Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. tweedewondertje

tweedewondertje Actief lid

13 jan 2015
    143
    149
    43
    NULL
    NULL
    Hoii,

Ik doe ook weer eens mee.

1 dpo (18-10) Niets bijzonders, nog wat slijmverlies en gevoelige tepels maar dat heb ik altijd tot aan mijn nod. Na de seks nog wat krampgevoel heel licht.
    2 dpo (19-10) Nog steeds wat kramp gevoel.. de 16e was de kruidvat ovulatie test positief maar vandaag was de action ovulatietest positief heel raar. Maar goed ik ga maar gewoon van de eerste positieve uit.
    3 dpo (20-10) Gevoelige tepels maar dat heb ik altijd tot nod, verder geen bijzonderheden.
    4 dpo (21-10) Wat krampjes en steekjes links, puistje op mijn kaaklijn.
    5 dpo (22-10) Af en toe nog wat krampjes/ steekjes, borsten voelen heel aanwezig/ zwaar, bij sommige bewegingen lijken de borsten ook gevoelig.
    6 dpo (23-10) Gevoelige borsten, af en toe nog een krampje/steekje, maagzuur, moe, kramp/stijve onderrug
    7 dpo (24-10) Gevoelige borsten nog steeds, vanochtend uit het niets onderweg naar het werk kokhalzen. Heel slecht geslapen.
    8 dpo (25-10) Ik kon het niet laten en heb toch getest. Ik denk echt iets heeel lichts te zien, maar ben natuurlijk nog steeds erg vroeg dus probeer er niet te veel hoop op te vestigen. Heb de foto bijgevoegd maar het zal vast met uploaden helemaal weg vallen.
    Nog steeds gevoelige borsten, vanochtend wederom kokhalzen, vanavond wat lichte steken linkerkant en klein beetje krampgevoel.
    9 dpo (26-10) gisteravond op de bank in slaap gevallen, logisch na 2 kut nachten en werken. Nog steeds last van de boobies, af en toe wat steekjes richting bij vajayjay. Buik enorm opgezet na het eten. Vandaag niet getest, morgen weer.
    10 dpo (27-10) vanochtend was de test negatief, dus waarschijnlijk toch iets van een indrooglijn oid geweest 2 dagen terug.
    11 dpo (28-10) Baalde gisteren toch best wel van de negatieve, ik had goede hoop. Maar goed ik wacht nu gewoon af tot Nod. Nog steeds gevoelige borsten, soms wat branderig gevoel of steekjes.
    Weer wat krampjes vanavond. En m'n onderrug is gevoelig.
    Normaal richting nod heb ik veel afscheiding, beetje waterig. Nu bijna niets, heel af toe klein stipje en droogt wit op.
    12 dpo (29-10) beetje saai maar nog steeds last van de borsten, af en toe wat hoofdpijn maar dat neemt ook snel weer af, soms nog wat krampen.
    13 dpo (30-10) borsten nog steeds gevoelig maar ik denk dat m'n lichaam gewoon heeft uitgevonden dat dat ook kan.. ik voel aan alles dat ik ongesteld ga worden vannacht of morgenvroeg.
    Nod (31-10) Zoals ik al had verwacht, ongesteld.

2. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Wat jammer, ik had het gevoel dat het bij jou raak was. Hopelijk de volgende ronde raak!

3. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Balen, dat het bij jou ook niet gelukt is, sterkte!

tweedewondertje vindt dit leuk.
  4. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Ik heb een update. Sorry hoor, bij mij gaat het alle kanten op. Maar ik lijk zwanger. Snap er niks van, gisteren had ik nog een negatieve test op 15dpo en nu ben ik 16 dpo. Heb ook bruinverlies met stolsels. Dus wel even afwachten.

Maar ziekenhuis gaf woensdag aan dat ik over een aantal dagen even een test moest doen. Ik had dus vanochtend een test gedaan, maar had deze op mijn nachtkastje laten liggen omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat die toch negatief zou zijn. Maar een half uur later keek ik en was er een heeeeel licht/roze lijntje zichtbaar. Dus ik dacht nou het zal toch niet, zal wel komen omdat deze buiten de afleestijd was. Ik nog een uur gewacht om een beetje plas op te sparen. En vervolgens zowel een early action test als een early clearblue digitaal gedaan.

Voor de action testen moet je echt turen om een streepje te zien. Maar de clearblue test gaf toch echt het woord ‘zwanger’. Ik kan het nog niet helemaal geloven, maar het lijkt toch echt zo te zijn.

Voor alle andere dames, ik blijf met jullie meelezen en hoop dat het voor jullie allemaal echt heeeel snel raak is. Ik ga voor jullie duimen en gun jullie het allemaal heel erg!

Nuschie, Lexyloo, Wensdraakje en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. EvaWT

EvaWT Lid

26 okt 2024
    53
    80
    18
    Vrouw
    Wat geweldig! Gefeliciteerd! Het bloedverlies hoeft niet meteen iets te zijn om je zorgen over te maken, maar je kan voor de zekerheid altijd even je huisarts contacten.

6. EvaWT

EvaWT Lid

26 okt 2024
    53
    80
    18
    Vrouw
    1DPO - geen symptomen (maar is ook nog heel vroeg)
    2DPO - met de app die ik gebruik om mijn cyclus bij te houden kan je je gevoel aanvinken. Die van mij zijn vandaag 'gestresst' en 'geweld', ik kan echt niks hebben...
    3DPO - Geen symptomen
    4DPO - vannacht amper geslapen door het gesnurk van manlief en de buren moesten per se om 6 uur 's ochtends douchen. Voel me daardoor niet echt fit vandaag, moeite met me op mijn werk te focussen
    5DPO - Geen symptomen... behalve wat moodswings heb ik echt nergens last van, is dat normaal?

7. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Dankjewel!:)

8. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Ik had 5 dpo ook niet echt klachten/symptomen en dezelfde gedachte als dat jij hebt. Dus hopelijk is het juist goed nieuws!

9. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    209
    252
    63
    Vrouw
    jeetje! Wat moet jij door een rollercoaster van emoties zijn gegaan. Eerst meerdere keren negatief testen en dan plots verrast met een positieve test!
    Maar super gefeliciteerd :):D het is je van harte gegund!

10. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Super lief van je, dankjewel!

11. tweedewondertje

tweedewondertje Actief lid

13 jan 2015
    143
    149
    43
    NULL
    NULL
    Wauwww wat goed!!!

Kikii88 vindt dit leuk.
  12. EvaWT

EvaWT Lid

26 okt 2024
    53
    80
    18
    Vrouw
    1DPO - geen symptomen (maar is ook nog heel vroeg)
    2DPO - met de app die ik gebruik om mijn cyclus bij te houden kan je je gevoel aanvinken. Die van mij zijn vandaag 'gestresst' en 'geweld', ik kan echt niks hebben...
    3DPO - Geen symptomen
    4DPO - vannacht amper geslapen door het gesnurk van manlief en de buren moesten per se om 6 uur 's ochtends douchen. Voel me daardoor niet echt fit vandaag, moeite met me op mijn werk te focussen
    5DPO - Geen symptomen... behalve wat moodswings heb ik echt nergens last van, is dat normaal?
    6DPO - Niet lekker vandaag, hoofdpijn en een 'meh' gevoel
    7DPO - Vandaag gelukkig al wat beter. Geen hoofdpijn meer. Voel me wel een beetje slap, hartslag is wat hoger dan normaal en ik heb het idee dat mijn borsten wat voller zijn dan normaal.

13. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    453
    459
    63
    Vrouw

Had een drukke paar dagen dus lees dit nu pas maar WAUW! @Kikii88 wat een goed nieuws. En wat een rollercoaster inderdaad zeg! Ik hoop dat je nu het eindstation hebt bereikt en straks mag gaan genieten van het zwanger zijn van jullie wondertje!
    Ik lees graag mee met hoe het je vergaat!

14. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw

Lief, dankjewel! Jaa super bizar en onverwacht. Ik voel me goed, ben zo nu en dan misselijk en moe. Heb nog wel bruinverlies, ziekenhuis geeft aan dat ze snappen dat dat voor onrust zorgt, maar dat je er verder niet zoveel mee kunt en moet afwachten en hopen dat het weggaat. Ik heb gelukkig geen stolsels meer, en het bruinverlies lijkt steeds minder te worden.

Me schildklier medicatie is vrijdag direct opgehoogd en vanochtend bloed geprikt, dat wordt verder gedurende de zwangerschap goed gemonitord.

Heb er zelf wel een goed gevoel over, en zie de testen mooi oplopen. 29 november al de eerste echo. Dus spannend allemaal.

Jij vandaag natuurlijk weer met een nieuwe echo gestart, succes! Ik hoop dat je deze keer 2 mooie eiblaasjes hebt die gaan rijpen en dat deze ronde voor jullie eindelijk mag gaan lukken! Ik ga in ieder geval voor je duimen en blijf mee lezen.

Nuschie en Lexyloo vinden dit leuk.
  15. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    453
    459
    63
    Vrouw

Ja, ik kan me zo goed voorstellen dat je er onrustig van wordt! Maar het gaat gewoon goed komen!

Ik heb inderdaad mn 1e echo gehad vandaag. Er was bog niet echt een groeiend eiblaasje te zien, allemaal nog onder de 8mm. Ik mag dus de dosis gaan verhogen. Tot nu toe nog geen enkele keer meer dan 1 eiblaasje rijp gehad dus hopelijk met die verhoging wel!

Ik heb ook een uitgebreide schildklier onderzoek aangevraagd. Ik sprak een moeder op mijn werk wiens kindje met iuj verwekt is en te hoge waardes waren bij haar de boosdoener. En ik zag zoveel overeenkomst met haar symptomen dat ik dacht, baat het niet, dan ben ik enkel wat buisjes bloed kwijt haha.

16. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    Hopelijk is die verhoging precies hetgeen wat jij nodig hebt! Wanneer mag je weer voor de volgende echo?

Hebben ze dat bij jou nog niet gedaan schildklier onderzoek? Bij mij was dat 1 van de eerste onderzoeken, maar hoor dat er veel verschil in zit per ziekenhuis/kliniek hoe hiermee om wordt gegaan. Ik hoor ook wel eens verhalen van mensen die al ver in ivf trajecten zitten en er per toeval achter komen en dat het ziekenhuis zegt ach joh maakt niet uit. Wat ik eigenlijk bizar vind.

Mijn gynaecoloog wilde niet starten met wat voor behandeling dan ook totdat me waardes goed genoeg waren. Dus toen die goed genoeg was konden we eindelijk starten met oi, in de tussentijd, dat we al gestart waren, was die waarde wel weer slecht geworden, overgedoseerd. Maar zat nu alweer 2 weken aan hopelijk de juiste dosering.

Nu moet ik ophogen omdat ik zwanger ben, dat ophogen is echter een beetje een gok, omdat we geen goede beginwaarde hebben. Is pas weer meetbaar over 6 weken.

Nou goed dat je ernaar laat kijken, ik heb toch wel vaker gelezen van vrouwen die jaren bezig zijn, allemaal behandelingen hebben ondergaan. Vervolgens erachter komen dat de schildklier niet goed werkt, instellen op medicatie en vervolgens zonder moeite zwanger worden.

En daarnaast ook wat je zegt omdat je symptomen hebt, die had ik ook al jaren, ik voel me echt weer letterlijk 15 jaar jonger sinds ik medicatie gebruik. Eigenlijk mega zonde dat ik al die jaren zo moe ben geweest en altijd amper wat kon eten omdat als ik ‘normaal’ at aankwam. Nu kan ik gewoon weer normaal eten zonder aan te komen. En zo zijn er nog meer dingen die er op vooruit zijn gegaan. Nou ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.

17. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    453
    459
    63
    Vrouw
    Donderdag mag ik weer! Gelukkig deze ronde steeds bij de gyneacoloog ipv de verpleegkundige. Zij neemt wat meer de tijd en legt ook echt goed uit.

Vooral de vermoeidheid ken ik! En ik ben dus ook echt ontzettend aangekomen terwijl mijn leefstijl niet anders is en wat ik ook doe, ik krijg het er niet af. Daarnaast super droge huid, haaruitval. Ik hoop dat dit het misschien gewoon is. Niet dat ik dat perse leuk vind om te hebben maar dan is er in elk geval een verklaring!
    Ze hebben het nooit getest toen we startte. Maar wat je zegt, ik hoor echt zoveel verschillen tussen de ziekenhuizen en inderdaad vrouwen die ver in hun traject er achter komen omdat ze het toevallig herkennen op een forum of van iemand anders.

Ik ben in 2019 na een plotseling heel lang uitgebleven menstruatie (2 maanden) wel geprikt en toen was het 3.2. Dicht bij de bovengrens. En het zit in de familie.

Wel spannend dat jij je medicatie dan nu weer opnieuw moet instellen! Ook nooit geweten dat het zulke invloed op zwanger worden en zwanger zijn heeft.
    Ik leer elke keer weer iets nieuws... haha.

18. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    889
    726
    93
    Vrouw
    #1278 Kikii88, 4 nov 2024
    Laatst bewerkt: 4 nov 2024
    Fijn dat je nu bij de gynaecoloog zit en ook meer ruimte voelt.

Ja wat je zegt over het aankomen en het er niet vanaf krijgen is ook heel herkenbaar. En haaruitval/droge huid, ook dat had ik al jaren. En zo nog meer dingen als broze nagels etc.

3,2 is best een hoge basiswaarde(ondanks dat het nog binnen de referentiewaarde ligt). Er zijn ziekenhuizen die geen behandelingen doen voordat de waarde tussen de 1 en 2 is. Bij mij was het een streven, ik kwam van de 15 af. Maar goede kans dat dit bij jou aan de orde is, als ik het zo hoor. De endocrinoloog waar ik loop zei, dat vooral op het begin de waarde heel erg kan fluctueren. Dus het kan zijn dat je op dat moment 3,2 had maar een ander moment hoger of lager. Hebben ze toevallig toen ook je t4 geprikt? Nou ben benieuwd welke waardes je nu te horen gaat krijgen. Mocht je nog niet geprikt hebben, advies om dat nuchter en in de ochtend te doen, gezien de waarde dan het hoogst is.

Goed dat ernaar gekeken wordt want het is ook belangrijk voor een baby. Die heeft nog geen schildklier en zal daarom gebruik maken van jouw schildklierhormoon, maar als je dit onvoldoende aanmaakt kan het invloed hebben op de hersenontwikkeling etc. Vandaar dat je ook direct moet ophogen met medicatie bij een positieve test.

Mijn waarde was vanochtend 0,85, maar 3 weken geleden nog 0,12. Hoewel deze waarde van 0,85 niet echt leidend is, ik zat namelijk nog midden in een dosiswijziging. Het duurt na aanpassing dosering een aantal weken voordat de juiste waarde zichtbaar is. Vandaar dat het instellen op medicatie ook best een lange tijd kan duren. Maar in ieder geval is mijn schildklier nu niet meer te snel. En ik begreep van de endocrinoloog liever te snel dan te traag.

Lexyloo vindt dit leuk.
  19. EvaWT

EvaWT Lid

26 okt 2024
    53
    80
    18
    Vrouw
    Vanmiddag een Kruidvat early test gedaan, maar natuurlijk negatief. Het ding was ook al 6 maanden over de de datum :p

20. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    209
    252
    63
    Vrouw
    Hé allemaal, vandaag heb ik de echo gehad voor mijn 10e OI-behandeling. En…. Ik moet mijn hart toch even luchten!
    Tijdens de echo is een follikel (26mm) gezien wat er een beetje gek uitzag. Niet perfect rond en een beetje wit van binnen. Normaliter zijn ze bij mij altijd mooi zwart, dus dat maakte dat ik gelijk onzeker werd. Ook het baarmoedervlies was erg dun…

De arts heeft gelijk spoed-bloedtesten gedaan om uit te sluiten dat het ging om een cyste. Gelukkig vanmiddag gelijk de uitslag gehad: ‘het is gewoon een goede eicel en je bloed-waarde is hartstikke netjes’.

Nu spuit ik Ovitrelle en kreeg ik in het ziekenhuis te horen dat er momenteel leveringsproblemen zijn (U bent alvast hierbij gewaarschuwd, mocht je er ook gebruik van maken). Dus ben ik naar huis gestuurd met Gonasi 5000 IE. Een soort do-it-yourself mengkit:roflmao:
    Oftewel, ook hier heb ik niet zo’n goed gevoel bij!

Al met al heb ik niet zo’n geweldig gevoel over deze ronde! We gaan zeker een poging doen, maar ik verwacht er niet veel van helaas:(

Deel Deze Pagina