Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. Lila90

Lila90 Lid

20 apr 2025
    91
    82
    18
    Vrouw
    Ja zit vandaag op dag 14 na de medicatie. Officieel zou het nog kunnen doorbreken maar ik voel 0 klachten dat het eraan komt. Ben benieuwd wat ze woensdag zeggen.

2. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    265
    323
    63
    Vrouw
    Ronde 17 IVF ronde 1 —> verse terugplaatsing
    Punctie: 20 mei —> 9 eitjes
    Terugplaatsing: 23 mei

DPO1 (21-mei): last van pijn in mijn buik n.a.v. de punctie. Klein beetje bruine afscheiding
    DPO2 (22-mei): gevoelige onderbuik. Nogsteeds de naweeën van de punctie
    DPO3 (23-mei): dag van de terugplaatsing
    DPO4 (24-mei): onrust om mijn baarmoeder. Zeurend en trekkend gevoel, beetje menstruatie achtig. Flinke trekkende liezen tijdens het lopen en fietsen
    DPO5 (25-mei): last van mijn onderrug. S’avonds steekjes rondom mijn tepels
    DPO6 (26-mei): af en toe steken in mijn linkerborst.
    DPO7 (27-mei): weer steken in mijn linkerborst. Daarnaast onrustige buik en last van mijn onderrug.
    DPO8 (28-mei): mijn buik is opnieuw onrustig. In de ochtend rood/roze afscheiding tijdens het afvegen. Verder de hele dag rugpijn en menstruatiekrampen. Einde van de middag bruine afscheiding.
    DPO9 (29-mei): mijn buik is opnieuw onrustig. Flinke bruine afscheiding, zo donker dat het bijna zwart lijkt. Tijdens mijn toiletgang zelfs rode stolsels in de WC, dit duurt niet lang meer....
    DPO10 (30-mei): Dag begint direct met bruine afscheiding en even later is het dan zover. Ongesteld

Ronde 1 IVF is afgelopen en ik zit er echt even doorheen. Zojuist gebeld met een arts om mijn zorgen te delen over mijn 'vroege' menstruatie en mijn bruine afscheiding in combinatie met Duphaston.
    Ze heeft simpelweg geen verklaring en hoopt dat volgende ronde beter gaat. De volgende ronde wilde ze opnieuw met Duphaston doen, maar ik heb dit geweigerd. Geen Duphaston meer voor mij, Utrogestan bevalt mij veel beter. Ze ging het in overweging nemen.
    Als positief bericht wist ze wél te vertellen dat ik nog 7 cryos in de vriezer heb liggen, genoeg kansen nog voordat er weer een punctie moet plaatsvinden.
    Vandaag moet ik starten aan Estradiol (3x per dag) en op dag 13 word ik verwacht voor een echo. Deze zal ik na dit weekend inplannen, want nu gaan mijn man en ik er een lang weekend tussenuit. Even een andere setting!

PrPe vindt dit leuk.
  3. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    707
    552
    93
    Vrouw
    Klopt, en heb normaal een prima cyclus maar nu komt hij niet goed op gang na alle medicatie.
    Volgende maand heb ik tabletjes die je baarmoederslijmvlies wel laten opbouwen maar er rijpt dan geen follikel en dus geen eisprong. Dus dan krijg ik idd utrogestan om de progesteron te geven aan je lijf. Beide moet ik dan tot week 12 gebruiken las ik.

Ja het voelde slecht om maar weer gewoon eroverheen te stappen. Dit gaf het toch wat tastbaars.

4. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    707
    552
    93
    Vrouw
    Jeetje meid wat klote!! Ik zou er ook op staan om utro te gebruiken idd!
    Wat is estradiol? Is dat dan een terugplaatsing in kunstmatige cyclus ook?
    En hoef jij geen wachtmaand nu om je lijf te herstellen? Of is dat omdat je met medicatie moet starten?
    Vind het verschil in die ziekenhuizen zo mega mega raar. Waarom is bij ons geen wachtmaand onacceptabel en lijkt het bij jullie dus niet nodig?

Lekker genieten van je weekend weg, hopelijk lukt jullie dat! Vind het zo enorm verdrietig voor je dat het niet gelukt is en snap dat je er heel verdrietig over bent.
    7 cryos is echt een mega mooie score dus hopelijk zit daar the lucky one tussen. Vergeet niet dat je lijf deze maand veel te lijden heeft gehad dus dat dat ook mee kan spelen.

Dikke knuffel en sterkte ❤️

Sabel27 vindt dit leuk.
  5. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.043
    852
    113
    Vrouw
    pfff wat vervelend zeg die onzekerheid. Ik ben ook erg benieuwd wat ze woensdag gaan zeggen, hopelijk in ieder geval meer duidelijkheid en een plan!

6. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.043
    852
    113
    Vrouw
    aaah nee, vind het echt super k*t voor jullie. Echt verschrikkelijk en heel verdrietig.

Goed dat je aangegeven hebt niet meer met duphaston verder te willen gaan. Hopelijk gaat ze erin mee en krijg je utro. Wel fijn opzich dat je direct weer doormag. Want zoals PrPe zegt, dat is in veel ziekenhuizen ondenkbaar. Ik zag in mijn folder ook staan dat er een rustmaand is na de punctie. En wat een superscore trouwens 8 embryo’s in totaal, hopelijk is de volgende de lucky one!!

maar goed, snap ook dat je nog helemaal niet daar bent om aan een nieuwe ronde te denken, wat dit is gewoon mega klote en heel erg verdrietig.

Hopelijk kunnen jullie een beetje bijkomen van de afgelopen periode en toch nog een beetje genieten van jullie weekend. En alvast een fijne trouwdag maandag gewenst!

Sterkte en een dikke knuffel.

PrPe en Sabel27 vinden dit leuk.
  7. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    265
    323
    63
    Vrouw
    @PrPe @Kikii88 dankjulliewel voor de lieve berichten ❤️ echt heel lief hoe jullie zo meeleven ondanks jullie eigen zorgen.

ik moet je eerlijk bekennen dat dit mij ook enorm verbaasde, want ik had mij wel ingesteld op een wachtweek. Maar, misschien komt dit omdat ik van mijzelf geen cyclus heb? Ik heb echt medicatie nodig om mijn cyclus gaande te houden, anders valt het simpelweg gewoon stil. Ze zei ook specifiek: ‘aangezien een natuurlijke cyclus aanhouden bij jou onmogelijk is, zullen we doorstappen met een kunstmatige cyclus.’
    Estradiol moet ik slikken om mijn baarmoeder voor te bereiden op een terugplaatsing. Dit helpt met het opbouwen van een mooie baarmoederslijmvlies.

Prpe, ik vind het super verwarrend en lullig dat ik nu wel gelijk door mag en dat jij nu met de wachtweken zit… super oneerlijk!

Kikii88 en PrPe vinden dit leuk.
  8. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    707
    552
    93
    Vrouw
    Nee joh je moet dat niet lullig vinden! Jij kan er niks aan doen en ik had ook nog dat bloedverlies dus dat maakte het ook nog anders. Ik ben gewoon verbaasd over het verschil in werkwijzes. Want bij ons maakt het volgens mij niet uit of je een cyclus hebt. Ze willen perse dat je een maand je lijf rust gunt.

Ik gun je van harte dat je meteen door mag en hopelijk ook positief nieuws mag verwelkomen. Het is geen wedstrijd en we gunnen het elkaar allemaal!

Maar herkenbaar, dan weet ik via jou een beetje hoe dat gaat. Ik krijg volgens mij Progynova maar ik zie nu op de website van het zkh dat dat hetzelfde is qua werkzame stof. Heb je die al eerder moeten gebruiken? En moet jij dat dan ook tot 12 weken gebruiken?
    Vind het toch weer spannend want is weer wat nieuws voor mij vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Nogmaals sterkte voor jullie!

Sabel27 en Kikii88 vinden dit leuk.
  9. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    544
    599
    93
    Vrouw

Aahhh nee shitzooi! Wat ontzettend ruk zeg!
    Ik snap volkomen dat je er doorheen zit!
    Hopelijk gaan ze mee met wat jij wil en krijg je straks gewoon utrogestan! Want dit kan natuurlijk ook niet gezond zijn!

Wel fijn dat er nog 7 liggen te wachten! Dat geeft toch ook wel weer hoop denk ik? En fijn dat je meteen door kunt!
    In ons ziekenhuis is een wachtmaand ook niet verplicht tenzij er dus aanleiding voor is zoals milde overstimulatie dat risico geeft op OHSS en in situaties zoals bij mij. Of als je er zelf voor kiest natuurlijk. Het is en blijft vreemd dat protocollen en informatievoorziening zo verschilt per ziekenhuis!

Sterkte en een dikke knuffel!
    Geniet van jullie weekendje weg samen en alvast een fijne trouwdag! <3

Sabel27 vindt dit leuk.
  10. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    265
    323
    63
    Vrouw
    Gelukkig, en inderdaad het is geen wedstrijd! Ik hoop gewoon dat iedereen snel een kleintje mag krijgen!

ik ben niet bekend met de medicatie en ik weet eigenlijk ook nog niet hoelang ik dit moet slikken. Op dag 13 zal ik een echo krijgen (ik moet nog even bellen voor een afspraak), dan zal ik wel weer de nodige vragen hebben verzameld. Misschien herkenbaar, maar zo’n telefoongesprek met een arts vind ik toch altijd wel lastig en ben ik gewoon niet scherp genoeg om direct vragen te stellen. In het ziekenhuis zelf, tijdens bijvoorbeeld een controle echo, heb ik daar veel minder last van.

PrPe vindt dit leuk.
  11. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    707
    552
    93
    Vrouw
    Dat hoop ik ook! Ik gun het jullie allemaal zo enorm!!
    Ahaa dat klinkt hetzelfde als bij ons. Ik moet ook rond die tijd esn echo en dan op dag 19 de terugplaatsing. Terwijl ik ook daar verschillen per ziekenhuis gelezen heb. Soms heel vermoeiend al die verschillen.
    Vind overigens die telefoongesprekken ook niet zo prettig.

Belde vandaag de apotheek van het zkh want dan zouden ze voor mij de tabletjes door kunnen sturen naar onze eigen apotheek maar zij zeiden nog geen recept te hebben gehad pfff. Heb dus maar een econsult gestuurd maar nog niks gehoord dus zal op zijn vroegst maandag worden dat ik iets hoor. Kan ook langs het zkh rijden, is toch dichtbij, maar vind het weer vrij rommelig gaan.

Deel Deze Pagina