Daar ben ik weer. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Poging 9 - IUI met KID. (Getrouwd, maar echtgenoot is onvruchtbaar) Poging 4 is gelukt vorig jaar, maar liet na een paar dagen weer los. Ik ben 33 jaar. Ik heb PCOS en gebruik letrozol om de rijping van een eiblaasje in gang te zetten en ik heb een chronische darmziekte die momenteel in remissie is, gelukkig. Sinds ik hormonen neem om een eisprong op te wekken, heb ik ook last van hele pijnlijke eisprongen. Vrij 11-10- 's morgens nog een negatieve ovulatietest, maar vanwege een voorgevoel om half 1 's middags opnieuw getest en toen wel een smiley Zat 12-10 - inseminatie. Wat steekjes van het eitje dat ze laatste groeispurt maakt. Nog geen helse pijn, dus nog niet gesprongen. Zon 13-10 - wat steekjes, nog geen eisprong Ma 14-10 - meer steekjes en gespannen gevoel in de buik. Neemt toe. Nog geen heftige pijn van een half uur, dus nog steeds niet gesprongen. Nu bijna 19.00 uur, misschien vanavond nog. 2e keer nu dat er een paar dagen tussen de inseminatie en de eisprong zit. Vorige cyclus ook. Eerdere pogingen sprong het eitje de dag van inseminatie of de dag erna. Nu maar hopen dat die zaadjes het drie dagen overleven daarbinnen. 1DPO -Di 15-10 - gisterenavond wat meer pijn gehad toen ik in bed lag. Maar niet extreem. Vanmorgen nog een gespannen gevoel in mijn eierstok. Ging in de loop van de dag weg. Ik ga er maar even vanuit dat mijn eitje toch gesprongen is, alleen met minder pijn deze keer. Dus weet ik niet zeker wanneer. Volgende maand maar weer temperaturen als het zo ver komt. Dus ik ga vandaag maar tellen als 1 DPO. Kan ook 2DPO zijn. Nog wel wat licht kramperig gevoel, alsof ik ongesteld moet worden. Tepels wat gevoeliger. Geen pijnlijke borsten. Normaal wel, m.u.v. de laatste cyclus en nu dus. Ik weet niet wat er aan de hand is deze laatste 2 maanden, opeens is alles anders dan normaal. Verder ben ik moe, op, overal gewoon even klaar mee en boos vanbinnen. 2DPO - Woe 16-10 - erg vermoeid, verder geen klachten. Gisterenavond landde er opeens een lieveheersbeestje op mijn mans been, en ik zag vanmorgen een ooievaar op een lataarnpaal zitten. Klinkt lekker zweverig en dat ben ik helemaal niet, maar dat moeten toch goede voortekens zijn! 3DPO - Do 17-10 - moe, slecht geslapen. borsten voelen zwaarder, maar niet pijnlijk. Tepels gevoelig. Zeurderig gevoel in onderbuik. 4DPO - Vrij 18-10 - wat krampjes/ steekjes in baarmoeder zoals bij een menstruatie, gevoelige tepels en moe. Wel beter geslapen, ook veel gedroomt vannacht. 5DPO - Zat 19-10 - mijn hemel, wat mij nou is overkomen vannacht. Rond half 4 wakker geworden door de katten, naar de wc gegaan voor een grote boodschap en toen begon de buikpijn. Bekend met een darmziekte maar dit was niet mijn darm maar baarmoeder. Pijn! Niet normaal. Uiteindelijk weer op bed weten te komen en mijn man paracetamol laten halen. De pijn heeft bijna een uur geduurd, pijn in de baarmoeder met uitstraling naar bovenbuik, rug en bekkenbodem/spier in de achteruitgang. Die voel ik soms ook bij een menstruatie. Stond, nou ja lag, mij af te vragen of ik de huisartsenpost moest bellen. Gelukkig begon het na enige tijd af te zwakken. Dit keer dus niet zo' n pijnlijke eisprong gehad, maar nu nog veel meer pijn een week later. Qua tijd kan ik alleen maar bedenken een innesteling. Internet zegt 'milde krampen' over een innesteling. Maarja dat staat er ook bij ovulatie pijn, en ik weet uit ervaring dat dat best heftig kan zijn. Dus in mijn theorie kan de innesteling dan ook goed pijn doen. Waarom niet? Want wat was het anders? de tijd zal het leren. Als dit het was, en hij/zij zit nu goed vast, dan krijgt het sowieso het eerste half jaar na de geboorte huisarrest! Potverdorie, mama zoveel pijn doen! Nu voelt mijn buik wat gevoelig, maar de pijn is weg. Aanvulling: een soort spierpijn in onderbuik na die krampen vannacht, 's middags droge/branderige ogen, en een beetje jeuk down under. 6DPO - Zon 20-10 - nog een klein beetje spierpijn in de onderbuik. Gevoelige tepels nog steeds, moe en hoofdpijn. Soms een klein steekje of beetje zeurderig gevoel, maar minimaal. 7DPO - Ma 21-10 - beetje rugpijn, soms lichte krampen, opgeblazen gevoel en winderig, extreem moe, zware borsten, gevoelige tepels, jeukende ogen 's avonds en gloeiwangen, maarja dus ook erg vermoeid. Beetje weeig/misselijk gevoel soms. Early test action negatief. (Uiteraard ook veel te vroeg nog) 8DPO - Di 22-10 - nog steeds wat lage rugpijn, (kan ook verkeerd gelegen hebben) vannacht liggen zweten als een malle en dunne ontlasting en opgeblazen. Overdag minder opgeblazen. borsten hetzelfde, nog steeds moe maar minder dan gisteren. Beetje hoofdpijn, en 's avonds een beetje weeig gevoel. Maar mijn lichaam heeft me al vaker zo voor de gek gehouden dus ik probeer nog niet te veel te hopen. 9DPO - Woe 23-10 10DPO - Do 24-10 11DPO - Vrij 25-10 12DPO - Zat 26-10 13DPO - Zon 27-10
Hoii, Ik doe ook weer eens mee. 1 dpo (18-10) Niets bijzonders, nog wat slijmverlies en gevoelige tepels maar dat heb ik altijd tot aan mijn nod. Na de seks nog wat krampgevoel heel licht. 2 dpo (19-10) Nog steeds wat kramp gevoel.. de 16e was de kruidvat ovulatie test positief maar vandaag was de action ovulatietest positief heel raar. Maar goed ik ga maar gewoon van de eerste positieve uit. 3 dpo (20-10) Gevoelige tepels maar dat heb ik altijd tot nod, verder geen bijzonderheden. 4 dpo (21-10) Wat krampjes en steekjes links, puistje op mijn kaaklijn. 5 dpo (22-10) Af en toe nog wat krampjes/ steekjes, borsten voelen heel aanwezig/ zwaar, bij sommige bewegingen lijken de borsten ook gevoelig. 6 dpo (23-10) 7 dpo (24-10) 8 dpo (25-10) 9 dpo (26-10) 10 dpo (27-10) 11 dpo (28-10) 12 dpo (29-10) 13 dpo (30-10) Nod (31-10)
Hoihoi, Ik ben Kiki, ik lees al af en toe mee, maar wil ook graag een ronde mee doen. Wij hebben er al 24 rondes op zitten. We proberen zwanger te worden sinds vorig jaar april. Door korte cyclussen hebben we er al zoveel rondes opzitten. We zijn nu met ovulatie inductie(2,5 Letrozol) gestart en dit is onze eerste ronde. Ik weet niet wanneer mijn NOD is. Dat is voor mij altijd een verassing. Maar dit varieert tot dusver van 5 tot 12 dagen. 1 DPO : Moe 2 DPO: Geen klachten 3 DPO: Misselijk, pijnlijke borsten en tepels. Af en toe lichte krampjes in onderbuik. 4 DPO: Vanochtend: pijnlijke borsten, menstruatie achtige krampen en steken bij linker eierstok. De rest van de dag eigenlijk niet echt klachten behalve gevoelige tepels. Wel is me huid de hele dag erg vlekkerig, terwijl deze gek genoeg juist zo mooi, zacht en egaal was geworden na de letrozol. 5 DPO: dikke witte afscheiding, verder geen klachten. Hopelijk word ik niet alweer eerdaags ongesteld, deze afscheiding heb ik namelijk ook wel eens voor mijn menstruatie. Had juist gehoopt dat de letrozol in ieder geval me cyclus zou verlengen en regelmatiger zou maken. Maar pas te horen gekregen dat me schildklier ook weer niet goed is(te hoge dosering medicatie). Was toch nog beetje hoopvol omdat ik de dosis inmiddels aangepast heb, maar waarschijnlijk toch geen goede kans deze cyclus. Toch blijven we hopen… 6 DPO: Gisteren avond en vanacht behoorlijke krampen. Ook vandaag zo nu en dan krampjes. Verder voel ik me goed en in is me huid weer opgeknapt. 7 DPO: Normaal voel ik altijd mega veel in deze periode(na de eisprong). Deze cyclus ben ik natuurlijk voor het eerst gestart met Letrozol en voel ik veel minder. Vandaag voel ik eigenlijk niks op 1 keer een klein krampje na. Ook zit ik erg goed in me vel. Mmmm weet nou niet of dit iets positiefs is, niet dat 24 keer veel voelen me wat opgeleverd heeft haha.
Het zou zomaar kunnen dat het wel positief is! Ik lees hier heel vaak dat vrouwen juist helemaal geen symptomen hadden en zwanger bleken!
Ronde 21 - ronde 3 IUI Ik doe ook weer mee! Vandaag echo gehad en links een flinke van 23,5mm (grootste die ik tot nu toe heb gezien.). Helaas wel steeds maar 1 eitje maar ze durven nog niet op te hogen omdat het groeien bij mij steeds een plotselinge spurt neemt. Deze keer ook weer. Bijna de helft er bij in het weekend! Vanavond ovitrelle en dan woensdag de IUI. Ovitrelle spuit (14-10) Vandaag na de afspraak best wel veel kramp gehad dus bij thuiskomst toch even een test gedaan. En ja hoor, een statische smiley op de CB test. Daardoor een beetje in de stress of we niet weer mijn eisprong zouden missen dus toch even contact gehad met de kliniek. Die garandeerde me dat het helemaal precies goed uit zou komen. IUI (16-10) Vandaag de IUI gehad. Door de ovitrelle was ik dinsdag de hele dag en vanochtend erg misselijk. Lichte krampen gehad in de nacht. Alles goed verlopen verder al deed de iui wel wat meer pijn dan de vorige keer en had ik wat licht bloedverlies. DPO1 (17-10) Heel erg moe en misselijk. Mijn borsten doen enorm pijn. Nog steeds krampen links. Dit alles is waarschijnlijk de ovitrelle want 1dpo is wel erg vroeg! Temperatuur is gestegen naar 36.84 DPO2 (18-10) Misselijkheid blijft aanhouden en zit soms echt bijna tegen het plafond aan van de pijn in mijn borsten. Het is allemaal nog veel te vroeg want er zit nog steeds Ovitrelle in mijn lichaam (Test nog licht positief). Temperatuur: 36.86 DPO3 (19-10) Borsten doen nog steeds ontzettend pijn en ben zo labiel als wat. Heel vervelend! Verder een opgezette buik en rommelende darmen. Zwangerschapstest nog steeds licht positief door de Ovitrelle. Temperatuur 36.89 DPO4 (20-10) Gister 2 verjaardagen gevierd en laat naar bed gegaan en dat voel ik nu in mijn lichaam. Misselijk wakker maar dat is nu gelukkig wel weggetrokken. Nog steeds pijnlijke borsten! Het is denk ik nog te vroeg voor innesteling dus blijf mezelf voorhouden dat dit nog niets zegt. De ovitrelle is er ook nog niet uit, test nog heel ligt. Temperatuur stijgt mooi. Nu 37.10 DPO5 (21-10) Erg moe en hangerig. Ben zo langzamerhand wel klaar met hoe pijnlijk en zwaar mijn borsten zijn. Ik hoop echt dat het een goed teken is en niet alleen maar van de ovitrelle. Had ik daar de vorige keren ovitrelle spuiten niet al zo vroeg en zeker niet zo heftig last van! Ovitrelle is er volgens mij nu uit maar mijn man dacht nog een heel erg licht streepje te zien dus overmorgen nog maar eens testen. Het is nu 7 dagen na het zetten van de trigger. Heb af en toe steken links in mn baarmoeder en lies. Temperatuur is 37.15 DPO6 (22-10) Afgelopen nacht behoorlijk wat krampen en trekkend gevoel gehad in mn baarmoeder. Niet veel pijnlijker dan normale menstruatie krampen maar wel nog een beetje vroeg om te hebben. Pijn in mn borsten lijkt een beetje af te nemen maar is er nog steeds. Nu einde middag een beetje raar gevoel in mijn maag, niet echt misselijk maar een drukkend gevoel. En nog steeds lichte krampen. Temperatuur: 37.40 Vind het wachten echt heel lastig deze ronde! Gelukkig volgende week veel afleiding vanwege werken als acteur met halloween. Dat ga ik wel extra voorzichtig aanpakken deze keer want zou niet willen dat ik een potentieel kindje beschadig! DPO7 (23-10) Erg moe en heel snel emotioneel. Vandaag een knuffel van een kind op een van mijn groepen en ik kon de tranen niet meer bedwingen. Heb het kunnen verbloemen als "er zit iets in mn oog" Af en toe een vage kramp en mijn borsten doen nog steeds best pijn. Afscheiding is wat meer waterig en plakkerig geworden. Temperatuur 36.83. Ovitrelle is nu uit mijn systeem. Test negatief. DPO8(24-10) DPO9(25-10) DPO10(26-10) DPO11 (27-10) NOD DPO12(28-10) DPO13(29-10) DPO14(30-10) DPO15(31-10) DPO16 (1-11) Testdag opgegeven door ziekenhuis
Hoii, Ik doe ook weer eens mee. 1 dpo (18-10) Niets bijzonders, nog wat slijmverlies en gevoelige tepels maar dat heb ik altijd tot aan mijn nod. Na de seks nog wat krampgevoel heel licht. 2 dpo (19-10) Nog steeds wat kramp gevoel.. de 16e was de kruidvat ovulatie test positief maar vandaag was de action ovulatietest positief heel raar. Maar goed ik ga maar gewoon van de eerste positieve uit. 3 dpo (20-10) Gevoelige tepels maar dat heb ik altijd tot nod, verder geen bijzonderheden. 4 dpo (21-10) Wat krampjes en steekjes links, puistje op mijn kaaklijn. 5 dpo (22-10) Af en toe nog wat krampjes/ steekjes, borsten voelen heel aanwezig/ zwaar, bij sommige bewegingen lijken de borsten ook gevoelig. 6 dpo (23-10) Gevoelige borsten, af en toe nog een krampje/steekje, maagzuur, moe, kramp/stijve onderrug 7 dpo (24-10) 8 dpo (25-10) 9 dpo (26-10) 10 dpo (27-10) 11 dpo (28-10) 12 dpo (29-10) 13 dpo (30-10) Nod (31-10)
Ik zei net jammer een negatieve test, maar zag later dat je getest had om te zien of de ovitrelle uit je lichaam was. Nu op naar de positieve test!
Deze was vooral om te kijken of de ovitrelle van de triggershot voor de IUI al uit mijn lichaam is. En dat is het! Dus elk streepje die er nog kan verschijnen vanaf nu is van een echte zwangerschap!
haha ik had inderdaad net me berichtje gewijzigd, kwam er net achter dat het daarvoor was. Nu op naar een streepje van een zwangerschap haha
Daar ben ik weer. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Poging 9 - IUI met KID. (Getrouwd, maar echtgenoot is onvruchtbaar) Poging 4 is gelukt vorig jaar, maar liet na een paar dagen weer los. Ik ben 33 jaar. Ik heb PCOS en gebruik letrozol om de rijping van een eiblaasje in gang te zetten en ik heb een chronische darmziekte die momenteel in remissie is, gelukkig. Sinds ik hormonen neem om een eisprong op te wekken, heb ik ook last van hele pijnlijke eisprongen. Vrij 11-10- 's morgens nog een negatieve ovulatietest, maar vanwege een voorgevoel om half 1 's middags opnieuw getest en toen wel een smiley Zat 12-10 - inseminatie. Wat steekjes van het eitje dat ze laatste groeispurt maakt. Nog geen helse pijn, dus nog niet gesprongen. Zon 13-10 - wat steekjes, nog geen eisprong Ma 14-10 - meer steekjes en gespannen gevoel in de buik. Neemt toe. Nog geen heftige pijn van een half uur, dus nog steeds niet gesprongen. Nu bijna 19.00 uur, misschien vanavond nog. 2e keer nu dat er een paar dagen tussen de inseminatie en de eisprong zit. Vorige cyclus ook. Eerdere pogingen sprong het eitje de dag van inseminatie of de dag erna. Nu maar hopen dat die zaadjes het drie dagen overleven daarbinnen. 1DPO -Di 15-10 - gisterenavond wat meer pijn gehad toen ik in bed lag. Maar niet extreem. Vanmorgen nog een gespannen gevoel in mijn eierstok. Ging in de loop van de dag weg. Ik ga er maar even vanuit dat mijn eitje toch gesprongen is, alleen met minder pijn deze keer. Dus weet ik niet zeker wanneer. Volgende maand maar weer temperaturen als het zo ver komt. Dus ik ga vandaag maar tellen als 1 DPO. Kan ook 2DPO zijn. Nog wel wat licht kramperig gevoel, alsof ik ongesteld moet worden. Tepels wat gevoeliger. Geen pijnlijke borsten. Normaal wel, m.u.v. de laatste cyclus en nu dus. Ik weet niet wat er aan de hand is deze laatste 2 maanden, opeens is alles anders dan normaal. Verder ben ik moe, op, overal gewoon even klaar mee en boos vanbinnen. 2DPO - Woe 16-10 - erg vermoeid, verder geen klachten. Gisterenavond landde er opeens een lieveheersbeestje op mijn mans been, en ik zag vanmorgen een ooievaar op een lataarnpaal zitten. Klinkt lekker zweverig en dat ben ik helemaal niet, maar dat moeten toch goede voortekens zijn! 3DPO - Do 17-10 - moe, slecht geslapen. borsten voelen zwaarder, maar niet pijnlijk. Tepels gevoelig. Zeurderig gevoel in onderbuik. 4DPO - Vrij 18-10 - wat krampjes/ steekjes in baarmoeder zoals bij een menstruatie, gevoelige tepels en moe. Wel beter geslapen, ook veel gedroomt vannacht. 5DPO - Zat 19-10 - mijn hemel, wat mij nou is overkomen vannacht. Rond half 4 wakker geworden door de katten, naar de wc gegaan voor een grote boodschap en toen begon de buikpijn. Bekend met een darmziekte maar dit was niet mijn darm maar baarmoeder. Pijn! Niet normaal. Uiteindelijk weer op bed weten te komen en mijn man paracetamol laten halen. De pijn heeft bijna een uur geduurd, pijn in de baarmoeder met uitstraling naar bovenbuik, rug en bekkenbodem/spier in de achteruitgang. Die voel ik soms ook bij een menstruatie. Stond, nou ja lag, mij af te vragen of ik de huisartsenpost moest bellen. Gelukkig begon het na enige tijd af te zwakken. Dit keer dus niet zo' n pijnlijke eisprong gehad, maar nu nog veel meer pijn een week later. Qua tijd kan ik alleen maar bedenken een innesteling. Internet zegt 'milde krampen' over een innesteling. Maarja dat staat er ook bij ovulatie pijn, en ik weet uit ervaring dat dat best heftig kan zijn. Dus in mijn theorie kan de innesteling dan ook goed pijn doen. Waarom niet? Want wat was het anders? de tijd zal het leren. Als dit het was, en hij/zij zit nu goed vast, dan krijgt het sowieso het eerste half jaar na de geboorte huisarrest! Potverdorie, mama zoveel pijn doen! Nu voelt mijn buik wat gevoelig, maar de pijn is weg. Aanvulling: een soort spierpijn in onderbuik na die krampen vannacht, 's middags droge/branderige ogen, en een beetje jeuk down under. 6DPO - Zon 20-10 - nog een klein beetje spierpijn in de onderbuik. Gevoelige tepels nog steeds, moe en hoofdpijn. Soms een klein steekje of beetje zeurderig gevoel, maar minimaal. 7DPO - Ma 21-10 - beetje rugpijn, soms lichte krampen, opgeblazen gevoel en winderig, extreem moe, zware borsten, gevoelige tepels, jeukende ogen 's avonds en gloeiwangen, maarja dus ook erg vermoeid. Beetje weeig/misselijk gevoel soms. Early test action negatief. (Uiteraard ook veel te vroeg nog) 8DPO - Di 22-10 - nog steeds wat lage rugpijn, (kan ook verkeerd gelegen hebben) vannacht liggen zweten als een malle en dunne ontlasting en opgeblazen. Overdag minder opgeblazen. borsten hetzelfde, nog steeds moe maar minder dan gisteren. Beetje hoofdpijn, en 's avonds een beetje weeig gevoel. Maar mijn lichaam heeft me al vaker zo voor de gek gehouden dus ik probeer nog niet te veel te hopen. 9DPO - Woe 23-10 - weer iets meer energie. Wat krampjes en soms een weeig gevoel. Niks veel veranderd nog. Early test apotheek- negatief 10DPO - Do 24-10 - beetje weeig/misselijk. Krampen. Vanmorgen een keer temperatuur gemeten. 36.4 best laag. Maar dat klopt waarschijnlijk wel want nu 12.00 het ik bloedverlies gespot. Nog licht, maar ik vrees dat het straks doorzet als menstruatie. wel vroeg, maar mijn lichaam doet toch wel waar het zin in heeft. 11DPO - Vrij 25-10 12DPO - Zat 26-10 13DPO - Zon 27-10
Aah nee wat k*t. Toch hoop ik nog steeds dat het gewoon een kleine bloeding is en het niet een beginnende menstruatie is. Maar hoe dan ook shit, ook die onzekerheid. Knuffel!
Dankjewel. Dat hoop ik ook. Tot nu toe zet het nog niet door en is het eigenlijk wat gekleurd slijm. Alleen vanmorgen zeurende krampjes en nu niet. Dus er is nog een kleine hoop dat dit een temperatuurdip is met innestelingsbloed... (deze maand niet de temp bijgehouden. Maar weet uit vorige cyclussen wel wat voor mij hoog of laag is)
Ronde 21 - ronde 3 IUI Ik doe ook weer mee! Vandaag echo gehad en links een flinke van 23,5mm (grootste die ik tot nu toe heb gezien.). Helaas wel steeds maar 1 eitje maar ze durven nog niet op te hogen omdat het groeien bij mij steeds een plotselinge spurt neemt. Deze keer ook weer. Bijna de helft er bij in het weekend! Vanavond ovitrelle en dan woensdag de IUI. Ovitrelle spuit (14-10) Vandaag na de afspraak best wel veel kramp gehad dus bij thuiskomst toch even een test gedaan. En ja hoor, een statische smiley op de CB test. Daardoor een beetje in de stress of we niet weer mijn eisprong zouden missen dus toch even contact gehad met de kliniek. Die garandeerde me dat het helemaal precies goed uit zou komen. IUI (16-10) Vandaag de IUI gehad. Door de ovitrelle was ik dinsdag de hele dag en vanochtend erg misselijk. Lichte krampen gehad in de nacht. Alles goed verlopen verder al deed de iui wel wat meer pijn dan de vorige keer en had ik wat licht bloedverlies. DPO1 (17-10) Heel erg moe en misselijk. Mijn borsten doen enorm pijn. Nog steeds krampen links. Dit alles is waarschijnlijk de ovitrelle want 1dpo is wel erg vroeg! Temperatuur is gestegen naar 36.84 DPO2 (18-10) Misselijkheid blijft aanhouden en zit soms echt bijna tegen het plafond aan van de pijn in mijn borsten. Het is allemaal nog veel te vroeg want er zit nog steeds Ovitrelle in mijn lichaam (Test nog licht positief). Temperatuur: 36.86 DPO3 (19-10) Borsten doen nog steeds ontzettend pijn en ben zo labiel als wat. Heel vervelend! Verder een opgezette buik en rommelende darmen. Zwangerschapstest nog steeds licht positief door de Ovitrelle. Temperatuur 36.89 DPO4 (20-10) Gister 2 verjaardagen gevierd en laat naar bed gegaan en dat voel ik nu in mijn lichaam. Misselijk wakker maar dat is nu gelukkig wel weggetrokken. Nog steeds pijnlijke borsten! Het is denk ik nog te vroeg voor innesteling dus blijf mezelf voorhouden dat dit nog niets zegt. De ovitrelle is er ook nog niet uit, test nog heel ligt. Temperatuur stijgt mooi. Nu 37.10 DPO5 (21-10) Erg moe en hangerig. Ben zo langzamerhand wel klaar met hoe pijnlijk en zwaar mijn borsten zijn. Ik hoop echt dat het een goed teken is en niet alleen maar van de ovitrelle. Had ik daar de vorige keren ovitrelle spuiten niet al zo vroeg en zeker niet zo heftig last van! Ovitrelle is er volgens mij nu uit maar mijn man dacht nog een heel erg licht streepje te zien dus overmorgen nog maar eens testen. Het is nu 7 dagen na het zetten van de trigger. Heb af en toe steken links in mn baarmoeder en lies. Temperatuur is 37.15 DPO6 (22-10) Afgelopen nacht behoorlijk wat krampen en trekkend gevoel gehad in mn baarmoeder. Niet veel pijnlijker dan normale menstruatie krampen maar wel nog een beetje vroeg om te hebben. Pijn in mn borsten lijkt een beetje af te nemen maar is er nog steeds. Nu einde middag een beetje raar gevoel in mijn maag, niet echt misselijk maar een drukkend gevoel. En nog steeds lichte krampen. Temperatuur: 37.40 Vind het wachten echt heel lastig deze ronde! Gelukkig volgende week veel afleiding vanwege werken als acteur met halloween. Dat ga ik wel extra voorzichtig aanpakken deze keer want zou niet willen dat ik een potentieel kindje beschadig! DPO7 (23-10) Erg moe en heel snel emotioneel. Vandaag een knuffel van een kind op een van mijn groepen en ik kon de tranen niet meer bedwingen. Heb het kunnen verbloemen als "er zit iets in mn oog" Af en toe een vage kramp en mijn borsten doen nog steeds best pijn. Afscheiding is wat meer waterig en plakkerig geworden. Temperatuur 36.83. Ovitrelle is nu uit mijn systeem. Test negatief. DPO8(24-10) Gek trekkend gevoel in mijn baarmoeder en een steek die snel weer weg was. Hele dag een weeig gevoel, niet echt misselijk maar wel vervelend. En ben super opgeblazen! Gisteravond en vandaag ook erg emotioneel maar het kan zijn omdat ik vandaag afscheid moet nemen op mijn werk, waar ik heel veel moeite mee heb. Mijn borsten zijn nog steeds gevoelig maar niet zo erg als eerder deze week. Normaal heb ik wel wat spotting zo vlak voor mijn NOD maar die blijft uit. Temperatuur: 36.84 DPO9(25-10) DPO10(26-10) DPO11 (27-10) NOD DPO12(28-10) DPO13(29-10) DPO14(30-10) DPO15(31-10) DPO16 (1-11) Testdag opgegeven door ziekenhuis
Aah naar dat je afscheid moest nemen op je werk. Heb je een nieuwe baan? Wat goed dat de spotting uit is gebleven. Bij mij ook nog steeds, merk wel dat ik hier continu mee bezig ben, soort van angst om dat aan te treffen als ik naar de wc ga. Op 1 of andere manier associeer ik bij mezelf spotting met niet gelukt.
Nee, helaas geen nieuwe baan. Ik werk als opbouwwerker en de wijk waarin ik werk krijgt geen subsidie meer voor mijn functie en mijn contract kon dus niet verlengd worden. Min of meer gedwongen afscheid moeten nemen. Pff ja, ik ben er ook erg mee bezig. Als ik spot dan is het vaak een of twee dagen later raak en in een normale cyclus ben ik meestal op dpo11 ongesteld. Ik voel me nu helemaal niet alsof ik ongesteld moet worden gek genoeg! Ik duim voor ons allebei! De tijd mag wel wat sneller gaan van mij.
Daar ben ik weer. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Poging 9 - IUI met KID. (Getrouwd, maar echtgenoot is onvruchtbaar) Poging 4 is gelukt vorig jaar, maar liet na een paar dagen weer los. Ik ben 33 jaar. Ik heb PCOS en gebruik letrozol om de rijping van een eiblaasje in gang te zetten en ik heb een chronische darmziekte die momenteel in remissie is, gelukkig. Sinds ik hormonen neem om een eisprong op te wekken, heb ik ook last van hele pijnlijke eisprongen. Vrij 11-10- 's morgens nog een negatieve ovulatietest, maar vanwege een voorgevoel om half 1 's middags opnieuw getest en toen wel een smiley Zat 12-10 - inseminatie. Wat steekjes van het eitje dat ze laatste groeispurt maakt. Nog geen helse pijn, dus nog niet gesprongen. Zon 13-10 - wat steekjes, nog geen eisprong Ma 14-10 - meer steekjes en gespannen gevoel in de buik. Neemt toe. Nog geen heftige pijn van een half uur, dus nog steeds niet gesprongen. Nu bijna 19.00 uur, misschien vanavond nog. 2e keer nu dat er een paar dagen tussen de inseminatie en de eisprong zit. Vorige cyclus ook. Eerdere pogingen sprong het eitje de dag van inseminatie of de dag erna. Nu maar hopen dat die zaadjes het drie dagen overleven daarbinnen. 1DPO -Di 15-10 - gisterenavond wat meer pijn gehad toen ik in bed lag. Maar niet extreem. Vanmorgen nog een gespannen gevoel in mijn eierstok. Ging in de loop van de dag weg. Ik ga er maar even vanuit dat mijn eitje toch gesprongen is, alleen met minder pijn deze keer. Dus weet ik niet zeker wanneer. Volgende maand maar weer temperaturen als het zo ver komt. Dus ik ga vandaag maar tellen als 1 DPO. Kan ook 2DPO zijn. Nog wel wat licht kramperig gevoel, alsof ik ongesteld moet worden. Tepels wat gevoeliger. Geen pijnlijke borsten. Normaal wel, m.u.v. de laatste cyclus en nu dus. Ik weet niet wat er aan de hand is deze laatste 2 maanden, opeens is alles anders dan normaal. Verder ben ik moe, op, overal gewoon even klaar mee en boos vanbinnen. 2DPO - Woe 16-10 - erg vermoeid, verder geen klachten. Gisterenavond landde er opeens een lieveheersbeestje op mijn mans been, en ik zag vanmorgen een ooievaar op een lataarnpaal zitten. Klinkt lekker zweverig en dat ben ik helemaal niet, maar dat moeten toch goede voortekens zijn! 3DPO - Do 17-10 - moe, slecht geslapen. borsten voelen zwaarder, maar niet pijnlijk. Tepels gevoelig. Zeurderig gevoel in onderbuik. 4DPO - Vrij 18-10 - wat krampjes/ steekjes in baarmoeder zoals bij een menstruatie, gevoelige tepels en moe. Wel beter geslapen, ook veel gedroomt vannacht. 5DPO - Zat 19-10 - mijn hemel, wat mij nou is overkomen vannacht. Rond half 4 wakker geworden door de katten, naar de wc gegaan voor een grote boodschap en toen begon de buikpijn. Bekend met een darmziekte maar dit was niet mijn darm maar baarmoeder. Pijn! Niet normaal. Uiteindelijk weer op bed weten te komen en mijn man paracetamol laten halen. De pijn heeft bijna een uur geduurd, pijn in de baarmoeder met uitstraling naar bovenbuik, rug en bekkenbodem/spier in de achteruitgang. Die voel ik soms ook bij een menstruatie. Stond, nou ja lag, mij af te vragen of ik de huisartsenpost moest bellen. Gelukkig begon het na enige tijd af te zwakken. Dit keer dus niet zo' n pijnlijke eisprong gehad, maar nu nog veel meer pijn een week later. Qua tijd kan ik alleen maar bedenken een innesteling. Internet zegt 'milde krampen' over een innesteling. Maarja dat staat er ook bij ovulatie pijn, en ik weet uit ervaring dat dat best heftig kan zijn. Dus in mijn theorie kan de innesteling dan ook goed pijn doen. Waarom niet? Want wat was het anders? de tijd zal het leren. Als dit het was, en hij/zij zit nu goed vast, dan krijgt het sowieso het eerste half jaar na de geboorte huisarrest! Potverdorie, mama zoveel pijn doen! Nu voelt mijn buik wat gevoelig, maar de pijn is weg. Aanvulling: een soort spierpijn in onderbuik na die krampen vannacht, 's middags droge/branderige ogen, en een beetje jeuk down under. 6DPO - Zon 20-10 - nog een klein beetje spierpijn in de onderbuik. Gevoelige tepels nog steeds, moe en hoofdpijn. Soms een klein steekje of beetje zeurderig gevoel, maar minimaal. 7DPO - Ma 21-10 - beetje rugpijn, soms lichte krampen, opgeblazen gevoel en winderig, extreem moe, zware borsten, gevoelige tepels, jeukende ogen 's avonds en gloeiwangen, maarja dus ook erg vermoeid. Beetje weeig/misselijk gevoel soms. Early test action negatief. (Uiteraard ook veel te vroeg nog) 8DPO - Di 22-10 - nog steeds wat lage rugpijn, (kan ook verkeerd gelegen hebben) vannacht liggen zweten als een malle en dunne ontlasting en opgeblazen. Overdag minder opgeblazen. borsten hetzelfde, nog steeds moe maar minder dan gisteren. Beetje hoofdpijn, en 's avonds een beetje weeig gevoel. Maar mijn lichaam heeft me al vaker zo voor de gek gehouden dus ik probeer nog niet te veel te hopen. 9DPO - Woe 23-10 - weer iets meer energie. Wat krampjes en soms een weeig gevoel. Wat steekjes links van de baarmoeder. Niet veel veranderd nog. Early test apotheek- negatief 10DPO - Do 24-10 - beetje weeig/misselijk. Krampen. Vanmorgen een keer temperatuur gemeten. 36.4 best laag. Maar dat klopt waarschijnlijk wel want nu 12.00 heb ik bloedverlies gespot. Nog licht, maar ik vrees dat het straks doorzet als menstruatie. wel vroeg, maar mijn lichaam doet toch wel waar het zin in heeft. Update: 19.30 tot nu toe nog steeds licht roze gekleurd vocht. Dermate weinig dat het het maandverband niet eens haalt. Zie het alleen met afvegen. Ik hoop echt heel hard dat het niet doorzet maar een innesteling is. Early test net was negatief, maar als het net ingenesteld is ook logisch want dan ga ik nu pas HCG aanmaken. Dus nog een sprankje hoop... wel regelmatig een weeig/misselijk gevoel. (Maar progestoron houdt mij vaak voor de gek) Ben benieuwd of mijn temperatuur morgen iets hoger is... Borsten voelen nog steeds zwaar. Moest vandaag wel vaker plassen. 11DPO - Vrij 25-10 12DPO - Zat 26-10 13DPO - Zon 27-10
Aah dat is heel naar. Zeker nu je ook bezig bent met zwanger worden en dat lastig gaat. Dan is het wel fijn als je in het reguliere leven wat minder uitdagingen hebt. Heb je wel al iets anders op het oog? Oeh klinkt heel positief bij jou. Nou van mij mag het ook veel sneller gaan haha.. blijft een lastige periode van de cyclus.
Hoihoi, Ik ben Kiki, ik lees al af en toe mee, maar wil ook graag een ronde mee doen. Wij hebben er al 24 rondes op zitten. We proberen zwanger te worden sinds vorig jaar april. Door korte cyclussen hebben we er al zoveel rondes opzitten. We zijn nu met ovulatie inductie(2,5 Letrozol) gestart en dit is onze eerste ronde. Ik weet niet wanneer mijn NOD is. Dat is voor mij altijd een verassing. Maar dit varieert tot dusver van 5 tot 12 dagen. 1 DPO : Moe 2 DPO: Geen klachten 3 DPO: Misselijk, pijnlijke borsten en tepels. Af en toe lichte krampjes in onderbuik. 4 DPO: Vanochtend: pijnlijke borsten, menstruatie achtige krampen en steken bij linker eierstok. De rest van de dag eigenlijk niet echt klachten behalve gevoelige tepels. Wel is me huid de hele dag erg vlekkerig, terwijl deze gek genoeg juist zo mooi, zacht en egaal was geworden na de letrozol. 5 DPO: dikke witte afscheiding, verder geen klachten. Hopelijk word ik niet alweer eerdaags ongesteld, deze afscheiding heb ik namelijk ook wel eens voor mijn menstruatie. Had juist gehoopt dat de letrozol in ieder geval me cyclus zou verlengen en regelmatiger zou maken. Maar pas te horen gekregen dat me schildklier ook weer niet goed is(te hoge dosering medicatie). Was toch nog beetje hoopvol omdat ik de dosis inmiddels aangepast heb, maar waarschijnlijk toch geen goede kans deze cyclus. Toch blijven we hopen… 6 DPO: Gisteren avond en vanacht behoorlijke krampen. Ook vandaag zo nu en dan krampjes. Verder voel ik me goed en in is me huid weer opgeknapt. 7 DPO: Normaal voel ik altijd mega veel in deze periode(na de eisprong). Deze cyclus ben ik natuurlijk voor het eerst gestart met Letrozol en voel ik veel minder. Vandaag voel ik eigenlijk niks op 1 keer een klein krampje na. Ook zit ik erg goed in me vel. Mmmm weet nou niet of dit iets positiefs is, niet dat 24 keer veel voelen me wat opgeleverd heeft haha 8 DPO: Eigenlijk de hele dag niks gevoeld, tot nu een uur geleden. Buikkrampen alsof ik ongesteld ga worden. Maar ik heb nog geen pijn aan me stuitje, dit heb ik normaal gesproken altijd 1 dag voordat ik spotting krijg en 1 a 2 dagen voordat ik ga menstrueren wordt de pijn daar aanweziger. Dus heb nog hoop. Maar dit gevoel maakt me wel onrustig.