Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    767
    592
    93
    Vrouw
    Volgens mij maakt dat niks uit. Ik denk dat het door mijn verstoorde hormonen komt en het is minder dan vorige maand dus misschien wordt het wel beter maar heel langzaam? Ik duim gewoon mega hard dat ik gewoon snel ongesteld word en door kan.

Natuurlijk zou altijd kunnen maar heb geen idee wanneer de eisprong moet zijn geweest en in ons geval denk ik dat die kans nihil is.

2. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.128
    892
    113
    Vrouw
    ja precies, nou inderdaad, laat die menstruatie maar komen. Tenzij natuurlijk dat die uitblijft voor een mega verassing :)

PrPe vindt dit leuk.
  3. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    562
    621
    93
    Vrouw

Wat mega rot dat je lijf zo in de war is van de ICSI! En zo lang ook al. Snap echt dat je helemaal moedeloos er van wordt.
    Ik hoop dat je bloeding gewoon een menstruatie wordt. En fijn dat je straks in elk geval daar niet aan hoeft te denken met die kunstmatige cyclus!

Ik hoop mee Kikii88 voor een mega verrassing! En ook gewoon dat alles gaat stabiliseren en jullie lekker door kunnen!

PrPe en Kikii88 vinden dit leuk.
  4. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    804
    655
    93
    Vrouw
    *breekt in* binnekort kom ik meeschrijven.

Maar is er ook een inwendige echo gemaakt? Zou bloedverlies kunnen verklaren icm gevoelige bmm. :)

*breekt weer uit*

Kikii88 vindt dit leuk.
  5. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.128
    892
    113
    Vrouw
    Hierbij mijn DPO lijstje. Ik ben vorige cyclus na de eisprong begonnen met Decapeptyl spuiten en deze cyclus met Gonal F 225IE, met de gedachte dat we IVF zouden gaan doen. Helaas is het alleen bij de IVF stimulatie gebleven, verdrietig genoeg was er maar 1 eiblaasje gegroeid. Wij voelen ons verslagen, 24 dagen spuiten, maar geen IVF. Toch laten we geen kans onbenut, het is dan ook een escape IUI geworden. En rondom de IUI hebben we het zelf ook nog even meerdere keren gezellig gemaakt.

05-06: Gonasi gespoten.
    07-06: Dag van de IUI. Veel buikkrampen.

08-06 1DPO: slecht geslapen, veel gedroomd, maar goed dat is al een hele tijd gaande. Voel me ook behoorlijk gespannen, echt goed gaat het niet met me. En mijn hoofd maakt ook meteen overuren hierdoor, of mijn lichaam zo wel instaat is tot een succesvolle bevruchting. Na een lange wandeling voel ik me trouwens wat beter. Daarnaast had ik kleine lichte steekjes bij mijn linkereierstok, ei zat trouwens ook op links en krampen in de onderbuik. En poeh wat een afscheiding veroorzaakt die utro.
    09-06 2DPO: weer veel en naar gedroomd, voornamelijk over het ziekenhuis en behandelplannen. Af en toe behoorlijke krampen in de onderbuik. Verder geen symptomen.
    10-06 3DPO: geen symptomen
    11-06 4DPO:In de ochtend had ik behoorlijke menstruatiekrampen en was ik een beetje misselijk, wellicht door de utro?! Voor de rest geen symptomen.
    12-06 5DPO: geen symptomen, op af en toe een klein onderbuikkrampje na. En uiteraard de mega smerige afscheiding van de utro, maar dat heb ik continu.

PrPe vindt dit leuk.
  6. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    562
    621
    93
    Vrouw

Ohh man de utro. Ik ben zo blij dat ik nu even een maandje geen spul hoef te nemen.
    Misselijkheid zou zeker door de utro kunnen. Ik had dat ook enorm, kon op latere dpo soms niet eens zonder kokhalzen in het OV.

Hoe voel je je op mentaal gebied?

7. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    767
    592
    93
    Vrouw
    Hahha ja alleen daar geloof ik helemaal niet in. Denk sat ik nog eerder de loterij win dan spontaan zwanger, zeker nu :roflmao:

Kikii88 vindt dit leuk.
  8. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    767
    592
    93
    Vrouw
    Bedoel je gewoon een uitgangsecho? Ja die heb ik vanmorgen gehad. Betwijfel of het een gevoelige bmm is gezien ik geen bloedverlies had de vorige keren tijdens de echos bij de follikelmetingen.

9. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    767
    592
    93
    Vrouw
    Ja vind het ook mega mega raar dat ik zo enorm ontregeld ben. En dat ik steeds cystes krijg. Allemaal nooit eerder gehad.
    Hoop ook dat het de komende dagen komt. Nu echt nog niks te zien.

Hoe is het met jou?

10. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.128
    892
    113
    Vrouw
    #4230 Kikii88, 12 jun 2025 om 17:59
    Laatst bewerkt: 12 jun 2025 om 18:06
    Jaa kan ik me goed voorstellen dat je blij bent dat je even niks hoeft te gebruiken. Je voelt je ook veel beter hè? Waar zit jij nu in je cyclus?

ik voel me op dit moment erg verdrietig. Ik heb net die Vlaamse professor gesproken, waarvan ik het telefoonnummer had gekregen. En ik weet dat mijn situatie echt ruk is, en alles wat ze heeft gezegd is ergens kloppend. Maar het was wel heel pijnlijk. Ze zei ook ik ben direct en duidelijk en ik verpak boodschappen niet. Nou de boodschap was toch wel dat ik me moest afvragen hoe ver we zouden gaan. Dat ivf ontzettend slecht voor je lichaam is en ook risico’s heeft. Maar natuurlijk ook mentaal belastend is. En dat de kans dat het lukt in onze situatie gewoon niet groot is. Dus hoe ver ga je voor die kleine kans en hoelang ga je door. Ze zei je hebt best kans op dat gouden ei, maar hoe ver ga je om die te vinden, ook gezien IVF dus zo slecht voor je is. En op een gegeven moment financieel natuurlijk ook een ding wordt. En dat als de eicelkwaliteit de reden is van de miskramen dat ook IVF geen meerwaarde heeft. Maar dat ivf wel de enige manier was om de eicelkwaliteit te bepalen. Maarja als het niet aanslaat, en het zo slecht voor je is, hoe ver ga je dan. Nou goed ik denk dat deze vrouw wel belangen had bij eiceldonatie, want daar bleef ze ook de hele tijd op terugkomen en ze werkt dus ook voor een kliniek die actief is in zuid Europa, ze wilde ook iets inplannen, ze zei wel we kunnen wel eerst ivf doen, maar goed telkens kwam het terug op eiceldonatie . Maar ik vind onze situatie zo kut, verdrietig en angstig. Maar ik ben er zeker niet aan toe om op te geven, we hebben niet eens 1 punctie gehad. En daarnaast als ivf het niet is, geef me dan maar Letrozol tot aan de overgang, in de hoop dat we nog dat gouden ei vinden, als daar al sprake van is. Misschien is me eicelkwaliteit wel goed en is er een andere reden voor die miskramen.

maar ook eiceldonatie en dat dat steeds vaker ter sprake komt, ik vind dat echt heel pijnlijk, ook telkens de bevestiging dat mijn lichaam niet goed werkt. Voor mijn man is dit echt nog onbespreekbaar op het moment en ik ben daar ook nog lang niet en misschien wel nooit niet, ik weet het niet. Toch begint iedereen erover, in het huidige ziekenhuis is het ook al door 3 verschillende artsen benoemd als een volgende stap. Ik vind het mega confronterend.

PrPe vindt dit leuk.
  11. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    767
    592
    93
    Vrouw
    Jeetje Kiki wat een mega hard gesprek! Ik snap dat iemand eerlijk is en er geen doekjes om windt maar dat staat denk ik los van empatisch zijn. Ik heb ook een dubieus gevoel bij haar teksten over die eiceldonatie. Prima dat die optie er is en voor jullie wellicht de laatste optie om te overwegen maar als zij belangen heeft bij een kliniek die dat doet dan voelt dat erg onzuiver. Daarnaast kan je dit dan beter bij iemand in de week leggen ipv zo te pushen. Ik kan me he le maal voorstellen dar je daar totaal niet bent. Want ookal heb je dan een kindje, je moet wel loslaten dat het jouw kindje is met jouw dna. Dat vind ik ook nogal wat.

In hoeverre blijft zij hameren op dat ivf slecht voor je is? Ja die hormonen zullen niet all that great zijn maar zover ik weet is het ook niet het ergste ever en is het maar een korte periode (zeg ik met een cyclus die totaal in de war is).

Nogmaals, ik vind het echt bruut hoe zij heeft gedaan en ben eigenlijk plaatsvervangend geïrriteerd. Ik zou gewoon dit pad en eventueel het pad in Brussel doorlopen en kijken wat dan je kansen zijn. Je kan altijd contact opnemen met Sacha van In Veins. In NL is letterlijk tegen haar gezegd dat ze NOOIT eigen kinderen zou krijgen en dat is toch gebeurd.

Ik snap dat je je enorm verdrietig voelt. Dikke knuffel en geef de moed nog niet op door deze vrouw. ❤️

Kikii88 vindt dit leuk.
  12. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    562
    621
    93
    Vrouw

Nou precies dit @Kikii88 !
    Jemig wat een gesprek zeg! Ik vind het ook altijd fijn als mensen gewoon to the point komen en niet eindeloos er om heen draaien maar dit gesprek klinkt echt als onnodig hard.

Ik vraag me ook af in hoeverre IVF zo slecht is als ze nu lijkt te doen overkomen.
    Dat het je hormoonhuishouding keihard door elkaar rammelt enzo dat snap ik en het zal ook echt niet het allerbeste voor je lichaam zijn maar het is ook met een rede dat er veel koppels IVF trajecten doen.

Dikke knuffel! En laat je maar niet door deze vrouw uit het veld slaan (hoe moeilijk dat ook is, snap ik hoor!). Ik heb ook een beetje het gevoel dat de belangen een beetje krom liggen bij haar.

Met mij gaat het goed! Zit nu op CD17. Ik verwacht binnen nu en een paar dagen mijn Ovulatie wel. De testen nemen flink toe.
    Verlies wel een beetje bloed, niet veel.maar een beetje roze bij het afvegen. Ik ben dan toch weer bang dat er iets niet goed zit ofzo. Morgen heb ik gelukkig een controle-afspraak ter nabespreking en alvast vooruitkijken. Hopelijk krijg ik dan ook een echo want wil gewoon zien dat alles goed is.

PrPe en Kikii88 vinden dit leuk.
  13. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    562
    621
    93
    Vrouw
    Ja, heel raar! En vervelend dat de IVF voor jou dan zo'n staartje heeft gekregen.
    Ik hoop dat je menstruatie snel doorbreekt!
    Wanneer hoop je nu je TP? Begin Juli?
    Ik hoop zo dat eind juni/begin juli hier een babyboom plaats gaat vinden!

14. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.128
    892
    113
    Vrouw
    lief je berichtje, thanks! Ik heb er inderdaad ook een dubbel gevoel bij, desondanks kan ik niet ontkennen dat wat ze zegt wel op een bepaalde manier juist is. Ik vind wel, waar richt je je op, en ik vind dat zij zich met name richt op een bepaald perspectief. En ik vind dat ik daar nog helemaal niet ben. En misschien blijkt inderdaad dat ik al die ivf voor niks onderga, toch is het niet proberen geen optie. En dat kan veranderen, want ik moet eerlijk zeggen toen ik na al die ivf stimulatie op de echo 1 eiblaasje zag, was ik zo van slag dat ik even de gedachte had misschien moeten we er maar mee kappen. Maar goed, nu voel ik gewoon dat ik nog door wil gaan. Ondanks dat het slecht voor je lichaam is, want eerlijk op basis van hoe ik me lichaam voelde aftakelen moet ik eerlijk toegeven dat ik dat wel geloof. Maar goed ik heb het ervoor over.

En inderdaad eiceldonatie dat is echt de laatste optie om te overwegen. En ik vind ook dat je dat meer terloops moet benoemen her en der. Daar is mijn man het niet mee eens overigens, want in het huidige ziekenhuis is dit dus ook al een paar keer benoemd. En mijn man wordt daar dus boos over en zegt dan je bent de afgelopen 5 rondes 2 keer zwanger geweest en waarschijnlijk zelfs 3 keer en dan gaan ze over eiceldonatie beginnen.

Ik weet en heb nu ook zelf mogen ondervinden dat ivf een lastig verhaal is met een laag amh, ik wil het echter nog wel door blijven proberen. Maar dit is denk ik ook waarom het huidige ziekenhuis niet overtuigd was om direct voor ivf te kiezen. Met een laag amh is ivf gewoon niet zo effectief. Toch wil ik het een aantal keer proberen om mijn eicelkwaliteit te bepalen en werkt het niet dan kan ik altijd nog doorgaan met OI lijkt mij, ik word daar immers nog zwanger van.

PrPe vindt dit leuk.
  15. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.128
    892
    113
    Vrouw
    lief, dankjewel! Inderdaad ik hou er ook van als mensen er niet omheen draaien, maar dit was inderdaad heel hard. Ondanks dat je weet dat in alles wat ze zei een kern van waarheid zit, was dit wel erg gericht op 1 kant en legt het echt even de zere wonden weer bloot. En inderdaad ik denk dat zij zich met name richt op een bepaalde kant omdat ze belangen heeft. Nou goed, ik ga daar dus niet ivf doen haha. Ik denk dat de werkelijkheid veel dieper is, zij heeft een punt, desondanks zijn er echt nog wel kansen. En ik voel gewoon heel hard dat ik die kansen nog wil proberen te grijpen. En misschien blijkt het dat het voor niks was, zelfs dat is niet voor niks, want je kunt dan in ieder geval zeggen dat je alles geprobeerd hebt. Dus laat me zeker niet ontmoedigen, maar het is wel heel pijnlijk zulke gesprekken. Ik heb ook nog niet geaccepteerd denk ik dat mijn eicelvooraad zo laag is, vind het heel lastig dat mijn lichaam zo laat afweten.

Aah snap je angst. Heb je dat vaker rond je ovulatie bloedingen? Ik begrijp dat er wel meerdere vrouwen zijn die dat hebben. Maar goed je bent natuurlijk bang dat je cyclus ontregelt is door de ivf. Ik ben benieuwd hoe je gesprek vandaag gaat en wat er te zien is op een echo. Super spannend allemaal, de eerste terugplaatsing komt nu echt steeds dichterbij!

PrPe vindt dit leuk.
  16. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    767
    592
    93
    Vrouw
    Ahhh ben heel benieuwd wat de echo laat zien! Toch gek dat roze afvegen maar voor mij heel herkenbaar natuurlijk. Heb je de afspraak al gehad en heb je een echo gehad?

17. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    767
    592
    93
    Vrouw
    Ja het wordt nu sowieso begin juli maar hoe later mijn menstruatie is hoe verder ik weer schuif in mijn vakantie ipv dat de tp nog midden in mijn vakantie is. Misschien dat ik dan wel vraag of ik die eerste week late diensten kan doen ipv nachtdiensten. Even zien hoe het loopt. Tot op heden helaas nog steeds geen menstruatie, dag 36 nu.

Oh dat hoop ik ook echt die babyboom!

18. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    767
    592
    93
    Vrouw
    True true true. Ik snap helemaal wat je zegt en ik snap ook dat je eerst dit pad wil bewandelen zodat je dan beter weet wat de kwaliteit van je eicellen is. En inderdaad ben je met OI zwanger geweest. Het zou toch fijn zijn als ze hier wat beter weten hoe ze je ook zwanger kunnen houden ipv enkel het pech of geluk verhaal. En ik snap het eiceldonatie wel mocht er iets met jouw eicellen zijn maar dat weet je nog helemaal niet dus dan vind ik dat nog vrij voorbarig.

Snap ook wel wat je zegt met de invloed op je gezondheid. Tuurlijk is het niet gezond en belastend voor je lijf. En jij hebt ook nog het lange protocol gehad dus dat is met nog meer invloed. Maar in verhouding is het relatief kort. Mensen doen 1000 dingen die niet gezond zijn. Alcohol drinken bvb. En dat is meestal vaker dan een tot 3 ivf cycli.

Kikii88 vindt dit leuk.
  19. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    767
    592
    93
    Vrouw
    Hier weer hetzelfde beeld als voorheen. Bloedverlies maar gemengd met slijm en enkel bij een grote boodschap komt het naar buiten of bij het naar binnen duwen van t papiertje. Word er echt doodmoe van

20. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.128
    892
    113
    Vrouw
    pfff wat een ellende blijft dat bij jou, dat bloedverlies. En zo rot ook die onzekerheid over dat bloedverlies. Vooral omdat ze gewoon niet zeker weten waardoor het komt. Misschien speelt de cyste hier weer een rol in? Ook zo bijzonder dat het telkens komt na een grote boodschap, wat is hun verklaring hierover?

PrPe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina