Het is niet mijn bedoeling om vervelende herinneringen op te roepen maar ik hoop toch van jullie ervaring wijzer te worden. Ik heb afgelopen vrijdag (6 dagen na nod) positief getest. Afgelopen maandag heb ik met CB positief getest (hij gaf aan 1-2 weken). N Helaas begon ik maandagavond heel licht bloed te verliezen. Dinsdagochtend werd dat al meer en het is alleen maar meer geworden. Omdat ik maandag na mijn positieve CB gelijk een afspraak bij de VK had ingeplant heb ik die gistermiddag afgebeld. Ik vertelde haar van mijn helderrode bloedverlies. Ze zei dat ik toch in de gate moest houden of het door zou zetten. Om heel eerlijk te zijn dacht ik dat ik "gewoon" ongesteld ging worden omdat het vruchtje niet goed was ingenesteld. In mijn onwetendheid wist ik niet dat ook een vroege miskraam wat meer inhoud dan "gewoon" ongesteld worden. Ik vraag mij nu af wat ik nog kan verwachten. Ik heb af en toe wel krampen en ik vloei veel helderrood bloed. Ik ben nog geen stolsels verloren. Krijg ik veel pijn? Of is dat bij alle vrouwen anders?
Dat verschilt per keer. Je kunt het vergelijken met een heftige menstruatie qua bloedverlies. De pijn was bij mij verschillend. Ik zou wel aan de verloskundige vragen of je eventueel nog een echo moet om te kijken of je alles bent verloren. Sterkte.
Alvast veel sterkte! Fysiek vond ik het wel meevallen, mentaal is het best wel zwaar, voor mij niet de miskraam op zich, maar het verlies erachter. Neem vooral je tijd en wees niet bang om verdriet te hebben en te delen! Ik heb drie miskramen gehad, de eerste en laatste rond 5 weken, dat was een hevige menstruatie met krampen, maar heb dat zeker niet als traumatisch ervaren, heb wel de eerste dag met een kersenpittenkussentje op de bank gelegen twee keer en om de vijf voet naar de wc. Ben trouwens enkel bloed en wat bloedpropjes verloren, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet heb liggen zoeken naar vruchtzakje of zo ook hoor. Mijn tweede miskraam was rond 8 weken, maar die is niet volledig doorgezet en heb daar uiteindelijk twee curettages op gehad. Bij die miskraam had ik vooral pijn in de "gang" naar mijn baarmoeder, voelde alsof die verkrampte, ook toen een dagje met een kersenpitje op de zetel gelegen en behalve bloed geen gekke dingen verloren. Ik ben wel drie keer een weekje thuis geweest van het werk. Fysiek had ik dat niet zozeer nodig, maar mentaal even wel.
Dank je Logan. Ik heb een belafspraak met mijn VK aankomende maandag. Ik zal haar daar dan naar vragen.
Jeetje Lutty! Wat erg! Ik zie dat je nu 22 weken onderweg bent. Ik hoop dat je lekker van je zwangerschap geniet. Dank je voor je reactie. Ik heb vanmorgen wel heel erg kramp gehad tijdens het werk. Dat was na een uur gelukkig over. Ik hoop dan dat ik het ergste gehad heb. Wat ik me ook nog afvraag. Als deze bloeding stopt, was dit dan mijn menstruatie ook gelijk? En zou ik dan na 2 weken weer een ovulatie kunnen hebben? Of is dat ook verschillend per vrouw?
Mij is toen verteld dat het anders is dan een menstruatie, omdat er toch net wat ander weefsel moet worden afgestoten. Bij mij deed het minder pijn dan een gewone menstruatie (heb wel altijd heftige menstruatiepijn), dit voelde ik meer in mijn rug. Ben er wel beroerd van geweest, maar dat kan ook te maken hebben met hoe verdrietig ik toen was. Ik was rond de 6 wk dus denk wel een beetje vergelijkbaar. Bloedverlies was ruim, maar hield vlot op nadat ik het vruchtje had verloren. En hoe klein het ook was (nog geen centimeter ) het heeft mij wel heel goed gedaan om het te zien, om het te kunnen afsluiten. Je verliest dan misschien wel geen kindje, maar je verliest wel je zwangerschap, en vergis je er niet in, daar kun je ook veel verdriet van hebben. Sterkte ermee.
Deze bloeding is inderdaad ook gelijk je menstruatie. Vaak is je cyclus na een miskraam wel iets langer, dacht gemiddeld een tweetal weken, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik had sowieso al hele gekke en lange cyclussen. Maar je zou ook gewoon over twee weken een eisprong kunnen hebben, hangt van vrouw tot vrouw af! Met ovulatietesten kan je dat zeker weten, maar dat moet je zelf weten natuurlijk of je dat wil. Ik ben inderdaad 22 weken onderweg nu, hopelijk geeft dat je alvast een beetje goede moed voor een volgende zwangerschap!
Hai IJsthee, Dank je voor je reactie. Ik heb normaal gesproken ook altijd pijnlijke mensies maar de kramp die ik vanmorgen had was wel wat erger. Niet te vergelijken met een wee hoor. Maar wel nog iets pijnlijker dan gewone mensies. Ik probeer ook op te letten of ik het vruchtje verlies. Maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken. Ik verlies ook geen weefsel net zoals bij mijn gewone mensies. Daar verlies ik wel heel veel weefsel. Oh dank je Lutty. Dan weet ik een beetje hoe het verder zou kunnen gaan. We zijn eigenlijk niet bewust voor een zwangerschap gegaan. In die zin we wisten dat het een mogelijkheid was maar omdat we over mijn zoontje ook 8 maanden hebben gedaan hadden we niet verwacht dat het al zo snel zou gebeuren.