Symptomen tijdens borstvoeding

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Momof3, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wat zijn/waren jullie symptomen tijdens het geven van borstvoeding?

Ik kan namelijk niet beoordelen of ik stevigere borsten heb of donkerdere tepels etc want dat had ik al.
    Mijn vullen mijn borsten zich ineens heel snel en heb ik naar mijn idee meer bobbeltjes rondom mijn tepels (dit was juist aan het wegtrekken).
    Ook heb ik veel krampjes en rugpijn maar ja god weet waar dat door komt.

Ook ben ik de laatste dagen vaak misselijk en heb ik last van maagzuur.

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Niemand die borstvoeding gaf en zwanger werd? die mij kan vertellen waar ie last van had?

3. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij! geef ook nog borstvoeding en we zijn bezig voor een tweede (heb na bevalling geen AC meer gebruikt). Over een week heb ik mijn NOD en nu voor het eerst sinds bevalling het gevoel dat het weleens raak zou kunnen zijn, heb spierpijn in mijn bovenbenen, aan de voeding merk ik verder niks. Wat merk jij?

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Pfoe heel veel:

-Misselijk
    -Maagzuur
    -Kramp in mijn buik/heupen
    -Veel honger
    -Voedsel heeft andere smaak
    -Rugpijn
    -Borsten vullen sneller

Maar ja als ik ongesteld word (sinds bevalling nog niet geweest) kan ik me voorstellen dat dat ook een hoop klachten met zich meebrengt.
    Ik kan pas over 2 weken testen op zn vroegst.

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ik merkte het aan de ochtendmisselijkheid en ik had echt het humeur van een draak... Manlief merkte het aan me en kwam na z'n werk terug met n zwangerschapstest en jawel hoor raak :D

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik kreeg te horen dat het geven van bv dan weer heel pijnlijk wordt zoals in het begin.
    Ik lees aandachtig mee, bij proberen ook zwanger te worden.

7. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    @momoF3 als je nog niet ongesteld bent geweest hoe weet je dan dat je over 2 weken kunt testen? heb je een ovulatie gevoeld of getest?

Ik ben inmiddels na de bevalling al 7 x ongesteld geweest, ik had dan steeds een week van tevoren pijnlijke tepels met voeden. Tijdens de menstruatie had ik minder melk

@lucinalice grappig dat je man de test al voor je gehaald had :)? ben je tijdens de zwangerschap nog doorgegaan met BV?

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nee we zijn gewoon begonnen en ben van de eerste datum uitgegaan waarop we begonnen met "klussen". Moet toch ergens beginnen. Ik verwacht overigens niets hoor.
    Heb wel 7 dagen later een hele felle warme steek in mijn buik gehad.

Heb afgelopen 2 dagen (incl vandaag) pijntjes en krampjes en dat heb ik iedere 4/5 weken. Als de test over 2 weken negatief is heb ik in ieder geval weer een referentiepunt. We "klussen" bijna dagelijks dus wie weet.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier niet veel gemerkt, maar had wel een cyclus en wist dat we iets onvoorzichtig geweest waren dus getest en positief. Vlak erna begon ik wat misselijk ed te worden. Maar eerlijk is eerlijk tijdens de borstvoedingsperiode ervoor heb ik al een paar keer eerder gedacht zwanger te zijn (ondanks condoomgebruik) door 'symptomen' die ik herkende: misselijkheid, gevoelige borsten etc, maar had er dus niets mee te maken en was eerder misschien toe te kennen aan ontzwangeren of het weer opkomen van mijn cyclus.

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Suuus, ja m'n man had het eerder door dan ik, die herkende het direct, m'n moeder trouwens ook, beide keren zei ze: "meisje volgens mij word ik oma".
    Ik ben totdat m'n zoon 9mnd was doorgegaan, we hadden beiden langer gewild, maar het was gewoon "op", had bijna geen productie meer en kwam niet aan in de zwangerschap (woog 56kg), dus helaas gestopt.

O ja, reminds me, mijn zoontje vond de bv een poosje ook minder lekker / werd humeurig tijdens het voeden. Was ook pril in de zwangerschap

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Abri
    Ja precies.. daarom hou ik rekening met alles en probeer niet teveel te hopen dat het meteen raak is hahaha
    De klachten kunnen overal van komen: bv,menstruatie, mijn hoofd die me gek wil maken,ziek aan het worden.

alleen een positieve test zal het uitwijzen

Deel Deze Pagina