Shit, echt ontzettend klote inderdaad. Vind het zo naar voor je, je wil het zo graag en je lichaam laat je gewoon in de steek! Dikke knuffel!
Ja, helaas merk ik dat ook. Voor we de hele mmm in gingen had ik nooit last van puistjes of droge huid op mijn gezicht en nu is het duf, vol met puistjes en heel droog. Kan er een hele skincare routine tegenaan gooien (wat ik meestal niet doe want te lui haha) maar het helpt niet. Hopelijk krijg jij snel je menstruatie en mag je door! Ik snap heel goed dat je de deca zat bent! Ik heb er 1 avond 2 gehad en heb ook zo mega slecht geslapen (al zal dat ook een deel zenuwen zijn) en nu giga hoofdpijn.
Lief, thanks, hoop ik ook! Aah ook al zo lekker geslapen. Ook klaarwakker midden in de nacht? Die hoofdpijn had ik ook, maar nu gelukkig niet meer. Is het verder een beetje te doen qua zenuwen voor je?
Ooh ik snap je... Ahh meid zo rot dit zo ongrijpbaar waarom dit gebeurd ook. Konden we maar ons lichaam openen als een boekje en gewoon lezen wat er gaande is. Je wil gewoon zo graag antwoorden en zekerheid. Ik denk aan je!
Oke ik snap het, dus extra voorzichtigheid geboden bij jou. Fijn dat ze dat zo serieus nemen! En wat is een verse terugplaatsing? Sorry voor mijn vragen haha
Geeft niet hoor! Een verse terugplaatsing is in dezelfde cyclus als de punctie wanneer de embryo nog niet is ingevroren!
Zo, de punctie is gelukt en viel echt mee! Vanmorgen om 8.00u werd ik opgehaald bij afdeling 'dagbehandeling' en stond er een arts en 2 assistenten voor mij klaar. Mijn man mocht bij mij hoofdeind meekijken en heeft alles meegemaakt. Ik daarentegen kan mijzelf AMPER iets herinneren van de punctie, want ik heb eigenlijk nagenoeg de volledig slaap-medicatie gehad. Ik bleek erg onrustig te zijn bij de punctie, waardoor ze tussendoor extra medicatie hebben moeten geven. De 'naald' heb ik niet bewust gevoeld en herinner mij alleen vlagen van pijn. Uiteindelijk zijn er 9 eitjes bij mij weggehaald en na 15 minuten was de punctie klaar. Ze hebben mij op een ander bed gelegd, mijn man heeft mij nog een kus gegeven en ik ben weggereden naar mijn kamer. Ondertussen is mijn man op pad gegaan met mijn eitjes, heeft zaadjes geproduceerd en moest 2 uur wachten in een ander ziekenhuis bij ons in de buurt om groen licht te krijgen. Ondertussen kon ik uitslapen en ik was rond 10.00u weer scherp genoeg om hem te appen. Ik kreeg een lekker ontbijtje en moest mij om 11.30u gereed maken voor vertrekt. Mijn man heeft mij opgehaald in een rolstoel, in de auto gezet en op de bank thuis neergelegd. Hier heb ik nog even wat extra bijgeslapen. Hoe is de pijn? Toen ik wakker werd na de punctie, had ik echt last van een zeurend gevoel in mijn buik. Vergelijkbaar met menstruatiekrampen. Hiervoor hebben ze mij een kruik gegeven, dat gaf echt verlichting. Nu thuis voel ik nogsteeds krampen en heb ik een pittenzak opgewarmd. Verder voel ik mij vooral duf en moe! Oftewel, vandaag lekker even helemaal niks, serie kijken en mijzelf ondertussen laten verwennen door manlief. @PrPe, echt super kak dat je nogsteeds bloedingen hebt, ik snap heel goed dat je het deze maand niet ziet zetten.... @Lexyloo, heel veel succes morgen! Ik hoop dat het voor jou ook mee gaat vallen en dat je een paar mooie eitjes overhoudt. Ik duim voor je! @Kikii88, Hopelijk breekt jouw menstruatie z.s.m. door, zodat ook jij kan beginnen met de opbouw van de eitjes... @Lila90 Jij succes met ronde 3 met Letrozol. Ook hartstikke spannend!
Wat fijn dat het zo goed gegaan is! En mooi dat je man er bij mocht zijn! Geeft toch wel meer rust denk ik? Kon hij meekijken op een echo scherm? En fijn dat je bijna helemaal onder was zeg! Ik hoop ook echt dat ze bij mij er gewoon genoeg pijnstilling inkomen dat ik knock out ga. Al met al klinkt het als een redelijk goede ervaring! Hoe zou je de vlagen pijn beschrijven? Moesten jullie jouw eitjes ergens anders naar toe brengen? Wij wel omdat ons ziekenhuis geen lab heeft dus het moet naar het Vu. Nu lekker uitrusten en bijkomen. Heerlijk dat manlief je lekker kan verzorgen! Rustig aan! Wanneer horen jullie over de TP en de embryo's? Wij hadden zoiets moois. Omdat mijn man dus naar Amsterdam moet en hij geen rijbewijs heeft hebben we een taxi geregeld. Blijkt de chauffeur dus zelf ook ervaring te hebben met IVF. Hij heeft dezelfde route met een zelfde koffertje zelf ook gereden. En nu een prachtig zoontje. Mijn man en ik hadden allebei echt tranen in de ogen. Dit is toch een teken van het universum?
Aah wat fijn om je berichtje te lezen en dat het goed gegaan is! Hopelijk heb je niet teveel last van napijn. Laat jezelf maar inderdaad lekker goed verwennen! Dat heb je zeker verdiend. Ik ga duimen dat er veel mooie embryo’s mogen ontstaan! Super spannend!
Ja, dat geeft zeker meer rust. Al kan ik mij weinig van zijn aanwezigheid herinneren hahaha. Hij heeft inderdaad gezien hoe de eicellen werden opgezogen door de naald, heel bijzonder gaf hij aan. Al vond hij het ook enorm moeilijk om mij zo verward te zien. Ik zou inderdaad gewoon vragen of ze jouw ook volledig KO willen maken, dat is echt het beste denk ik. Tijdens de punctie vind ik moeilijk te omschrijven. Het waren echt steken, maar het voelt nu allemaal zo vaag. Na de punctie waren het meer menstruatiekrampen. Tipje: vraag om een kruik of een pittenzak, de warmte verlicht echt! Ik lag met 4 vrouwen op de zaal en we hadden allemaal een punctie gehad. allemaal waren we erg blij met die kruik. Nu thuis heb ik ook een pittenzak en dat helpt ook echt enorm. Mijn eitjes moesten inderdaad ook ergens anders heen, het UMC. Wat lastig dat je man geen rijbewijs heeft, maar wel echt heeeeeeel grappig dat de taxichauffeur zelf IVF-ervaring heeft. Ook echt fijn voor je man, want dan heeft hij tenminste een leuke gesprekspartner Morgen word ik gebeld om te vragen hoe het met mij is. De assistenten verwachtte niet dat ze al iets kon zeggen over de eitjes. Vrijdag krijg ik een SMS over de terugplaatsing en daar verwacht ik ook meer te horen over de eitjes. Volgende week dinsdag worden we gebeld over de overige eitjes en hoeveel er ingevroren zijn. Afwachten.... Dit is ook echt een spannend periode.
Ja precies. Het zit zo enorm tegen. En we zitten in dit traject vanwege mijn partner maar als mijn lijf ook zo blijft doen dan word je daar echt wanhopig van. Heb donderdag een belafspraak met mijn arts, zij was er vandaag niet kennelijk. Dus er is nog niks gepland qua hysteroscopie. Nee niet zenuwachtig. Ik verwacht eerlijk gezegd dat daar niets uit komt. Ik ben in januari helemaal doorgelicht en toen had ik niks. Dus dat geloof ik nu ook niet. Het is gewoon mega frustrerend dat zij geen enkel idee hebben wat het is en steeds opnieuw gaan nadenken ipv de puzzelstukjes bij elkaar optellen. En dat ze vorige maand heel mijn maand verspild hebben qua tijd omdat het toen een wachtmaand was. Terwijl ik toen al wist dat dit niet normaal was.
Ohhh dat hoop ik ook voor je dan! Dan kan je eindelijk de volgende fase in! Zal voor je duimen dat het snel doorbreekt! Ik had geen last van mijn huid. Wel vervelend! Hopelijk trekt dat ook weg als je met andere hormonen gaat beginnen!
Ohhhh meid wat fijn dat je het zo ervaren hebt!! Heel blij om te horen dat ze 9 mooie eitjes hebben kunnen oogsten!! Je herstel klinkt ook netjes. Lekker de tijd nemen die je nodig hebt om te herstellen en lief voor je lijf te zijn, het is allemaal niet niks! Ga enorm voor je duimen voor mooie embryo's en een prachtige plakkende terugplaatsing. Moet je ook morgen al beginnen met utrogestan?
Omg wat een mooi verhaal! Dit klinkt echt als een teken! Ik ga zo hard voor jou duimen dat het morgen meevalt en je een mooie opbrengst hebt! Heel veel succes alvast! Kijk morgen direct hier, zodra ik wakker ben, om je ervaring te lezen. ❤️
Ah spannend die belafspraak en had je nou ook nog een echo donderdag? Ja snap je heel goed, het was beter geweest als ze die rustmaand hadden gebruikt voor onderzoeken. Voelt natuurlijk als verloren tijd….
Wat verschrikkelijk frustrerend! Hadden ze er maar beter op geacteerd tijdens je wachtmaand... dit voelt gewoon als verloren tijd. Sterkte meis, wees lief voor jezelf.
@Lexyloo jij ook heelveel succes voor morgen. Hoop dat de punctie heel erg mee gaat vallen en je niet teveel pijn hebt. En natuurlijk hoop ik ook een super score. Maar volgens mij gaat dat wel goed komen met het aantal eiblaasjes wat jij had rijpen .
Ja precies. Ik heb donderdagochtend inderdaad een echo. Morgen belt mijn partner even de huisarts in de hoop dat de uitslag binnen is. Heb een econsult teruggestuurd of ze er donderdag een fysieke afspraak van kunnen maken zodat ze meteen nogmaals onderzoek kan doen. Gezien de vorige keer mijn menstruatie al half doorbrak weet ik niet of ze het echt goed heeft kunnen zien. Volgens chatgpt zou het ook nog steeds een progesterontekort kunnen zijn die door de hormonen van de kunstmatige cyclus veroorzaakt wordt. Of dat kan weet ik niet maar kan ik nog eens vragen.