Mijn ouders zijn gescheiden en woonde een uur rijden uit elkaar vandaan, we werden om de week altijd op de vrijdag avond naar papa gebracht. En op de zondag werden we door papa weer naar mama gebracht. Dit vonden wij altijd erg vervelend, omdat we ons ritme kwijt waren... Nu heb ik het "probleem" dat ik van plan ben om over een jaar te verhuizen naar Groningen.. Zelf wonen we nu in Zuid Holland en de papa van mijn kinderen ook. Mijn ex partner wil heel graag dat ik naar het rustigere gedeelte van NL ga verhuizen met de kinderen en wil zelf ook meeverhuizen. Maar wat als hij dat dan toch niet gebeurd? Hoe doen andere gescheiden ouders dat? Die niet meer bij elkaar om de hoek wonen... Aangezien toen mijn vader naar België verhuisde dat wij hem als kinderen nooit meer zagen omdat dat te ver rijden was. En ik wil natuurlijk wel dat de kinderen papa blijven zien!
Mijn ex woont ongeveer 475 km bij ons vandaan. De kinderen zijn dus alle schoolvakanties bij hem. We rijden elkaar dan zeg maar tegemoed tot de helft. In de kerstvakantie en de zomervakantie is het half om half waarbij hij ze het ene jaar heeft met kerst en ik ze het jaar erop. Tussendoor bellen en skypen ze regelmatig. Deze situatie duurt nu ongeveer 3 jaar en de kinderen klagen er niet echt over. Ze weten dat ze straks als ze naar de middelbare school gaan mogen kiezen om bij mij te blijven of bij hem te wonen.
Mijn man en zijn exvrouw hebben afgesproken beiden niet te verhuizen tot hun kinderen het huis uit zijn.