hoi dames ik heb 2 jaar geleden een maagverkleining gehad en alles gaat goed ben nu 6 weken zwanger en heb wel een probleem. mijn maag zit precies potdicht!!ik heb een vol gevoel en geen zin in eten. ik moet me echt dwingen om te eten en moet dan daarna een dutje doen door dumping. dat is als de suikers te snel in je bloed komen door die operatie,kreeg dit normaal maar af en toe en nu elke keer na eten doordat ik zwanger ben. ook kan ik geen vlees meer eten :x ik heb bloedarmoede en zou dit dus moeten doen maar ik geef het elke keer weer over dus durf niet meer (eet wel eieren en neem tabletten) in het begin was ik misselijk en nu weer niet enkele dagen,enkel dat vol gevoel blijft de hele tijd bij me. soms eet ik iets en dan doet mijn maag ook wat pijn. voor de rest voel ik trouwens niet zo heel veel,in het begin gevoelige borsten en dat is nu bijna weg. veel moe maar niet echt kunnen slapen en vaak hoofdpijn. zijn hier nog dames met een maagverkleining? of soortgelijke problemen en wat doe je ermee? groetjes!
Hoi ik ben in juli geopereerd aan een gastric bypass en nu 6 weken en een paar dagen zwanger.. de ene dag zit ik harstikke vol en de andere dag kan ik normaal eten.. wel ziet me dag van eten en drinken er heel anders uit sinds ik zwanger ben.. moet het anders verdelen zeg maar.. jou operatie is al wat langer geleden. word je wel goed in de gaten gehouden?
Ik heb geen maagverkleining gehad maar wat je beschrijft qua heel snel vol zitten, misselijkheid en een beetje maagpijn herken ik heel goed! Dus kan ook gewoon met je zwangerschap te maken hebben.
Hier in 2009 een gastric bypass gehad en nu 29 weken zwanger. In het begin ook veel last van mijn maag gehad: nu af en toe nog dat hele opgeblazen gevoel maar gelukkig stukken beter. Ben wel heel benieuwd hoe het gaat met de kilo's die erbij zijn gekomen na de zwangerschap. Ben nu ongeveer 9 kilo aangekomen.
Ik heb geen verstand van maagverkleiningen, maar wél van ijzertekort... En die eieren doen helaas niet veel voor je ijzer Als je moeite hebt met vlees kun je proberen om meer ijzer binnen te krijgen door middel van bladgroentes, bonen, peulvruchten en... (gek genoeg!) appelstroop! Vooral dat laatste was bij mij altijd een wondermiddeltje!!
hoi allemaal!! bedankt voor de reacties. ik wordt niet meer opgevolgd door de dokter van mijn maagverkleining.mijn huisarts houdt nu alles in de gaten en kreeg maagbeschermers in die periode. voor de rest heb ik trouwens geen last meer van mijn maagkrampen. wel misselijk maar nu pas na het eten en bij gezond warm eten gaat het er allemaal uit ben nu naar de 7 weken aan het gaan en heb nu meer last van borsten en hoofdpijn. wel serieus last van dumpen op alles wat ik eet of drink met gevolg dat ik vaak in bed lig. groetjes!
Hier ook ervaring, 2008 gbp gehad, dit is tweede zw schap. Met de eerste heb ik ook zoveel last gehad van dumpings, vooral vanaf week 25 zo erg dat ik gemiddeld 3x p week aan vochtingfuus lag in t zh. Mar dit waren geen normale dumpings, vochtdumpings. Je kan wel vlees en eieren eten, maar als je bypasst heeft het weinig meerwaarde, zeker als je al zo weinig kunt eten. Ik ben in elk geval blij dat ik nog steeds! Door m'n internist in de gaten gehouden word. Ik heb telkens tekorten en zeker in de zw schap.. Dan is t fijn als er af en toe eens een bloed check is hoor... Zou gewoonlijk je huisarts een volledige bloed check up vragen ook op je vitamines !
Ik ga dit onderwerp ook even volgen. Heb een jaar geleden een gbp gekregen , ik moet mezelf nu ook echt dwingen om te eten. Heb nergens meer zin in en kan ook veel minder eten dan voor de zwangerschap. Ook rommelen mijn darmen enorm erg vraag me af of dit ook erger is dan bij anderen. I.v.m. De gbp. Wel heb ik via het ziekenhuis waar ik geopereerd ben speciale eiwitrijke drankjes voorgeschreven gekregen sinds ik zwanger ben. Daar zit ook een bom aan mineralen en vitaminen in. Maar voornamelijk de eiwitten zijn belangrijk voor mij, aangezien vlees eten hier ook niet altijd gaat. Misschien kan je daar naar informeren ?