Wat ontzettend spannend! Wij zijn aan het wachten tot we een 5 daagse cryo mogen terugplaatsen. Ik zie bij de eerste foto's van dichtbij zeker wel iets! Ik zie alleen niet duidelijk of het streepje helemaal door loopt. Morgen of overmorgen nog een keer testen? Super spannend! Ik duim!
Zoals ik het kan zien is het echt een doorlopend heel vaag streepje.. Heel erg bedankt. ik duim ook zeker voor jou. Hoelang verwacht je nog te moeten wachten ?
Wat een bullshit. Ik zelf word hier nog laaiend over. Zo dien je gewoon niet tegen mensen te doen. Op met een geheven hoofd naar Brussel! Laat je niet kisten meid, jij weet beter wie dan ook hoe je lichaam werkt. Het feit dat jij zwanger bent geraakt 2/3 vd 5 keer zegt echt wel iets lijkt mij! Dikke knuffel!
Kortom, je bent eigenlijk niets meer dan een financieel nummertje voor ze! Ik kan hier zo ontzettend boos om worden! En wat mega kut voor jou ook om dat mee te moeten maken zo. Je hebt zo veel tegenslagen al gehad en eerst geven ze je een sprankeltje hoop en dan dit! Ik hoop dat Brussel DE plek voor jullie wordt en dat jullie snel een wondertje in jullie armen mogen houden. En dat je nooit meer zulke kloterige gesprekken hoeft te voeren!
lief je woorden, dankjewel! Nou moet zeggen het is erg moeilijk om me niet te laten kisten en met een opgeheven hoofd te blijven doorgaan. Elke keer pijnlijk rot nieuws hakt er behoorlijk in. Maar ik doe me best, op naar Brussel!
nou zo heeft het wel erg gevoeld. Ik heb echt het gevoel dat ze van me af wilden en dat ze in eerste instantie een eindgesprek aan het voeren was. Dat ik uiteindelijk na mijn relaas OI mag doen, ik voelde hier niet bij dat dit van harte ging. Ze gaat me wel bellen volgende week, omdat ze zich besefte dat ik anders het gesprek inging. Ik dacht echt oprecht dat er een nieuwe ivf zou worden voorgesteld, dit is mij ook voorgeschoteld door die andere artsen tijdens de echo’s. Maar goed die andere artsen bepalen niet, zij is hoofd kliniek, en gaat ook over het financiële aspect, dus zij zal het er wel niet eens mee zijn geweest. Dat kan ik ergens nog wel begrijpen, vind het wel een verrot systeem, maar goed zo is het nou eenmaal in Nederland, zij hebben potjes en patiënten zoals ik maken de potjes snel leeg met minimale kansen. Maar hoe ze dan telkens op die eiceldonatie begint, dat viel echt verkeerd. Maar ook gewoon al mijn hoop wegnemen. Want het plaatje wat geschetst werd was echt heel negatief. Ik vind echt oprecht dat wij niet in dat stadium zitten, ik ben in april nog zwanger geweest. Voel zoveel wanhoop nu. Heb ook wel 3 keer getest vandaag omdat ik voor me gevoel gewoon echt een positieve test gewoon echt nodig heb. Maarja helaas. maar lief van je thanks!
Dankje, heel lief. Ik hoop het ook echt enorm. Het wordt een flinke les in loslaten want voorlopig kan en weet ik nog niks.
Jezus meid ik vindhet enorm heftig en begrijp het ook niet. Wat is dat voor bullshit met de zakelijke kant etc. De zorgverzekeraar betaalt toch gewoon waar je voor verzekerd bent? Jij bent toch degene die bepaalt of je zo je 3 pogingen er doorheen wil jassen ipv dat zij die overweging maken?! Ik wist dat zorgverzekeraars ver gingen met medische beslissingen maar als het zkh nu ook nog zakelijke beslissingen gaat nemen ben je nog verder van huis. Ik vind het te bizar voor woorden en snap dat je boos bent geworden! Ook raar dat ze vorige keer zeiden dat het een probeerronde was en nu is ineens het boek helemaal dicht. Hoop dat je in brussel wel goede resultaten gaat halen, in ieder geval goed genoeg. Want het is weer ellende en kosten genoeg dat zij het niet willen omdraaien en je weer eerder die kant op moet. Al snap ik heel goed dat je dat doet want het klinkt zo mega stressvol al. Heb je dan de uitslag van dat zaadonderzoek ook direct? Echt liefste Kiki ik heb er geen woorden voor hoe erg ik het voor je vind. En hoe ik met mijn oren sta te klapperen hoe ze overal met je omgaan. Dikke dikke knuffel
Ik zie ook wat al is het nog zeer licht! Je bent dan idd 13dpo. Zo spannend meid. Morgen nog eens testen en kijken of ze oplopen! Zenuwslopend is het allemaal. Ik duim voor je!!
Jaa helaas is het niet zo dat het alleen daar om gaat, dat de zorgverzekeraar vergoed, uiteraard ook. Maar ze hebben ook maximale budgetten die ze mogen gebruiken. En alle ziekenhuizen richten dit op een bepaalde manier in, waarvan zij het belangrijk achten, daarom ook al die verschillen, waarom krijgt de 1 direct een hsg en heeft de ander al 3 Ivf behandelingen gedaan en is de schildklier nog steeds niet gecheckt. Heeft allemaal met budgetten te maken en hoe hun het indelen. En dan natuurlijk met het slagingspercentage. Ik ben niet heel goed hiervoor! ja dat, dit was de arts van het allereerste gesprek, en alle andere artsen die ik dus heb gesproken hebben echt een ander beeld geschetst. Maar goed zij bepaalt uiteindelijk. Maar de vraag waar die omslag vandaan kwam en dat ik het niet begrijp omdat er echt andere dingen gezegd waren en dat er mogelijkheden nog waren. Dan keek ze me eigenlijk alleen aan en zei ze hooguit nou die zie ik niet. ik zei al tegen me man ze was volgens mij echt een eindgesprek aan het houden. Maar ze kon er ook ergens niet omheen dat het belachelijk is, ik ben 2 a 3 keer zwanger en dan is dit het. Dat kan toch niet. Maar goed, ik hoop maar dat het zo heeft moeten zijn en dat we in België een goed aantal eiblaasjes gaan zien rijpen. En misschien is het daar ook maar 1, maar ik vind het echt belachelijk dat ze me bij voorbaat niet de kans willen bieden. Ik vind ook het systeem in Nederland heel slecht, het maakt gewoon dat ze vrouwen zoals ik wegjagen, omdat hun de kansen te klein vinden. Ook trouwens al die woorden, ik denk niet dat ze beseffen wat dat doet met iemand, het is echt fucking pijnlijk om te horen dat ze er totaal geen vertrouwen in hebben etc etc. Het is al moeilijk te accepteren voor me dat die overgang in me nek hijgt, maar dit is wel next level. ja we mogen op 1 juli de onderzoeken doen en op 3 juli dan de intake en dat is dan ook direct het behandelgesprek. Dan moet ik akkoord vragen aan de zorgverzekering en zodra ik dat heb kunnen we de behandeling direct starten bij de eerste cyclus. heel lief, dankjewel!!!
Ohhhh ik wist echt totaal niet dat het zo werkte!! Wat onwijs slecht eigenlijk want dat werkt idd in de hand dat je niet de beste zorg krijgt maar gewoon wat zij budgettechnisch het beste vinden. Vind het echt zo schandalig slecht hoe het in Nederland geregeld is met de zorg. Zeker als je ziet wat ze in het buitenland wel allemaal doen en daar dus mega veel vrouwen zwanger van worden. Dus het werkt blijkbaar wel. Tuurlijk is het extreem pijnlijk als iemand op die manier tegen je praat. Ik proef zo weinig empathie van al deze mensen die werken met dames met fertiliteitsproblemen. Dat is al niet niks in the first place en dan krijg je ook nog dit soort dingen. Het is idd erg genoeg dat ze totaal niet reageren op het feit dat je al een aantal keer zwanger bent geweest. Daar zit vooral het probleem bij het zwanger blijven. Gelukkig kan je bijna in brussel terecht! Neem aan dat letrozol de onderzoeken daar niet in de weg staan?
nou echt het voelt alles behalve dat ik de beste zorg krijg. En dan naast de ziekenhuisbudgetten komen de zorgverzekeraars er nog eens boven op, die ook nog eens meebepalen en bijvoorbeeld zeggen maximaal zoveel eenheden hormonen te vergoeden. En tis ook niet zo dat je kan zeggen nou prima, stuur me maar een factuur. ja zij stond daar blijkbaar niet zo in dat ze in het buitenland meer konden en het was twijfelachtig en niet bewezen. Nou ik kan niet garanderen dat het daar gaat lukken en inderdaad misschien reageer ik ook niet op een andere cocktail aan medicijnen, maar misschien ook wel. Ik lees het vaak genoeg zelfde reactie op mijn recept en dan in België 4 cryos, hoe dan. En tuurlijk dit zijn de perfecte succesverhalen maar er ligt ook nog veel tussen niets en dit verhaal. Ik vind trouwens eiceldonatie ook niet de stap op dit moment, al zou ik het willen, mijn lichaam houdt geen zwangerschap vast, dus lijkt me toch ook dat hier naar gekeken moet worden. hoop zo in Brussel op eens frisse energie en nieuwe hoop, want dit is wel echt weer een zwarte bladzijde. Alweer. Ik had destijds gebeld naar Brussel en uitgelegd dat ik midden in ivf stimulatie zat en of dat in de weg zat qua onderzoeken, ze zei van niet, dan neem ik aan dat Letrozol al helemaal geen probleem is. Nou goed genoeg even over mij. Hoe is het met jou? Sorry was zo overgenomen door al het slechte nieuws. Heb je het slechte nieuws een beetje kunnen verwerken? Ik vind het ook zo kut voor jou, jij krijgt ook zo vaak dompers op je pad. Pfff. En hoe gaat het met je partner, trekt die het allemaal nog een beetje?
Hee lieve @Kikii88, Ik volg jullie verhalen allemaal nog steeds maar vooral die van jou en je partner in het bijzonder gaat me zó aan het hart. Ik dacht: ik ben ook maar een vreemde natuurlijk en ik kan jou op geen enkele manier steunen dan alleen online met een hart onder de riem. Maar toch ineens kwam het tot mij: al een tijdje volg ik HeartInHard op Instagram (ik weet niet of je haar kent?) en ik dacht: wat zou(den) jij (jullie) een goede kandidaat zijn om voor haar donatie aan wens ouders (ouders die veel kosten maken om ouders te kunnen worden) in aanmerking te komen. Vooral nu een traject in Brussel voor de deur staat. Ik zou niet weten wat voor een gegevens ik hiervoor nodig zou hebben van je en of jij dit überhaupt ziet zitten dat ik (een volledig onbekende die wel al heel lang met je mee leest en leeft) jou daarvoor zou nomineren. Vind je het i.i.g. oké als ik je binnenkort anders even een privéberichtje stuur? Ondertussen kan je natuurlijk op haar Instagram kijken wat ze zoal doet (ze maakt prachtige op maat gemaakte pakken/kleding voor vrouwen waarvan dus een deel een donatie is voor wensouders!). Ik weet dat het wellicht wat gek is maar ik kreeg het gewoon niet uit mijn hoofd. Liefs ❤️
Dan gaan we maar beginnen met t lijstje bijhouden.. Eisprong beetje op de gok want geen testen/tempen. 0/1 dpo Buikkrampen, gevoeliger/pijnlijker borsten geen vruchtbaar slijm meer/creamy/sticky lage rugpijn 1/2 gevoelige borsten, minder als normaal na een eisprong. Ook weer gevoelige onderrug. Ben benieuwd waar dit lijstje gaat eindigen
Ik vind het echt bizar hoe het allemaal werkt. Noem me naïef maar had misschien de hoop dat in ieder geval het zkh nog aan de menselijke kant dacht maar die lijkt in deze ver te zoeken. Vind het zo erg. In het buitenland werkt het wel met "nou geef die factuur maar dan" toch? Omdat je daar sowieso al meer zelf moet betalen? Ach ze zijn gewoon te trots om toe te geven dat ze in t buitenland meer kunnen. Want dat is wel degelijk zo. Vind dat zo dom dat ze dat niet gewoon toegeeft. Ik denk dat je kansen sowieso nog niet voorbij zijn tot je meer weet uit brussel en daarnaast is idd wat je zelf al zegt het zwanger blijven een probleem. Daar moet veel meer aandacht voor zijn want met Letrozol ben je al een aantal keer zwanger geweest maar blijft het niet doorgroeien. En wat jij ook zegt, straks is dat met eiceldonatie alsnog en dan ben je net zo ver als waar je nu staat maar met nog meer tijd kwijt en kansen kwijt dat het kindje jullie dna heeft. Ga mega hard voor je duimen. Je verdient het zo om eens wat goed nieuws te krijgen! Is helemal niet erg hoor meid! Hier gaat het mwah. Ik voel me hele dag bedrukt door op de achtergrond steeds de gedachte dat ik straks mijn baan kwijt ben. Ik heb helemaal geen zin daarmee bezig te zijn maar merk dat het me veel doet. En bijna het hele traject overneemt momenteel qua zorgen. En daarnaast kan ik het soms redelijk parkeren. Het is zo enorm dubbel en een klote situatie. Kan niks doen behalve afwachten. Maar van echt tot rust komen komt nu weinig van terecht merk ik Mijn partner is oké. Die leeft zijn leven en vindt t ook allemaal kak maar kan makkelijker over tot de orde van de dag. Opzich ook prima want anders blijf je er zo in hangen. Tis een rare situatie nu.
Wat ontzettend lief je berichtje. Echt heel lief. Je berichtje ontroerd me enorm, je steun en lieve woorden doen me echt heel goed, echt dankjewel! En ik vind het zo lief van je dat je hierin aan ons denkt en wat voor ons wilt betekenen. Je mag me natuurlijk altijd een privé berichtje sturen. Ik ken haar niet, ik zal eens kijken, ben wel benieuwd. Wel denk ik dat er veel mensen zijn die een donatie harder nodig hebben dan ons. Wij krijgen als het goed is nog de IVF vergoed tot het Nederlandse tarief. Het is wel duurder daar en alles wat ze daar doen en in Nederland niet wordt niet vergoed, dus het kost wel een aardige zak met geld. Maar we krijgen gelukkig ook veel vergoed. maar vind het echt heel lief van je!❤️ hoe is het inmiddels met jou? Zal wel een hele dubbele spannende ingewikkelde tijd voor jullie zijn? Gaat het tot dusver allemaal goed en was de eerste echo goed?
Ja ik ben ook enorm teleurgesteld in dat het blijkbaar zo werkt. In het buitenland zijn het gewoon klinieken die geld willen verdienen, dus inderdaad een factuurtje sturen is daar mogelijk haha. Gisteren stuurde ik een bericht naar ze welke onderzoeken ik nog moest doen. En toen kreeg ik een prijsopgave terug. Natuurlijk hebben ze ook een zorgaspect die heel belangrijk is, dus ze zullen je niet alles geven wat je wilt, ze zullen je niet zomaar allerlei medicijnen geven die je zou willen. Maar ik denk als ik een bepaald bloedonderzoek wil en ik betaal dat dat geen enkel probleem is. nee ik geloof ook niet dat onze kansen voorbij zijn. Ik snap heus wel dat we er niet best voor staan en dat de kans ook gewoon goed aanwezig is dat het niet gaat lukken, maar dat ik nu al in het stadium van eiceldonatie zou zitten geloof ik ook niet en vind ik belachelijk als je bedenkt dat ik in april nog zwanger ben geweest. Wij hebben beide het gevoel dat met de juiste aanpak wij echt nog een hele goede kans maken. Het zwanger worden lijkt me immers opgelost als je 2 a 3 van de 5 rondes met eisprongstimulatie zwanger wordt en de 24 rondes daarvoor niet, ik vind dat best een goed resultaat toch. Nu nog de oplossing voor het zwanger blijven vinden hopelijk, of in ieder geval hier dingen voor uitproberen. En ja, als blijkt dat het door de eicelkwaliteit komt, ja dan zou ik kansloos zijn, maar dit is nog niet onderzocht, dus ik kan er niet bij dat het gesprek gisteren zo gegaan is. Ik ga nog wel een keer trouwens beginnen tijdens het telefoongesprek van de week dat ik graag wil weten waar de omdraai ineens vandaan komt. Waarom hadden die andere artsen zulke andere woorden. Die ene arts zei letterlijk we willen helpen met een België traject als wij denken dat we het zelf niet meer kunnen, maar wij denken het nu echt nog wel. Er zijn echt nog mogelijkheden en er is echt nog goede hoop. En dit zijn de woorden van 1 arts, de andere arts was ook zo en de arts die het behandelgesprek hield, hield ook een ander gesprek. Die zei echt deze proef is om te kijken hoe je reageert, we kunnen als je niet goed reageert een IUI doen en een andere ronde proberen, want de ene cyclus is de ander niet. Nou zo heb ik eindeloos voorbeelden. Ik vind dit niet rijmen met het gesprek van gisteren. Ik zou bijna denken dat ze in de tussentijd een tegenvallende budget vergadering heeft gehad ofzo, ik kan hier niet bij. zo logisch dat je je zo voelt. Tis nogal wat, standaard is dit al stressvol als mensen zulk nieuws te horen krijgen, maar nu in zo’n traject is het gewoon extra zwaar. En dat je zo moet afwachten is gewoon mega zwaar, vind het zo rot voor je, ook omdat je natuurlijk op een bepaalde manier deze cyclus in wilde gaan. Pfff wat een gedoe allemaal. hoe gaat het nu met dat je je ziek gemeld hebt, heb je het gevoel dat dit je iets helpt?
Goedemorgen meiden Vanochtend opnieuw getest met clearblue 5d early en early action.. Meningen zijn welkom ♡♡♡ #8 dagen na 5daagse cryo terugplaatsing in een natuurlijke cyclus Heel veel geluk voor iedereen die de wens hebben op een wondertje ♡♡♡ (De ene foto waar beide testen op staan is als de test een paar uur is opgedroogd. En lijkt dan duidelijker op de foto..) Alle andere fotos zijn gemaakt binnen afleestijd
Die clearblue zou ik persoonlijk niet meer doen. Staat vaak bekend voor vals posi. Welke action test is dit? Ik heb met action test getest de early bij mijn dochter terwijl de normale veel duidelijker beeld gaf (9dpo toen). Bij zoon de easyhome gedaan icm alie testen, en die vind k echt fantastisch. Daar gaat mijn voorkeur nu ook weer naar uit.