijn zeg! Eindelijk goed nieuws!! Nee ik zou idd dat ook niet verwachten, 1 is al meer dan welkom!! Duim voor je!
Ja ik ovuleer over het algemeen pas op dag 19 dus het kan maar dan is het vrij vroeg want was gister dag 15. Denk eerder toch een wondje inderdaad. Ik wacht mijn menstruatie af komende maand en als ik het daarna nog heb vraag ik een echo aan. Vond het al mega irritant dat ze geen uitgangsecho deden om te kijken of alles rustig was. Bloedverlies nu ook weer verdwenen.
Ohhhhh wat goed! Ik zou er hetzelfde inzitten als jij! Gewoon voor gaan! Hopelijk denkt het zkh er ook zo over!
ja inderdaad, alles voelt goed onderbouwt en doordacht aan. En overal wordt over meegedacht, ook mbt mijn man en het inleveren van zijn zaad. Dus dat is heel fijn. nou echt ik vind ik het ook bizar. Hopelijk gaat het voor ons allen de komende maanden lukken!!!
hè bah, wat een ellende weer. Daar zit je nu echt niet op te wachten inderdaad en snap goed dat je er onzeker van wordt. Ook balen dat ze die uitgangsecho niet wilde maken. Misschien kun je zoals lexyloo zegt nu een echo aanvragen? Ben je nog op vakantie trouwens? Echt heel vervelend had gehoopt dat jullie even goed onbezorgd kunnen genieten en ben je er nu alsnog door dit mee bezig… hopelijk snel weer over.
Aah wat een lieve woorden, thanks! kan me goed voorstellen dat het jou echt terug brengt in het verleden. Jeetje wat een weg heb je ook afgelegd en dat ook nog eens zonder succes. Gelukkig dat het toen wel nog op de natuurlijke manier gelukt is. Als ik icsi hoor, dan doet dat me denken dat ze daarvoor toen gekozen hebben omdat de kwaliteit van jouw man/vriend zijn zaad niet goed genoeg is, klopt dat? En dan is volgens mij een natuurlijke bevruchting best lastig. Nu snap ik dat je na jouw ervaring geen vertrouwen hebt in trajecten, maar is het buitenland wat dat betreft niet een idee? Duitsland of België? Daar zoeken ze veel meer naar de oorzaak waarom het bij jullie niet lukt ipv je in standaard protocollen te stoppen. Maar goed snap het ook goed dat je nog even wilt proberen. Hopelijk lukt het jullie deze maand gewoon op de natuurlijke manier.
Ik zou bijna willen zeggen wat goed, zo voelde het voor mij toen wel haha. Een driedubbele kans. Net wat je zegt hoe groot is de kans nou dat hier 3 bevruchtingen bij jullie uit voort komen als je al die tijd niet eens 1 keer gelukt is. Nou ga voor je duimen dat hier het eitje tussen zit!! En als het wel een drieling wordt zou ik zeker als ik jou was een lot kopen haha! hoop dat ze gewoon toestemming geven, deden ze bij mij toen wel. En anders inderdaad op de natuurlijke manier gewoon lekker benutten. Wanneer krijg je het te horen of het door mag gaan?
ja klopt, toen werd gezegd dat de kwaliteit net niet genoeg was met IUI, de "beweeglijke" cellen...we konden tot 6 pogingen IUI doen maar na 4 pogingen doorverwezen voor ICSI, en zoals je las ik had 12 bevruchtingen echt heel veel! Maar toch bleef het in mijn lichaam niet plakken... En ik moet zeggen we hadden toen wel jaren lang heeel vaak gemeenschap, soms 2-3 x per dag, dat had ook zeker invloed..en was afkicken voor hem haha Ben dus eigenlijk daarna 3x spontaan zwanger geraakt..naja dat laatste was dus een BBZ.. en zit ik nu met 1 eileider eerste was mijn dochtertje mijn wonder kindje.. en die 2e was ook spontaan maar door omstandigheden toen weg gehaald..waar ik dus elke dag nu mee worstel van had ik maar..... maar goed dat was op dat moment.. kan het helaas niet veranderen..maar de pijn voel ik nog steeds dagelijks.. En partner wilt nu niet zijn zaad controleren.. ik had hem gevraagd om te checken maar hij zegt het kan op natuurlijke manier..mannen he haha Ik raak daarom steeds in de war met die eisprong van welke dag wel of geen gemeenschap haha.. Ik hoop dat een traject niet nodig zal zijn..
Het is overigens toch nog niet over merkte ik net. Ga nu niet vragen van de echo want dan weet ik het antwoord wel. Ik kijk even na mijn menstruatie over 2,5 week of ik een echo aan kan vragen mocht ik het nog hebben. Maar als het een wondje oid is van de punctie dan zien ze dat niet op een echo. En een hysteroscopie ga ik niet weer op wachten haha. Zijn net terug gekomen van vakantie. Het was heerlijk en gelukkig niet veel met de kinderwens bezig geweest. Zal in de komende lange 6 weken wel anders zijn.