help!! Ik wordt zojuist wakker en mijn matras is nat! (Wel al matras beschermer erop gelukkig) Maar ik weet nu niet wat het kan zijn?! Zweet? Dat geloof ik niet omdat het alleen de plek is bij mijn billen zeg maar.... Weet nu echt niet wat ik moet doen. Zijn het mijn vliezen? (Bij de vorige zwangerschap na het breken van de vliezen had ik binnen 30 min een weeën storm... En een uur erna was ze er.... Baby is ook wel bewegelijk nu...
Ondertussen onder de douche geweest. En nu klaarwakker. Wel last van mijn buik voelt gespannen aan ook al een paar keer flinke kramp gehad... zo toch nog maar proberen te slapen maar zal niet meevallen. Straks toch maar even de vk bellen.
Meid bel de VK. Nu, niet straks. De VK kan testen of je vruchtwater verliest. Als het je vliezen zijn, wil de VK dat absoluut weten.
Nu niets meer verloren. Wel beetje kunnen slapen maar ook wat krampen gehad. Ook echt wel last van mijn rug. Bij mijn verloskundige staat dat je mag bellen vanaf 07:30 maar de praktijk is pas om 09:00 open. Vind het zo vervelend om te bellen want ik weet natuurlijk niet zeker of het de vliezen zijn....
Ik zou vooralsnog bellen! Ik denk niet dat dit van zweet ofzo komt. Hopelijk heb je inmiddels al gebeld. Dan ben je er maar zeker van!
Heb gebeld. Ze denken niet vruchtwater. Maar ze komt toch voor de zekerheid even langs om te kijken..
Vk is net weg. Het bleek toch geen vruchtwater te zijn. Misschien toch een combinatie van afscheiding met urine al rook het daar niet naar. Kleine zit rustig op z’n plek te wachten hartje ook prima. Kwa buikpijn etc misschien wat last van voorweeen dacht ze. Moet het nu in de gaten houden en mocht het weer gebeuren dan bellen. Bedankt voor al jullie reactie’s
Dat vind ik wel een beetje vreemd en ik zou het toch navragen. Wat als de bevalling midden in de nacht begint?
Dan is er een noodnummer en zijn ze er meteen. Het noodnummer kun je gewoon bellen als de weeen sterk genoeg zijn. Gelukkig nu geen last meer gehad alleen wel niet fit. Zojuist het bevallingsbad alvast opgezet zodat deze alleen nog maar gevuld hoeft te worden mocht het zo ver zijn
Waarom NU de verloskundige bellen? 37 weken is gewoon op tijd. Als de baby ingedaald is, kan je gewoon wachten op de weeen, of tot de ochtend. Een verloskundige hoeft dat niet meteen te weten
Dat verschilt dan per verloskundige. Hier gewoon 24 uur per dag bereikbaar en als je denkt dat je vruchtwater verliest moet je bellen. Ook als je verder dan 37 weken bent.
Maar je zegt dat je de vorige keer daarna zo snel bevallen bent. Dan gaan de algemene regels toch niet op?
Klopt. De praktijk is om 09:00 open dan kun je bellen voor “algemene” vragen. Als je echt vruchtwater verliest dan kun je bellen vanaf 07:30. Mocht je voor die tijd ook weeen krijgen die dus echt wijzen op een bevalling dan moet je het noodnummer bellen en dan komen ze. Maar omdat ik niet zeker wist of het vruchtwater was heb ik even gewacht. Ze zei vandaag tegen mij je mag altijd bellen als je twijfelt.