Mijn zoontje is maandag 5 maanden en nu zijn we op advies van de ka begonnen met potjes. Hij krijgt nu worteltjes. Maar kan het zijn dat hij van de potjes krampjes krijgt? En is dat dan een kwestie van wennen? Of moet ik het serieuzer nemen en stoppen met de potjes (hij is er wel echt heeeel erg aan toe, vandaar ook dat advies van de ka). Hij poepte eerst heel slecht 1x per 4 a 5 dagen, en soms kreeg hij na een week een klysma, en nu poept hij iedere dag en soms wel 2x... Fijn natuurlijk, maar is dat normaal?? Ik weet het even niet meer, hebben zoveel problemen met hem gehad en ik ben nu zo bang dat het weer van voor af aan gaat beginnen..... Zit eigenlijk een beetje met mijn handen in het haar...
Het is normaal dat het lijfje van je baby moet wennen als je met vast voedsel begint. De ontlasting kan idd ook heel erg veranderen. Zowel van kleur, als consistentie, als patroon en hoeveelheid... Op zich klinkt me dat niet raar in de oren. Tja... of je ermee moet stoppen... weet ik niet. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe jullie ventje zich momenteel voelt en wat jullie voorgeschiedenis is geweest. Als de KA het advies heeft gegeven om te starten met de bijvoeding, dan zou ik proberen contact op te nemen met hem/haar. Diegene kan je dan vast ook wel uitleg geven over of de reactie die je ventje nu heeft, in de lijn der verwachtingen ligt voor hem. Heeft hij er heel veel last van? Zo ja, dan zou ik snel even overleggen en vragen om tips van je KA. Heeft hij er zeg maar 'matig' last van, dan zou ik het even aankijken en het nog ietsje langer uitproberen. Wie weet is het ontlastingpatroon wel blijvend veranderd, maar gaan de krampjes langzaamaan minder worden? Doe wat je gevoel je ingeeft.... (ik weet het, lekker zweverig, maar tis zo moeilijk beoordelen van achter een pc-scherm ) Succes!