Sinds een paar weken stopt mijn dochter tijdens het eten (met name met brood of warm eten) haar handen zo nu en dan in haar mond. Zijn er meer kinderen die dit doen? Waarom zouden ze dat doen? En vooral hoe kan ik dit voorkomen, het wordt namelijk een enorme knoeiboel!!
Ik lees even mee... hier ook een graaier tijdens het eten! Ik heb niet altijd een doekje bij de hand, en soms steek ik zijn handje daarna gewoon in mijn mond om de ergste troep er af te zuigen. Daar moet hij altijd heel hard om lachen
Hier ook hoor. Het is normaal denk ik. Het is allemaal vrij nieuw voor de kindjes, dus willen ze alles proeven en bevoelen. Ik denk dat je je knop even om moet zetten en je dochter laten gaan/ laten ontdekken. Hoe meer je ze laat gaan, hoe eerder en beter ze leren eten. Dit is belangrijker dan denken aan wat voor troep het kan geven. En zeg nou zelf, zoóóveel troep geeft het toch ook weer niet toch! Ik heb een soort shirtje met mouwen, zodat mijn zoon straks (nu nog geen tijd voor genomen) kan leren eten, en dan komt het eten niet zo heel veel op zijn kleren. Ik was genoeg Kan je bij prenatal halen.
Misschien tandjes? Ik weet het niet hoor. Thor gebruikt wel regelmatig zijn vingers om het eten in zijn mond te proppen, maar hij steekt ze er niet zomaar in.
Het is natuurlijk om te voelen en te ontdekken maar ik hoorde laatst dat dit ze ook helpt met slikken. Mijn dochter doet het nu af en toe nog, alleen dan niet de hele hand maar de duim.
ja hoor die van mij doet het ook. eerst deed ze idd alleen haar vingertjes in haar mond bij het eten (en dan lekker overal aan afvegen) maar nu haalt ze het eten ook echt uit haar mond om het eens even te inspecteren. en dan probeert ze het terug te doen.. maar dat lukt meestal nog niet helemaal. Een heerlijke kliederboel dus. Ik denk dat het idd komt doordat ze vanalles willen ontdekken. en idd misschien heeft het ook iets te maken met het krijgen van tandjes. xxx Sakinah
Nee, dit heeft te maken met het ontdek-proces volgens het CB.... hij wil proeven en voelen en zien wat er in zijn mond zit... ik geef hem zelf 1/2 potje en ondertussen iets qua groenten in handen...
Mijn zoontje doet zijn voeten tijdens het eten in zijn mond (wanneer hij in de wipper zit, dit gebeurt als hij redelijk moe is rond etenstijd), da's pas een knoeiboel, haha. Doet ie ook bij koekje eten. Met sokken en al!!!
pffffffff hou maar op ja....mijn zoontje heeft daar ook een houtje van, het is een periode erger geweest maar hij haalt het uit zijn mond en smeert het overal! (en deze mama kan daar niet tegen) Ik zit tussendoor altijd met doekjes in de aanslag want het wordt zo'n kliederboel! Hij weet ook dat het heel leuk is om zijn eten gewoon uit te spugen en rare pruttelgeluidjes te maken. Mama altijd zo blij mee! NIET Maar zijn vast allemaal fase's en we wachten wel geduldig tot het over is!
Ooooh, dus die handen van mijn kleine vallen best mee?! Hihihi . Misschien schoenen aan tijdens eten?!
Hier ook zo´n mondgraaier. Het eten gaat in haar mond, dan er weer uit, even goed fijnknijpen en dan weer terug in haar mond. Even door je haar en gezicht wrijven is ook altijd erg leuk (meestal alleen bij het avondeten, want dan is ze moe). Ik vind het heerlijk om te zien, maar wel wat minder leuk om op te ruimen. Ach het zal vast vanzelf wel overgaan. De kat is trouwens wel blij, die weet dat er een heleboel op de grond valt als Robyn gaat eten, dus zodra ze in haar stoel zit gaat hij er al onder zitten.