He meiden, Ben je zwanger en heb je je symptomen bij gehouden? Drop dan hier je lijstje. Ik merk dat ik graag zoek naar symptomen van zwangere mama's, maar dit een heel gezoek is in het forum met 'Symptomen per DPO' Dus alleen als je zwanger bent ❤️
Hier is vorig jaar een topic over geweest, waarin de vrouwen die zwanger waren hun lijstje deelde. Misschien even opzoeken....
Ik heb een terugplaatsing gehad van een 4 daags oude embryo. Daarom begin ik bij 4 DPO. 4 DPO : Hele dag een zenuwachtig gevoel. Natuurlijk ook door de spanning van die dag. 5 DPO : In de avond in bed voelde ik een felle steek links in de buurt van mijn eierstok. Duurde een paar seconde. 6 DPO : Brandende tepels. Steekjes links en rechts in de buurt van mijn eierstokken. Krampjes in m’n baarmoeder. Met vlagen misselijk. Maagzuur. 7 DPO : Brandende tepels. Hele lichte krampjes in baarmoeder overdag. In de avond hele flinke krampen. Gevoel dat er een tennisbal in m’n baarmoeder zit. Voel het vooral als ik op mijn buik lig. 8 DPO : Tepels alleen nog gevoelig bij aanraking. Ik voel mijn baarmoeder constant. Trekkerig gevoel onderin m’n buik. Vroeg in de avond al erg moe. De nacht 4 x moeten plassen. 9 DPO : Lichte krampjes. Met vlagen misselijk, vooral na het eten. Prikkende tepels. Extreem moe om 19:00. 10 DPO : Misselijk toen ik wakker werd. Na het eten werd het minder. In de ochtend na 2 uur uit bed alweer ontzettend moe. Honger maar nergens zin in. Komt niks uit m’n handen deze ochtend. Weer steekjes bij m’n eierstokken. Zin in kaas al een aantal dagen, kaas en tosti’s. 11 DPO : Positieve zwangerschapstest!! Hele dag bijna geen honger. Flinke krampen onderin buik. Voel mijn baarmoeder constant en vooral bij het hoesten. Trekkerig gevoel richting liezen. Hoofdpijn. Lage rugpijn. Met vlagen misselijk. 12 DPO : Test is opgelopen! Met vlagen misselijk. Heel veel zin in hartig eten, en kaas! Baarmoeder voel ik constant met elke beweging. Gevoelige tepels. 13 DPO : Test is weer opgelopen. Alles voelde hetzelfde als gister. Alleen mijn tepels deden vandaag écht pijn! 14 DPO : Test knalt al bijna! Geen veranderingen sinds de afgelopen 2 dagen. Vandaag ben ik 15 DPO en ik ben gestopt met testen. Ik geloof het nu wel Voel me ook echt zwanger! Op naar de eerste echo ♡
DPO-lijst ronde 5 (ronde 3 na MA) Eisprong 9-9 NOD 20-9 (Ik schrijf nog door t/m 13 DPO) - 1 DPO: 36,85 sinds de positieve ovutest strontverkouden (geen corona gelukkig), dunnere ontlasting. - 2 DPO: 37,16 de hele nacht onrustig geslapen, veel plassen, te warme deken. Wederom dunnere ontlasting. - 3 DPO: 37,07 nog steeds strontverkouden en ontlasting nog steeds aan de dunnere kant. In de namiddag/vooravond steken rechts onderin de buik. - 4 DPO: 37,11 verkoudheid is er nog steeds. Vanmorgen een beetje last van verstopping, later vanmiddag weer dunnere ontlasting. Vanmiddag koude rillingen en met een dekentje op de bank gezeten. - 5 DPO: 36,92 verkoudheid wat minder. Tijdens zitten zeurderig gevoel in liezen/onderbuik. Gevoelige onderrug. 's Avonds last van dunne ontlasting. - 6 DPO: 37,08 tijdens zitten zeurderig gevoel in liezen/onderbuik. Gevoelige onderrug. - 7 DPO: 36,95 steekjes en trekkerig gevoel afwisselend links en rechts onderin de buik. Gevoelige onderrug en 's avonds rommelende darmen/diarree. - 8 DPO: 36,96 in de middag pijnlijke steken onderin de buik. Gevoelige onderrug. Later op de dag last van een pijnlijke linker lies. 's Avonds een sensitest early tuurtest... Zou het dan toch? - 9 DPO: 36,72 temp gekelderd. Nog steeds een gevoelige onderrug (nu echt krampen). Witte vlokken in de urine. Sensitest en predictor licht positief in de ochtend. In de loop van de dag meer steken en krampen in onderbuik en liezen. Ook meer gevoelige borsten. - 10 DPO: 37,43 temp enorm omhoog geschoten. Testen duidelijker dan gister. Clearblue gaf 1-2 weken. Enorme trek de hele dag, gewoon misselijk ervan. Onderbuik, liezen en onderrug nog steeds kramperig/gevoelig. Tijdens mountainbiken regelmatig stekende banden. Witte vlokken in de urine. Borsten worden steeds gevoeliger. - 11 DPO: 37,00 testen lopen mooi op. Bandenpijn begint steeds meer te komen, trekkende liezen. Witte vlokken in de urine. Gevoelige borsten met grotere tepelhoven. Onderrug ook nog steeds gevoelig. - 12 DPO: 37,01 wat trekken en menstruatie-achtige krampen in rug en buik. Bij vlagen misselijk. Gevoelige borsten. Witte vlokken in urine. Clearblue gaf 2-3 weken (nu al!?). - 13 DPO: 37,15 zere borsten. Bij vlagen misselijk. Witte vlokken in urine. Ongi-krampen en zere onderrug. (Witte vlokken/slierten in de urine zijn volgens mij afkomstig van de enorm toegenomen cremige afscheiding.)
DPO-lijst ronde 2 (dit werd een MA) Temperaturen laat ik even buiten beschouwing de eerste dagen, want ik had slechte en korte nachten en later last van buikgriep met verhoging.... Ik laat ze wel staan om eventuele oploop te kunnen zien, al kan ik ze niet als betrouwbare referentie zien. In ieder geval 1 t/m 5 dpo niet. - 1 dpo: 36,54, Alleen zere boobs - 2 dpo: 36,55, Vroeg wakker door krampen en misselijkheid (iets verkeerds gegeten? Was in de middag weer over), vaak grote behoefte (geen dunne), zere boobs, drukkend gevoel onderin de buik - 3 dpo: 36,96, Meer eetlust, onrustige darmen, zere boobs viel mee (alleen tot de middag een beetje), krampjes/steekjes onderin de buik, vermoeidheidsgevoel in de liezen, zeurende pijn in de onderrug. 'S avonds diarree (misschien toch een virusje?) - 4 dpo: 37,25, hongergevoel maar misselijk, zere darmen, zere onderrug. Diarree/dunne ontlasting. Lijkt alsof ik een buikgriepje te pakken heb. Ben niet fit. Over de dag steeds verhoging. - 5 dpo: 37,38, niet fit. Geen pms klachten, wel iets wat op buikgriep lijkt of wijst op een darmontsteking. - 6 dpo: 36,95, nog steeds niet echt fit. Geen echte pms klachten, nog wel rommelende darmen. - 7 dpo: 36,70, voel me een stuk beter. Nog wel moe. Borsten zijn sinds vanochtend weer gevoelig. - 8 dpo: 36,77, temp blijft aan de lage kant. Gevoelige borsten valt mee. Nachtelijk zweten. Moe. - 9 dpo: 36,81, temp nog steeds aan de lage kant. Ongi krampen en pijn in onderrug. Pijnlijke borsten valt mee. Nachtelijk zweten, opgestaan met hoofdpijn. Mijn gedachtes gaan vandaag alle kanten op. 's Avonds heel licht positieve zwangerschapstesten. Ook heel erg last van buikkrampen. - 10 dpo: 36,73, licht positieve sensitest en predictor (donkerder dan 9 dpo). De hele dag door felle steken en met name darmkrampen in onderbuik en rugkrampen (niet vergelijkbaar met mijn gebruikelijke ongikrampen). Beetje misselijk. Hoofdpijn. Witte vlokken in de urine. - 11 dpo: niet getempt. Testen duidelijker. Klachten iets heftiger dan op 10 dpo. Hoofdpijn. Witte vlokken in de urine. - 12 dpo: 37,35, goede oploop predictor. In de ochtend misselijk. Krampen minder dan 10 en 11 dpo, maar nog wel aanwezig. Rugkrampen en zwaar/drukkend gevoel onderin de buik. Hoofdpijn. Af en toe rozeverlies bij afvegen. Witte vlokken in de urine.
7 okt eisprong gehad 8 okt DPO 1 | Nergens last van. 9 okt DPO 2 | Nergens last van. 10 okt DPO 3 | Nergens last van. 11 okt DPO 4 | Nergens last van. 12 okt DPO 5 | Nergens last van. 13 okt DPO 6 | Geen last van buik oid. Hele dag koud, moe en droge ogen. Bij het slapengaan en op de buik liggen heel eventjes het gevoel van gevoelige borsten, maar heel licht en korte tijd. 14 okt DPO 7 | droge ogen en heel moe 15 okt DPO 8 | droge ogen en mond en moe. Smiddags heel even licht last van onderrug en stuitje. Sochtends tuurtestje 16 okt DPO 9 | heel slecht geslapen. snachts wakker geworden, rillend en trillend. En met onderbuikpijn en felle steken. Overdag geen last eigenlijk. Beetje moe, maar niet heel erg. Testje lijkt iets donkerder! 17 okt DPO 10 | weer heel slecht geslapen. Beetje benauwd. Sochtend licht gevoelige borsten. Testje lijkt weer opgelopen! Droge mond nogsteeds en savonds felle steek in baarmoeder toen ik te hard ging staan 18 okt DPO 11 | goed geslapen vannacht. Kneitermoe de hele dag en snel buiten adem. Test goed opgelopen!! 19 okt DPO 12 | testje lijkt even donker als gister, misschien héél klein beetje donkerder. Geen klachten verder. Behalve wat moe. 20 okt DPO 13 | gerommel in onderbuik. zo nu en dan een steekje bij te snel staan. Test weer opgelopen ——————————————————————— 8 aug eisprong gehad. 9 aug Dpo1 | Nergens last van. 10 aug Dpo2 | Nergens last van. 11 aug Dpo3 | Nergens last van. 12 aug Dpo4 | Nergens last van. 13 aug Dpo5 | Nergens last van. 14 aug Dpo6 | Nergens last van. 15 aug Dpo7 | nergens last van. Moe, maar kan ook van het weer komen. Avond: eventjes steekjes in linker eierstok. Paar keer het idee gehad dat ik mijn bekkeninstabiliteit heeeeeeeeel even voelde, heel minimaal. Stijve tepels 16 aug Dpo8 | minimaal gerommel in onderbuik zo nu en dan. Moe, maar kan van weer ook. Stijve tepels. heeewewwweeeeel licht positief getest. Vriend zag het niet. 17 aug Dpo9 | Nergens last van. Middag: heel eventjes steekjes in onderbuik. Avond: zere liezen, kloppend ofzo. En iets meer afscheiding, creme/slijmig) moe en kort lontje, maar kan van warme weer komen. Darmen rommelen. Stijve tepels. Weer posi getest, vriend zag t niet 18 aug Dpo10 | diarree. Stijve tepels. Weer posi getest, vriend zag t niet. 19 aug Dpo11 | duidelijke test! Vriend zag t ook. Ochtend diarree Rest vd dag krampen en zere onderrug. Stijve tepels. 20 aug Dpo12 | ochtend paar keer diarree en menstruatie achtige krampen. Test lijkt iets opgelopen. Stijve tepels Bovenste lijstje is nu, huidige zwangerschap. Onderste is van de vorige ronde. helaas vmk geworden, maar dat staat los van het lijstje. Zo gekopieerd en geplakt vanuit mijn notities, dus niet heel netjes
1DPO: Misselijk in de ochtend. Nog steeds af en toe felle steekjes bij mijn li-eileider waar mijn eitje is gesprongen. Afscheiding: creamy. 2DPO: Afscheiding: droog. 3DPO: Afscheiding: droog. 4DPO: Afscheiding: droog. Prikkende tepels en spierpijnachtig gevoel zijkant linker borst. 5DPO: Geslaapwandeld volgens mijn vriendje. Beurs gevoel in onderbuik en schaamstreek. Afscheiding: droog. 6DPO: Diarree in de ochtend. Super trek in zoet! Zere borsten en afscheiding: creamy. Lichte kramp in onderbuik. Moe, rond 21:30u naar bed gegaan. 7DPO: Opgestaan met het gevoel dat het weer raak is. Lichte kramp in onderbuik, last van pijnlijke tepels en geen eetlust. Afscheiding: creamy/wit/gelig. Met vlagen misselijk en kramp na een avontuurtje in de middag met Lief. Wederom weer moe rond 21:30u naar bed gegaan. 8DPO: Een levendige droom gehad, ik zat toen ik wakker werd recht op in bed. Vanmorgen met opstaan moest ik wat eten anders werd ik weer flauw, maar tegelijkertijd geen eetlust. Constant een lichte kramp in mijn onderbuik en zere boobs. Witte vlokjes in urine. De hele dag al moe en gapen, 's avonds op de bank in slaap gevallen. Afscheiding: wit/waterig. 9DPO: Vannacht gedroomd over een positieve test. Lichte kramp in onderbuik, zere tepels en afscheiding: wit/waterig. Moe, lag er weer rond 21:30u in. 10 DPO. Ongesteldheidskramp en geen zere of gevoelige tepels meer. Emotioneel en erg het gevoel dat ik binnen nu en twee dagen ongesteld word. Aan de einde van de middag was de ongesteldheidskramp weg en had ik het koud. Afscheiding: wit/gelig. 11DPO Vanaf 1:30u 's nachts klaar wakker. Neus verstopt en zere tepels weer helemaal terug. Na twee laffe uurtjes slaap, op de bank, werd ik wakker na een levendige droom dat iemand onze mountainbike wilde meenemen. Het was zo echt dat ik even in de veronderstelling was dat iemand daadwerkelijk dat ding wilde mee nemen 12DPO Licht positieve test en een lichte bloeding, bloeding gestopt. 13DPO Misselijk (last van maagzuur) en vreselijk moe. 14DPO Slapeloze nachten, veel levendige dromen. Misselijk als ik niet op tijd eet en geen eetlust. Moe! Zere borsten. 15DPO Zie 14DPO. NOD, getest: mooie positieve test en een CB digitale (1/2) Zwanger