Hallo dames, ik ben nieuw hier en ben benieuwd naar jullie ervaringen als zwangeren Ik zit in de 1e ronde en heb na mijn DPO erg last gekregen van jeukende, prikkende ogen. Overdag valt het mee, maar voelt het alsof ik mijn ogen niet open kan houden (ik slaap ook niet zo goed dus dat kan er ook mee te maken hebben). 's avonds wordt de jeuk erger. Als ik nies, nies ik meteen 6 keer achter elkaar en word steeds wakker met een snotneus. Toch ben ik niet verkouden. Ik heb wat lichtrood helder bloedverlies gehad op dag 6 na DPO. Een aantal dagen later heb ik 2 dagen pijn gehad aan alleen mijn linkerborst, met name achter mijn tepel (waar de melkklieren zitten). Dat is inmiddels weg, mijn borsten voelen verder alleen wat zwaar, maar doen geen pijn. Ook een paar nachten super intens gedroomd, maar de laatste 3 nachten niet meer. Nu ben ik inmiddels 3 dagen na NOD en nog steeds niet ongesteld. Wel bij het afvegen soms heel minimaal wat bruine afscheiding. Mijn cyclus is altijd 28 of 29 dagen, en ik heb ook altijd last van spotting tussen DPO en NOD.Ik voel me onzeker of mijn lichaam me niet voor de gek houdt. Ik ben niet de jongste meer en kan me niet voorstellen dat ik in 1 ronde al zwanger zou kunnen zijn. Ben ook wat warrig en soms licht in mijn hoofd, maar dat hoeft geen symptoom te zijn natuurlijk. Wat denken jullie? Ik ga dit weekend testen als ik niet ongesteld ben geworden.
Ohw wauw, je hebt nog niet getest?! Het kan beide, wel zwanger/niet zwanger. De enige die je vraag kan beantwoorden, dat is de test .
Ik vind het heel knap dat je nog niet getest hebt Mijn eerste symptoom paar jaar geleden was een metaalachtige smaak in mijn mond.
Haha nou niet knap hoor, ben gewoon bang voor een teleurstelling denk ik. Bizar detail: de ochtend na mijn DPO vloog er een klein wit veertje in het pannetje waar ik 2 eitjes in aan het koken was. Meteen schoot door me heen dat ik zwanger was en voelde ik me even zielsgelukkig en overtuigd. En nu lijk ik juist meer en meer onzeker te worden terwijl ik al 3 dagen over tijd ben.
Ben je helemaal zeker van je ei trouwens? Wbt de symptomen; die waren bij alle 7 zwangerschappen hier anders, geen peil op te trekken dus. Ik vind jouw symptomen - als je echt zeker bent van je ei - eigenlijk best bemoedigend hoor
Ik heb vaak symptomen gehad als ik niet zwanger was, soms nog erger aanwezig dan toen ik wel zwanger was. En net als @MamaIV was ook elke zwangerschap weer anders. Een zwangerschapstest geeft de enige duidelijkheid. Oh en DPO betekent Days Past Ovulation (dagen na ovulatie).
Ik zou ook een testje doen. Ik heb in de afgelopen 2 jaar van alles en nog wat gevoeld waardoor ik dacht dat het raak was, maar niet zwanger. De laatste ronde wel raak en wat ik dit keer anders had dan in de 23 maanden ervoor, waren gevoelige borsten na eisprong en maagzuur op 8dpo.
Sorry, kreeg geen meldingen en geen idee dat hier nog geschreven werd. Helaas niet zwanger, 4 dagen over tijd en alsnog ongesteld geworden. Heb bijna altijd stipt 28 dagen of heel soms eens 29 dagen en nu dus 32 dagen. Ach ja, het lichaam is tenslotte geen machine. Ben nu begonnen met temperaturen elke ochtend vóór het opstaan en bijhouden in de Fertility Friend app. Ik wil er niet obsessief mee bezig zijn en geloof eerlijk gezegd ook niet dat alles te sturen is in het leven. Daarvoor heb ik teveel verhalen gehoord in mijn nabije omgeving van mensen die na jaren in de medische molen te zijn geweest 'zomaar' spontaan zwanger werden zonder bezig te zijn geweest met ovulaties en temperaturen. Het zou ontzettend leuk zijn om een kleintje te mogen krijgen, mocht het niet zo zijn dan is ons leven ook goed gelukkig.
Haha bijzonder dat al jouw zwangerschappen andere symptomen hadden! Ik ben nog helemaal nieuw op dit gebied en ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat mijn ei altijd op dag 14 komt omdat mijn cyclus heel regelmatig is, altijd ook geweest. Anticonceptie in de vorm van hormonen (pil, spiraal etc) heb ik eigenlijk nooit gehad. Vond het altijd een nare gedachte om dat kunstmatig in je lijf te stoppen. Dus altijd heel goed op mijn cyclus gelet en condooms gebruikt of voor het zingen de kerk uit.
Ik voelde me inderdaad gekgenoeg heel anders vorige maand! Maar misschien is dat een soort geintje van je lichaam ofzo
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is voor ons vrouwen ook bijzonder lastig om niet je lichaam te voelen als je bezig bent met dit proces denk ik. Zodra je iets voelt, denk je automatisch; zou het dan toch ...? Gevoelige borsten heb ik altijd wel rondom de week (soms 2 weken) voor mijn menstruatie dus daar kan ik weinig van op aan