Hey klopt! Ik heb besloten (hoe gek het ook klinkt) om nog te wachten met testen tot misschien 7 augustus. Ik ben ik elk geval nog niet ongesteld ! Ik wil echt goed over tijd zijn voordat ik test. Wel grappig want ik zat echt af te tellen voor deze dag en dan beslis ik ineens anders. Ik durf nog niet te testen vanwege mijn onregelmatige cyclus. Heb nog steeds het idee dat mijn lichaam mij voor de gek houd
DPO1 - DPO 4: geen klachten: temperatuur licht verhoogt 37.0 graden (normaal 36.8 graden) DPO 5: Progestron uitslag: 47,9 nmol/l 100% een eisprong, verder geen klachten DPO 6-8: geen klachten: temperatuur licht verhoogt 37.0 graden DPO 9: Temperatuurdip 36.8 graden... Innestelingsdip? Last van steken en krampen. Voelt alsof menstruatie eraan komt. DPO 10: Temperatuur weer 37.0 graden. En in de ochtend eenmalig licht roze afscheiding Buik voelt een beetje gek, krampen en steken DPO 11: Temperatuur 37.0 graden. De hele dag met vlagen een misselijk gevoel, ook een beetje aan het opboeren (tmi sorry). s' Avonds een drukkend gevoel bij de liezen en buik. DPO12: Temperatuur 37.0 graden. Vanaf de ochtend tot nu met vlagen een misselijk gevoel. Getest met een Kruidvat 'gewone' test (niet early) Negatief..... zo wit als wit kan zijn! DPO13: Temperatuur 37.0 graden. Misselijkheid is nagenoeg weg, maar de nodige steken en rugpijn is daarvoor terug gekomen. Waarschijnlijk komt mijn menstruatie er dus gewoon aan…. Gek genoeg is mijn temperatuur nog niet gezakt, dat gebeurt normaal gezien 1-2 dagen vóór mijn menstruatie. DPO14: ongesteld Vanmorgen zakte mijn temperatuur en werd ik gelijk in de ochtend ongesteld. Helaas…. Op naar ronde 7, maandag het ziekenhuis bellen voor een nieuwe echo + medicijnen @ShellShell, ik hoop voor jou op beter nieuws! Echt super knap dat je het zolang volhoudt zonder testen
Awww wat balen! Had het anders voor je gehoopt! Sterkte en veel succes bij de volgende ronde! Hopelijk dan raak!
DPO 1 (20-JUL) : opgezwollen buik / rugpijn (denk dat dit er los van staat). DPO 2 (21-JUL): kramp / dikkere afscheiding / honger. DPO 3 (22-JUL): koffie smaakt naar zeep / afscheiding met een beetje gele kleur / rugpijn / kramp / beetje stemmingswisselingen / trek in eierkoek / puistje. DPO 4 (23-JUL): last in benen na simpele trap oplopen, kramp/steekjes, tintelingen borsten, verslapen/moe, rugpijn, borrelende buik, waterige afscheiding. DPO 5 (24-JUL): menstruatiekramp; rare droom, duizelig bij opstaan, slijmerige afscheiding, obstipatie, steekje in vagina, een bloedstreepje max 1 cm en dun. Bij mijn weten nooit eerder gehad. Met afvegen daarna geen bloed gevonden. Ik verwacht mijn menstruatie pas 3 augustus (had LH piek op 18 juli). Zou wellicht een innestelingsbloeding kunnen zijn. Maar ik las bij iemand dat zij dit ook op dpo 5 had (2 druppels bloed). Zij werd helaas ongesteld op dpo 14... Dus zit nog steeds in spanning!!! Was er maar iets dat typisch 'je bent 100% zwanger' was. Dan zat ik niet zo af te tellen naar het testmoment! DPO 6 (25-JUL): lichte kramp ochtend, bultjes in nek, waterige afscheiding, rugpijn, beenpijn, vermoeid, misselijk, vol gevoel in buik, gelige lichte afscheiding. Die tweede keer gelige afscheiding geeft mij helaas toch een negatief beeld. Maar goed is niet anders als het zo is. We zien het vanzelf ! DPO 7 (26-JUL) : scherpe zijsteek, lichte kramp, obsitpatie, rugpijn, duizelig, misselijk, neerslachtig, benauwd, wittere dikke afscheiding, stress, opgejaagd, heel moe. Lukt mij eigenlijk niet meer om goed te werken. Is wel een heftigere weg richting mijn menstruatie dan ik gewend ben. DPO 8 (27-JUL): rugpijn, menstruatiekrampen, hoofdpijn, verstopte neus (verkouden?), puistjes in nek en gezicht, misselijk, vol gevoel. DPO 9 (28-JUL): krampen, negatieve test (was ongeduldig), witte afscheiding. Was wel balen van die test, maar eigenlijk is het nog te vroeg. Was gewoon heel nieuwsgierig of het al eerder zichtbaar was gezien de klachten. Richting einde middag ook weer hoofdpijn en vermoeid. Wellicht spelen de warmere dagen momenteel ook een rol. Menstruatiekramp laat in avond. DPO 10 (29-JUL): de geur van vers ei is verschrikkelijk vandaag haha. Lichtelijke baarmoederkramp. Obstipatie/diarree combi, huilbui (komt ook door persoonlijke omstandigheden bij de familie), duizelig, misselijk. Ik was vergeten te schrijven dat ik elke avond ook wakker wordt tussen 2 en 4 uur. Heel kort hoor. Ik zie de tijd en ga dan snel weer slapen. In de avond leek afscheiding droger. Dat betekend mogelijk dat de menstruatie dichtbij is. Symptoon dat meestal net een paar uur tot paar dagen daarvoor optreed. Maar we blijven afwachten! DPO 11 (30-JUL): last van krampen en slapeloosheid (heel veel piekeren, heb veel aan mijn hoofd). Voelde alsof een kat met voetjes op mijn buik aan het duwen was haha! Leek even te stoppen met afscheiding maar inmiddels alweer afscheiding terug. In de middag lijkt alles qua klachten mee te vallen. Ben vooral aan het zweten door die enorme hitte (waar ik ook zeker wel even van geniet in de tuin). Vermoeid. Leek in de middag rustig maar nu hele erge menstruatiekrampen. In de avond dacht ik een mini draadje rood te zien. Boos in de avond. DPO 12 (31-JUL): weer 3 uur wakker. Pijnlijke tepels bij borstvoeding. Nog steeds zo nu en dan krampjes. Witte/gelige afscheiding, niet helder (sowieso geen infectie ofzo trouwens). Gisteren dacht ik echt dat de menstruatie zou komen maar het is nog niet gebeurd. DPO 13 (1-AUG): lichte krampen, beetje nachtspoken, borsten voelen iets gevoeliger, maar later weer heel normaal. Een depri dipje in mijn humeur. Of ik houd mijzelf nu voor de gek, maar de kaas die ik altijd lekker vond smaakt nu een beetje gek. De koffie trouwens ook weer zeepachtig. Witte afscheiding nog steeds. In de avond weer menstruatiekramp gevoelens. DPO 14 (2-AUG): vettige neus, menstruatiekrampen, gevoelige tepels en vermoeid, opruimenernrie DPO 15 / NOD (3-AUG): gevoelige tepels (borstvoeding erg pijnlijk), hele sliert afscheiding ineens, steek in baarmoeder, duizelig, nog niet ongesteld. Heb het idee dat ik meerdere onderbroeken op een dag moet wisselen. Ik ga testen tussen 4 en 7 augustus denk ik. Ik heb sinds mijn bevalling pas na 20 maanden een eerste menstruatie gehad en mijn cyclus is erg van slag. Ik wil liever niet onterecht negatief testen door toch te vroeg te testen. Als er echt een baby inzit dan loopt hij/zij niet weg en kan ik nog even een paar dagen wachten... al kriebelt de nieuwsgierigheid best wel
Ja dat snap ik wel maar ik vind het wel erg knap, mijn testdrang is te sterk Ik ben helaas ongesteld geworden, ik hoop voor jouw dat hij uitblijft
DPO 1 (20-JUL) : opgezwollen buik / rugpijn (denk dat dit er los van staat). DPO 2 (21-JUL) : kramp / dikkere afscheiding / honger. DPO 3 (22-JUL) : koffie smaakt naar zeep / afscheiding met een beetje gele kleur / rugpijn / kramp / beetje stemmingswisselingen / trek in eierkoek / puistje. DPO 4 (23-JUL) : last in benen na simpele trap oplopen, kramp/steekjes, tintelingen borsten, verslapen/moe, rugpijn, borrelende buik, waterige afscheiding. DPO 5 (24-JUL) : menstruatiekramp; rare droom, duizelig bij opstaan, slijmerige afscheiding, obstipatie, steekje in vagina, een bloedstreepje max 1 cm en dun. Bij mijn weten nooit eerder gehad. Met afvegen daarna geen bloed gevonden. Ik verwacht mijn menstruatie pas 3 augustus (had LH piek op 18 juli). Zou wellicht een innestelingsbloeding kunnen zijn. Maar ik las bij iemand dat zij dit ook op dpo 5 had (2 druppels bloed). Zij werd helaas ongesteld op dpo 14... Dus zit nog steeds in spanning!!! Was er maar iets dat typisch 'je bent 100% zwanger' was. Dan zat ik niet zo af te tellen naar het testmoment! DPO 6 (25-JUL) : lichte kramp ochtend, bultjes in nek, waterige afscheiding, rugpijn, beenpijn, vermoeid, misselijk, vol gevoel in buik, gelige lichte afscheiding. Die tweede keer gelige afscheiding geeft mij helaas toch een negatief beeld. Maar goed is niet anders als het zo is. We zien het vanzelf ! DPO 7 (26-JUL) : scherpe zijsteek, lichte kramp, obsitpatie, rugpijn, duizelig, misselijk, neerslachtig, benauwd, wittere dikke afscheiding, stress, opgejaagd, heel moe. Lukt mij eigenlijk niet meer om goed te werken. Is wel een heftigere weg richting mijn menstruatie dan ik gewend ben. DPO 8 (27-JUL) : rugpijn, menstruatiekrampen, hoofdpijn, verstopte neus (verkouden?), puistjes in nek en gezicht, misselijk, vol gevoel. DPO 9 (28-JUL) : krampen, negatieve test (was ongeduldig), witte afscheiding. Was wel balen van die test, maar eigenlijk is het nog te vroeg. Was gewoon heel nieuwsgierig of het al eerder zichtbaar was gezien de klachten. Richting einde middag ook weer hoofdpijn en vermoeid. Wellicht spelen de warmere dagen momenteel ook een rol. Menstruatiekramp laat in avond. DPO 10 (29-JUL) : de geur van vers ei is verschrikkelijk vandaag haha. Lichtelijke baarmoederkramp. Obstipatie/diarree combi, huilbui (komt ook door persoonlijke omstandigheden bij de familie), duizelig, misselijk. Ik was vergeten te schrijven dat ik elke avond ook wakker wordt tussen 2 en 4 uur. Heel kort hoor. Ik zie de tijd en ga dan snel weer slapen. In de avond leek afscheiding droger. Dat betekend mogelijk dat de menstruatie dichtbij is. Symptoon dat meestal net een paar uur tot paar dagen daarvoor optreed. Maar we blijven afwachten! DPO 11 (30-JUL) : last van krampen en slapeloosheid (heel veel piekeren, heb veel aan mijn hoofd). Voelde alsof een kat met voetjes op mijn buik aan het duwen was haha! Leek even te stoppen met afscheiding maar inmiddels alweer afscheiding terug. In de middag lijkt alles qua klachten mee te vallen. Ben vooral aan het zweten door die enorme hitte (waar ik ook zeker wel even van geniet in de tuin). Vermoeid. Leek in de middag rustig maar nu hele erge menstruatiekrampen. In de avond dacht ik een mini draadje rood te zien. Boos in de avond. DPO 12 (31-JUL) : weer 3 uur wakker. Pijnlijke tepels bij borstvoeding. Nog steeds zo nu en dan krampjes. Witte/gelige afscheiding, niet helder (sowieso geen infectie ofzo trouwens). Gisteren dacht ik echt dat de menstruatie zou komen maar het is nog niet gebeurd. DPO 13 (1-AUG) : lichte krampen, beetje nachtspoken, borsten voelen iets gevoeliger, maar later weer heel normaal. Een depri dipje in mijn humeur. Of ik houd mijzelf nu voor de gek, maar de kaas die ik altijd lekker vond smaakt nu een beetje gek. De koffie trouwens ook weer zeepachtig. Witte afscheiding nog steeds. In de avond weer menstruatiekramp gevoelens. DPO 14 (2-AUG) : vettige neus, menstruatiekrampen, gevoelige tepels en vermoeid, opruimenernrie DPO 15 / NOD (3-AUG) : gevoelige tepels (borstvoeding erg pijnlijk), hele sliert afscheiding ineens, steek in baarmoeder, duizelig, nog niet ongesteld. Heb het idee dat ik meerdere onderbroeken op een dag moet wisselen nu. Ik ga testen tussen 4 en 7 augustus denk ik. Ik heb sinds mijn bevalling pas na 20 maanden een eerste menstruatie gehad en mijn cyclus is erg van slag. Ik wil liever niet onterecht negatief testen door toch te vroeg te testen. Als er echt een baby inzit dan loopt hij/zij niet weg en kan ik nog even een paar dagen wachten... al kriebelt de nieuwsgierigheid best wel. DPO 16: waterige afscheiding, lichte kramp, nachtspoken, prikkende borsten. Vanochtend twee keer getest. Eersr een Early Action Test em daarna een gewone Clearblue test voor de zekerheid. De testen zijn: POSITIEF!!!
Ik ben nieuw hier, maar heb dit topic (en vorige versies) graag gelezen. We zijn bezig voor een tweede kindje. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik in principe niet zwanger zijn, dachten we, maar toch wel. Ik heb toen niks gemerkt en had alleen na uitblijven van menstruatie na 8 dagen overtijd een knaltest. Vorige twee rondes dacht ik dat ik typische klachten had, maar niet zwanger. Deze maand zijn de symptomen anders. Mijn cyclus is doorgaans 27 dagen. Piek ovulatietest was op CD 15, dus ik reken CD17 als DPO1. DPO 1-2: Ovulatiepijn 'naweëen' DPO 3: Gevoeligheid bij de hechtingen van de vorige bevalling. Altijd rond eisprong en begin menstruatie, dus niks bijzonders. DPO 4-5: Gespannen borsten (standaard PMS symptoom) DPO 6: niets DPO 7: niets, maar af en toe hartkloppingen (die ik pas achteraf als symptoom zie), in de avond voel ik terwijl ik rustig zit 1 keer een felle steek linksonder. DPO 8: buikpijn, diarree, lagerugpijn die anders is dan mijn typische menstruatierugpijn, hartkloppingen. Deze rugpijn voelt als stijfheid, alsof je te lang gestaan hebt, alsof ik moet rekken om me 'lekker' te voelen. Voel me alsof ik ziek word; zweten, spierpijn, gewrichtspijn, en meet zelfs mijn temp om te checken of ik koorts heb (verre van...) DPO 9: buikpijn, lagerugpijn, constipatie, hartkloppingen. Voel me zo anders dan normaal 2 dagen voor menstruatie, dus besluit te testen (2e urine) (ook omdat ik anders even een afspraak bij de HA wil voor die hartkloppingen...). Partner is niet overtuigd, maar voor mij is het onder de juiste hoek met het juiste licht iets te zien (maar ja; zie je iets, of wíl je iets zien ). Spannend! 's middags een early kruidvat er tegenaan gegooid, en ja hoor, duidelijk lijntje Partner nu ook overtuigd DPO 10: constipatie, (ik kán niet, maar als ik uiteindelijk wel kan, is het diarree), lagerugpijn, hartkloppingen. weer test met tweede urine, mooie oploop. DPO 11: DPO 12: officiële testdag Morgen (dpo 11) moet ik ongesteld worden. Als dat uitblijft test ik zondag 'voor het echie' Zie foto voor testjes op dpo 9 en 10 (het zou ook in theorie dpo10 en 11 kunnen zijn, dat lijkt me misschien logischer, gezien de duidelijkheid van dag 2?).
DPO 1-2: Ovulatiepijn 'naweëen' DPO 3: Gevoeligheid bij de hechtingen van de vorige bevalling. Altijd rond eisprong en begin menstruatie, dus niks bijzonders. DPO 4-5: Gespannen borsten (standaard PMS symptoom) DPO 6: niets DPO 7: niets, maar af en toe hartkloppingen (die ik pas achteraf als symptoom zie), in de avond voel ik terwijl ik rustig zit 1 keer een felle steek linksonder. DPO 8: buikpijn, diarree, lagerugpijn die anders is dan mijn typische menstruatierugpijn, hartkloppingen. Deze rugpijn voelt als stijfheid, alsof je te lang gestaan hebt, alsof ik moet rekken om me 'lekker' te voelen. Voel me alsof ik ziek word; zweten, spierpijn, gewrichtspijn, en meet zelfs mijn temp om te checken of ik koorts heb (verre van...) DPO 9: buikpijn, lagerugpijn, constipatie, hartkloppingen. Voel me zo anders dan normaal 2 dagen voor menstruatie, dus besluit te testen (2e urine) (ook omdat ik anders even een afspraak bij de HA wil voor die hartkloppingen...). Partner is niet overtuigd, maar voor mij is het onder de juiste hoek met het juiste licht iets te zien (maar ja; zie je iets, of wíl je iets zien ). Spannend! 's middags een early kruidvat er tegenaan gegooid, en ja hoor, duidelijk lijntje Partner nu ook overtuigd DPO 10: constipatie, (ik kán niet, maar als ik uiteindelijk wel kan, is het diarree), lagerugpijn, hartkloppingen. weer test met tweede urine, mooie oploop. DPO 11: eerder honger, beetje weeïg gevoel, lagerug'pijn' (is dus meer een stijve onderrug). Vandaag is mijn ongesteldheidsdag, maar zoals verwacht blijft die uit. DPO 12: af en toe hartkloppingen, zeker later op de dag, stijve onderrug, verder niets. Testen lopen mooi op DPO 13: beetje 'mweh' na het ontbijt, maar misselijk is een veel te groot woord. Weer een mooie test. Over 2 of 3 dagen doe ik nog 1 test, puur voor de (hopelijk) knaller, en verder geloof ik het wel Een 'leuke' range aan verschillende klachten dus. Moet er ook bij zeggen dat het reuze meevalt hoe de klachten mijn dag beïnvloeden, dat stelt nog niets voor Natuurlijk heb ik er meer op gelet dan anders, maar zeker de rugpijn en hartkloppingen durf ik aan de zwangerschap te linken, dat is echt zo'n 2 dagen voor de eerste hele dunne streep begonnen.
Gestart met ronde 7: OI-behandeling met 5mg Letrozol en Ovitrelle. Cyclusdag 10 een echo gehad en er was 1 eicel te zien van 17mm, op cyclusdag 13/14 zal mijn eitje springen met de hulp van Ovitrelle In de nacht van cyclusdag 11/12 (afgelopen nacht) voelde ik steken mijn lies, waardoor ik bang ben dat ik een eigen eisprong heb gehad zonder Ovitrelle. Cyclusdag 12 elkaar gelijk opgezocht en een poging gewaagd. Alsnog in de middag Ovitrelle gezet (in overleg met de gynaecoloog). Door de gezinsvakantie elkaar maar 2x kunnen opzoeken. Cyclusdag 8 en 12. Ik twijfel of wij wel een ‘goede poging’ hebben gedaan. Iemand ervaringen hiermee? Over 2 dagen (cyclusdag 14) springt mijn eitje met Ovitrelle (als hij vandaag niet gesprongen is…) Vanaf vrijdag dus DPO 1! Ik hou jullie op de hoogte
Doet er niemand meer mee.. ik lees altijd stiekem mee, heb niet perse een kinderwens meer, vanwege een traumatische derde bevalling en de naperiode.. helaas. Ben dus ook altijd ontzettend bang voor een zwangerschap. Helaas mag ik vanwege een longembolie niet aan de pil of andere hormonen van de longarts. Maar heb deze maand sterk het gevoel dat ik toch zwanger ben geraakt.. maargoed, ik ben gelovig en geloof erin dat we krijgen wat we aankunnen. Dus mocht t zo zijn, is het van harte welkom. Ik had vandaag ongesteld moeten worden en voel sinds eergister echt bandenpijn.. heel raar. Heel winderig, sorry! Beurse bovenbenen en onderrug en ook enorme gevoelige tepelhoven, echt branden. En dat ken k alleen van een zwangerschap. Heb 6 dagen terug getest, en die was negatief. Heb bij alle drie een week voor nog getest en dat was echt vet positief al.. maar vind die symptomen best heftig. Vandaag de hele dag enorm misselijk en duizelig. Misschien gewoon enorme pms? Ik heb het nog 2 dagen aan en dan ga ik testen. Of morgen al.. hmm
Ik zou gewoon vandaag testen, dan weet je het. Ik herken zelf de symptomen soms ook wel van een menstruatie maar het kan inderdaad ook van een zwangerschap zijn. Gebruiken jullie bijvoorbeeld wel een condoom? Of hebben jullie een andere methode?