Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    610
    685
    93
    Vrouw

Super spannend! Fijn dat je wat met je werk hebt kunnen regelen! Snap je helemaal hoor. Wat Kikki ook zegt, fulltime werken zijn we volgens mij helemaal niet voor gemaakt.
    Hopelijk kun je nog wat verder tot rust komen en blijft dit bevroren kleintje lekker bij jullie! Ik duim voor heel erg goed nieuws!

PrPe en Kikii88 vinden dit leuk.
  2. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    610
    685
    93
    Vrouw
    Jemig, dat is wel een pittige reis zeg! Zijn jullie nu aangekomen? Ik duim voor een vruchtbaar bezoek aan Brussel!

Kikii88 vindt dit leuk.
  3. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    ja uiteindelijk is het 4 uur en 3 kwartier geworden. En we zijn niet eens gestopt onderweg, ja 1 keer om te plassen, thats it. Jaa we moeten er behoorlijk wat voor over hebben, ben benieuwd als we een traject ingaan hoe we het dan gaan doen.

en lief, thanks!

PrPe vindt dit leuk.
  4. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    super leuk dat hij meekan en jullie dit bijzondere moment samen kunnen delen, ben ook benieuwd wat hij ervan gaat vinden.

snap ik en is ook verstandig! Nou wie weet kun je al heel snel minder werken straks met een kleintje!

PrPe vindt dit leuk.
  5. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    ja dat is bizar toch! Ik blijf het ook nog steeds bizar vinden en daarom ook zo onwerkelijk waar we in terecht zijn gekomen.

En natuurlijk mag ze er altijd op terugkomen, het aanbod blijft geldig haha. Ik hoop voor haar dat ze nu gewoon een goede eisprong krijgt en het allemaal niet nodig is!

Ik heb mijn amh waarde in het ziekenhuis van Alkmaar laten prikken, dit was overigens niet het ziekenhuis waar ik liep. Maar dit ziekenhuis kon deze waarde blijkbaar ook niet zelf onderzoeken, want het is naar een lab in Nijmegen gegaan. Daarom dat het ook zo lang duurde voordat ik de uitslag kreeg.

Ik hoorde van die arts(van dat vervelende telefoongesprek) dat atal Medical particulieren bloedonderzoeken verricht. Volgens mij is dit wel in Amsterdam, maar misschien heb je meerdere vestigingen. En je zal vast meerdere van dit soort instanties hebben. Jaa helaas wel, alles wat je zegt geeft eigenlijk al genoeg aan, ook wat je eerder vertelde, mbt haar menstruaties etc, het klinkt echt als mijn situatie. Hopelijk heeft ze nog ietsjes langer, en heeft ze nog een goede eisprong van zichzelf waardoor ze nog een kans maakt op de natuurlijke manier.

wat betreft de tsh, dit wordt indd in Nederland beoordeeld als binnen de range, tenzij je antistoffen voor Hashimoto hebt, dan gaan ze wel voor tussen de 1 en 2. Maar Duitsland en België vinden dit indd wel te hoog. Ze zou wat supplementen kunnen overwegen die de schildklier effectiever laten werken, selenium is hier erg goed voor, maar ook vitamine d3 en zo nog meer. Misschien dat dit haar tsh op een natuurlijke manier toch wat omlaag kan brengen.

PrPe vindt dit leuk.
  6. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    poeh ja gelukkig wel, was een pittige reis, uiteindelijk 4 uur en 3 kwartier.

lief, dankjewel! Ik hoop het ook, misschien wel zelfs dat we onze baby nu dit bezoek verwekken haha, ik begin namelijk al wat vruchtbare slijm afscheiding op te merken.

hoe gaat ie nu met jou? Voel je je vandaag ietsjes beter?

PrPe vindt dit leuk.
  7. chaoticgaelle

chaoticgaelle Actief lid

3 aug 2022
    220
    292
    63
    Vrouw
    Heel veel succes @Kikii88 in Brussel! Wat een reis zeg. Ik duim voor jullie ❤️.

Kikii88 vindt dit leuk.
  8. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    610
    685
    93
    Vrouw

Oohh ik ga voor jullie duimen. Zou toch prachtig zijn als het nu op de valreep van nog meer vechten toch gaat lukken!

Veel succes vandaag!

Ik voel me weer beter! Heb wel last van de warmte, heel opgeblazen en moe. Dat heb ik normaal niet zo snel maar het zullen de hormonen wel zijn.

Kikii88 en PrPe vinden dit leuk.
  9. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    857
    659
    93
    Vrouw
    Echt heftig! Wist je nou al of je bepaalde echos hier kon doen? Ben het even kwijt. Dat zou hopelijk al enorm schelen!

Kikii88 vindt dit leuk.
  10. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    857
    659
    93
    Vrouw
    Haha hoop ik ook voor haar maar betwijfel het echt want natuurlijk zwanger worden is denk ik al 2 jaar niet gelukt en ze heeft vaak haar eisprong al op dag 8 ofzo dacht ik. Wat natuurlijk veel te snel is. En dan nu dus die rare menstruaties erbij die niet veel meer voorstellen en tussentijds bloedverlies. Denk dat het misschien nog wel erger kan zijn dan bij jou. Jij verliest tussentijds geen bloed toch?

Ahaa vandaar. Ze heeft einde van de dag een afspraak met de gyneacoloog telefonisch dus zal dan denk ik wel horen of het haar gelukt is amh te regelen! En anders eventueel via een privé lab, heb ik haar vorige week ook al gezegd.

Kan haar dat vast tippen van die supplementen en anders hoop ik dat zs haat sowieso in Duitsland of België direct bij gaan regelen.

11. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    nou dat zou zeker fijn zijn, zeker na de ervaring hier in Brussel, we zijn 2,5 uur in het ziekenhuis geweest alleen voor bloedonderzoek a 5 minuten en voor zaadonderxoek a 10/15 minuten. We bleven de hele tijd heen en weer gestuurd worden. En dan kwamen we weer aan op de volgende afdeling en dan wisten ze weer niet waar we het over hadden, al die afdelingen werken langs elkaar heen, en dit ging maar door en door. En we hebben een kwartier een discussie moeten voeren om dat zaadonderzoek te krijgen. Die mevrouw zei dat dit pas kon na de intake, terwijl hun sturen allemaal documenten op dat dit allemaal moet gebeuren voor de intake, en dat als je de gegevens niet hebt dat de arts je niet wilt zien, dit staat letterlijk in de aanmeldingsbrief. En er is bovendien ook een afspraak voor gemaakt en 5 mensen aan de telefoon hebben gezegd dat dit moest. En ik heb andere Nederlanders gesproken die dit zeiden dat ze het vooraf hadden gedaan. Maar deze vrouw kon ons niet helpen zei ze in eerste instantie en wilde dit onderzoek niet laten verrichten, best vreemd als je een afspraak hebt staan, maar zij bleef volhouden dat we een brief nodig hadden van de arts. Nou pffff wat een ellende, dit is een kleine weergave van wat daar letterlijk gebeurde. Veel vertrouwen geeft dit niet, maar echt een andere keuze hebben we ook niet. Hopelijk gaat het donderdag soepeler en als het goed is krijg ik na de intake ook nog onderzoeken, dus hoop dat we dan een beetje vertrouwen kunnen opbouwen. Want dit was niet fijn.

Fijn dat het wat beter gaat, bijzonder wel dat je zo opgeblazen bent, heb je dat vaker tijdens de luteale fase?

12. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    ja daar ligt nog een twijfel, huidige ziekenhuis zegt mee te willen werken, maar heeft veel voorwaarden en uitwegen en gedoetjes, dus wij dachten nou we doen het toch maar allemaal in Brussel, maar op basis van de ervaring vandaag is daar toch weer twijfel over haha.

PrPe vindt dit leuk.
  13. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    ja die eisprong op dag 8 klinkt wel logisch als je oestradiol op dag 3 al 499 is. Maar inderdaad dit is ook een teken van de overgang die nadert. Die eerste fase wordt steeds korter.

wat bedoel je met tussentijds bloedverlies? Zonder hormoonstimulatie heb ik na de eisprong bloedverlies, spotting, bruinverlies. Maar met hormoonstimulatie niet. Dit zou komen doordat mijn eisprong dus van nature niet goed is. En met stimulatie wel, dan haal ik dus wel 13/14 dagen zonder bloedverlies. Maar ik heb nooit voor de eisprong bloedverlies oid.

ja nadeel is alleen stel ze willen de tsh lager krijgen, dan geven ze 25 mcg, dan mag je dat 6 weken slikken alvorens je weer bloed kan prikken. Is het niet voldoende krijg je weer 12,5 of 25 mcg erbij. En moet je dus weer 6 weken slikken om te kijken wat het doet. En zo totdat je een juiste waarde hebt. Dus vanuit dat perspectief als je het op een natuurlijke manier naar beneden kan krijgen zou perfect zijn. Je hebt ook diverse holistische diëten, maar goed die zijn vrij heftig.

hoop dat haar afsprak met de gynaecoloog goed gaat en ben ook wel benieuwd wat ze van plan zijn en of ze de ernst inzien of dat het zo’n zelfde verhaal is als bij mij toen.

PrPe vindt dit leuk.
  14. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    857
    659
    93
    Vrouw
    Jeetje wat vreselijk!! Het is al een enorm stressvol bezoek en dan heb je ook nog deze ellende!! Ik snap echt niet dat al die medici niet begrijpen in welke situatie stellen zitten en niet wat empatischer zijn! Vind het echt bizar!!
    Hopelijk gaat donderdag wat beter!

Hebben jullie nu tot donderdag even niets? Nog lekker even se stad in?

Kikii88 vindt dit leuk.
  15. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    857
    659
    93
    Vrouw
    Ahhh ja snap ik! Dat wordt een lastige overweging dan. Want als je voor deze ellende zo lang moet rijden kan je beter gedoe hebben en dan dichterbij huis. Pffff

Kikii88 vindt dit leuk.
  16. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    857
    659
    93
    Vrouw
    Ja eisprong op dag 9 is het volgens mij. Morgen heeft ze weer een echo om te kijken of haar eisprong is geweest. Heb haar ook gevraagd of ze progesteron kan prikken. Miss kan zw dat vanmiddag vragen. Ze weet niet hoe groot haar follikel gister was.

Ahaa ik heb dit ook aan haar doorgestuurd en ze zegt dat het eng veel lijkt op haar situatie. De keren dat ze zwanger was had ze overigens ook beide keren bruinverlies en kreeg ze van het ziekenhuis geen progesteron. Ook al zo slecht. Dus heb haar getipt om alvast te vragen om letrozol en misschien kan ze dan dus ook uteo krijgen want iets is er denk ik ook niet in orde met haar progesteronlevel en dat klinkt als wat jij beschrijft. Bij de 2e miskraam had ze wel progesteron gekregen maat voor haar gevoel te laat. Het bruinverlies stopte toen wel meteen. Hopelijk kan ze vast letrozol krijgen.

Ik merk aan haar dat ze natuurlijk nog weinig kennis heeft op dat gebied en er mega veel op haar afkomt. Dus geef haar verl informatie en advies maar haar hoofd gaat denk ik momenteel iets minder snel, wat ik heel erg snap. Dus geef haar die ruimte ook.

Ben ook benieuwd! Keep you posted!

Kikii88 vindt dit leuk.
  17. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    610
    685
    93
    Vrouw
    Mijn god, het zit jullie ook echt niet mee he.
    Wat een gedoe ook weer. En wat een raar star gedoe van die vrouw. Ik heb net als PrPe soms echt het idee dat medici zich niet kunnen inleven in wat dit voor een stress oplevert!

Ik hoop dat donderdag beter gaat! En dat jullie morgen dan even mogen bijkomen en misschien ook nog iets leuks kunnen gaan doen.

Dikke knuffel!

Ja dat opgeblazen gevoel is iets wat sinds de start met hormonen voor IUI eigenlijk standaard in mijn luteale fase zit. Helaas. Maar het viel vandaag mee! Zo lang ik maar genoeg blijf drinken en rustig aan doe. Nou kon dat ook niet echt anders met de 37 graden hier vandaag haha.

Kikii88 vindt dit leuk.
  18. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    ja het was echt vreselijk, nu kan ik ook weinig hebben hoor op het moment en ben ik snel gestresst, maar ik moest echt huilen op het einde. Ik dacht echt als we zo moeten beginnen aan een behandeling, hoe gaat dat dan zijn met de punctie als iets op tijd moet. Gaan ze ons dan ook heen en weer sturen en dan moeilijk doen en dat het onduidelijk is wat er betaald moet worden en dan weer daarheen en dan weer daarheen. Maar goed nu ben ik wat rustiger geworden en bedacht ik me het zal wel komen doordat ze er niet op gericht zijn dat Nederlanders vooraf die onderzoeken komen doen. Bij de Belgen werkt het anders, die komen namelijk wel op intake en gaan aan de hand van het intakegesprek pas de onderzoeken doen(zoals mijn zorgverzekeraar ook wilde) en daar komt nog bij dat zowel ik als mijn man alles heel precies en letterlijk altijd nemen. Als er ergens staat dat het zo moet, dan kunnen we moeilijk loslaten. Nou goed ik ga er maar vanuit dat het vervolg dan vraagt de arts de dingen aan dat het goed komt en dat het goed in het systeem staat. We gaan het zien haha. Met Nederland samenwerken wordt ook een ding hoor, want ze doen hier dus niets in het weekend. Terwijl Brussel wilt dat je echt op specifieke dagen de dingen doet, bloedprikken en heeft geen boodschap aan weekend. Daarnaast zegt Nederland we doen het alleen als wij er achter staan en het niet twijfelachtig vinden, dus alleen specifieke hormoonbepalingen en als we het druk hebben dan kan het zijn dat we de echo’s niet kunnen doen, allemaal van dat soort opmerkingen. Daarom dachten wij nou we doen toch wel alles gewoon daar. Ik ben erg benieuwd hoe donderdag hier gaat, maar dit was geen succes.

We zijn niet de stad ingegaan, het is hier 41 graden. Is echt te warm voor ons. Dus we zijn naar een zwembad gegaan. Morgen gaan we naar een spa, heb er net even 1tje uitgezocht, even wat meer rust, kunnen we wel gebruiken.

Trek jij het een beetje het warme weer? En al meer zenuwen voor vrijdag? Hopelijk zit je er nog steeds ontspannen in!

19. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    In principe als je eisprong niet goed is, dan maak je onvoldoende progesteron aan. Maar als je eisprong wel goed genoeg is door Letrozol dan heb je geen utro nodig. Ik had de eerste zwangerschap ook bloedverlies met Letrozol 2,5. Al vanaf 11 dpo, en ook stolsels. Op 14DPO had ik ook zelfs helderrood bloedverlies en ook best wel wat, daarna werd het weer bruinig. Hier zou het kunnen dat ik een progesteron tekort had.

de laatste keer dat ik zwanger was (met Letrozol 5mg) had ik echter toevallig dat onderzoek in het nieuwe ziekenhuis, dus mijn progesteron werd 7 dagen na de vermoedelijke eisprong geprikt. Het niveau was boven de 50, dus een zeer hoog progesteron en vanuit dat perspectief zeer onwaarschijnlijk dat een progesteron tekort de oorzaak was van de miskraam en utro zou dan ook niet geholpen hebben. Het duurde namelijk ook best lang nadat me test negatief werd voordat ik een bloeding kreeg, dus de progesteron moest nog dalen.

Ik denk dat het belangrijk is dat ze vooral aan de eisprong gaan werken, als zij op dag 9 al een eisprong heeft, wat ik dus ook heb zonder stimulatie, dan is de kans groot dat deze niet krachtig genoeg is. En dus komt daardoor het progesteron tekort. Je kan dan wel utro gaan bijnemen, maar daar heb je in feite ook niks aan en zal alleen maar een menstruatie tegen houden. Die eisprong is echt nodig in eerste instantie om tot een bevruchting te komen.

20. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.263
    975
    113
    Vrouw
    jaa pff hoop echt dat het donderdag beter gaat. Nee joh, ik denk het ook niet, sommige mensen zijn echt onvriendelijk en ook behoorlijk geïrriteerd. 1 vrouw was gewoon aan het blazen en aan het zuchten, zeer ongepast vond ik, dit had ik ook al een keer aan de telefoon. Heel bijzonder. Wat dat betreft moet ik zeggen is Nederland wel goed geregeld. Alles is veel gestructureerder en ze zijn toch meer ingericht op ons, en dat is soms al slecht, maar hier vond jk het next level.

haha ja het is warm hè, inderdaad veel anders dan rustig aan doen kan je dan niet. Wel vervelend dat je zo’n last hebt van die hormonen in deze fase. Hoeveel dpo ben je nu? En hoe ervaar je nu de wachtweken, of zie je het deze keer niet als wachtweken?

Deel Deze Pagina