Symptomen per DPO - Deel 6

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DisneyMom, 12 jan 2024.

1. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    535
    420
    63
    Vrouw
    Hmm dat wist ik niet. Ken Letrozol ook niet zelf maar fijn dat het bij jou je cyclus wel beter en regelmatiger heeft gemaakt. Inclusief een goede eisprong. Wat vreemd dat je menstruatie nu zo kort was. Dit lijkt me niet voldoende toch? Was het niet toch een innestelingsbloeding? Heb je al een echo gehad of de arts gesproken?
    Wat onwijs klote ook van je schildklier. Heb ook weleens gelezen dat dat invloed kan hebben dus kan me voorstellen dat je onwijs baalt dat je niet de juiste medicijnen of iig dosering hebt. Heb je daar ook weer een afspraak voor?

Ik heb morgen weer een echo ja. Vandaag weer beetje spotting (heb ik al maand of 4 tussen dag 10 en 15, geen idee waarom) maar verder weinig bijzonders. Verwacht ook nog niks bijzonders hoor morgen, ik ben nooit zo vroeg.

Herinner ik met me goed dat jij me adviseerde over die Ubiquinol? (Sorry mijn geheugen is af en toe niet zo geweldig) maar heb nu de juiste gekocht. Nemen vanaf morgen beide 200mg Ubiquinol en 100mg Ubiquinon nog. Vandaag ook een reel van wensmama op Insta die er ook heilig in gelooft dat dat haar zwanger heeft gemaakt na vele mislukte ICSI pogingen. Die Ubiquinol is wel erg duur maar hopelijk heeft het effect en is het daardoor van korte duur.

2. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    535
    420
    63
    Vrouw
    Beterschap! Het heerst onwijs! Ik ben eindelijk weer aan de beterende hand.

3. MoeshjMoeshj

MoeshjMoeshj Actief lid

6 jul 2021
    159
    71
    28
    Vrouw
    jammer meid! Dikke knuffel

Nuschie vindt dit leuk.
  4. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    878
    722
    93
    Vrouw
    nou misschien toch te vroeg gezegd dat het mijn cyclus regelmatiger en beter heeft gemaakt. Dit wordt toch nog niet als menstruatie beschouwd, dus nu afwachten tot cyclusdag 35(as woensdag) en dan gaan we weer verder kijken.

maandag heb ik gesprek met internist. Ik had mijn uitslag al online gezien, dus ben benieuwd hoe nu verder. Ik zou bijna denken dat de uitslag foutief is, zo raar vind ik het. Maar goed even afwachten.

lastig hè die medicatie afstellen. Hoe was je echo vandaag? Jaa inderdaad daar hadden we het kort geleden over. Ben benieuwd of de ubiquinol het zaad gaat verbeteren. Hoop het wel echt voor jullie. Ik had wel gelezen dat je 3 maanden moet slikken voor resultaat. Dus dat is wel jammer dat het niet direct werkt.

5. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    535
    420
    63
    Vrouw
    Hmm nee het leek mij ook al wat kort om echt als menstruatie te tellen. Wat vervelend dat je lijf zo doet en je eigenlijk geen idee hebt waarom. Wat gaan ze woensdag doen? Weer een echo? Of willen ze dan weten of je opnieuw bent gaan menstrueren?

Hopelijk kan de internist je maandag ook helpen met je schildklier!

Ja die 3 maanden is af en toe heel frustrerend. Dit betekent dat het voor onze IUI sowieso niet meer gaat helpen. Echo was prima maar zoals verwacht nog niets te zien, enkel kleintjes. Heb wel wat vragen voor de arts waar we maandag een gesprek mee hebben ter voorbereiding van het icsi traject. Vertelde vandaag ook dat mijn partner niet fit is maar ik zijn koorts niet kan meten omdat hij niet overweg kan met een oorthermometer. Dus ik heb op haar aandringen nu een gewone thermometer besteld want zij zei ook weer dat koorts uitstel zou betekenen. Zij zei 6 weken maar online lees je overal 3 maanden. De termijn die overal voor geldt qua effect. Heel spannend dus en hopelijk gaat het niet zo ver komen.

6. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    878
    722
    93
    Vrouw
    Ja geen idee woensdag, wel gevraagd, het antwoord daarop was dat we kijken of het weekend het alsnog doorbreekt en dat we woensdag verder gingen kijken.

Misschien opnieuw aan de primolut om cyclus te resetten, dat staat in ieder geval wel in mijn schema die ik meegekregen heb, dat als je niet op dag 35 menstrueert dat je dan aan de primolut gaat en daarna met een hogere dosis verder gaat. Ik heb vooral het laatste jaar dat mijn menstruaties steeds minder worden. Volgens gynaecoloog zijn mijn menstruaties dan ook geen echte menstruatie. Raar is wel dat ik toch echt tussen de 10 a 14 dagen later een positieve ovu test heb. En trouwens ook dat ik dus een dag voor de bloeding mijn temperatuur daalt en na ovulatie stijgt. Ik verwacht dan ook geen menstruatie die nog door zou breken, op basis van eerdere ervaringen ben ik er vrij zeker van dat het hier bij blijft.

1 keer heb ik zelfs alleen spotting gehad en 10 dagen later een positieve ovulatietest. En ook vruchtbaar slijm enzo en alle tekenen die duiden op ovulatie. En vervolgens 13 dagen later weer een matige menstruatie. Maar goed ik weet het ook niet meer.

Wat vervelend hè al die verschillende benaderingen! Lastig ook dat je eigenlijk niet zeker weet of je partner koorts heeft gehad. Spannend zeg maandag voor jullie! Sowieso dat hele icsi traject. Hoe voelt dat nu voor jou? Je was natuurlijk ook beetje bang voor de punctie toch?

7. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Hier mijn ei 2 dagen eerder gehad, dus dat is mooi! Niet heel erg vaak gezellig kunnen maken 6 dagen voor ei en 1 dag voor ei, dus hopelijk was het genoeg.

1DPO: niets bijzonders, eerste kerstdag dus druk met vanalles.
    2DPO: wat trekkerig gevoel in BM, denk nog van de ovulatie, licht gevoelige borsten aan de onderkant
    3DPO: licht gevoelige borsten onder tepels, beetje trekkerig gevoel in BM, winderig
    4DPO: heel licht beurs gevoel onder tepels, zware onderbuik (maar we hebben ook heel veel gegeten de afgelopen dagen) verder geen gekke dingen. Voel me heel normaal.
    5DPO: heel licht beurs gevoel rond de tepels, cremeachtige afscheiding. Verder niets bijzonders. Vanaf morgen wordt het spannender.
    6DPO: geen gevoelige borsten meer, nog wel cremeachtige afscheiding. Verstopte neus en ik ben ontzettend moe, gisteren in de namiddag en nu ook weer. Dat verbaast me, omdat ik de afgelopen twee nachten super goed geslapen heb. Had vannacht wel last van een verhoogde hartslag toen ik naar bed ging. Oh ja, ben ook al drie keer voor de grote boodschap naar wc geweest, maar ja, kerst :p.
    7DPO: weinig bijzonderheden, wat crèmeachtige afscheiding, nog steeds moe, maar ook verkouden. Heb helemaal niet het gevoel dat het is gelukt.
    8DPO: gisteravond wat steekjes en krampen in baarmoeder en heel af en toe een zeurend gevoel in borsten, nog steeds wat cremeachtige afscheiding, verstopte neus, moe.
    9DPO: in de ochtend gestest, negatief. Had ook niet anders verwacht. Wel wat steken in baarmoeder, maar ben verder super ziek. Verkouden, keelpijn, hoofdpijn en ik kan wel de hele dag slapen.
    10DPO: nog alle symptomen van de verkoudheid, maar niets wat op zwangerschapssymptomen lijkt. Behalve de verhoogde rusthartslag. Vandaag ook wat roze afscheiding, dus ik denk dat ik morgen ongesteld ga worden.

8. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    535
    420
    63
    Vrouw
    Hmm maar lijkt me dat je er weinig vertrouwen in hebt dat die doorbraak nig gaat komen. Je kent zelf je lijf toch het beste ook lijkt me.

Is er een reden voor dan dat je menstruaties het laatste jaar teruglopen? Of is daar geen duidelijke reden voor?

Hmm ik heb er niet genoeg verstand van maar dat klinkt dan weer wel goed van die ovulatietesten. En je bent ook zwanger geweest toch? Dus het werkt wel voldoende.

Ja al die verschillende meningen en zienswijzen zijn echt heel lastig. Mijn partner is alweer opgeknapt en de reguliere thermometer is nog niet binnen dus we zullen het nooit weten. Ik vind het icsi traject spannend en wil die punctie echt alleen met een roesje (dat zou in principe kunnen maar geen garanties op voorhand) en tegelijkertijd denk ik "lets get it over with". Als dat je zwanger maakt dan doe maar. Ookal lees je genoeg dat het niet zo simpel werkt.

Deze maand ook weer extreem veel spotting vanaf CD10. Allemaal bruinverlies. Ik ben me suf aan het googlen en ga eens wat supplementen laten staan die ik ook neem, kijken of het daarmee verdwijnt. Want die verhalen kom je ook tegen op dit forum.

9. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    878
    722
    93
    Vrouw
    Aah fijn dat jullie in ieder geval zijn opgeknapt. Hopelijk is de opbrengst voldoende aankomende keer. Lijkt me lastig zo, heeft hij het idee koorts te hebben gehad? Hopelijk heb je icsi helemaal niet nodig en lukt gewoon de volgende iui behandeling!!!

wat rot zo van die spotting telkens, heb je een idee wat het zou kunnen zijn of welk supplement dit kan veroorzaken?

ja ik vind het erg lastig. Ik kan me ook niet helemaal vinden in dat ik helemaal geen ovulaties zou hebben. Maar laten we hopen dat het dan is dat mijn ovulaties niet krachtig genoeg zijn. Mijn echobeeld tijdens cyclustracking zou dat wel kunnen ondersteunen. Ik had een goede eirijping, en een gedrongen eiblaasje. Maar dit gesprongen eiblaasje werd geen corpus luteum. Dus ik hoop maar dat dit het volledig is. Ik ben inderdaad zwanger geworden de ronde met de Letrozol, al die rondes zonder Letrozol niet, ondanks dat ik dus altijd positieve ovulatietesten heb gehad. Maar goed, als dit hele verhaal klopt, dan heb ik dus waarschijnlijk nu ondanks de Letrozol weer geen goede ovulatie gehad, ondanks alle tekenen van ovulatie. Ik heb in ieder geval geen goede menstruatie gehad. Ik heb geen idee wat de oorzaak daarvan is, behalve dat dit misschien dus komt door geen goede ovulaties. Eerst was ik bang voor de overgang en nog steeds wel, daarom vraag ik regelmatig deze waardes opnieuw te checken. Die zijn goed. Toch heb ik wel wat onzekerheden hierover, ook vanwege andere dingen. Maar de arts zegt dat het goed is.

Ik ben benieuwd wat we woensdag gaan afspreken. Ergens baal ik dat ik dus nu eerst moest wachten tot cyclusdag 35. Dan moet ik waarschijnlijk 10 dagen primolut slikken om de cyclus te resetten. Dan wachten totdat ik ongesteld wordt en dan begint pas nieuwe cyclus. Dit alles bij elkaar is bijna de periode van een cyclus. Maar aan de andere kant die ronde dat ik zwanger was geworden had ik ook vooraf primolut geslikt. Maar ik word zo onzeker van alles, ik was al onzeker, maar door die keer zwangerschap werd het beter, maar doordat me lichaam nu weer zo doet, word ik weer onzekerder.

10. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    535
    420
    63
    Vrouw
    Ik weet niet of hij koorts heeft gehad. Hij had alleen wat zware ogen maar was niet rillerig ofzo. Hij is eigenlijk ook nooit ziek dus we gaan er maar van uit van niet.
    Hopelijk is de IUI dit keer raak ja! Het is zo raar dat ik daar bijna niet mee bezig ben. Alsof ik de hoop daarop al heb losgelaten. Misschien ook vooral omdat ik nu bezig ben geweest met ziek zijn en ik ook wel stress heb over die spotting. Je denkt toch de meest enge dingen dus heb al een econsult ingeschoten om maandag meteen een uitstrijkje te kunnen doen. Dan kan je ook dingen uitsluiten. Maar ik lees dat vitamine e je cyclus kan ontregelen (zit ook in tarwekiemolie) of bepaalde supplementen vaag vitakruid. Nu slik ik al tijden los vitamine e dus daar ga ik sowieso eens mee stoppen. Hopelijk verdwijnt het dan.
    Die angsten over de overgang herken ik enorm! Ik heb ze zelf ook en alles wat aan vreemd is aan je cyclus lees je ook bij pre overgangsklachten. Mijn hormoonlevels waren ook goed dus dat heeft me wel wat gerust gesteld maar die angst zit er altijd. Heel herkenbaar!

Wel heel vervelend en apart dat jouw ovulaties niet doorzetten, ondanks alle tekenen, en nu zelfs met letrozol niet lijkt te zijn gebeurd. Dat je zwanger bent geworden geeft wel hoop dat het moet lukken. Misschien inderdaad wel met eerst de reset er weer aan vooraf! Waarom laten ze je niet gonal f spuiten voor een IUI dan? Dan kunnen ze het beter monitoren en krijg je als het goed is meerdere follikels. Als het voorheen met letrozol gelukt is zou dit misschien ook wel een goede optie zijn. De IUI is wel wat gedoe en hormonen maar relatief kort allemaal.

11. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    878
    722
    93
    Vrouw
    ja dat kan ik me wel voorstellen wat je zegt van dat je daar niet eens echt meer mee bezig bent, toch hoop ik op een wondertje!!!

Ik slikte trouwens vitakruid mama dag en nacht heel lang, maar ik kreeg daar gewoon zwarte ontlasting van. Ik was zelf doorverwezen naar een MDL arts. Maar ik kwam er voor die afspraak achter dat die supplementen de boosdoener waren. Ik moest namelijk hiermee stoppen van de internist, omdat er jodium inzit en dat weer conflicteert met schildkliermedicatie. Sindsdien geen zwarte ontlasting meer gehad.

Meen je van vitamine E, vet toevallig, ik heb dat gisteren bezorgd gekregen en ik wilde daar vandaag mee beginnen. Ik wist dat wel van tarwekiemolie, en die dingen waarvan je cyclus kan ontregelen, daar begin ik liever niet aan. Maar ik dacht dat vitamine E wel goed was. Maar misschien toch niet voldoende uitgezocht, waar heb jij dat gelezen? Ik wilde dit slikken omdat ik op elke echo een dun baarmoederslijmvlies heb en omdat het effect zou hebben op de progesteron productie.

shit dat je daar stress van hebt met die spotting, snap ik wel, zou ik ook hebben. Goed dat je een consult hebt aangemaakt en ff een uitstrijkje laat maken, toch voor de zekerheid. Heb je het trouwens op je 35ste ook laten doen, met bevolkingsonderzoek?

Jaa ik word soms echt niet goed van mezelf, kan echt piekeren over dit alles. En ik heb graag controle, nou als je iets niet hebt in dit traject is het controle. IUI zou ik gekregen hebben als er niks gevonden zou worden, maar ze vinden dat ik geen goede ovulatie heb, daarom heeft OI meerwaarde. En eerlijk gezegd ben ik daar ook wel blij mee dat ik in aanmerking kom voor deze stap. De slagingspercentages zijn ook best hoog.
    In dit ziekenhuis is procedure om eerst Letrozol 2,5 te slikken, als dat niet voldoende blijkt, ophogen naar 5 en als dat niet voldoende is ophogen naar 7,5. Daarna gaan ze pas over op spuiten. Maar gynaecoloog had er veel vertrouwen in, hij zei letterlijk ik denk dat jij de spuiten niet eens nodig gaat hebben en hier zwanger van gaat raken.

Ik denk ook juist dat ze eerst dit willen proberen, zodat monitoring niet nodig is. Maar goed even afwachten wat ze nu gaan besluiten, gezien ik van Letrozol 2,5 zwanger ben geworden en nu waarschijnlijk van dezelfde dosis geen goede ovu heb gehad.

12. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    208
    248
    43
    Vrouw
    ik herken mij in jouw verhaal als het gaat om ‘wél positief test met ovulatietesten, maar geen eisprong hebben’

ik begon mijn OI-behandeling omdat ik helemaal geen eigroei/cyclus had. Eerste gestart met 2,5mg Letrozol, wat gelijk zorgde voor 3 eitjes! Maar mijn bloedwaarde liet zien dat er geen eisprong aan zat te komen. Daarna ben ik opgehoogd naar 5mg Letrozol, hierbij kreeg ik 1 eitje én een goede bloedwaarde tbv een eisprong. Ovulatietest was ook positief, maar een week later bleek er niks gesprongen te zijn….
    Uiteindelijk opgehoogd naar 7,5mg Letrozol. Hierbij kreeg ik 2 eitjes, een positieve bloedwaarde tbv een eisprong, een positieve ovulatietest, maar…. opnieuw geen eigen eisprong!
    Aangezien ik toen aan de max zat voor Letrozol, kwam ook Ovitrelle om de hoek kijken. Dus weer een ronde met 7,5mg Letrozol, maar helaas waren er te veel eitjes en mocht ik niet prikken.

Nu zit ik al 5 rondes op 5mg Letrozol met (1/2 eitje(s)) inclusief Ovitrelle. Helaas ben je een ‘nummer’ in het ziekenhuis en wilt men steeds bloedprikken om te kijken of mijn bloedwaarde hoog genoeg is voor een eigen eisprong. Telkens moet ik ze ervan overtuigen dat de bloedwaarde goed is, maar er geen eisprong komt zonder Ovitrelle. Soms enorm jammer dat ik geen vaste arts heb en dat ze kijken naar getallen en soms niet naar de patiënt. Gelukkig met wat overtuigende woorden en zelf de leiding nemen in mijn traject, krijg ik toch telkens Ovitrelle mee en kunnen we een poging wagen.

13. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    878
    722
    93
    Vrouw
    Aah echt. Bij jou is er dus wel monitoring geweest vanaf het begin? Bij mij gaan ze pas monitoren op het moment dat je aan de spuiten gaat, of als ze vinden dat er een reden voor is. Best vreemd, dat ze het bij mij pas doen als je aan de spuiten moet, omdat jij al aangeeft dat je met 7,5 behoorlijk wat gegroeide eiblaasjes had. Deze stap zit er voor mij ook nog in zonder monitoring volgens mij. Nou lijkt een tweeling me echt super, maar meer wordt me iets te haha.

Maar wat vreemd zeg bij jou, dat zelfs je bloedwaarde aangeeft dat je ovulatie eraan komt en dat dit niet gebeurt is. Mag ik vragen hoe je dit dan weet, is dat door middel van echo of bloed prikken? En word jij dan wel ongesteld na 2 weken, ook al is je ei niet gesprongen, of krijg je in ieder geval een bloeding? Wel vervelend dat je ze elke keer moet overtuigen van die ovitrelle.

Dit is dus ook precies mijn onzekerheid de hele tijd, ik heb altijd positieve ovulatietesten gehad. En heb zon kleine 2 weken later gewoon een bloeding. Dus hoe checken we of ik nu wel een ovulatie heb gehad. Gynaecoloog zei dat we het even gingen aankijken en dat we op den duur bloed konden prikken om te zien of ik een ovulatie heb gehad.

Die ene keer dat ik cyclustracking had(nog zonder Letrozol) had ik dus wel een mooie eirijping. En uiteindelijk zagen we een eiblaasje van 23 mm wat gesprongen was doordat er sliertjes uitliepen. 4 dagen later had ik spotting, en zo’n 2 weken later weer een ovulatietest, vruchtbaar slijm, verhoogde temperatuur etc. En zo’n 2 weken na dit verhaal had ik weer een bloeding.

Vervolgens kreeg ik op cyclusdag 3 weer een echo, maar ze zeiden dat het beeld helemaal niet overeen kwam met cyclusdag 3 en dat ik al veel verder moest zijn. Dus ik vind het sowieso allemaal erg vreemd.

Even kijken wat ze gaan voorstellen woensdag, maar ik ga het nog 1 ronde aankijken, en anders wil ik dat ze toch ook meer gaan checken.

heb jij nu wel het gevoel dat je de juiste weg bewandeld? Of heb je ook nog veel onzekerheden?

14. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    208
    248
    43
    Vrouw
    ik heb het vermoeden dat ze bij mij aan het begin al aan het monitoren waren, omdat ik helemaal 0 eicel groei had en ook geen cyclus zonder medicatie. Misschien wilde ze kijken hoe mijn bloedwaarde op de medicatie reageerde? Geen idee.

mijn traject verloopt zo:
    Op dag 3 van mijn cyclus start ik met 5mg Letrozol tot dag 7. Ik bel aan het begin van mijn cyclus voor een echo, het liefste rond dag 11 (ervaring leert dat op dag 14 de eitjes op knallen staan (27-29mm)).
    Als er eitje(s) zichtbaar zijn, word er geprikt op progesteron. Hierbij kunnen ze zien in ‘welke fase’ ik zit (zie onderaan voor een overzichtje vanuit het ziekenhuis).
    Ik zit vaak rond 6/7nmol/l. Met deze uitslag word ik diezelfde dag gebeld met de melding ‘je eisprong komt vanzelf!’ Ook mijn ovulatietesten zijn rond die tijd positief. Als ik geen ovitrelle spuit, moet ik een week later terug naar het ziekenhuis om opnieuw bloed te prikken (rond cyclusdag 20). Dan word er opnieuw op progesteron geprikt en krijg ik opnieuw te horen dat ik rond 6/7 nmol/l of zelfs dat ik in mijn folliculaire fase zit.
    En inderdaad, 2 weken later (vaak op dpo14/15) heb ik een soort menstruatie. De ene keer meer bloed dan de andere keer, maar het is zeker bloedverlies.
    Sinds ik Ovitrelle gebruik, heb ik daadwerkelijk wel een eisprong en zit ik vaak rond de 30/40 nmol/l.

Heb ik het gevoel dat de juiste weg bewandeld word? Ja en nee… ja, want ik heb na jaren weer een cyclus en ik zie op tegen een IUI of IVF traject. nee, want ik snap er werkelijks niks van dat na 5 goede ovulaties, met meerdere eitjes, nu ook met de positieve effecten van de HSG, de goede kwaliteit zaadcellen van mijn man én op-afgesproken momenten seks, ook wij nogsteeds niet zwanger zijn!!
    Op papier doen we alles goed en maken we elke maand echt hele goede kansen! Maar waarom lukt het dan niet? Ik lig er soms nachten van wakker en sommige dagen breek ik mijn hersenen hierover.

Ik snap je onzekerheid en zorgen dan ook zeker! Wel merk ik dat het goed is om voor jezelf op te komen en zelf dingen aan te geven. Het is jouw lichaam, dus als jij meer monitoring wil, zou ik zeggen: geef dat vooral aan en als het moet, dring erop aan.

vrouwen voor ei-sprong (folliculaire fase): 0,2-3,4 nmol/L
    vrouwen rondom eisprong (ovulatoire fase): 0,7-8 nmol/l
    vrouwen na eisprong (luteale fase): 10-60 nmol/l

15. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    878
    722
    93
    Vrouw
    Dat klinkt wel logisch inderdaad wat je zegt over die monitoring bij jou. Wel fijn dat de medicatie ervoor gezorgd heeft dat je in ieder geval een cyclus hebt. Dat kan ik me overigens heel goed voorstellen dat je denkt waarom lukt het nou telkens niet. Zeker omdat alles op papier in orde is. Hopelijk verdwijnen al deze kopzorgen snel en mag jij ook eindelijk eens een keer zwanger worden!!! En natuurlijk blijven!!

Dankjewel ook voor je uitleg, maakt het iets duidelijker, als ik om monitoring ga vragen, dan ga ik ook om dat bloed prikken in de verschillende fases vragen. Want dat heb ik tijdens cyclustracking niet gehad.

Je zegt een soort van menstruatie, bedoel je hiermee dat je soms ook weinig bloedverlies hebt? Ook als je wel een eisprong hebt gehad? Ik ben hier namelijk best onzeker over, en blijkbaar zien ze het in het ziekenhuis waar ik loop ook niet als een menstruatie zoals het bij mij is.

Ik heb voordat we aan OI begonnen al een pittig gesprek gehad en wilde een keer echt een goede volledige uitleg. En heb tijdens deze hele weg ook soms behoorlijk moeten trekken om bepaalde dingen anders te laten gaan. Maar ik vind dat best lastig. Maar ik ga zeker op korte termijn vragen om het te monitoren. Wacht het nog een ronde af, ik ben immers vorige ronde zwanger geworden. Maar als het weer zo raar loopt dan ga ik daar zeker om vragen.

16. Sabel27

Sabel27 Actief lid

1 aug 2024
    208
    248
    43
    Vrouw
    de gynaecoloog zegt dat ik in zo’n situatie geen eisprong heb gehad, maar dat mijn lichaam wel het opgebouwde baarmoederslijmvlies loslaat. Mijn menstruatie is dan inderdaad erg weinig en kort. Amper een normale tampon vol en maximaal 2 dagen. Geen ‘officiële’ menstruatie als je het aan Google vraagt. Mijn gynaecoloog noemt het ook geen menstruatie.

Loslaten is ook zo verschrikkelijk lastig in deze situatie. We hebben allemaal zo’n grote wens om zwanger te raken en doen er alles aan om controle te hebben. Om je heen hoor je ook ‘laat het los en dan lukt het vast!’
    Nou, dat is mij in het afgelopen jaar niet gelukt:roflmao:

17. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    878
    722
    93
    Vrouw
    Ah goed om die bevestiging vanuit een andere hoek te horen. Dan zal dat wel kloppen, toch geen eisprong. Dat heb ik alleen nog niet eerder gehoord, dat het lichaam wel de opgebouwde slijmvlieslaag loslaat, dat klinkt wel logisch. Soms mis ik deze onderbouwing een beetje.

pff ja verschrikkelijk, ik zeg altijd, als loslaten de truc was, dan was er al een kindje op de wereld. Zeker de eerste 6 rondes was ik er amper mee bezig. En de ronde dat ik zwanger was heb ik alles behalve losgelaten haha. Maar goed tuurlijk helpt stress niet mee, maar in deze fase loslaten, nou ik zou niet weten hoe. Dan zou ik dat geforceerd tegen mezelf moeten zeggen, en ben ik dan de hele tijd daarmee bezig.

Ik denk dat de mensen die dat zeggen alleen maar willen helpen en zich niet beseffen dat het een ontzettende pijnlijke opmerking is, althans zo ervaar ik het.

18. ThoSu

ThoSu Actief lid

7 jul 2024
    243
    311
    63
    Vrouw
    Pfff balen! Zo jammer.. 2025 wordt jullie jaar! Dikke knuffel

Kikii88 vindt dit leuk.
  19. ThoSu

ThoSu Actief lid

7 jul 2024
    243
    311
    63
    Vrouw
    Dikke knuffel!!!! X

Nuschie vindt dit leuk.
  20. PrPe

PrPe Bekend lid

16 nov 2024
    535
    420
    63
    Vrouw
    Heftig dat je daar ook zo'n ontlasting van kreeg! Dat klinkt inderdaad ook niet goed en gelukkig dat het daarna gelijk verdween!
    Heb even in de kast gekeken en slik geen E meer (wel gedaan) maar we teunisbloemolie. Dus ga nu alleen nog ubiquinol, folaat en vitamine d slikken en dan kijken of het verdwijnt. Dat van vitamine e las ik ook op diverse plekken, dat dat kennelijk de werkzame stof is in tarwekiemolie. Maar het blijft gewoon gokken en je weet nooit of je ergens echt goed aan doet.
    Ja ik heb op mijn 30ste en 35ste bevolkingsonderzoek gehad, via een thuistest, en was allemaal in orde. Daarom lijkt het me ook heel sterk, alleen ik maak me toch zorgen. Hopelijk kunnen ze vandag iig uitstrijkje doen en kan je iets uitsluiten. Die spotting is ook gewoon mega vervelend dus ik wil er gewoon van af.

Ahaaa dat klinkt logisch! Toch maar even vertrouwen op de artsen dan. Het nadeel van deze methode is dat je natuurlijk nog steeds niet weet of je ovulaties plaatsvinden, dat zou je met IUI misschien wel iets meer hebben. Maar dit is natuurlijk minder invasief en het is al een keer gelukt! Hopelijk kunnen ze je woensdag een plan van aanpak geven hoe nu verder en brengt dat opnieuw goed nieuws!

Ik ga gauw naar mijn afspraak en weer een echo er achteraan.

Deel Deze Pagina