Waaraan merkte jullie bij jullie kindjes dat de dosering van de medicatie voor verborgen reflux omhoog moest? Ik zit heel erg te twijfelen of mijn meisje weer last begint te krijgen van haar verborgen reflux, en dus ook of de dosering nog wel hoog genoeg is. De laatste week zie ik een aantal tekenen terugkeren waardoor we in eerste instantie de medicatie (Nexium) hebben gekregen. Ze krijgt nu al bijna 2 maanden 5mg per dag (half zakje). Dit waren haar symptomen vóórdat ze Nexium kreeg: Veel kreunen en slikken Meer spugen Best vaak de hik Spartelen/wringen en huilen meteen na het drinken Zuur slijm "aanvallen", waarbij taai zuur ruikend slijm haar mond en neus vulde en ze niet meer adem kon halen. Deze symptomen vallen mij de laatste week op: Wat meer slikken Iets meer spugen Vaak de hik Wringen en huilen meteen na het drinken (alleen eind vd middag en vooral 's avonds, overdag doet ze dit niet/nauwelijks) Wat denken jullie? Zijn dit tekenen dat de dosering van de Nexium omhoog moet? Zal ik vandaag even de kinderarts bellen voor overleg? We hebben over 3 weken een afspraak staan, maar ik weet niet of ik dit zolang zou moeten laten wachten, mocht ze inderdaad weer last van het maagzuur hebben.
Ik heb zelf nooit hoeven te verhogen met de nexium. Mijn oudste heeft vanaf 3 maanden tot 12 maanden 2x daags half zakje gehad. De jongste ook rond de 3 maanden tot 16 maanden (eerder stoppen lukte echt niet) 1x daags half zakje. Zoals je ziet heb ik 2 verschillende doseringen gehad, beide door een (verschillende) ka vastgesteld vanaf het begin. Is je kindje ziek, verkouden of niet fit? Dan kunnen de reflux klachten verergeren. Zodra ze opknappen gaat het weer beter.
Nee, ze is niet ziek ofzo. Wel lijkt ze sinds een paar dagen erg uit haar doen, maar toen waren de klachten al een paar dagen teruggekeerd. Ze zit de laatste dagen erg met haar slaapjes te klooien, spookt ook meer 's nachts en is veel chagrijnig en huilerig. Vandaar dat mijn mamaradartjes al begonnen te piepen
Ik kan het mij goed voorstellen. Voor zover ik weet wordt nexium doorgaans niet verhoogd, maar je geeft nog geen zakje per dag. (Dat is volgens mij de max, maar ik weet het niet zeker) Overleggen met ka kan altijd